Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1,9 Td by Sheriffnt
Autor Wiadomość
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 19:53   Tempra 1,9 Td by Sheriffnt

Witam
Chciałbym się pochwalić swoją Temperówką, auto pochodzi z 1992 roku, przebieg 174 tys km (podobno), wyposażone jest w silnik 1,9 Turbo Diesel, zostało sprowadzone z Austrii, jest dosyć bogato wyposażone, min. elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, deska przyrządów cyfrowa, halogeny.
Temperówkę zakupiłem na początku grudnia 2007, od razu do wymiany poszły: pasek rozrządu, olej, tarcze i klocki hamulcowe, jakiś czas temu rozpsypał się reduktor obrotów w rozruszniku, ale udało mi się bez większego problemu naprawić :) .
Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu po wymianie łożyska w lewym przednim kole, wreszcie mogę się cieszyć z cichej jazdy (strasznie huczało)
Auto jest w tej chwili w stanie fabrycznym, nie zamierzam w przysłości żadnych modyfikacji wizualnych typu badlooki czy coś w tym stylu, auto jest za ładne by je psuć :) , jak trochę ogarnę się z kasą mam w planach nabycie felg aluniniowych do letnich opon.
Do tej pory zrobiłem moją Temprą ok 5 tyś km, auto jest bardzo sympatyczne w prowadzeniu, bardzo wygodne na dłuższe trasy, aż nie chce się wysiadać :)
Oto kilka fotek:










I na dokładkę moje drugie auto, może kiedyś będzie rajdówką do zabawy, wiadomo tylni napęd daje mnóstwo radochy z jazdy :o

_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 20:01   

no ładnie się tempra prezentuje :) silniczek taki jak mój 8)
Ładna też ładna ;D sam miałem dwie w swoim życiu i w LKP też jestem (jako sympatyk) 8)
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-03-2008, 20:11   

1.9TD :food:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 20:58   

Witam
krzycho00 napisał/a:
no ładnie się tempra prezentuje :) silniczek taki jak mój 8)
Ładna też ładna ;D sam miałem dwie w swoim życiu i w LKP też jestem (jako sympatyk) 8)

Krzychu85? witam, witam... a masz Temperkę czy Tipka?..
Silnik 1,9 TD jest naprawdę super, pozwala na w miarę* szybką jazdę a przy okazji jest naprawdę oszczędny.
* w miarę, w moim przypadku oznacza bez szaleństw, ostatnio trasę Warszawa - Gdynia, ok 380 km pokonałem w nieco ponad 4 godziny, jechałem średnio około 100/km/h rzadko przekraczając 120 i zwalniając w miejscowościach do przepisowego 50-60, spalanie w obie strony, wyszło rzędu 5,6 l/100 km
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 21:04   

Tak krzychu85 :) ja mam czarnego Typka 8)
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 22:14   

Witam
krzycho00 napisał/a:
Tak krzychu85 :) ja mam czarnego Typka 8)

Super, pierwotnie też chciałem Tipo, ale kiedy trafiła się Tempra długo się nie zastanawiałem.
Tydzień czy dwa przed zakupem Temperki miałem upatrzonego fajnego Tipka, umówiłem się nawet z gościem, ale w międzyczasie rozbił go pijaku ;D
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 22:31   

Ja Łade zmieniłem na Reno Clio a w październiku wypatrzyłem tego Tipka przedtem miałem najpierw Ładę 1300 ale padł silnik a potem 1500 to była bestia :) nadal jak widzę ładę na drodze to wspominam stare czasy mam sentyment do tych aut . Tipo gdyby nie ruda też ładnie się spisuje od paździenika tylko filtry olej , i teraz tarcze klocki i akumulator , napewno nie jest bezwypadkowe przebieg już 284 tys km ale bardzo mi się podoba . narazie zwalczam rudą :)
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 22:44   

