Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Delta 1.6 i.e
Autor Wiadomość
NiesfornaDelta 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-03-2012, 18:27   Delta 1.6 i.e

Witam, może wydać wam się to dziwne, że piszę za sprawą Lancii Delty niżeli ze stajni TT ale w sumie silniki te same więc może mnie stąd nie wyrzucicie :lol: Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada...

Opiszę dokładnie mój problem. Lancia odkąd ją nabyłem miała problem ze zbyt niskimi obrotami na zimnym silniku (500-600 obr/min), po zagrzaniu się chodził całkiem przyzwoicie (900-1000 obr/min) mimo to kultura pracy była kiepska i klekotał tak jakby nie palił na jeden cylinder (wykluczyłem problem z WN, wyeliminowałem również problem lewego powietrza o którym wiedziałem przy zakupie auta).

Przyszedł taki dzień, w którym doszedł kolejny problem.Utrzymanie stałych obrotów stało się niemożliwe, chcąc utrzymać np. 3000 obr/min obroty zaczynają falować sinusoidalnie w zakresie 3000-1000 obr/min powyżej 3000 obr/min problem znika. Wczoraj czyściłem bak, strułem się oparami benzyny i dzisiaj się czuję jak bym miał kaca, głowa jak sklep mimo, że nic nie piłem ;P Reasumując - Lewe powietrze usunąłem zakładając nowe uszczelki, bak wyczyściłem, krokowca wymieniłem, kable, świece wymieniłem, czujnik temp. wymieniłem wszystkie styki poczyściłem... Żadnych zmian nawet po odpięciu Cz.Poł.Prz., Cz.Temp, krokowca i sondy. Falowanie i brak mocy nadal pozostało... Ruszam niczym kangur i stałych obrotów też nie utrzymam. Na LPG tego nie ma więc problem z zapłonem się wyklucza. Ja już nie mam sił do tego auta, nie chcę go sprzedawać bo lancia to naprawdę rzadkie na polskich dróżkach auto. :D
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2012, 09:24   

no to ja ci powiem ze moja delta miała podobnie i u mnie pomogła zmiana stacji benzynowej(u mnie bylo tak ze czy zimna czy ciepła nie chciała iść na benzynie i juz) po resecie kompa bylo chwila lepiej i problem wracał zmiana stacji pomogła
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
vanisch 


Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2012, 10:01   Re: Delta 1.6 i.e

NiesfornaDelta napisał/a:
Witam, może wydać wam się to dziwne, że piszę za sprawą Lancii Delty niżeli ze stajni TT ale w sumie silniki te same więc może mnie stąd nie wyrzucicie :lol: Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada...

Opiszę dokładnie mój problem. Lancia odkąd ją nabyłem miała problem ze zbyt niskimi obrotami na zimnym silniku (500-600 obr/min), po zagrzaniu się chodził całkiem przyzwoicie (900-1000 obr/min) mimo to kultura pracy była kiepska i klekotał tak jakby nie palił na jeden cylinder (wykluczyłem problem z WN, wyeliminowałem również problem lewego powietrza o którym wiedziałem przy zakupie auta).

Przyszedł taki dzień, w którym doszedł kolejny problem.Utrzymanie stałych obrotów stało się niemożliwe, chcąc utrzymać np. 3000 obr/min obroty zaczynają falować sinusoidalnie w zakresie 3000-1000 obr/min powyżej 3000 obr/min problem znika. Wczoraj czyściłem bak, strułem się oparami benzyny i dzisiaj się czuję jak bym miał kaca, głowa jak sklep mimo, że nic nie piłem ;P Reasumując - Lewe powietrze usunąłem zakładając nowe uszczelki, bak wyczyściłem, krokowca wymieniłem, kable, świece wymieniłem, czujnik temp. wymieniłem wszystkie styki poczyściłem... Żadnych zmian nawet po odpięciu Cz.Poł.Prz., Cz.Temp, krokowca i sondy. Falowanie i brak mocy nadal pozostało... Ruszam niczym kangur i stałych obrotów też nie utrzymam. Na LPG tego nie ma więc problem z zapłonem się wyklucza. Ja już nie mam sił do tego auta, nie chcę go sprzedawać bo lancia to naprawdę rzadkie na polskich dróżkach auto. :D


Na LKP jest więcej zarejestrowanych użytkowników niż tutaj i nie widzę żebyś tam szukał pomocy ;)
Użyj opcji Szukaj- może ten temat był tam poruszany...

Akurat Delta 1.6ie to nie jest wybitnie rzadkie auto na polskich drogach :lol:
  
 
NiesfornaDelta 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-03-2012, 20:40   

Nie bardzo chce mi się wierzyć w to, że paliwo powoduje takie falowania, jeżeli było by coś nie tak z benzyną to najprawdopodobniej byłby słaby i kiepsko palił a auto pali na strzała i się świetnie rozpędza tyle, że nie mogę utrzymać stałej prędkości bo przerywa dawkowanie paliwa ;/
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2012, 20:47   

Na pewno nie jest to wina paliwa, przynajmniej nie miało by ono aż tak wielkiego wpływu jak NiesfornaDelta, opisuje. Zrób fotkę silnika opisz które 1.6 masz 8 zaworowe czy 16sto?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-03-2012, 22:52   

vanisch jak odsyłasz do szukajki to może jej użyj i znajdź odpowiednie posty koledze - bo jak na razie Twój post można traktować w kategoriach nabijania.

Jak kolega wyżej napisał podaj dokładnie jaki masz silnik

czujnik położenia przepustnicy jest dobrze ustawiony - może z nim ktoś kombinował? - przyznaje strzelam delikatnie :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2012, 07:53   

Mam 1.6 i.e 8v na jednopunkcie i ostatnio mi sie to zdarza ale rzadko i wylacznie po odpaleniu nie wychlodzonego silnika.Silnik wtedy chodzi poprostu pulsacyjnie.Gdy nie ciskam pedalu gazu obroty zmieniaja sie pulsacyjnie od 800 do 2000.Zmiana mniej wiecej co 1 sekunde wiec jesli na biegu to stasznie szarpie.Pomoglo kiedys czyszczenie,smarowanie krokowca-4 miesiace byl spokoj i ani razu nie bylo takiego objawu.Pomaga tez mocniejsze wcisniecie gazu na biegu tak do 5-6 tys.Pozniej jest juz ok dopoki nie zgasze silnika i nie zapale cieplego.Doraznie gasze silnik i zapalam po raz drugi,trzeci i za ktoryms tam jest juz ok.
Pokusze sie o kolejne czyszczenie silniczka lub jego wymiane.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2012, 07:54   Re: Delta 1.6 i.e

NiesfornaDelta napisał/a:
Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada...

Nie wiem na które forum trafiłeś , bo są co najmniej dwa - z tego jedno w zasadzie "martwe" ...
Zapraszamy tu : http://www.forum.lanciaclub.pl/
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
NiesfornaDelta 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-03-2012, 20:53   

Dzisiaj z ciekawości odpiąłem przepływomierz bo jak dotąd umykał moim oczom i jak mnie ktoś pytał czy działa to za każdym razem odp. że go nie mam. :lol: Po odpięciu żadnej zmiany w pracy silnika, czy może to wskazywać jego usterkę? :)
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-03-2012, 21:01   

Może masz problem z przepustnicą (jednopunkt to taki elektroniczny gaźnik) może się do końca nie zamyka i nie działają obejścia (krokowiec) lub jest już wyrobiona ośka i łapie lewe powietrze. musisz zaglądnąć w przepustnicę i jej sterowanie (potencjometr)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load