|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Planowanie głowicy - ile można ?? |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 18:07 Planowanie głowicy - ile można ??
|
|
|
Witam
Ile można splanować głowicę w 1.4 i.e. ? Mam poważne wżery w głowicy i muszę ją hardkorowo splanować, na tyle mocno, żeby zawory nie waliły po cylindrach
Przeglądałem tematy o głowicach, ale nie znalazłem to czego szukam |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-01-2009, 18:12
|
|
|
250zl u mnie w Warszawie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 18:19
|
|
|
maniutek napisał/a: | 250zl u mnie w Warszawie |
Koledze chodzi ile mm raczej nie o cenę |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 18:20
|
|
|
maniutek, forest666 pytał chyba jak bardzo można splanować głowicę a nie za ile |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 19:01
|
|
|
Dokładnie ile, a nie za ile. U mnie w Jeleniej Górze w wypasionym zakładzie narzędziowym taka impreza kosztuje 30 zł. Parę razy korzystałem już z ich usług. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 19:09
|
|
|
a jeżeli głowica zostanie splanowana to jakie inne części są potrzebne? |
_________________
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-01-2009, 20:39
|
|
|
forest666, ja miałem 3,5 mm i chodziło elegancko
mrk69, no raczej żadne chyba że weźmiesz się za gniazda zaworów to wtedy zawory większe trzeba |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-01-2009, 20:52
|
|
|
forest666 napisał/a: | Ile można splanować głowicę w 1.4 i.e. ? Mam poważne wżery w głowicy i muszę ją hardkorowo splanować |
...czyli filozofii nie ma żadnej - do skutku!
Albo da radę i będzie gładka, albo otworzysz kanały i d..a.
Ryzyk fizyk - albo będzie dobrze, albo będzie źle
Teraz d..a, jak przesadzisz też d..a - niczym nie ryzykujesz!
...acha, no i nie w Warszawie, lepie leć do Jeleniej...
powodzenia
pzdr
RaQ |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 17:52
|
|
|
3,5 milimetra ? To strasznie dużo. Odpowiedzi ryzyk fizyk i do skutku są bez sensu, bo jak przesadzę to głowica do wyrzucenia. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2009, 18:01
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | pytał chyba jak bardzo można splanować głowicę a nie za ile |
Przepraszam, zle zrozumialem pytanie
forest666 napisał/a: | U mnie w Jeleniej Górze w wypasionym zakładzie narzędziowym taka impreza kosztuje 30 zł |
Ile?!?! Kurde, to nastepnym razem jak bede musial wykonac zabieg planowania glowicy to pakuje sie w auto i bede zwiedzal Jelenia Gore....a przy okazji....kurcze, smieszne ceny, ale tak naprawde to za co u nas tyle biora?? RaQ napisał/a: | ..acha, no i nie w Warszawie, lepie leć do Jeleniej... |
dokladnie RaQ, tylko powiedz mi, skad u nas takie ceny? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 19:51
|
|
|
Sorry ale miałem stare informacje ( ostatnio planowałem głowice 2 lata temu ), teraz koszt splanowanie głowicy 4 cylindrowej 48 zł. Planują, żeby głowica była równa jeżeli jest krzywa lub według życzenia klienta. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:13
|
|
|
Najpierw mówisz:
forest666 napisał/a: | Mam poważne wżery w głowicy i muszę ją hardkorowo splanować |
a potem:
forest666 napisał/a: | Odpowiedzi ryzyk fizyk i do skutku są bez sensu, bo jak przesadzę to głowica do wyrzucenia. |
Wybacz, ale w tej sytuacji, Twoje pytanie jest bez senu
..albo robisz na wymiar albo na efekt...
Mówię Ci, że niczym nie ryzykujesz, bo teraz też możesz ją se w... buty wsadzić...
...a więc rób na efekt... do gładkiego, najwyżej przesadzisz
...a jak Ci 3,5 mm. za dużo, to sam sobie odpowiadasz - rób na 3! albo na 2,5! po co się pytasz!!!
Będziesz miał bezpiecznie i pozostaną Ci "niepoważne" wżery...
...tak naprawdę, to sądzę, że nawet na "poważne" wżery wystarczy 1.0 - 1,5 mm. w maxie i będzie git!
trzymam kciuki
pzdr
RaQ |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:41
|
|
|
najwiecej mozna 3mm splanowac a co potrzebne? nowe sruby
** Dodano: 05-01-2009, 22:41 **
ja dalem 120 |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-01-2009, 20:42
|
|
|
Moje pytanie nie jest bez sensy, ponieważ myślałem, że znane są wam wymiary przesuwu zaworów, bo przecież nie są zrobione na styk z tłokami. Ja po prostu w tym momencie chcę splanować głowicę na tyle mocno, żeby zostawić przerwę między zaworem, a tłokiem ( jak napisałem w początku postu ), wżerów i tak się nie pozbędę, bo są naprawdę głębokie, ale całe szczęście nie wchodzą na pole komory spalania. konstrukcja bloku w silniku Tipo jest na tyle głupia ( moim zdaniem ), że pole powierzchni styku uszczelki z głowicą nie jest takie samo, jak pole powierzchni styku uszczelki z blokiem silnika - uszczelka opiera się prawie tylko na obrysie samych cylindrów i obrysie całego bloku. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, bo w normalnych konstrukcjach w boku są porobione otwory do przepływu wody i tyle, a Tipo pełen ażur . |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2009, 21:03
|
|
|
forest666, a nie można łatać wżerów a potem planować? Są specjalne substancje do wypełniania ubytków w bloku o ile pamietam (oczywiscie za wyjątkiem cylindra). Pytam bo sam jestem ciekaw. Wydaje mi się że bez problemów można nałożyć te substancje tak by nie zatkać kanałów cieczy chłodzącej potem splanować 1-2mm. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:19
|
|
|
Może są, ale i ja tak nie chcę ich łatać, bo nie mam wżerów w miejscach gdzie uszczelka jest dociskana przez głowicę i blok, a tylko w tych miejscach gdzie uszczelka "dotyka" poziomu wody w bloku - taka jest konstrukcja fiata. Jeżeli zrobilibyśmy przekrój silnika to wystąpiły by dwa rodzaje - pierwszy składający się z głowicy-uszczelki-bloku dociśniętych do siebie oraz głowicy-uszczelki pod którą nie ma bloku tylko woda. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|