Witam
No moja Ładna, ta starsza 1300 miała LPG i potężne przebiegi, na dodatek po kilku stluczkach ruda zaczeła ją mocno wcinać, poza tym auto było normalnie zajeżdżone, w końcu wyciągnąłem instalkę LPG, skrzynię V i kilka drobiazgów i oddałem resztę na części, ta nowa Łada, to centralnie porażka, mimo niezłego wyglądu wciąż coś w niej jest do zrobienia, poprzedni właściciel spartaczył co tylko mógł, dlatego zdecydowałem poszukac drugiego auta na codzień, spośród Cytrynek, Pugów czy Fiatów, wybór padł na Temperkę i jestem z niej bardzo zadowolony.
A nowa Ładna na razie czeka na nowy motor 1600 (robi się powoli:) ), bez stresu sobie grzebię, docelowo pewnie wyląduje w niej LPG, a na razie letnie koła na 14", pójdą do Temperki :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-03-2008, 22:49   

sheriffnt, no Temperka naprawde ładna, nic tylko dbac :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 23:09   

Witam
A dbam, dbam bo widzę że warto :)
Ja się przywiązuje do aut, ale nie kupiłbym takiego w którym źle się czuję, a Temperka jest super, mam nadzieję że posłuży mi kilka latek.. a kiedyś pewnie jakś Lineę?..
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2008, 21:56   

też mam 1.9 ale tylko D ... szkoda, że nie mam turbo, ale cóżnie ma tak źle :)
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2008, 22:16   

hmm deska DGT i bez AHSu ? myłślałem że one są zawsze razem,
ogólnie ładne aitko i fajny kolorek zawsze mi się podobał podobny taka wiśnia jaką stosował opel na vectry A
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-04-2008, 22:41   

Bardzo fajne wnętrze...te siedzenia z podłokietnikiem i deska DGT jakaś inna od mojej...:)
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-04-2008, 18:09   

Fajna Temperka no i dieselek :) koloro równiez piękny ( mam taki sam :D )
sheriffnt, a ile płaciłeś za wymiane łozyska ?
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-04-2008, 18:24   

Witam
Tomek_ff napisał/a:
Fajna Temperka no i dieselek :) koloro równiez piękny ( mam taki sam :D )
sheriffnt, a ile płaciłeś za wymiane łozyska ?


Za wymianę łożyska płaciłem razem 150 zeta, z tego ok 80 pln to cena łożyska.

PS też bardzo mi się podoba kolorek :) w sumie szukałem auta innego niż białe, na białym po zimie każda kropka rudej aż kłuje w oczy, mam tak niestety w Ładzie :(
Co do wyposażenia Tempry też kilka rzeczy mi się niekoniecznie zgadzało, ale okazuje że dopiero w II połowie 92' wprowadzano np. ABS.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-04-2008, 20:14   

sheriffnt napisał/a:
PS też bardzo mi się podoba kolorek w sumie szukałem auta innego niż białe

Miałem trzy białe Tempry , można się przyzwyczaić , a teraz Dedra jest w takim samym kolorze jak wasze ,też bardzo mi się podoba
     Moneta
 
eron 


Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2008, 22:24   

fajnie zadbane wnętrze:) jak będe odnawiał swoje to będe sie kierował twoim:)
_________________
Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori.
     assistance
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-06-2008, 21:21   

Witam
Kolejna odsłona mojego auta, na początek był dalszy ciąg walki z rozrusznikiem, aktualnie mam po regeneracji, mam nadzieję że problem z głowy, z nadejsciem ciepłych dni nakleiłem nalepki klubowe (chyba trochę za małe) i postawiłem auto na odnowionych felgach 14" z Poldka Trucka, są nieco szerzej odsadzone (ET 25 zamiast 43 jak w oryginalnych), narazie do zakupu alufelg tak chyba zostanie.





