|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Termostat dla Tipo 1.8 - Problemow Ciag Dalszy... |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 20:59 Termostat dla Tipo 1.8 - Problemow Ciag Dalszy...
|
|
|
W zwiazku z wymiana nagrzewnicy wraz z zaworem, okazalo sie ze termostat takze nie domaga... :/ Chce go wymienic i potrzebuje waszej opini czy ten z aukcji bedzie pasowal, poniewaz przetsalem wierzyc jakimkolwiek opisom sprzedajacych i nie chce znowu naciac sie na koszty kupienia nie tego co trzeba.
Tipo 1.8ie, 12.93r, kod silnika:835C2.000
Czy ten termostat bedzi dobry:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=907092366
? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:32
|
|
|
Prawdziwek, dziwnie tani... jaka masz moc dokładnie? Gośc pisze bzdury z tym,że pasuje do tipo 2.0 16v bo nie pasuje na pewno,gdyż 2.0 16v ma cały termostat i nie da sie wymienic samego wkładu... tzn da sie,ale trzeba sie z tym pobawic,pod warunkiem,że dopasujesz odpowiedni... chociaż 2.0 16v po liftingu ma z tego co pamietam rozbieralny termostat... ale było to dopiero po 93' roku,a nie od 90' jak pisze sprzedajacy... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:33
|
|
|
Zalezy jaka masz obudowe termostatu na glowicy, byly dwie wersje. Jedna z wymiennym wkladem takim jak ten na aukcji, druga nie rozbieralna, górna czesc byla zespolona z wkladem termostatu. Jednak przy odrobinie chęci, ktory typ obudowy by to nie byl, odrobina checi i do jednej i drugiej pasuje wklad tyle ze trzeba najwyzej troche sie pobawic. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:35
|
|
|
ego po tylu latach nikt tego nie wie... Z tego co sie orientuje 101-105 kucy, podalem kod silnika. Chodzi o to ze z tego co patrze na Allegro, termostaty do Tipo 1.8 maja inna budowe: niz ten grzybkowy.http://www.allegro.pl/ite..._delta_si4.html |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:42
|
|
|
Prawdziwek, wyglada,że masz 103 konie,czyli same wkłady pasowały tylko do 1993.09. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:49
|
|
|
ego napisał/a: | Prawdziwek, wyglada,że masz 103 konie,czyli same wkłady pasowały tylko do 1993.09. |
Czyli do wersji sprzed liftu... :/ Wlasnie patrze na stronie producenta http://www.termostat.pl/index.php?page=oferta w zakladce katalog, jest napisane ze ten termostat pasuje do wersji:
07/88>02/93 1.6, 1.8 1602.ACT, 159A4/835C2/835C4
06/90>12/94 2.0/ 16V 154E1/159A/836A3
Czyli do modeli do 93 i od 93 w gore, a takze do wersji 2.0 16V po lifcie...
Takze sam juz nie wiem... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:18
|
|
|
Po kodzie silnika który podajesz wychodzi jednak,że masz 105 koni,w programie podają,że 105 koni było do 1993.06. Mogę Ci podac wymiary termostatu do roku 1993.06. Jaki jest u Ciebie... nie wiem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:41
|
|
|
Prawdziwek, że tak powiem, co za problem ustalić jaki masz termostat, akurat w 8V on jest na wierzchu, 5min roboty i wiadomo. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:47
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Prawdziwek, że tak powiem, co za problem ustalić jaki masz termostat, akurat w 8V on jest na wierzchu, 5min roboty i wiadomo. | nie wszyscy to potrafia... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:55
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Prawdziwek, że tak powiem, co za problem ustalić jaki masz termostat, akurat w 8V on jest na wierzchu, 5min roboty i wiadomo. |
Jutro pojade do mecha zeby to rozmontowal, ja niestety sie wole nie tykac niczego w tym temacie |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 23:00
|
|
|
Prawdziwek, podrzuć mi VIN auta na PRIV
** Dodano: 31-01-2010, 23:16 **
Z numeru VIN wychodzi że auto wyprodukowane grudzień 1993r. silnik 835c2.000, więc powinien byc wymienny sam wkład termostatu, tu masz numer termostatu VERNET -> 1538.88 w Lublinie do kupienia za ok. 35zł. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2010, 22:20
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Prawdziwek, podrzuć mi VIN auta na PRIV
** Dodano: 31-01-2010, 23:16 **
Z numeru VIN wychodzi że auto wyprodukowane grudzień 1993r. silnik 835c2.000, więc powinien byc wymienny sam wkład termostatu, tu masz numer termostatu VERNET -> 1538.88 w Lublinie do kupienia za ok. 35zł. |
Dzieki za info A powiedz mi czy w tej sytuacji zapasuje wklad z aukcji? Druga sprawa mozesz podac namiar na sklep w Lublinie? (czy chodzi moze o DABO?) |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2010, 22:31
|
|
|
ale kombinujecie żadnych polskich wynalazków ani mera ani harta bo po wymianie będzie to samo. z dostępnych na rynku termostatów nadaję sie jedynie wspominany przez GrzesiekK., VERNET 1538.88 ( francuski ) opcjonalnie włoski EPS
EPS będzie tańszy ale jaki idzie to mogę napisać jutro jak będę w pracy i zajrzę do katalogów
zresztą każdy szanujący sie sklep motoryzacyjny sprowadzi ci któryś z tych termostatów w ciągu dnia |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2010, 23:33
|
|
|
GrzesiekK, Lesniczy dzieki, tak zrobie, kupie ten termostat jutro i do mecha
** Dodano: 04-02-2010, 15:39 **
Przepraszam za drugi post pod rzad, ale chcialem "odnowic" temat, niestety sprawa wymiany na razie jest patowa, gdyz okazalo sie, ze obudowa termostatu ma "niewymienny" wklad. Jeden mechanik w ogole twierdzi ze tego sie nie da zrobic kiedy obadal sprawe, drugi twierdzi, ze jesli to jest wykonalne to on nie wie jak to zrobic, ze trzeba toczyc na tokarce obudowe i ze generalnie nie podejmuje sie tego...
