Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zimny silnik coś rzęzi ...
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 22:42   zimny silnik coś rzęzi ...

ogólnie może najpierw opiszę dźwięk tego czegoś.
kiedyś jak mi osłona kata wpadała w wibracje przy określonych obrotach brzmiało podobnie ( czyli taki dźwięk jakby blaszka waliła w blaszkęz bardzo dużą częstotliwością )
zaczęło się 2-3 dni temu, na rozgrzanym silniku na 1 i 2 biegu poniżej 2 tyś obrotów delikatnie to słychać, znaczy ja to słyszę chodź inni nie wiedzą o co mi chodzi.na luzie tego nie słychać również powyżej 2000 obr. wszystko cichnie. jak to usłyszałem byłem przekonany że to znowu osłona kata wpada w rezonans od wydechu ... aż do dzisiaj. po całej nocy czyli kiedy wszystko ładnie ostygło, olej spłynął do miski itp. przez 15 sec po odpaleniu było słuchać właśnie ten dźwięk tylko znacznie wzmocniony i pochodził on z rejonów hmmm , pierwszego cylinda , rozrządu ...kumpel mnie straszy że to panewa się "kończy" ale rzecz w tym że to nie brzmi jak panewka. nie potrafię dokładnie określić czy to z góry czy z dołu silnika tylko tyle że z rejonów 1 gara i że to na pewno z komory silnika

ktos ma jakieś sugestie >?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-09-2010, 22:51   

Leśniczy napisał/a:
nie potrafię dokładnie określić czy to z góry czy z dołu silnika tylko tyle że z rejonów 1 gara i że to na pewno z wnętrza silnika
Leśniczy napisał/a:
ktos ma jakieś sugestie >?


:p Mój kolejny odkopany temat :p

Zrób sobie coś takiego a na pewno dowiesz się z której części silnika to słychać :lalala:

** Dodano: 22-09-2010, 23:51 **
http://forum.tempra.org/t...light=stetoskop
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 23:25   

Luczu napisał/a:

Zrób sobie coś takiego a na pewno dowiesz się z której części silnika to słychać :lalala:

wole zostawić auto w zakładzie gdzie zajmują się tylko silnikami i niech sobie odpala go po nocy i mi powiedzą :P

napisałem posta żeby zorientować się co to może być i przygotować się na szok jak mi krzykną że silnik do remontu :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-09-2010, 23:29   

ja mówię, że to nic poważnego. Panewek to ja się nasłuchałem jak mało kto i panewka nie rzęzi :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 23:45   

Luczu, no mam nadzieje, bo chodzi o to że jesli to panewa to będzie trzeba zrobić szlif wału czyli wyjąć silnik czyli duży koszt, a jak rozbierać silnik to zrobić już wszystko czyli jeszcze większy koszt, a nie chciałbym tego wszystkiego bo serce pracuje idealnie, ma kompresje prawie jak nowy silnik, chodzi cicho i równo, zbiera sie ładnie, pali od tyknięcia kluczykiem .... tylko te je... 15 sec po odpaleniu :/
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-09-2010, 23:47   

może to rolka od rozrządu ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-09-2010, 23:52   

Leśniczy, a olej to kiedy wymieniałas ??? i jaki ??? moze to szklanka w głowicy
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 07:21   

Silnik katowany, olej mineralny, w dodatku na pierwszym cylindrze od rozrządu(zauważyłem, że najpierw tamta panewka zostaje obracana w prawie wszystkich przypadkach obrócenia panewki w 2.0). Do sprawdzenia też pompa oleju.
Wyciąganie i wkładanie silnika nie jest takie straszne, poskładać go też można samemu ;D

Mam jednak nadzieję, że to nie panewka, bo u siebie przerabiałem i wiem, że to nic przyjemnego...

** Dodano: 23-09-2010, 08:22 **
Jeśli góra jest super, to po co ruszać? Zająć się wałem(o ile to panewka),a górę zostawić w spokoju.

** Dodano: 23-09-2010, 08:26 **
Aha, i nie sugeruj się ciśnieniem oleju... U mnie po katowaniu kontrolka nie świeciła na wolnych obrotach,a panewkę było słychać z kilometra...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-09-2010, 08:40   

Czy mogę spytać z ciekawości jak wcześniej słychać padającą panewkę wału? :)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 09:11   

Najczęściej padające panewki powodują taki hmm... szum, silnik chodzi jak sieczkarka. Później klekotanie.

Ogólnie to myśle Leśniczy, przesadzasz, sprawdź wszystkie obudowy, śruby, rolke napinającą itp.

Poza tym, nawet gdyby była to juz ta panewka to samo wyjęcie silnika przez sprawną ręke to jest 20min. Mi pierwsze wyjęcie silnika zajeło około godzinki więc nie wiem co w tym strasznego.

** Dodano: 23-09-2010, 10:13 **
pozatym nie wiem jak można zajechać tipo 1.4 z tak niskim przebiegiem? Kiedyś miałem tak mało oleju, że na zakrętach świeciła mi się kontrolka smarowania po czym zapowietrzyłem pompe i przez jakąś minutke chodził bez smarowania. Dolałem oleju i chodzi do tej pory bez problemu.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-09-2010, 09:39   

Larry075 napisał/a:
pozatym nie wiem jak można zajechać tipo 1.4 z tak niskim przebiegiem?
a tutaj dyskusja toczy się o silniku 2.0, któremu nie obce są wysokie obroty :p
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 09:44   

ciechu, tym bardziej ciężko mi jest to zrozumieć. Po za tym 1.4 też lekko łyka 6tysi

** Dodano: 23-09-2010, 10:45 **
w dodatku 8V
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 10:56   

nie chcę na razie robić sieczki bo problem wymaga dalszych oględzin dodam tylko że silnik ma przejechane 220 000km

od 80 000 km auto jeździ na jednym oleju znaczy castrol 15w40,( raz się zdarzyło że wlałem elfa ) wymieniany zawsze co 10 000, ostatnia wymiana 3 000 temu.
absolutnie nigdy nie katowany na zimnym, do póki temperatura nie osiągnie 90C nie przekraczam 3000 obr ... nigdy.
w zimę zawsze grzany przed jazdą, po pełnym rozgrzaniu jak to określił kolega ciechu, wysokie obroty nie są mu obce ...

