zimny silnik coś rzęzi ... |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:42 zimny silnik coś rzęzi ...
|
|
|
ogólnie może najpierw opiszę dźwięk tego czegoś.
kiedyś jak mi osłona kata wpadała w wibracje przy określonych obrotach brzmiało podobnie ( czyli taki dźwięk jakby blaszka waliła w blaszkęz bardzo dużą częstotliwością )
zaczęło się 2-3 dni temu, na rozgrzanym silniku na 1 i 2 biegu poniżej 2 tyś obrotów delikatnie to słychać, znaczy ja to słyszę chodź inni nie wiedzą o co mi chodzi.na luzie tego nie słychać również powyżej 2000 obr. wszystko cichnie. jak to usłyszałem byłem przekonany że to znowu osłona kata wpada w rezonans od wydechu ... aż do dzisiaj. po całej nocy czyli kiedy wszystko ładnie ostygło, olej spłynął do miski itp. przez 15 sec po odpaleniu było słuchać właśnie ten dźwięk tylko znacznie wzmocniony i pochodził on z rejonów hmmm , pierwszego cylinda , rozrządu ...kumpel mnie straszy że to panewa się "kończy" ale rzecz w tym że to nie brzmi jak panewka. nie potrafię dokładnie określić czy to z góry czy z dołu silnika tylko tyle że z rejonów 1 gara i że to na pewno z komory silnika
ktos ma jakieś sugestie >? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:51
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | nie potrafię dokładnie określić czy to z góry czy z dołu silnika tylko tyle że z rejonów 1 gara i że to na pewno z wnętrza silnika |
Leśniczy napisał/a: | ktos ma jakieś sugestie >? |
:p Mój kolejny odkopany temat :p
Zrób sobie coś takiego a na pewno dowiesz się z której części silnika to słychać
** Dodano: 22-09-2010, 23:51 **
http://forum.tempra.org/t...light=stetoskop |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:25
|
|
|
Luczu napisał/a: |
Zrób sobie coś takiego a na pewno dowiesz się z której części silnika to słychać
|
wole zostawić auto w zakładzie gdzie zajmują się tylko silnikami i niech sobie odpala go po nocy i mi powiedzą
napisałem posta żeby zorientować się co to może być i przygotować się na szok jak mi krzykną że silnik do remontu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:29
|
|
|
ja mówię, że to nic poważnego. Panewek to ja się nasłuchałem jak mało kto i panewka nie rzęzi :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:45
|
|
|
Luczu, no mam nadzieje, bo chodzi o to że jesli to panewa to będzie trzeba zrobić szlif wału czyli wyjąć silnik czyli duży koszt, a jak rozbierać silnik to zrobić już wszystko czyli jeszcze większy koszt, a nie chciałbym tego wszystkiego bo serce pracuje idealnie, ma kompresje prawie jak nowy silnik, chodzi cicho i równo, zbiera sie ładnie, pali od tyknięcia kluczykiem .... tylko te je... 15 sec po odpaleniu :/ |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:47
|
|
|
może to rolka od rozrządu ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 23:52
|
|
|
Leśniczy, a olej to kiedy wymieniałas ??? i jaki ??? moze to szklanka w głowicy |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 07:21
|
|
|
Silnik katowany, olej mineralny, w dodatku na pierwszym cylindrze od rozrządu(zauważyłem, że najpierw tamta panewka zostaje obracana w prawie wszystkich przypadkach obrócenia panewki w 2.0). Do sprawdzenia też pompa oleju.
Wyciąganie i wkładanie silnika nie jest takie straszne, poskładać go też można samemu
Mam jednak nadzieję, że to nie panewka, bo u siebie przerabiałem i wiem, że to nic przyjemnego...
** Dodano: 23-09-2010, 08:22 **
Jeśli góra jest super, to po co ruszać? Zająć się wałem(o ile to panewka),a górę zostawić w spokoju.
** Dodano: 23-09-2010, 08:26 **
Aha, i nie sugeruj się ciśnieniem oleju... U mnie po katowaniu kontrolka nie świeciła na wolnych obrotach,a panewkę było słychać z kilometra... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 08:40
|
|
|
Czy mogę spytać z ciekawości jak wcześniej słychać padającą panewkę wału? |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-09-2010, 09:11
|
|
|
Najczęściej padające panewki powodują taki hmm... szum, silnik chodzi jak sieczkarka. Później klekotanie.
Ogólnie to myśle Leśniczy, przesadzasz, sprawdź wszystkie obudowy, śruby, rolke napinającą itp.
Poza tym, nawet gdyby była to juz ta panewka to samo wyjęcie silnika przez sprawną ręke to jest 20min. Mi pierwsze wyjęcie silnika zajeło około godzinki więc nie wiem co w tym strasznego.
** Dodano: 23-09-2010, 10:13 **
pozatym nie wiem jak można zajechać tipo 1.4 z tak niskim przebiegiem? Kiedyś miałem tak mało oleju, że na zakrętach świeciła mi się kontrolka smarowania po czym zapowietrzyłem pompe i przez jakąś minutke chodził bez smarowania. Dolałem oleju i chodzi do tej pory bez problemu. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 09:39
|
|
|
Larry075 napisał/a: | pozatym nie wiem jak można zajechać tipo 1.4 z tak niskim przebiegiem? | a tutaj dyskusja toczy się o silniku 2.0, któremu nie obce są wysokie obroty :p |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-09-2010, 09:44
|
|
|
ciechu, tym bardziej ciężko mi jest to zrozumieć. Po za tym 1.4 też lekko łyka 6tysi
** Dodano: 23-09-2010, 10:45 **
w dodatku 8V |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 10:56
|
|
|
nie chcę na razie robić sieczki bo problem wymaga dalszych oględzin dodam tylko że silnik ma przejechane 220 000km
od 80 000 km auto jeździ na jednym oleju znaczy castrol 15w40,( raz się zdarzyło że wlałem elfa ) wymieniany zawsze co 10 000, ostatnia wymiana 3 000 temu.
absolutnie nigdy nie katowany na zimnym, do póki temperatura nie osiągnie 90C nie przekraczam 3000 obr ... nigdy.
w zimę zawsze grzany przed jazdą, po pełnym rozgrzaniu jak to określił kolega ciechu, wysokie obroty nie są mu obce ...