tak wyglada termostat i obudowa, ktora mam w samochodzie;
OBUDOWA:
WKLAD:
TAK WYGLADA NOWY WKLAD:
Takze na razie mechy rozkladaja rece, czekam na poradnik/instrukcje od Grzeska jak to wymienic... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 19:55
|
|
|
Mam ten sam typ termostatu. na allegro kupiłem taki wkład: http://www.allegro.pl/ite...a_uno_tipo.html
Generalnie trzeba go trochę dopasować (ten wysuwany trzonek ma trochę za krótki i trzeba podłożyć w termostacie coś na 2 do 3 mm grubości (najlepiej odciąć ze starego na dłuższy kawałek i potem tak dopasować by termostat był dobrze zamknięty jak zimny) i tą blaszkę co siedzi w obudowie też trzeba lekko dopasować (rozpłaszczyć końcówki ale nie tak do końca by utrzymywała termostat na bolcach z obudowy w jednej pozycji). Zabieg zrobiłem w zeszłą sobotę i puki co samochód codziennie jeździ trasę Toruń<->Bydgoszcz (około 45 km w jedną stronę) i termostat daje radę. Silnik się szybko rozgrzewa i jak temperatura wzrośnie powyżej 90 to wentylator się załącza, więc jest OK.
Zanim go zamontowaliśmy do samochodu z tatą to sprawdziliśmy jak się otwiera gotując go w garnku i radzę to samo by zobaczyć czy się nie otwiera za płytko.
Dodam na marginesie, że ASO w Toruniu stwierdziło, że ten termostat to wersja amerykańska i mogą mi taki sprowadzić za 200 zł. |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:47
|
|
|
Wkład termostatu ori od tipo, lub od poloneza, nawet od forda escorta 1.6.
Korpus aluminiowy trzeba pod ten termostat przystosować, odciąć zaczepy oraz rozwiercić gniazdo w górnej części.
** Dodano: 04-02-2010, 20:50 **
Prawdziwek, zmień mechanika, bo to garażowy wymieniacz a nie mechanik, jak tak prostej sprawy nie potrafi wymodzić.
Ewentualnie drugi sposób przeróbki:
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:55
|
|
|
Grzesiek, zasiegajac opini i patrzac w necie, stwierdzam ze moj termostat wyglada praktycznie identycznie jak termostat od wersji 16V:
wlasnie taki pasuje do 16V i jest do kupienia wna Allegro, rowniez sam wklad termostatu wyglada indentycznie jak w 16V:
http://www.unto.pl/termos...tilo-p-101.html
Co wiecej patrzylem w katalogu, obudowa termostatu od wersji 1.8 16V po 93r. jest identyczna jak u mnie.
Jutro bede ja mial i wtedy sie okaze na bank czy pasuje, tem. otwierania 87C.
Co o tym myslisz? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 21:05
|
|
|
Ktoś cię w balona robi, silnik 1.8 16V ma glowicę jak 2.0 16V a tam jest całkiem inna obudowa i termostat. Kupuj sam wkład do ktorego link podałeś i z głowy, a temat termostatu do 16V olej, jakiś zły katalog dorwałeś ;] Kiedyś nie było samych "wkładów" takich jak podałeś, teraz widze sprawa mocno się upraszcza. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 21:12
|
|
|
Grzesiek, tak zrobie, jutro sie jeszcze przejde i zobacze dokladnie jaka bedzie ta obudowa, w katalogu wyglada jak moja, takze sam nie wiem... Jak nie to sam wklad, jak widac od 16v bedzie dobra, zobaczymy, bede informowal na niezaco.
Co do tych mechow to masz racje, wlasnie uswiadomilem sobie ze oni po wykreceniu termostatu, wkladami wklad w jego gorna czesc, a nie element znajdujacy sie bloku silnika. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:12
|
|
|
Jak nie wyjdzie ci z samym wkładem, to uruchomiłem swoje dawne podziemne kontakty ;] i mam skad załatwic gorną część obudowy termostatu pod wkład wymienny, 40zł kolega chce. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:52
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Jak nie wyjdzie ci z samym wkładem, to uruchomiłem swoje dawne podziemne kontakty ;] i mam skad załatwic gorną część obudowy termostatu pod wkład wymienny, 40zł kolega chce. |
I jak rozumiem wtedy bede mogl normalnie wykorzystac ten wklad Verneta, ktory poleciles wczesniej zakupic?
Jutro dam odpowiedz |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|