|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Czy silnik juz do wyrzucenia? |
Autor |
Wiadomość |
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2007, 16:48 [Benzyna] Czy silnik juz do wyrzucenia?
|
|
|
Witajcie,
Mam Tipo (91r 2000m3 135KM/gaz Grand turismo silnik Lancia)
Od roku mam z nim problemy (auto gasnie na niskich obrotach, slabnie, nie chce zapalic)
kilka dni temu wogole nie chcialo zapalic - przyjechali mechaniki i zauwazyli ze swiece sa calkowicei zalane olejem. Wyciagneli mi je podsuszyli na kuchence gazowej i auto zapalilo bez problemow.
Pozniej na warsztacie zmierzyli cisnienie i powiedzieli ze silnik jest do kapitalnego a najlepiej do wymiany!
Wreczyli mi karteluszek z wydrukiem z testera:
1) 7.5/10
2) 10/9.8
3) 10/11
4) 10.5/1.2
1)..4) - to nr cylindra, pierwsza liczba to test bez oleju, druga z olejem,
Dane w kG/cm2
Nie znam sie za bardzo na mechanice wiec prosze o info czy faktycznie do wyrzucenia
czy to moze cos innego?
Bardzo lubie to auto i nie chcialbym go na zlom!
Dzięki z góry za wszelkie info
Pozdr
Maciej
** Dodano: 06-03-2007, 17:31 **
parsley napisał/a: | Witajcie,
Wreczyli mi karteluszek z wydrukiem z testera:
1) 7.5/10
2) 10/9.8
3) 10/11
4) 10.5/1.2
1)..4) - to nr cylindra, pierwsza liczba to test bez oleju, druga z olejem,
Dane w kG/cm2
|
Sorry pomyłka! zle podlalem z tym olejem i nie olejem - to auto ma 8 cyl
Dokladniej teraz tro odczytalem i podaje teraz dobre wartości:
1) 7.1
2) 9.9
3) 10.1
4) 9.7
5) 10
6) 11
7) 10.5
10.2
Sory za pomylki - teraz juz dobrze - prosze o POMOC! |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2007, 20:45 Re: Czy silnik juz do wyrzucenia?
|
|
|
parsley napisał/a: |
Sorry pomyłka! zle podlalem z tym olejem i nie olejem - to auto ma 8 cyl
|
Nie no jakie 8 cylindrów.Dwie próby po cztery gary daje 8.
To chyba ma być tak:
1-7.1 po próbie olejowej 10
2-9.9 --------------------- 11
3-10.1-------------------- 10.5
4-9.7---------------------- 10.2
Tragicznie to nie jest,ale ten pierwszy cylinder jest trochę kulawy no i niestety cieńki.Padają pierścienie.
Pasiło by rozebrać silnik,dotrzeć zawory,ewentualnie wymienić no i pierścienie też by pasowało zmienić.A że bebechy będą wyjęte to i panewki na wszelki można zmienić.
Ale to tak na "teraz",bo po rozebraniu silnika mogą się sprawy trochą skomplikować.
Poczekajmy na inne wypowiedzi. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 21:03
|
|
|
parsley napisał/a: | Nie znam sie za bardzo na mechanice wiec prosze o info czy faktycznie do wyrzucenia
czy to moze cos innego? |
Nawet nie ma co się łudzić, że to coś innego, przy takich wynikach pomiaru kompresji i objawach to albo remont generalny, który może kosztować więcej niż Tipo jest warte, albo wymiana silnika lub kupno innego samochodu. Sam musisz skalkulować co Ci sie opłaca. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 21:28
|
|
|
ufff ale przykra diagnoza ...bardzo przykra
chyba poprostu zle traktowales swoje auto albo kupiles kiedy silnik zaczynal umierac i ktos jedynie przed sprzedaniem go troche "reanimowal"
tak czy siak warto dbac o serce auta ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2007, 09:56 Totalna załamka...
|
|
|
Załamaliscie mnie....
A jakie powinno byc to cisnienie i jakie jest minimalne cisnienie przy ktorym auto nadaje sie do kapitalki?
Autko bylo sprowadzone z Rzeszy.
Jezdzilem nim roczek, od 5 lat jezdza nim rodzice. A ojciec nie ma ciezkiej nogi. I raczej dbal o nie
Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze ojciec zamontowal mu gaz i praktycznie nie jezdzil na benzynie - tylko zapalal na benzynie, pozniej od razu "przygazowywal" aby automat przerzucil na gaz i juz jezdzil na gazie
(Ostatnio zreszta auto lepiej jezdzilo na LPG niz na benz)
Myslicie ze to moglo go zabic?
Pytalem o ten remont powiedziano mi ze ok 2000-2500 a to ponad pol ceny auta!
Powiedzieli mi ze taniej zamontowac inny silnik (bo kosztuje ok500-700)- ale skad byc pewnym ze sie kupi cos dobrego?
(Moze ktos z Was ma do sprzedania?)
A tymczasem - czy uwazacie ze tym autem mozna jezdzic w chwili obecnej?
(Obecnie jezdzi nim siostra i boi sie ze rozkraczy sie jej na skrzyzowaniu wiec stoi i marnieje w garażu...)