** Dodano: 23-09-2010, 12:00 **
Larry075, właśnie wiem mniej więcej jak klekocze panewa i ten dźwięk tego nie przypomina
Guzik,o ile sie nie mylę najciężej ma panewka najbliżej smoka czyli w naszym przypadku jest to panewka na pierwszym cylindrze |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-09-2010, 11:20
|
|
|
Larry075 napisał/a: | iedyś miałem tak mało oleju, że na zakrętach świeciła mi się kontrolka smarowania po czym zapowietrzyłem pompe i przez jakąś minutke chodził bez smarowania. |
i tu może leżeć przyczyna wtedy trochę się przytarło no i . .. przyszedł czas :p
Ale ja nadal twierdzę że to nie to
Leśniczy, Ja również pod odpaleniu ( zwłaszcza w zimę ) czekam aż się zagrzeje do tych 40 - 50 stopni i dopiero ruszam :p
I nigdy nie kręcę powyżej 3- 3500 gdy nie ma 80 -90 stopni. Oczywiście zdarzały się wyjątki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-09-2010, 14:40
|
|
|
Cytat: | i tu może leżeć przyczyna wtedy trochę się przytarło no i . .. przyszedł czas :p |
Luczu, to pisałem JA nie nabywca tego problemu. Ja nigdy nie miałem z tym problemu
Cytat: | i chodzi do tej pory bez problemu |
Cytat: | Leśniczy, Ja również pod odpaleniu ( zwłaszcza w zimę ) czekam aż się zagrzeje do tych 40 - 50 stopni i dopiero ruszam :p
I nigdy nie kręcę powyżej 3- 3500 gdy nie ma 80 -90 stopni. Oczywiście zdarzały się wyjątki |
Nie o tym ten temat, ale to metoda starej daty, obednie sie tego nie praktykuje. Zimą może sobie chwilke pochodzić ale powinno się odrazu jechać. W miejscu musisz długo czekać, i silnik się bardziej zużywa a gdy ruszysz to dosłownie po 500metrach silnik jest juz letni. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-09-2010, 16:29
|
|
|
o kurde teraz się skapnąłem, że problem dotyczy kolegi Leśniczy, a cały czas myślałem że Larry075, |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 16:54
|
|
|
dzisiaj rano znów otwieram garaż , otwieram maskę, żeby odrazu po odpaleniu podejść i słuchać ... odpalam a tu cisza :/ chodzi równo i cicho nic sie nie dzieje, ale po zagrzaniu dalej coś słychać :/ jak sie zatrzymam i daje gazu coś słychać ale mniej niż podczas jazdy ... dzisiaj może znowu pojade do kumpla na kanał nasłuchiwać |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 17:22
|
|
|
Leśniczy, najlepszy sposób, to micha w dół i już będziesz wiedział. Dostęp trochę ciulowy, bo trzeba odkręcić wydech i łapę od skrzyni(choć niekoniecznie, ja nie odkręcałem tylko bawiłem się lewarkiem i odkręcałem smoka oraz ten dziwny jakby powrót oleju).
Pierwszy objaw to opiłki w misce... jak jest bardzo źle, to da się ręką wyczuć luz na korbowodzie (góra-dół, bo poziomo jest zawsze w każdym silniku). Inaczej nie sprawdzisz panewek. Można by sprawdzić też ciśnienie oleju ewentualnie, ale nie ma to jak oczami zobaczyć co tam siedzi. Jeśli masz dynamometryczny klucz, to poodkręcaj stopki i sprawdź sobie sam w jakim są stanie.
Trzymam kciuki i mam nadzieję, że to nie panewki...
BTW-olej byś mu wlał jakiś półsyntetyczny, a nie siki castrola mineralnego... Koszt dosłownie znikomo większy, bo nie robisz tego codziennie, tylko raz na kilka tysięcy kilometrów, a większa szansa, że przy butowaniu przeżyje dłużej |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-09-2010, 18:43
|
|
|
Luczu, teraz rozumiem tą wiadomość na PW. Nie chce mi się pisac wiadomości ale mam zdięcia tego modułu i kostki, chcesz??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-09-2010, 19:27
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Luczu, teraz rozumiem tą wiadomość na PW. |
noo ładnie namotałem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-09-2010, 09:54
|
|
|
minęło juz parę dni a owe dźwięki nigdy się nie powtórzyły, odpala zimny i pracuje cicho i równo, ciepły jeszcze kulturalniej...silnika słuchało paru "szpeców" i wszyscy stwierdzili że nic mu nie dolega ... tyle że czasami coś delikatnie rzęzi przy ok 2000 obr na luzie, wsadziłem głowę pod auto i deliktanie gazowałem, wygląda na to że to jednak coś przy wydechu wpada w wibracje.
sorki za zamieszanie bo tak się tu oczytałem o tych panewach w 2.0 i jak tylko usłyszałem dziwny dźwięk... panika )
w przyszłym tygodniu przejrzę cały układ wydechowy i to załatwi sprawę |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2010, 10:33
|
|
|
Leśniczy, sprawdź osłonę termiczną kolektora wydechowego. lubi się poluzować. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|