|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 1,9 Td by Sheriffnt |
Autor |
Wiadomość |
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:53 Tempra 1,9 Td by Sheriffnt
|
|
|
Witam
Chciałbym się pochwalić swoją Temperówką, auto pochodzi z 1992 roku, przebieg 174 tys km (podobno), wyposażone jest w silnik 1,9 Turbo Diesel, zostało sprowadzone z Austrii, jest dosyć bogato wyposażone, min. elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, deska przyrządów cyfrowa, halogeny.
Temperówkę zakupiłem na początku grudnia 2007, od razu do wymiany poszły: pasek rozrządu, olej, tarcze i klocki hamulcowe, jakiś czas temu rozpsypał się reduktor obrotów w rozruszniku, ale udało mi się bez większego problemu naprawić .
Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu po wymianie łożyska w lewym przednim kole, wreszcie mogę się cieszyć z cichej jazdy (strasznie huczało)
Auto jest w tej chwili w stanie fabrycznym, nie zamierzam w przysłości żadnych modyfikacji wizualnych typu badlooki czy coś w tym stylu, auto jest za ładne by je psuć , jak trochę ogarnę się z kasą mam w planach nabycie felg aluniniowych do letnich opon.
Do tej pory zrobiłem moją Temprą ok 5 tyś km, auto jest bardzo sympatyczne w prowadzeniu, bardzo wygodne na dłuższe trasy, aż nie chce się wysiadać
Oto kilka fotek:
I na dokładkę moje drugie auto, może kiedyś będzie rajdówką do zabawy, wiadomo tylni napęd daje mnóstwo radochy z jazdy
|
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 20:01
|
|
|
no ładnie się tempra prezentuje silniczek taki jak mój
Ładna też ładna sam miałem dwie w swoim życiu i w LKP też jestem (jako sympatyk) |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-03-2008, 20:11
|
|
|
1.9TD |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 20:58
|
|
|
Witam
krzycho00 napisał/a: | no ładnie się tempra prezentuje silniczek taki jak mój
Ładna też ładna sam miałem dwie w swoim życiu i w LKP też jestem (jako sympatyk) |
Krzychu85? witam, witam... a masz Temperkę czy Tipka?..
Silnik 1,9 TD jest naprawdę super, pozwala na w miarę* szybką jazdę a przy okazji jest naprawdę oszczędny.
* w miarę, w moim przypadku oznacza bez szaleństw, ostatnio trasę Warszawa - Gdynia, ok 380 km pokonałem w nieco ponad 4 godziny, jechałem średnio około 100/km/h rzadko przekraczając 120 i zwalniając w miejscowościach do przepisowego 50-60, spalanie w obie strony, wyszło rzędu 5,6 l/100 km |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:04
|
|
|
Tak krzychu85 ja mam czarnego Typka |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:14
|
|
|
Witam
krzycho00 napisał/a: | Tak krzychu85 ja mam czarnego Typka |
Super, pierwotnie też chciałem Tipo, ale kiedy trafiła się Tempra długo się nie zastanawiałem.
Tydzień czy dwa przed zakupem Temperki miałem upatrzonego fajnego Tipka, umówiłem się nawet z gościem, ale w międzyczasie rozbił go pijaku |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:31
|
|
|
Ja Łade zmieniłem na Reno Clio a w październiku wypatrzyłem tego Tipka przedtem miałem najpierw Ładę 1300 ale padł silnik a potem 1500 to była bestia nadal jak widzę ładę na drodze to wspominam stare czasy mam sentyment do tych aut . Tipo gdyby nie ruda też ładnie się spisuje od paździenika tylko filtry olej , i teraz tarcze klocki i akumulator , napewno nie jest bezwypadkowe przebieg już 284 tys km ale bardzo mi się podoba . narazie zwalczam rudą |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:44
|
|
|
Witam
No moja Ładna, ta starsza 1300 miała LPG i potężne przebiegi, na dodatek po kilku stluczkach ruda zaczeła ją mocno wcinać, poza tym auto było normalnie zajeżdżone, w końcu wyciągnąłem instalkę LPG, skrzynię V i kilka drobiazgów i oddałem resztę na części, ta nowa Łada, to centralnie porażka, mimo niezłego wyglądu wciąż coś w niej jest do zrobienia, poprzedni właściciel spartaczył co tylko mógł, dlatego zdecydowałem poszukac drugiego auta na codzień, spośród Cytrynek, Pugów czy Fiatów, wybór padł na Temperkę i jestem z niej bardzo zadowolony.
A nowa Ładna na razie czeka na nowy motor 1600 (robi się powoli:) ), bez stresu sobie grzebię, docelowo pewnie wyląduje w niej LPG, a na razie letnie koła na 14", pójdą do Temperki |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:49
|
|
|
sheriffnt, no Temperka naprawde ładna, nic tylko dbac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 23:09
|
|
|
Witam
A dbam, dbam bo widzę że warto
Ja się przywiązuje do aut, ale nie kupiłbym takiego w którym źle się czuję, a Temperka jest super, mam nadzieję że posłuży mi kilka latek.. a kiedyś pewnie jakś Lineę?.. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 21:56
|
|
|
też mam 1.9 ale tylko D ... szkoda, że nie mam turbo, ale cóżnie ma tak źle |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 22:16
|
|
|
hmm deska DGT i bez AHSu ? myłślałem że one są zawsze razem,
ogólnie ładne aitko i fajny kolorek zawsze mi się podobał podobny taka wiśnia jaką stosował opel na vectry A |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 22:41
|
|
|
Bardzo fajne wnętrze...te siedzenia z podłokietnikiem i deska DGT jakaś inna od mojej...:) |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 18:09
|
|
|
Fajna Temperka no i dieselek koloro równiez piękny ( mam taki sam )
sheriffnt, a ile płaciłeś za wymiane łozyska ? |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 18:24
|
|
|
Witam
Tomek_ff napisał/a: | Fajna Temperka no i dieselek koloro równiez piękny ( mam taki sam )
sheriffnt, a ile płaciłeś za wymiane łozyska ? |
Za wymianę łożyska płaciłem razem 150 zeta, z tego ok 80 pln to cena łożyska.
