Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak ciepły nie odpala tipo 1.4 i.e
Autor Wiadomość
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-02-2010, 19:11   jak ciepły nie odpala tipo 1.4 i.e

witam posiadam tipo 1.4 ie ostatnio zaczął mi nie odpalać na ciepłym silniku ostatnio np. na stacji zgasiłem go i zatankowałem i potem odpalić nie mogłem... silnik ostygnie troche to odpala... no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby.. co może być tego przyczyna??


aa zaczęło sie tak dziać po wymianie uszczelki pokrywy i tej po klawiatura czy tam głowiczką...
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-02-2010, 20:22   

krzysiex, Nie wiem czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów może mieć coś wspólnego, może odłączyłeś jakiś czujnik przez przypadek albo coś w tym stylu. Słyszałem też że w takich przypadkach są wariacje kiedy jest na wykończeniu CPW - czujnik położenia wału. jest on w 1.4 dość trudno dostępny, znajduje się przy skrzyni biegów (tam gdzie skrzynia łączy się z silnikiem, z tyłu silnika), pod akumulatorem jest łączony taką dość grubą czarną wtyką. Można go zmierzyć, powinien dawać opór około 700 Ohm. Są też sposoby sprawdzania go bez wyjmowania - jak silnik Ci się rozgrzeje to sam czujnik polewa się zimną wodą (żeby go ochłodzić). Jeśli wtedy problemy ustąpią to mamy winowajcę
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-02-2010, 20:31   

krzysiex napisał/a:
no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby..
a może masa słaba? To mnie kiedyś w polonezie spotkało. Nigdy bym się nie spodziewał, że temperatura ma coś do masy, ale wtedy czyszczenie połączeń pomogło. A rozrusznik znów zaczął kręcić dobrze niezależnie od temperatury.

meter30 napisał/a:
CPW - czujnik położenia wału. jest on w 1.4 dość trudno dostępny, znajduje się przy skrzyni biegów
w niektórych wersjach silnikowych jest przy kole pasowym po drugiej stronie silnika ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-02-2010, 20:55   

meter30 jutro to sprawdzę.. takie jeżdżenie jest wkr... bo silnika nigdzie zgasić nie mogę bo go potem nie odpalę...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2010, 00:08   

krzysiex napisał/a:
no i jak jest ciepły i chce go odpalić to zachowuje sie tak jak by akumulator byłby słaby



Czyli że wolno kręci ? Jeżeli tak to być może coś z rozrusznikiem ( ja tak miałem, że na ciepłym nie chciał kręcić )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-02-2010, 11:28   

Luczu napisał/a:
Jeżeli tak to być może coś z rozrusznikiem ( ja tak miałem, że na ciepłym nie chciał kręcić )
też prawda, nawet gdzieś był na forum opisany taki przypadek...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-02-2010, 17:44   

no ale co ma rozrusznik to temperatury?? to zaczęło się dziać po wymianie tych uszczelek...

wolno to mało powiedziane raz przerzuci a następny przerzut po kilku sekundach...

wiem że wentylator na chłodnicy się nie załącza ale dzisiaj to zrobię, założę włącznik ręczny lub poszukam przyczyny bo działał...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2010, 18:46   

krzysiex napisał/a:
no ale co ma rozrusznik to temperatury??


tak dokładnie to nie wiem ale u mnie był zatarty i właśnie takie były objawy. Gorący zakręcił poł raza o kontrolki przygasały. Jak zimny kręcił wolno ale kręcił
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-02-2010, 21:10   

bylem u wujka mechanika od tirów:D i powiedział ze uszczelka pod głowica jest do wymiany bo w zbiorniczku na płyn chłodzący są bąbelki... i to być może powoduje wysoką temperaturę wody i późne załączenie wentylatora.. załącza się blisko 100"C..powiedział że jakaś próżnia się tworzy na tłokach i wypychana jest na chłodzenie przez termostat...co być może oszukuje ten termostat i czujnik temp w chłodnicy.. a najlepsze co było zagrzany jak na złość za każdym razem odpalił co za złośliwe dziadostwo:(
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2010, 22:34   

krzysiex, a odpowietrzałeś Ty układ ?:p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2010, 17:17   

o jaki układ ci chodzi i jak to zrobic? jest to tipo 1.4 na jedno punkcie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-02-2010, 17:30   

krzysiex,
krzysiex napisał/a:
bylem u wujka mechanika od tirów:D i powiedział ze uszczelka pod głowica jest do wymiany bo w zbiorniczku na płyn chłodzący są bąbelki... i to być może powoduje wysoką temperaturę wody i późne załączenie wentylatora..


chodzi mi o układ chłodniczy czy odpowietrzałeś go
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2010, 23:55   

nic takiego nie robiłem... jak to zrobić?? moje tipo coś zaczęło mi dużo palić:(:(:(:(
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-02-2010, 00:01   

krzysiex napisał/a:
jak to zrobić??


http://forum.tempra.org/t...ad+ch%B3odzenia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2010, 00:15   

dzięki jutro to zrobię..
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load