Dołączam także krótką relację z dzisiejszej akcji, może komuś się ten opis przyda. :)
Kilka dni wcześniej upatrzyłem na Allegro belkę (sanki, wózek) od Bravy z 98 roku w swojej okolicy, tak by móc obejrzeć przed zakupem, z racji tego że moja była zgnita do szczętu, tę nowonabytą poczyściłem, trochę podmalowałem i umówiłem się na robotę w warsztacie. Dzisiaj, kiedy miałem okazję się przyjrzeć wymianie, cieszę się że podjąłem taką decyzję, samodzielna jej wymiana bez podnośnika byłaby cieżkim zadaniem, np ze względu na niemożnośc dojścia do wielu śrub z kanału. Samą belkę najlepiej zdemontować z wachaczami (rozłączyć je od zwrotnic) i stabilizatorem (półosie wraz ze zwrotnicami, drązkami kieroniczymi i przekładnią kierowniczą pozostają przy aucie), a dopiero resztę (wachacze i stabilizator) demontować osobno na ziemi, wtedy wszystko odkreca się z łatwym dostępem. Do demontażu belki dodatkowo trzeba odkrecić fragment wydechu, ten pomiędzy silnikiem (turbiną) a tłumikami oraz poduszkę od skrzyni biegów - należy odkręcić ją w całości z ramieniem od skrzyni biegów i belki, silnik ze skrzynią spokojnie spoczywa na 2 pozostałych poduszkach.
Po zamontowaniu wachaczy i stabilizatora do nowej belki wszystko odbywa się w odwrotnej kolejności, wskazana bardzo jest pomoc dugiej osoby przy demontażu i ponownym montażu belki ze względu na dość spory jej cięzar, dobrze potem czymś jeszcze podeprzeć, by się nie siłować ze srubami przy dociąganiu.
Przy okazji zostały wymienione obie końcówki kierownicze i na końcu trzeba koniecznie zrobić zbieżność, bo nawet bez wymiany końcówek wszystko się rozjeżdża ;D
Za robociznę zapłaciłem 250 pln plus 60 pln za 2 końcówki plus 40 pln za zbieznośc plus 150 pln belka, reszta czyli radośc z jazdy - bezcenna :lol:
Potwierdzam przy okazji wczesniej uzyskaną na forum informację że sanki od Bravy, Bravo na 100% pasują "od strzała" do Temperki ( w moim przypadku 1,9TD ), bez kombinacji i przeróbek.
I jeszcze kilka fotek:
Zgnilizna ;D

Obie:

Już na swoim miejscu świeci nowością: :lol:



Za niecałe 2 tygodnie wybywam do stanów, na rejs pewnie ze 2 miesiące :) , po powrocie czeka mnie dalsza zabawa z wachaczami tylnimi, są już mocno klapnięte, trzeba będzie im zregenerować osie. Poza tym czeka mnie jeszcze regulacja wtrysków bo dymi jak autobus. Na razie cieszę się przednim zawieszeniem :)

** Dodano: 04-12-2008, 04:53 **
Witam

Ostatnio znów trochę zainwestowałem w auto, przede wszystkim regulacja silnika (miałem za wczesny zapłon), regulacja wtrysków, wymiana świec żarowych (2 były spalone), przy okazji olej i filtru paliwa, oleju i powietrza, dodatkowo wymiana termostatu, po tych regulacjach silnik chodzi "miękko" i cicho, szybciej się rano nagrzewa, niestey wzrosło nieco spalanie, może z powodu że jakoś wiecej cisnę gazu i turbina się teraz szybciej wkręca :)
Dwa dni temu odebrałem auto po regeneracji tylnich wachaczy, nastąpiła nieznaczna poprawa prowadzenia auta i znaczna poprawa mojego zaufania do auta :lol:
Przez rok użytkowania auta udało mi się naprawić większosć denerwujących usterek, coś tam jeszcze zostało, by nie było zbyt pięknie, ale auto jet tego warte :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load