** Dodano: 23-09-2010, 12:00 **
Larry075, właśnie wiem mniej więcej jak klekocze panewa i ten dźwięk tego nie przypomina
Guzik,o ile sie nie mylę najciężej ma panewka najbliżej smoka czyli w naszym przypadku jest to panewka na pierwszym cylindrze
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-09-2010, 11:20   

Larry075 napisał/a:
iedyś miałem tak mało oleju, że na zakrętach świeciła mi się kontrolka smarowania po czym zapowietrzyłem pompe i przez jakąś minutke chodził bez smarowania.


i tu może leżeć przyczyna wtedy trochę się przytarło no i . .. przyszedł czas :p

Ale ja nadal twierdzę że to nie to :D

Leśniczy, Ja również pod odpaleniu ( zwłaszcza w zimę ) czekam aż się zagrzeje do tych 40 - 50 stopni i dopiero ruszam :p
I nigdy nie kręcę powyżej 3- 3500 gdy nie ma 80 -90 stopni. Oczywiście zdarzały się wyjątki
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 14:40   

Cytat:
i tu może leżeć przyczyna wtedy trochę się przytarło no i . .. przyszedł czas :p

Luczu, to pisałem JA :P nie nabywca tego problemu. Ja nigdy nie miałem z tym problemu ;)
Cytat:
i chodzi do tej pory bez problemu

:lalala: :lalala: :lalala:

Cytat:
Leśniczy, Ja również pod odpaleniu ( zwłaszcza w zimę ) czekam aż się zagrzeje do tych 40 - 50 stopni i dopiero ruszam :p
I nigdy nie kręcę powyżej 3- 3500 gdy nie ma 80 -90 stopni. Oczywiście zdarzały się wyjątki


Nie o tym ten temat, ale to metoda starej daty, obednie sie tego nie praktykuje. Zimą może sobie chwilke pochodzić ale powinno się odrazu jechać. W miejscu musisz długo czekać, i silnik się bardziej zużywa a gdy ruszysz to dosłownie po 500metrach silnik jest juz letni.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-09-2010, 16:29   

o kurde teraz się skapnąłem, że problem dotyczy kolegi Leśniczy, a cały czas myślałem że Larry075, haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 16:54   

dzisiaj rano znów otwieram garaż , otwieram maskę, żeby odrazu po odpaleniu podejść i słuchać ... odpalam a tu cisza :/ chodzi równo i cicho nic sie nie dzieje, ale po zagrzaniu dalej coś słychać :/ jak sie zatrzymam i daje gazu coś słychać ale mniej niż podczas jazdy ... dzisiaj może znowu pojade do kumpla na kanał nasłuchiwać
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 17:22   

Leśniczy, najlepszy sposób, to micha w dół i już będziesz wiedział. Dostęp trochę ciulowy, bo trzeba odkręcić wydech i łapę od skrzyni(choć niekoniecznie, ja nie odkręcałem tylko bawiłem się lewarkiem i odkręcałem smoka oraz ten dziwny jakby powrót oleju).
Pierwszy objaw to opiłki w misce... jak jest bardzo źle, to da się ręką wyczuć luz na korbowodzie (góra-dół, bo poziomo jest zawsze w każdym silniku). Inaczej nie sprawdzisz panewek. Można by sprawdzić też ciśnienie oleju ewentualnie, ale nie ma to jak oczami zobaczyć co tam siedzi. Jeśli masz dynamometryczny klucz, to poodkręcaj stopki i sprawdź sobie sam w jakim są stanie.

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że to nie panewki...

BTW-olej byś mu wlał jakiś półsyntetyczny, a nie siki castrola mineralnego... Koszt dosłownie znikomo większy, bo nie robisz tego codziennie, tylko raz na kilka tysięcy kilometrów, a większa szansa, że przy butowaniu przeżyje dłużej ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 18:43   

Luczu, :badgrin: :badgrin: teraz rozumiem tą wiadomość na PW. Nie chce mi się pisac wiadomości ale mam zdięcia tego modułu i kostki, chcesz???
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-09-2010, 19:27   

Larry075 napisał/a:
Luczu, :badgrin: :badgrin: teraz rozumiem tą wiadomość na PW.


noo ładnie namotałem haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-09-2010, 09:54   

minęło juz parę dni a owe dźwięki nigdy się nie powtórzyły, odpala zimny i pracuje cicho i równo, ciepły jeszcze kulturalniej...silnika słuchało paru "szpeców" i wszyscy stwierdzili że nic mu nie dolega ... tyle że czasami coś delikatnie rzęzi przy ok 2000 obr na luzie, wsadziłem głowę pod auto i deliktanie gazowałem, wygląda na to że to jednak coś przy wydechu wpada w wibracje.
sorki za zamieszanie bo tak się tu oczytałem o tych panewach w 2.0 i jak tylko usłyszałem dziwny dźwięk... panika :) )
w przyszłym tygodniu przejrzę cały układ wydechowy i to załatwi sprawę
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2010, 10:33   

Leśniczy, sprawdź osłonę termiczną kolektora wydechowego. lubi się poluzować.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load