Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CENTRALNY ZAMEK gdzie podłaczyć kierunki?
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2008, 22:25   CENTRALNY ZAMEK gdzie podłaczyć kierunki?

Witam, sprawiłem sobie sterownik centralnego zamka na pilot wszystko sobie ładnie podłączyłem tylko nie wiem gdzie podłączyć przewody do kierunkowskazów? Gdzie ich szukać w Tipo. Chodzi o to żeby po otwarciu zamknięciu było to sygnalizowane kierunkami.
** Dodano: 08-07-2008, 23:26 **
P.S Nie chcę schematów chodzi mi o to gdzie realnie szukać tych kabli. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-07-2008, 22:41   

1. zrób fotę centralki
2. zeskanuj schemat

Poradzimy :D
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-07-2008, 23:28   

JAM_BELFEGOR, z tego co wiem to poszukaj w skrzynce bezpieczników, jest tam przekaznik do którego mozesz smiało sie podpiąc ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-07-2008, 23:36   

tfuuu późna pora i nie myślę...

najprostszym sposobem jest podłączenie się pod światła awaryjne... masz we włączniku dwa kable niebieskie i pod nie się podpinasz :) u mnie tak jest i działa :D


P.S.
sory za głupiego posta wcześniejszego... późna pora i niedoczytałem :)
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-07-2008, 23:41   

Sapphiron napisał/a:
podłączenie się pod światła awaryjne... masz we włączniku dwa kable niebieskie i pod nie się podpinasz

I tu sie zgodze to prosty sposób, tylko podepnij sie pod oba, codzi o to zeby zwarcia na centralce nie zrobic, prawy musi byc osobno i lewy osobno :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-07-2008, 07:32   

JAM_BELFEGOR, ja sie wpiąłem w kable w skrzynce bezpieczników od tyłu tylko musisz je je dac przez diody prostownicze. mam gdzies foto i poszukam.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-07-2008, 07:59   

JAM_BELFEGOR, najszybciej pod awaryjne przy kierownicy pod przycisk-od centralki idą 2 kable do kierunków, dajesz 2 diody na każdy z nich i podłączasz pod kable wychodzące z przycisku awaryjnych. oczywiście pod stałe kable a nie regulowane przyciskiem. Ja tak mam -prosto i działa super.

** Dodano: 09-07-2008, 09:01 **
diody kupujesz w elektrycznym po 2 zł za sztukę bodajrze na osiedlu zielonym czy obok-nie pamiętam nazwy. Tam mają wszystko. czynne od 10.00
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2008, 11:57   

egon11 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, z tego co wiem to poszukaj w skrzynce bezpieczników, jest tam przekaznik do którego mozesz smiało sie podpiąc
właśnie o to chodzi że szukam i nie wiem gdzie ;p
Sucre79 napisał/a:
oczywiście pod stałe kable a nie regulowane przyciskiem. Ja tak mam -prosto i działa super.
co rozumiesz przez stałe ?
Sapphiron napisał/a:
masz we włączniku dwa kable niebieskie i pod nie się podpinasz :)

ok poszukam ich dziś
Tak dla wyjaśnienia to centralkę mam nie oryginalną, sam zakładałem wraz z uniwersalnymi siłownikami, więc to wygląda inaczej niż w standardzie, potem wczoraj do tej centralki dokupiłem sobie sterowanie z pilota i podłączyłem, jedynie co mi zostałoto właśnie kierunki i sterowanie do syrenki której nie mam.

