|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Elektrozaworek gaźnika - ponownie wkracza do służby |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-04-2006, 11:31 Elektrozaworek gaźnika - ponownie wkracza do służby
|
|
|
Samochód gasł na biegu jałowym, po wysprzęgleniu przed światłami..etc, w ASO stwierdzili: padł elektrozaworek gaźnika, ale nie przejmuj się on i tak do niczego nie służy, odcieliśmy go i masz teraz regulację ręczną (no i 140 zł w kieszeni). NO tak ale jak zajechłem na badania kontrolne to CO było chyba 8.6 %, troszkę dużo (śmierdzi z rury).
Na czym polegało odcięcie elektrozaworka w ASO. Ucieli wewnętrzną igiełkę tak że nie zasłaniała już otworków w zewnętrznej rurce, i w ten sposób przepuszczane jest paliwo.
Kupiłem sobie nowy elektozaworek w ETER-MOT http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=4129526 cena 71.50 zł oraz zestaw naprawczy gaźnika.
Po wkręceniu nowego elektrozaworka, auto oczywiście gaśnie od razu. Wciskając mocno pedał gazu pracuje nierówno, zmieniają się lekko obroty.
Moje pytanie: Czy wystarczy regulacja gaźnika dwoma wkrętami: składem mieszanki i sąsiednią sróbą od prędkości obrotów silnika na biegu jałowym aby znowu silnik prawidłowo pracował ?
PS:
Zamierzam przeczyścić gaźnik, nowe uszczelki, membranki i inne, pozprawdzać szczeliny.
W zaprzyjaźnionej stacji kontroli, chcę wyregulować CO (CO+obroty biegu jałowego) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2006, 14:24
|
|
|
Z tego co opisałeś to jest to elektrozawór wolnych obrotów.Po wyłączeniu silnika odcina dopływ paliwa do układu biegu jałowego,aby silnik zgasł odrazu i żeby nie "odbijał".Obcięcie iglicy w zaworku jest naprawą tymczasową,choć dużo ludzi tak jeżdzi.Rozbierz gażnik,wymyj i przedmuchaj dużym ciśnieniem.Gażnik ustawia się tak jak piszesz,dwoma śrubami.Ustaw jeszcze pływak(foto) i na analize spalin.Podprawdzaj czy powieszchnie styku nie są odkształcone(spód gażnika,dekiel komory pływakowej) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 15:25
|
|
|
Na schemacie jest zawór iglicowy a nie elektro, |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-04-2006, 18:27
|
|
|
Fotke załączyłem aby Tomek wiedział jak ustawić poziom paliwa w gażniku.Jak robić wszystko to dokładnie.Ale załączam jeszcze od elektrozaworu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|