Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny klekot
Autor Wiadomość
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2010, 04:20   dziwny klekot

witam mam takie pytanie od jakiegoś czasu pod maska tam gdzie jest pasek klinowy słychać jakieś klekotanie powiem jeszcze ze po prysnięnciu WD 40 dźwięk ustępuje ale tylko na moment co to może być? z góry dziękuje
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-10-2010, 07:12   

adamek25, ale w jakie miejsce dokładnie pryskasz tym WD40, że ustaje? Jeśli na pasek, to pewnie jest on uszkodzony i kwalifikuje się do wymiany.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-10-2010, 15:49   

http://forum.tempra.org/t...ight=rozrz%B1du luknij kolega miał podobny problem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2010, 07:02   

pasek zmieniany w lipcu był tylko jakiś inny bo ominięta jest pompa wspomagania poprzedni właściciel (idiota)zatarł pompę wspomagania wiec teraz pasek jest krótszy a pryskam właśnie na pasek i tak jak mówiłem na kilka chwil jest spokój a potem to samo
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-10-2010, 07:06   

adamek25, więc wygląda to jednak na problem z paskiem. Rozumiem, że wcześniej przy wspomaganiu miałeś wielorowkowy. A jaki masz teraz?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2010, 17:57   

teraz z tego co wiem jest jakiś zwykły i krótszy nie znam się na tym
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2010, 22:31   

ja bym postawil na rolke napinajaca pasek na 98% ma luz na łożysku i klekocze u mnie tak bylo
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-10-2010, 23:46   

m.m1981, ale klekot ustaje po siknięciu na pasek, a nie na rolkę. Dwa, że skoro ma zmienione na zwykły pasek (z wielorowkowego na klinowy) to nie ma mowy o rolce napinającej.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-10-2010, 16:04   

tak po spryskaniu paska ustaje ale tylko do momentu wyschnięcia wd 40 myślałem nad jakimś smarem ale nie wiem czy nie będzie mi pasek piszczal
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-10-2010, 18:00   

adamek25, piszczenie to pół biedy, ale może wtedy w ogóle nie ciągnąć osprzętu. Spróbuj nasmarować go szarym mydłem. To pomaga przede wszystkim na piszczenie i różne dziwne szumy z paska. Ale na kilka dni jedynie. A tak poważnie, to na Twoim miejscu zdjąłbym ten pasek i poszukał prawdziwej przyczyny tego klekotania.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-10-2010, 22:41   

jeszcze raz mowie na 100%to rolka
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-10-2010, 09:31   

m.m1981, czytaj ze zrozumieniem. Jeśli ma założony pasek klinowy to nie ma tam żadnej rolki? Rolka jest przy wielorowku, kiedy jest napędzana też pompa wspomagania. A w tym wypadku jest ona ominięta!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-10-2010, 10:42   

ciechu napisał/a:
m.m1981, czytaj ze zrozumieniem. Jeśli ma założony pasek klinowy to nie ma tam żadnej rolki? Rolka jest przy wielorowku, kiedy jest napędzana też pompa wspomagania. A w tym wypadku jest ona ominięta!

Źle mówisz kolego. Wielorowkowy napędza pompę wody, alternator i prowadzi go ta rolka właśnie, a pompę wspomagania napędza klinowy, który napędzany jest z pompy wody (pompa wody ma miejsce na 2 paski - rowkowy i klinowy).
Jeśli coś tam stuka, puka, rzęzi, to wystarczy zdemontować tą rolkę i sprawdzić czy ma luz. Nie mam niestety zdjęcia, bo nie mam już 1.6, a w 2.0 jest inaczej to rozwiązane.

** Dodano: 25-10-2010, 11:44 **
adamek25 napisał/a:
pasek zmieniany w lipcu był tylko jakiś inny bo ominięta jest pompa wspomagania poprzedni właściciel (idiota)zatarł pompę wspomagania wiec teraz pasek jest krótszy a pryskam właśnie na pasek i tak jak mówiłem na kilka chwil jest spokój a potem to samo

Pasek pompy wspomagania nie ma nic do paska napędzającego po0mpę wody i alternator. Jeśli piszczy Ci, to po prostu nadaje się tylko do wymiany (po zdemontowaniu sam zauważysz). Może też nie był odpowiednio naciągnięty.

