Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewanie kolektora
Autor Wiadomość
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2008, 13:33   Podgrzewanie kolektora

Cześć moje pytania dotyczą podgrzewania wstępnego mieszanki czyli jeża. a mianowicie czy i jaki wpływ na zużycie paliwa ma jazda z odłączonym podgrzewaczem. dziekuję za wszelkie sugestie
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2008, 14:14   

Teoretycznie spalanie może wzrosnąć bo jak wiadomo jeż działa tylko na zimnym silniku aby paliwko mogło lepiej odparować i ulec spaleniu a nie skraplać się na zimnych ściankach kolektora.
Tylko teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką a różnica w spalaniu może być pomijanie mała.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2008, 14:53   

Z tym się zgadzam ale też podobno jeż pożera ogromną ilość prądu co przy rozruchu w zimie też ma swoje znaczenie. Właśnie ciekawi mnie ta cała sprawa. czyli na ile realnie wpływa to na jakość pracy silnika no a wiadomo szczególnie na spalanie. przy jeździe na krótkich trasach jeż pracuje praktycznie non stop bo zanim kolektor osiągne 65 stopni ja czasami przejeżdżam parę kilometrów a to jest tyle ile potrzeba żeby dojechać do szkoły po dzieci lub do sklepu. i cała karuzela od nowa przy kolejnym rozruchu.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2008, 20:55   

Mirek, jedyną metodą żeby się dowiedzieć czy coś się zmieni jest odłączenie jeża.
Ja mam odłączonego tylko, że u mnie zdecydowana większość jazdy odbywa się na LPG, ale przy mrozach odpalam na PB.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 21:13   

Jeż pobiera jakieś 6,25A czyli jak na zimowe warunki odpalania samochodu sporo, kiedyś sie zastanawiałem, czy go nie odłączyć, ale stwierdziłem, że nikt nie wsadzał grzałki w kolektor żeby sobie tylko pogrzała i zostawiłem go, dodatkowo podłączyłem go do kontrolki wtrysku (mam gaźnik więc była to wolna kontrolka) i tak jak kolega pisał jeż działa do ok 65-70stC na wskaźniku cieczy chłodzącej
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 21:24   

6,25A x powiedzmy 12,5V to prawie 80W.

Jeż włącza się dopiero po odpaleniu silnika i wyłącza się przy temperaturze silnika 50-60 stopni C.

Przekaźnik od jeża znajduje się po lewej stronie puszki bezpieczników (poza puszką).

Dla ciekawości podam, że dwie podnoszące się szyby (elektryczne) zużywają około 15-16A!
Więc jak dla mnie nie ma sensu odłączania go.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-01-2008, 14:06   

moje testy są pewnie nie dokładne bo temperatura na zewnątrz zmienia się ale jeździłem z odłączonym jeżem przez tydzień i mam wrażenie że spalanie zwiększyło się, praca silnika też jest mniej stabilna ale może to tylko wrażenie. wczoraj rano wpiąłem go z powrotem i odnoszę wrażenie że jednak lepiej mi chodzi silnik. może to tylko sugestia stąd moje pytania, dziękuję za odpowiedzi
  
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-03-2009, 12:59   jeż

Witam. Mam pytanie odnosnie tej instalacji jeza. Ma ona wplyw na ladowanie? Gdzies na necie znalazlem ze tak. U mnie dzis po probach z przekaznikiem i bezpiecznikiem od tego ustrojstwa zapalila sie kontrolka ladowania i nie chce zgasnac a ladowanie jest. Tam bylo napisane że przekaznik od jeza uruchomi go dopiero jak kontrolka ladowania zgasnie czy tak?

** Dodano: 16-03-2009, 10:08 **
No wiec tak jakis tam wplyw chyba ma ale rozlaczylem to calkowicie kable wisza. Ladowanie mam i wszystko dziala no prawie wszystko, ale to juz w innym poscie. Pozdrowienia.
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2009, 19:35   

Witam
ostatnio zauważyłem,że Tipek pali za dużo...dużo za dużo.. jazda do pracy,krótki dystans do tego niedogrzany silnik-chyba termostat padł- jeszcze latem spalił mi sie żółty bezpiecznik 20A-ciagle zastanawiałem sie od czego jest aż dziś wpadłem że jest chyba od jeża...teraz powstaje pytanie: czy zwiekszone ( 3-4 litra) zuzycie paliwa może być spowodowane uszkodzonym termostatem i odłączonym(poprzez spalony bezpiecznik) układem podgrzewania wstępnego???
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load