PS też bardzo mi się podoba kolorek w sumie szukałem auta innego niż białe, na białym po zimie każda kropka rudej aż kłuje w oczy, mam tak niestety w Ładzie
Co do wyposażenia Tempry też kilka rzeczy mi się niekoniecznie zgadzało, ale okazuje że dopiero w II połowie 92' wprowadzano np. ABS. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 20:14
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | PS też bardzo mi się podoba kolorek w sumie szukałem auta innego niż białe |
Miałem trzy białe Tempry , można się przyzwyczaić , a teraz Dedra jest w takim samym kolorze jak wasze ,też bardzo mi się podoba |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 22:24
|
|
|
fajnie zadbane wnętrze:) jak będe odnawiał swoje to będe sie kierował twoim:) |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:21
|
|
|
Witam
Kolejna odsłona mojego auta, na początek był dalszy ciąg walki z rozrusznikiem, aktualnie mam po regeneracji, mam nadzieję że problem z głowy, z nadejsciem ciepłych dni nakleiłem nalepki klubowe (chyba trochę za małe) i postawiłem auto na odnowionych felgach 14" z Poldka Trucka, są nieco szerzej odsadzone (ET 25 zamiast 43 jak w oryginalnych), narazie do zakupu alufelg tak chyba zostanie.
Dołączam także krótką relację z dzisiejszej akcji, może komuś się ten opis przyda.
Kilka dni wcześniej upatrzyłem na Allegro belkę (sanki, wózek) od Bravy z 98 roku w swojej okolicy, tak by móc obejrzeć przed zakupem, z racji tego że moja była zgnita do szczętu, tę nowonabytą poczyściłem, trochę podmalowałem i umówiłem się na robotę w warsztacie. Dzisiaj, kiedy miałem okazję się przyjrzeć wymianie, cieszę się że podjąłem taką decyzję, samodzielna jej wymiana bez podnośnika byłaby cieżkim zadaniem, np ze względu na niemożnośc dojścia do wielu śrub z kanału. Samą belkę najlepiej zdemontować z wachaczami (rozłączyć je od zwrotnic) i stabilizatorem (półosie wraz ze zwrotnicami, drązkami kieroniczymi i przekładnią kierowniczą pozostają przy aucie), a dopiero resztę (wachacze i stabilizator) demontować osobno na ziemi, wtedy wszystko odkreca się z łatwym dostępem. Do demontażu belki dodatkowo trzeba odkrecić fragment wydechu, ten pomiędzy silnikiem (turbiną) a tłumikami oraz poduszkę od skrzyni biegów - należy odkręcić ją w całości z ramieniem od skrzyni biegów i belki, silnik ze skrzynią spokojnie spoczywa na 2 pozostałych poduszkach.
Po zamontowaniu wachaczy i stabilizatora do nowej belki wszystko odbywa się w odwrotnej kolejności, wskazana bardzo jest pomoc dugiej osoby przy demontażu i ponownym montażu belki ze względu na dość spory jej cięzar, dobrze potem czymś jeszcze podeprzeć, by się nie siłować ze srubami przy dociąganiu.
Przy okazji zostały wymienione obie końcówki kierownicze i na końcu trzeba koniecznie zrobić zbieżność, bo nawet bez wymiany końcówek wszystko się rozjeżdża
Za robociznę zapłaciłem 250 pln plus 60 pln za 2 końcówki plus 40 pln za zbieznośc plus 150 pln belka, reszta czyli radośc z jazdy - bezcenna
Potwierdzam przy okazji wczesniej uzyskaną na forum informację że sanki od Bravy, Bravo na 100% pasują "od strzała" do Temperki ( w moim przypadku 1,9TD ), bez kombinacji i przeróbek.
I jeszcze kilka fotek:
Zgnilizna
Obie:
Już na swoim miejscu świeci nowością:
Za niecałe 2 tygodnie wybywam do stanów, na rejs pewnie ze 2 miesiące , po powrocie czeka mnie dalsza zabawa z wachaczami tylnimi, są już mocno klapnięte, trzeba będzie im zregenerować osie. Poza tym czeka mnie jeszcze regulacja wtrysków bo dymi jak autobus. Na razie cieszę się przednim zawieszeniem
** Dodano: 04-12-2008, 04:53 **
Witam
Ostatnio znów trochę zainwestowałem w auto, przede wszystkim regulacja silnika (miałem za wczesny zapłon), regulacja wtrysków, wymiana świec żarowych (2 były spalone), przy okazji olej i filtru paliwa, oleju i powietrza, dodatkowo wymiana termostatu, po tych regulacjach silnik chodzi "miękko" i cicho, szybciej się rano nagrzewa, niestey wzrosło nieco spalanie, może z powodu że jakoś wiecej cisnę gazu i turbina się teraz szybciej wkręca
Dwa dni temu odebrałem auto po regeneracji tylnich wachaczy, nastąpiła nieznaczna poprawa prowadzenia auta i znaczna poprawa mojego zaufania do auta
Przez rok użytkowania auta udało mi się naprawić większosć denerwujących usterek, coś tam jeszcze zostało, by nie było zbyt pięknie, ale auto jet tego warte |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|