dziwny klekot |
Autor |
Wiadomość |
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-10-2010, 04:20 dziwny klekot
|
|
|
witam mam takie pytanie od jakiegoś czasu pod maska tam gdzie jest pasek klinowy słychać jakieś klekotanie powiem jeszcze ze po prysnięnciu WD 40 dźwięk ustępuje ale tylko na moment co to może być? z góry dziękuje |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-10-2010, 07:12
|
|
|
adamek25, ale w jakie miejsce dokładnie pryskasz tym WD40, że ustaje? Jeśli na pasek, to pewnie jest on uszkodzony i kwalifikuje się do wymiany. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2010, 07:02
|
|
|
pasek zmieniany w lipcu był tylko jakiś inny bo ominięta jest pompa wspomagania poprzedni właściciel (idiota)zatarł pompę wspomagania wiec teraz pasek jest krótszy a pryskam właśnie na pasek i tak jak mówiłem na kilka chwil jest spokój a potem to samo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2010, 07:06
|
|
|
adamek25, więc wygląda to jednak na problem z paskiem. Rozumiem, że wcześniej przy wspomaganiu miałeś wielorowkowy. A jaki masz teraz? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2010, 17:57
|
|
|
teraz z tego co wiem jest jakiś zwykły i krótszy nie znam się na tym |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:31
|
|
|
ja bym postawil na rolke napinajaca pasek na 98% ma luz na łożysku i klekocze u mnie tak bylo |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2010, 23:46
|
|
|
m.m1981, ale klekot ustaje po siknięciu na pasek, a nie na rolkę. Dwa, że skoro ma zmienione na zwykły pasek (z wielorowkowego na klinowy) to nie ma mowy o rolce napinającej. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-10-2010, 16:04
|
|
|
tak po spryskaniu paska ustaje ale tylko do momentu wyschnięcia wd 40 myślałem nad jakimś smarem ale nie wiem czy nie będzie mi pasek piszczal |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 18:00
|
|
|
adamek25, piszczenie to pół biedy, ale może wtedy w ogóle nie ciągnąć osprzętu. Spróbuj nasmarować go szarym mydłem. To pomaga przede wszystkim na piszczenie i różne dziwne szumy z paska. Ale na kilka dni jedynie. A tak poważnie, to na Twoim miejscu zdjąłbym ten pasek i poszukał prawdziwej przyczyny tego klekotania. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:41
|
|
|
jeszcze raz mowie na 100%to rolka |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:31
|
|
|
m.m1981, czytaj ze zrozumieniem. Jeśli ma założony pasek klinowy to nie ma tam żadnej rolki? Rolka jest przy wielorowku, kiedy jest napędzana też pompa wspomagania. A w tym wypadku jest ona ominięta! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 10:42
|
|
|
ciechu napisał/a: | m.m1981, czytaj ze zrozumieniem. Jeśli ma założony pasek klinowy to nie ma tam żadnej rolki? Rolka jest przy wielorowku, kiedy jest napędzana też pompa wspomagania. A w tym wypadku jest ona ominięta! |
Źle mówisz kolego. Wielorowkowy napędza pompę wody, alternator i prowadzi go ta rolka właśnie, a pompę wspomagania napędza klinowy, który napędzany jest z pompy wody (pompa wody ma miejsce na 2 paski - rowkowy i klinowy).
Jeśli coś tam stuka, puka, rzęzi, to wystarczy zdemontować tą rolkę i sprawdzić czy ma luz. Nie mam niestety zdjęcia, bo nie mam już 1.6, a w 2.0 jest inaczej to rozwiązane.
** Dodano: 25-10-2010, 11:44 **
adamek25 napisał/a: | pasek zmieniany w lipcu był tylko jakiś inny bo ominięta jest pompa wspomagania poprzedni właściciel (idiota)zatarł pompę wspomagania wiec teraz pasek jest krótszy a pryskam właśnie na pasek i tak jak mówiłem na kilka chwil jest spokój a potem to samo |
Pasek pompy wspomagania nie ma nic do paska napędzającego po0mpę wody i alternator. Jeśli piszczy Ci, to po prostu nadaje się tylko do wymiany (po zdemontowaniu sam zauważysz). Może też nie był odpowiednio naciągnięty.