Sorry za zasypywanei ale jestem laikiem - czytalem o czyms takim jak ceramizer (www.ceramizer.pl) - ktory niby podnosi cisnienie w garach - dziala to?
Ojciec i ja bardzo lubimy to autko, szkoda byloby sie rozstawac...
DZIEKI WIELKIE ZA POMOC
** Dodano: 07-03-2007, 13:19 **
Ojciec zrobil wlasnie drugi pomiar cisnienia. (2x powtorzony)
I dane wygladaja nieco lepiej (zwlaszcza na 1 cylindrze)
Numer cylindra /Ciśnienie w kG/cm2 /bez oleju /z olejem
1. 8 10
2. 10 10
3. 10 11
4. 10,5 10,5
Czy teraz z cisnieniem 8kG/cm2 na 1 baniaku to nadal wyglada tak zle?
Czy nadal tylko kaitalka?
PROSZE O POMOC...
Bo kazdy warsztatowy "spec" mowi co innego!
Ten ostatni powiedzial mi ze kapitalke to sie robi jak cisnienie spada ponizej 8 a ze normalne cisnienei w nowym silniku to 10-11.5 ??? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2007, 21:41
|
|
|
Cytat: | edyne co mi przychodzi do glowy to to ze ojciec zamontowal mu gaz i praktycznie nie jezdzil na benzynie - tylko zapalal na benzynie, pozniej od razu "przygazowywal" aby automat przerzucil na gaz i juz jezdzil na gazie
(Ostatnio zreszta auto lepiej jezdzilo na LPG niz na benz)
Myslicie ze to moglo go zabic? |
Jeżeli lpg ustawione było na ubogą mieszankę to może być to przyczyną kłopotów.
Trochę zmienię moją poprzednią wypowiedź, tak patrząc na wyniki pomiarów to możliwe, że "tylko" głowica jest do zrobienia(zawory, gniazda, uszczelniacze).
Najlepiej byłoby ściągnąć głowicę, będzie wiadomo więcej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
parsley
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: Polska
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2007, 09:37 Ile kosztuje zrobienie glowicy? / Dobryserwis w podkarpackim
|
|
|
A jakiego rzedu to sa kwoty za zrobienie tej glowicy?
Zna moze ktos dobry i sprawdzony serwis robiacy TIPO w podkarpackim ? |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-03-2007, 09:54
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Tragicznie to nie jest,a |
a to dobre...tragicznie nie jest...
stary silnik sie nadaje do remontu. Rozebrac,pomierzyc i zobaczyc czy sie oplaca cos robic wogole. A jak nie to wymienic i juz.
Cisnienie rzędu 10 to jest juz mało. Jak masz 11-12 to jeszcze pohula. parsley napisał/a: | Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze ojciec zamontowal mu gaz i praktycznie nie jezdzil na benzynie - tylko zapalal na benzynie, pozniej od razu "przygazowywal" aby automat przerzucil na gaz i juz jezdzil na gazie
(Ostatnio zreszta auto lepiej jezdzilo na LPG niz na benz)
Myslicie ze to moglo go zabic? |
Wiesz...niektorzy mechanicy mowią ( z taka opinia sie spotkalem u innych) ze jak silnik na wyczerpaniu to montuje sie gaz. I wiesz co? Mialem kiedys audi 100. Silnik byl do dupy. Kompresji mial po 9-10. Na Gazie chodzil ok a na PB tragedia. To taki przyklad.
Jedno jest pewne. Silnik masz do remontu albo wymiany. Ceramizery sobie daruj. Pic na wode fotomontaz.
Wiesz...jezdzic mozesz jesli nie wkurzaja Cie dolegliwosci i lubisz wydawać kase na olej. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2007, 11:15
|
|
|
Pewnie bez ingerencji mechanika sie nie obejdzie...wychodzi na to że pierscienie masz do wymiany raczej ...cóż generalnie bez rozbiórki sie nie obejdzie...dopiero wtedy przekonasz sie w jakim naprawde stanie jest silnik...
Pozdrawiam
ps . Jesli masz wersje 2,0 Granturismo to z pewnościa nie ma ona 135 KM, a raczej jakieś 115 KM (wersja 8 zaworowa 2,0) |
|
|
|
|
imprezawrc
witamy nowego
Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 1 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 15:58
|
|
|
witam
Nie wiem jak w twoim aucie , ale w moim (Tempra 1,6 jednopunkt/gaz przebieg 220000 ) po mierzeniu ciśnienia wyszło tak:
1-11
2-9
3-9
4-9
mechanik powiedział że pierścienie i będzie ok (wtrące że leje się uszczelka spod klawiatury) a co najlepsze hula jak nie wiem., straciła troche siły ale nie tak bardzo żeby się nie uciągneła. Jak się pytałem to odpowiednie ciśnienie to 12-12,5 ale ja bym powiedział że nie tyczy się Fiatów.
pozdrowionka |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 09:06
|
|
|
A niby czemu nie tyczy sie to fiatów?? silnik spalinowy to silnik spalinowy ... a mechanik mylić się może bo oprócz pierścieni do "poprawy" może być głowica ( może wystarczy dotarcie zaworów na pascie do szlifowania zaworów)...a olej wpiernicza bardzo?? uszczelka pod klawiature to około 10 zeta kosztuje a wymienić sobie samemu można bo to prosta sprawa( 6 srubek) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|