Jeszcze jedna rzecz tak żeby nie tworzyć nowego tematu zamierzam sobie kupić syrenkę (koszt śmieszny rzędu 12-20zł) ale wkurza mnie to że wszystkie są do alarmów i są głośne. Ten dźwięk jest po prostu wkurw... no 8) więc da się jakoś ja ściszyć np wkładając w obwód rezystor? Chodzi o to żeby dawała dźwięk ale o pół tonu niżej nie żeby pół osiedla wiedziało że otwieram czy zamykam samochód jak to większość sąsiadów ma :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-07-2008, 12:03   

JAM_BELFEGOR, wątpię żeby się tak dało... możesz doprowadzić do zepsucia bo nie będzie dostarczany odpowiedni prąd do syrenki... lepiej umieścić ją gdzieś w głębi komory silnika...

ale powiedz, czy jest sens? założę się że masz coś takiego jak wyłączenie sygnału zamykania... a co podczas włamania? będzie ciszej wyć i może być problem...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-07-2008, 12:05   

JAM_BELFEGOR, co do syrenki to może poprostu ją czymś przygłuszyc a co do kabli od kierunków to ja mam tak - tam gdzie ida te dwa białe kable

_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-07-2008, 12:10   

JAM_BELFEGOR, stałe czyli te których nie załączasz włącznikiem awaryjnych. Są na stałe i 2 włączane. Sprawdz sobie miernikiem lub próbnikiem i podłącz.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2008, 12:15   

Sapphiron napisał/a:
ale powiedz, czy jest sens? założę się że masz coś takiego jak wyłączenie sygnału zamykania... a co podczas włamania? będzie ciszej wyć i może być problem...
hehe znowu nie doczytałeś ;p mam taką opcje ale nie mam syrenki na razie więc nie muszę z niej korzystać :) druga rzecz jak będzie włamanie to syrenka akurat gówno tu da :lalala: poza tym nie kradną juz naszych T/T chyba ze desperaci. Syrenka ba posłużyć do sygnalizacji otwarcia zamknięcia. Dlatego chce stonowany dźwięk a nie napierniczanie na pół osiedla że tak dobitnie to powiem :lalala:
Cytat:
JAM_BELFEGOR, co do syrenki to może porostu ją czymś przygłuszy
czym szmatą ;p hehehe :badgrin: uwielbiam takie rozwiązania (robiłem tak w sejku jak rozłączałem aku to wtedy syrenka zaczęła wyć i nie dawała się wyłączyć, kupa szmat i nie było jej prawie słychać). Dzięki za foto z tego co widzę to masz to wpięte w niebieskie kable pewnie te same co idą do włącznika awaryjnych. :?: :?:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-07-2008, 12:16   

Sucre79, w większości są to kable niebieskie we włącznikach...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-07-2008, 12:20   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
pewnie te same co idą do włącznika awaryjnych?


Tego nie sprawdzałem bo wszystko mam powpinane przy skrzynce bezpieczników
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-07-2008, 12:23   

Sapphiron, nie pamiętam bo dawno temu podłączałem ale obrazowo wyjaśniłem. Łatwiej do awaryjnych podpiąć niż do kierunków bo jakby dioda padła to awaryjnych używa się rzadko i wtedy centralka nie dostanie prądu tak często jak przy kierunkach a skąd będziesz wiedział kiedy dioda padnie-jedynie jak włączysz kierunki lub awaryjne w zależności od podłączenia to centralka może wydawać dźwięki ale też nie jest to pewne-nie zawsze centralka się odzywa. Można też sprawdzać diodę miernikiem co jakiś czas ale to męczące szczególnie jak masz diody schowane. Wniosek-awaryjne lepszy pomysł według mnie.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 21:36   

Jak forum nie działało to się uporałem z tym problemem. Piszę dla potomnych gdyby ktoś robił podobnie jak jak czyli instalował centralkę od pilota. Kierunki podłączyłem do awaryjnych jak na zdjęciu poniżej do kabla niebieskiego i niebieskiego z czarna linią

Nie podłączałem się bezpośrednio pod kierunki bo dostanie sie do tych kabli było nie możliwe, nawet jak bym się przekopał pod istniejące kable to bym tam nie wepchnął lutownicy :)

