Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana rozstawu śrub z 4x100 na 4x98
Autor Wiadomość
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2011, 14:36   Zmiana rozstawu śrub z 4x100 na 4x98

Wiemy że bardzo dużo felg aluminiowych, tanich i eleganckich, były robione we wszelkich możliwych rozstawach śrub ale rzadko na 4x98.
Co myślicie o kupowaniu felg albo na kilka rozstawów śrub
http://moto.allegro.pl/b8...1462016788.html
lub wierceniu w 4x100 lub 4x108 rozstawu 4x98 lub na odwrót. Czy takie wiercenie jest bezpieczne? Czy nie tworzą się dodatkowe naprężenia?
Wiercenia rozstawu 5-cio śrubowego na 4-ro śrubowej feldze nie biorę pod uwagę.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-02-2011, 14:50   

Nie kombinuj. Kup śruby pływające. Jedyna różnica jest taka, że kołnierz śruby pływające mają "luźny".
Zobacz na pierwsze lepsze foto klik
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2011, 14:51   

a nie mozesz szukać felg 4x100 i założyć na śrubach pływających? :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2011, 18:10   

Dawid, tak jak koledzy piszą ,szukaj 4x100. Jest duży wybór i zastosuj śruby pływające. Ja jeździłem na takich kilka lat i nigdy nie było z tym problemów.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-02-2011, 19:09   

A ja mam takie ;)

Dawid napisał/a:
na kilka rozstawów śrub

:D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2011, 20:12   

Pytanie było co myślicie i czy macie doświadczenie a nie proszę o radę co kupić. Po prostu zastanawiam się czy takie rozwiązania są bezpieczne, z czystej ciekawości. Widziałem ostatnio u siebie pod blokiem BMW pod rajdy i miało trochę krzywo dodatkowe miejsca na śruby wywiercone. A że na śruby pływające można zamontować felgę to akurat wiem... i to, że jest to bezpieczne rozwiązanie bo wymyśliło i zastosowało to MOMO.

To wracając do tematu czytałem też o jakimś dziwnym rozwiązaniu z dystansem zmieniającym rozstaw z 4 na 5-cio śrubowy. Nie mam pojęcia jak oni chcą to zamontować pomiędzy piastę a felgę.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2011, 20:33   

Nawiercanie to jakiś chory pomysł.
Jak CI się uda to ustrzel fetę tego "BMW pod rajdy". Ciekawe ile ma neonów i diód ;D

Zmiana ilości śrub dystansem działa całkiem normalnie.
Przykręcasz duży dystans do piasty i w dystans przykręcasz felgę. i już ;D

Jedynie et felgi wtedy trzeba dobrać odpowiednie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2011, 21:51   

Raku, no niestety widzę, że jesteś osobą która nie jest w stanie uwierzyć na słowo więc chciałeś, masz. Zmusiłeś mnie do wyjścia na mróz w przerwie meczu ale dla usatysfakcjonowania Ciebie; proszę - oto zdjęcia:


Nie wiem do czego konkretnie ,,przygotowane jest to BMW (kjs, os, drift) ;D '' ale z oryginalnego wnętrza została tylko deska i gałka zmiany biegów, reszty nie ma w ogóle - tylna kanapa, fotele, podsufitka wykładzina na podłodze, tunel środkowy i kupa innych plastików jest wyrzucona. Za to w środku są dwa kubełki i pasy szelkowe Shrott-a. No i nie zauważyłem, ku memu zdziwieniu, żadnych diod i neonów.
Na zdjęciu widać wcześniej wspomniane felgi na których widać jakieś 8 otworów które znajdują się blisko siebie.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2011, 22:08   

Sorry za ot ale jak dla mnie te dziury tak jedna obok drugiej to marnie wygladaja. Chyba ze jakies zaslepki na to...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2011, 22:38   

Widziałem trochę felg z takimi otworami, wyglądają jak samoróbki ale to raczej fabryka, w każdym razie, jak widać dziury nachodzą jedna na drugą, przez co częściowo śruba nie ma styku z gwintem, ja bym raczej w coś takiego się nie ładował, niektóre modele felg mają 2 rozstawy na przemiennie... Generalnie nawiercanie felg sobie daruj, bo albo zmarnujesz felgi, albo cały samochód jak osłabiona felga puści i odpadnie...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2011, 22:46   

Dawid, bardzo CI dziekuję za poświęcenie dla mnie chwili swojego czasu.

Ja bym się bał tym jeździć, zwłaszcza skoro jest odelżony więc pewnie nie po to aby był bardziej pakowny :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2011, 23:16   

Dawid, te fele to szrot :!:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load