** Dodano: 25-10-2010, 11:46 **
adamek25 napisał/a:
nie znam się na tym

Więc odstaw auto do kumpla, mechanika, znajomego czy kogokolwiek, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i ogólnie jak to powinno działać. Ewentualnie umów się z jakimś klubowiczem i podjedź do niego, może pomoże coś. Gdybyś miał do mnie bliżej, to bym Ci chętnie to zrobił.

** Dodano: 25-10-2010, 11:47 **
I jeszcze coś. Psikanie wd40 to bardzo zły pomysł, bo wtedy pasek może się ślizgać i nie napędzać pompy wody i alternatora tak jak powinien(małe ładowanie, mniejsza wydajność pompy wody).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-10-2010, 10:49   

Guzik, nie napisałem, że wielorowkowy napędza pompę wspomagania. Też źle przeczytałeś :P Napisałem że wielorowkowy używa się w TT wyposażonych w pompę wspomagania. Ale nie, że to on ją właśnie napędza.
Cytat:
Jeśli piszczy Ci, to po prostu nadaje się tylko do wymiany (po zdemontowaniu sam zauważysz). Może też nie był odpowiednio naciągnięty.

I też nie czytasz uważnie. Nic nie piszczy - tylko klekocze.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-10-2010, 10:54   

Niestety nie zrozumieliśmy się i nadal twierdzę, że to Ty jesteś w błędzie kolego :)

Pompa wspomagania jest tylko pominięta, ale fabrycznie była, a to znaczy, że pasek od pompy wspomagania został jedynie zdjęty, więc altek i wodną dalej napędza rowkowy(bo jak myślę, pompa wody nie była zmieniana na taką do wersji bez wspomagania) i rolka w tym przypadku jest :)

** Dodano: 25-10-2010, 11:54 **
ciechu napisał/a:
I też nie czytasz uważnie. Nic nie piszczy - tylko klekocze.

Mój błąd.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-10-2010, 10:56   

Guzik, Nie ja to wymyśliłem. To adamek25 twierdzi, że pasek został zmieniony na jakiś inny i krótszy :) Klinowy jest krótszy i inny niż wielorowek. Stąd takie moje podejście do tematu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-10-2010, 10:57   

Rozumiem. DLatego właśnie podtrzymuję:
adamek25 napisał/a:
nie znam się na tym

Więc odstaw auto do kumpla, mechanika, znajomego czy kogokolwiek, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i ogólnie jak to powinno działać. Ewentualnie umów się z jakimś klubowiczem i podjedź do niego, może pomoże coś. Gdybyś miał do mnie bliżej, to bym Ci chętnie to zrobił.

** Dodano: 25-10-2010, 11:59 **
Z drueigj jednak strony, nie ma to moim zdaniem różnicy czy wspomaganie jest czy nie, i tak napędzany jest alternator rowkowym. Gdyby było inaczej, to alternator od wersji z wspomaganiem nie pasował by do wersji bez wspomagania(bo u jednej jest napędzany rowkowym, a w drugiej klinowym). To nielogiczne.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-10-2010, 11:00   

Guzik, I wszystko jasne :D
adamek25, a może zrób zdjęcie tego całego zestawu napędzanego z paska. To też więcej wyjaśni.

** Dodano: 25-10-2010, 12:00 **
Guzik, alternator pasuje, tylko koło pasowe się wymienia
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-10-2010, 11:01   

ciechu napisał/a:
Guzik, alternator pasuje, tylko koło pasowe się wymienia

Dzięki za informacje, tego nie wiedziałem i wydało mi się właśnie dziwne.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-10-2010, 19:24   

OT On:
ciechu napisał/a:
Napisałem że wielorowkowy używa się w TT wyposażonych w pompę wspomagania.

Niekoniecznie :P Ja mam pasek wielorowkowy (a dokładniej 4-rowkowy), a wspomagania kierownicy nie mam ;) . Z tego co wiem to przy wsp. kier. był 5-rowkowy.
Kolega Maciek może to potwierdzić, bo widział na własne oczy :)
OT Off
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2010, 03:58   

panowie sorka za nieobecność ale brak czasu postaram się zrobić zdjęcie całości razem z paskiem i pokazać na forum bo muszę przyznać ze niepokoi mnie ten dźwięk i denerwuje
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2010, 07:14   

krzysiek82 napisał/a:
Kolega Maciek może to potwierdzić, bo widział na własne oczy :)


a widziałem ;)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
krissi 



Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-10-2010, 08:23   

co do smarowania pasków wszelakich to polecam środek prestone super działa- nie psikać po pasku rozrządu :D
     assistance
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load