Dodam że do kierunkowskazów nie wstawiałem diody bo centralka jest na przekaźniku i nie ma takiej potrzeby. Z resztą dowiedziałem się to od sprzedającego. Po podłączeniu wszystkiego miałem inny problem otóż po otwarciu auta zaczynała szybko migać diodka sygnalizacyjna i drzwi zamykały sie z powrotem po 30sek. Okazało sie że trzeba było podłączyć czujniki od drzwi bo centralka jest troszkę bardziej zaawansowana i w sumie działa jak prosty alarm. Podłączyłem się do masy z drzwi za wyłącznikiem. Kable te biegną od czujnika w dziwach aż do lampki w podsufitce wiec rozsądnie podłączyłem sie tuż przy desce rozdzielczej (kabel czarny z fioletowym paskiem to masa występująca po otwarciu drzwi nie mylić z całym czarnym, to masa stała).

A na koniec absurd dnia

Kable od sygnału zamykania są brązowe zaś otwierania białe gdy podłączyłem brązowe do brązowego a białe do białego to drzwi otwierały po zamknięciu, a zamykały po otwarciu wiec biały wchodzi teraz bo brązowego a brązowy do białego i działa jak powinno ;p Widać producenci różnych zamków centralnych i sterowników mają w du..e typowe oznaczenie kabli ;)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 21:48   

szczerze mówiąc miałem dla Ciebie gotowy opis ale gdy dałem wyślij to właśnie TTT padło - kilka miesięcy temu sam podpinałem centralkę z pilotem i wpiąłem się właśnie w dwa grubsze niebieskie przewody w 10-cio pinowej wtyczce z tyłu skrzynki bezpieczników
teraz byłoby miło gdyby w końcu sapphiron dał schemat jak podpiąć domykanie szyb
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 22:52   

yoyo, mimo to dzięki za chęci. U mnie domykanie szyb nie przejdzie bo nie mam sterownika do szyb po prostu przełączniki trochę kabli i silniki :) musiałbym mieć coś do podtrzymywania sygnału w przycisku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-07-2008, 12:14   

JAM_BELFEGOR, jaką masz centralke od alarmu? nie przypadkiem magicar? bo z tego co piszesz to masz to co ja. Moja kupiłem a Alcar Alarmy.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2008, 15:03   

tipacz, inną sterownik od pilota to "mini-ster" a centralka nie pamiętam ale na pewno inna. Mogą mieć te same funkcje. Funkcje to domykanie drzwi po 30sek o ile ich nie otworzymy, uruchamianie syrenki plusk kierunków gdy otworzymy drzwi a system jest uzbrojony (jak prosty alarm). :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-07-2008, 15:08   

JAM_BELFEGOR, mam to samo:

Czyli autozbrojenie po 30s jak nie otworzymy którychś drzwi, sygnalizacja niedomkniętych drzwi itp
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
aniaikamil 
witamy nowego


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2008, 21:59   

ja właśnie też mam ten problem i proszę was o pomoc bo miałem podłaczone pod niebieskie ale nie działało i szukałem dzisiaj ale nie miałem za bardzo czasu i to odłączyłem jutro się za to wezme i spróbuje ale może mi ktoś coś jeszcze podpowie bo tam ciężko sie do tego dostać...pozdrawiam
_________________
aniaikamil
  
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-08-2008, 11:30   

aniaikamil, w galerii nasze auta jest fotka twojego samochodu.czy to na pewno tipo? :? mi to wyglada na przerobione uno.albo jestem jakis slepy
_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-08-2008, 21:51   

engine16, mnie też wygląda to na UNACZA zawłaszcza tył i podszybie (plastik równo z klapą) charakterystyczne dla uno czyżby kolega aniaikamil, nie wiedział co ma? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-08-2008, 12:30   

JAM_BELFEGOR, fakt faktem uniacz nie jest zly no moze oprocz tego napisu turbo(no chyba ze to 1,4 turbo ale to egzotyk)ja i kolega kamil jestesmy z jednego miasta,powiem szczeze ze nie rzucil mi sie w oczy a takie cos raczej nietrudno wyhaczyc
_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load