Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś piszczy, kopci, znowu szarpie.
Autor Wiadomość
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-10-2009, 21:01   Coś piszczy, kopci, znowu szarpie.

No i znowu mam małe problemy z moim oczkiem w głowie :(
Bardzo wolno się rozgrzewa. Nawet po 20 minutach cykania sobie jest 50 stopni. Ale to raczej termostat.
Znowu zaczelo mi szarpac na niskich obrotach, a zaplon byl niedawno ustawiany wiec czy mozliwe ze by sie tak poprzestawialo?
Chociaz dzis spadl snieg i bylo cholernie zimno to bardzo kopcil. nie tak jak innym jak patrzylem na samochody tylko 3 razy bardziej. wczesniej nie kopcil ani troche. wiec nie powinien chyba az tak bardzo w niskiej temperaturze kopcic.
Zauwazylem rowniez, ze cos piszczy pod maska. Jak dodam gazu to piszczy tak samo jak na normalnych obrotach, wiec to raczej nie pasek sie slizga. Moze jakis przewodzik sie rozwalil? mial ktos cos podobnego. tak bardziej po lewej stronie.
Tak samo mam problem z rozrusznikiem albo akumulatorem, sam nie wiem. Czasami zakreci za pierwszym razem a czasami nie chce zakrecic.
No i teraz cos co najbardziej mnie denerwuje. Jak odpale Tipka to zaraz mi gasnie jak nie przegazuje go. Niezaleznie czy na ssaniu czy nie. Dopiero po przegazowaniu normalnie cyka.

Ma ktos jakies pomysly na moje problemy?

pzdr.
     assistance   Moneta
 
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2009, 20:24   

Witam,spruboj naciagnac pasek alternatora lub go wymien,byc moze sie slizga i jest slabe ladowanie i z tad te problemy z rozruchem,co do szarpania to moze musisz wymienic termostat bo caly czas moze byc bogata mieszanka przez to ze czyjnik pokazyje niska temp silnika,ale to tylko podpowiedzi,poczekamy az ktos madrzejszy sie wypowie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 22:35   

Gwiazdor1990 napisał/a:
spruboj naciagnac pasek alternatora lub go wymien,byc moze sie slizga i jest slabe ladowanie i z tad te problemy z rozruchem


Gdyby było tak jak sugerujesz najprawdopodobniej by piszczał ... I na 100% by świeciła dioda od ładowania

** Dodano: 16-10-2009, 23:36 **
Gwiazdor1990 napisał/a:
musisz wymienic termostat bo caly czas moze byc bogata mieszanka przez to ze czyjnik pokazyje niska temp silnika


wg. mnie sądząc po zdjęciu auta Xingham, ma gaźnik a co za tym idzie nic nie będzie ustawiało mieszanki oprócz ssania którym steruje kierowca
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2009, 23:40   

pisalem w swoim poscie, ze wlasnie mi cos piszczy, jak wymienialem termostat to sie przysluchiwalem co to tak piszczy i wlasnie odglos dobiegal z okolic paska alternatora. wiec mozliwe ze to on. dioda mi sie zapalila ze 2 razy przy rozruchu, tak to nie zaobserwowalem. ale czy pasek tak na wolnych obrotach tylko by piszczal? czy przy dodawaniu gazu tez?
     assistance   Moneta
 
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2009, 22:41   

a może to nie pasek tylko łożyska alternatora, pompy wodnej lub napinacza rozrządu ??? Psiknij na pracującym silniku jakimś WD 40 na pasek. Jak przestanie piszczeć to = pasek. Jak nie to szukaj dalej.
Tak czy inaczej kopcenie nie ma (chyba ;D ) nic do piszczenia.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-10-2009, 22:54   

Xingham, najlepszym sposobem na sprawdzenie paska jest przyłożenie mydła do niego na pracującym silniku. Tak, żeby mydło się wtarło w pasek. Jak piszczenie ustanie to znaczy się, że to jego wina (naciąg lub wymiana). WD40 w moim przypadku (w temprze na wielorowku i w poldku na klinowym) aby pogarszało sprawę. Ślizgał się jeszcze bardziej.

Co do gasnącego i kopcącego silnika. Obstawiałbym na zbyt bogatą mieszankę. Silnik na zimnym pracuje Ci równo, czy może są problemy?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2009, 02:56   

dużo tego mydła mam wetrzeć w ten pasek?

Czasami właśnie pracuje nierówno. Więc co może być przyczyną?
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-10-2009, 09:11   

Xingham napisał/a:
dużo tego mydła mam wetrzeć w ten pasek?
już po kilku sekundach wcierania będzie słychać różnicę. Oczywiście od wewnętrznej strony. Uważaj, żeby Ci się palce nie dostały między pasek a koła pasowe. Najlepsze jest podobno szare mydło, ale ja wcierałem zwykłe mydło do rąk i też działało ;)

Xingham napisał/a:
Czasami właśnie pracuje nierówno. Więc co może być przyczyną?
złe ustawienie zapłonu może być przyczyną zalewania świec. W efekcie szarpanie, kopcenie, nierówna praca, gaśnięcie silnika. Ale przyczyny mogą też być inne. O tym piszę, bo miałeś problemy z zapłonem i obstawiałbym, że nadal je masz
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2009, 19:01   

No właśnie miałem te problemy ale zapłon był ustawiony jakiś miesiąc temu i na jakiś czas to ustało dopóki się nie zrobiło chłodniej na dworze. I to szarpanie jest tylko na zimnym silniku. Wcześniej przed ustawieniem zapłonu było też na ciepłym więc teraz nie obstawiałbym raczej na zapłon.
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-10-2009, 21:17   

Xingham, no to trzeba szukać po czujnikach. Czujnik temperatury powietrza (ten z niebieską wtyczka na kolektorze ssącym). Wcześniej spróbowałbym też resetu komputera.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2009, 13:01   

ciechu napisał/a:
Wcześniej spróbowałbym też resetu komputera.


to w wersji 1.4 gaźnik bez wyposażenia też jest komputer? :o
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-10-2009, 09:49   

Xingham napisał/a:
to w wersji 1.4 gaźnik bez wyposażenia też jest komputer? :o
nie ma, ale w żadnym z wcześniejszych postów nie napisałeś że chodzi o gaźnik :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-10-2009, 15:25   

kurde wydawało mi się, że pisałem :) To co może być przyczyną w gaźnikowym Tipo?
     assistance   Moneta
 
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2009, 22:57   

a może to nie piszczy tylko sssssssyczy ???
może zasysa lewe powietrze ????????
_________________
  
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2009, 14:04   

No właśnie nie syczy tylko wyraźnie piszczy. Muszę wreszcie to mydło wsmarować w pasek bo jakoś wczesniej nie było okazji :)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-10-2009, 19:38   

Xingham napisał/a:
Muszę wreszcie to mydło wsmarować w pasek bo jakoś wczesniej nie było okazji :)
hehe, żeby to nie wiem ile kosztowało :p myślałem, że już to zrobiłeś i nadal piszczy...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2009, 20:53   

No mydło jest drogie jak cholera :) Nie miałem po prostu okazji bo zawsze jak byłem w garażu to zapomniałem kupić mydełko albo wziąć z domu. A pod blokiem nie będę z mydłem przy silniku się bawił bo ludzie sobie pomyślą jakieś dziwne rzeczy :roll:
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load