|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podgrzewanie kolektora |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-01-2008, 13:33 Podgrzewanie kolektora
|
|
|
Cześć moje pytania dotyczą podgrzewania wstępnego mieszanki czyli jeża. a mianowicie czy i jaki wpływ na zużycie paliwa ma jazda z odłączonym podgrzewaczem. dziekuję za wszelkie sugestie |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2008, 14:14
|
|
|
Teoretycznie spalanie może wzrosnąć bo jak wiadomo jeż działa tylko na zimnym silniku aby paliwko mogło lepiej odparować i ulec spaleniu a nie skraplać się na zimnych ściankach kolektora.
Tylko teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką a różnica w spalaniu może być pomijanie mała. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-01-2008, 14:53
|
|
|
Z tym się zgadzam ale też podobno jeż pożera ogromną ilość prądu co przy rozruchu w zimie też ma swoje znaczenie. Właśnie ciekawi mnie ta cała sprawa. czyli na ile realnie wpływa to na jakość pracy silnika no a wiadomo szczególnie na spalanie. przy jeździe na krótkich trasach jeż pracuje praktycznie non stop bo zanim kolektor osiągne 65 stopni ja czasami przejeżdżam parę kilometrów a to jest tyle ile potrzeba żeby dojechać do szkoły po dzieci lub do sklepu. i cała karuzela od nowa przy kolejnym rozruchu. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2008, 20:55
|
|
|
Mirek, jedyną metodą żeby się dowiedzieć czy coś się zmieni jest odłączenie jeża.
Ja mam odłączonego tylko, że u mnie zdecydowana większość jazdy odbywa się na LPG, ale przy mrozach odpalam na PB. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2008, 21:13
|
|
|
Jeż pobiera jakieś 6,25A czyli jak na zimowe warunki odpalania samochodu sporo, kiedyś sie zastanawiałem, czy go nie odłączyć, ale stwierdziłem, że nikt nie wsadzał grzałki w kolektor żeby sobie tylko pogrzała i zostawiłem go, dodatkowo podłączyłem go do kontrolki wtrysku (mam gaźnik więc była to wolna kontrolka) i tak jak kolega pisał jeż działa do ok 65-70stC na wskaźniku cieczy chłodzącej |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2008, 21:24
|
|
|
6,25A x powiedzmy 12,5V to prawie 80W.
Jeż włącza się dopiero po odpaleniu silnika i wyłącza się przy temperaturze silnika 50-60 stopni C.
Przekaźnik od jeża znajduje się po lewej stronie puszki bezpieczników (poza puszką).
Dla ciekawości podam, że dwie podnoszące się szyby (elektryczne) zużywają około 15-16A!
Więc jak dla mnie nie ma sensu odłączania go. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 14:06
|
|
|
moje testy są pewnie nie dokładne bo temperatura na zewnątrz zmienia się ale jeździłem z odłączonym jeżem przez tydzień i mam wrażenie że spalanie zwiększyło się, praca silnika też jest mniej stabilna ale może to tylko wrażenie. wczoraj rano wpiąłem go z powrotem i odnoszę wrażenie że jednak lepiej mi chodzi silnik. może to tylko sugestia stąd moje pytania, dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-03-2009, 12:59 jeż
|
|
|
Witam. Mam pytanie odnosnie tej instalacji jeza. Ma ona wplyw na ladowanie? Gdzies na necie znalazlem ze tak. U mnie dzis po probach z przekaznikiem i bezpiecznikiem od tego ustrojstwa zapalila sie kontrolka ladowania i nie chce zgasnac a ladowanie jest. Tam bylo napisane że przekaznik od jeza uruchomi go dopiero jak kontrolka ladowania zgasnie czy tak?
** Dodano: 16-03-2009, 10:08 **
No wiec tak jakis tam wplyw chyba ma ale rozlaczylem to calkowicie kable wisza. Ladowanie mam i wszystko dziala no prawie wszystko, ale to juz w innym poscie. Pozdrowienia. |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2009, 19:35
|
|
|
Witam
ostatnio zauważyłem,że Tipek pali za dużo...dużo za dużo.. jazda do pracy,krótki dystans do tego niedogrzany silnik-chyba termostat padł- jeszcze latem spalił mi sie żółty bezpiecznik 20A-ciagle zastanawiałem sie od czego jest aż dziś wpadłem że jest chyba od jeża...teraz powstaje pytanie: czy zwiekszone ( 3-4 litra) zuzycie paliwa może być spowodowane uszkodzonym termostatem i odłączonym(poprzez spalony bezpiecznik) układem podgrzewania wstępnego??? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|