** Dodano: 25-10-2010, 11:46 **
adamek25 napisał/a: | nie znam się na tym |
Więc odstaw auto do kumpla, mechanika, znajomego czy kogokolwiek, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i ogólnie jak to powinno działać. Ewentualnie umów się z jakimś klubowiczem i podjedź do niego, może pomoże coś. Gdybyś miał do mnie bliżej, to bym Ci chętnie to zrobił.
** Dodano: 25-10-2010, 11:47 **
I jeszcze coś. Psikanie wd40 to bardzo zły pomysł, bo wtedy pasek może się ślizgać i nie napędzać pompy wody i alternatora tak jak powinien(małe ładowanie, mniejsza wydajność pompy wody). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 10:49
|
|
|
Guzik, nie napisałem, że wielorowkowy napędza pompę wspomagania. Też źle przeczytałeś Napisałem że wielorowkowy używa się w TT wyposażonych w pompę wspomagania. Ale nie, że to on ją właśnie napędza.
Cytat: | Jeśli piszczy Ci, to po prostu nadaje się tylko do wymiany (po zdemontowaniu sam zauważysz). Może też nie był odpowiednio naciągnięty. |
I też nie czytasz uważnie. Nic nie piszczy - tylko klekocze. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 10:54
|
|
|
Niestety nie zrozumieliśmy się i nadal twierdzę, że to Ty jesteś w błędzie kolego
Pompa wspomagania jest tylko pominięta, ale fabrycznie była, a to znaczy, że pasek od pompy wspomagania został jedynie zdjęty, więc altek i wodną dalej napędza rowkowy(bo jak myślę, pompa wody nie była zmieniana na taką do wersji bez wspomagania) i rolka w tym przypadku jest
** Dodano: 25-10-2010, 11:54 **
ciechu napisał/a: | I też nie czytasz uważnie. Nic nie piszczy - tylko klekocze. |
Mój błąd. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 10:56
|
|
|
Guzik, Nie ja to wymyśliłem. To adamek25 twierdzi, że pasek został zmieniony na jakiś inny i krótszy Klinowy jest krótszy i inny niż wielorowek. Stąd takie moje podejście do tematu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 10:57
|
|
|
Rozumiem. DLatego właśnie podtrzymuję:
adamek25 napisał/a:
nie znam się na tym
Więc odstaw auto do kumpla, mechanika, znajomego czy kogokolwiek, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i ogólnie jak to powinno działać. Ewentualnie umów się z jakimś klubowiczem i podjedź do niego, może pomoże coś. Gdybyś miał do mnie bliżej, to bym Ci chętnie to zrobił.
** Dodano: 25-10-2010, 11:59 **
Z drueigj jednak strony, nie ma to moim zdaniem różnicy czy wspomaganie jest czy nie, i tak napędzany jest alternator rowkowym. Gdyby było inaczej, to alternator od wersji z wspomaganiem nie pasował by do wersji bez wspomagania(bo u jednej jest napędzany rowkowym, a w drugiej klinowym). To nielogiczne. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 11:00
|
|
|
Guzik, I wszystko jasne
adamek25, a może zrób zdjęcie tego całego zestawu napędzanego z paska. To też więcej wyjaśni.
** Dodano: 25-10-2010, 12:00 **
Guzik, alternator pasuje, tylko koło pasowe się wymienia |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 11:01
|
|
|
ciechu napisał/a: | Guzik, alternator pasuje, tylko koło pasowe się wymienia |
Dzięki za informacje, tego nie wiedziałem i wydało mi się właśnie dziwne. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 19:24
|
|
|
OT On:
ciechu napisał/a: | Napisałem że wielorowkowy używa się w TT wyposażonych w pompę wspomagania. |
Niekoniecznie Ja mam pasek wielorowkowy (a dokładniej 4-rowkowy), a wspomagania kierownicy nie mam . Z tego co wiem to przy wsp. kier. był 5-rowkowy.
Kolega Maciek może to potwierdzić, bo widział na własne oczy
OT Off |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-10-2010, 03:58
|
|
|
panowie sorka za nieobecność ale brak czasu postaram się zrobić zdjęcie całości razem z paskiem i pokazać na forum bo muszę przyznać ze niepokoi mnie ten dźwięk i denerwuje |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 07:14
|
|
|
krzysiek82 napisał/a: | Kolega Maciek może to potwierdzić, bo widział na własne oczy |
a widziałem |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
krissi
Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 08:23
|
|
|
co do smarowania pasków wszelakich to polecam środek prestone super działa- nie psikać po pasku rozrządu |
|
|
|
|
|