Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjące hamulce czy łożysko?
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-01-2005, 22:44   Wyjące hamulce czy łożysko?

Od zakupu auta coś wyje z przodu. Napierw czyszczenie prawego hamulca, a potem lewy. Lewy był problematyczny, bo nawet po zalaniu tłoczka (pod gumką) płynem hamulcowym nie mogłem ruszyć i trzymał jak z naciśniętym hamulcem.
Wyczyściłem sworznie prowadzące (odbojniki) i wycisnąłem trochę płynu (jak odpowietrzanie). NIe było powietrza, a troszkę szlamu.
Później hamulec puścił i było ok, ale wycie nie ustąpiło.
Czy jest możliwośc 100% potwierdzenia co jest powodem wycia i czy są to hamulce czy łożysko? Jutro raz jeszcze podniosę autko i zobaczę.
Czy hamulce powinne być słyszalne jak na podniesionym aucie kręce kołem? Wg mnie tak, ale nie hamować.
Jak sprawdzić czy to nie łożysko i jak nałatwiej je wymienić?
Aha, Hamulce Bendixa, a wycie jest słyszalne, a czasami zanika. Zaczyna się od ok 30km/h, a potem wzrasta. Czasami jest bardzo silnie słyszalne, a czasami zanika. Jak kręcę kołem to nie słychać chrobotania jak przy rozwalonym łożysku.
Co zrobić by nie wtorpic w łożyska i potem nie naprawiac dodatkowo hamulców?
     assistance   Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 27-01-2005, 23:39   

Podnieś autko i chwyć za koło dwoma rękami góra dół a późniel lewa i prawa strona i ruszaj jak czujesz luzy a zawieszenie jest w porządku to będzie to łożysko druga sprawa przy skręcaniu jak jest to łożysko to powinno wydawać taki specyficzny oddźwięk chrobotanie coś w tym stylu.

A kolejna sprawa to upewnij się czy te metalowe osłony od hamulca nie ocierają o tarcze.

Pozdrawiam

Jak możesz to opisz jaki dżwięk podczas jazdy słyszysz.!!!
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-01-2005, 09:21   

To jest bardziej wycie, jakby coś „piłowało” o metal. Łożysko daje bardziej gwizd, jak zepsuty odkurzacz, a tu jakby piszczący metal o metal. Jest to jednak z kół, bo jak skręcam lub hamuje to często ustaje. Prawe koło ma lekki luz, ale to bardziej czuć niż widać. W lewym też takie coś jest. Właśnie wiem jak wygląda walnięte łożysko i doskonale pamiętam chrobot wydobywający się z koła po pokręceniu. Tu właśnie tego nie ma. Słychać tylko lekko ocierające klocki i to wszystko.
Przy uszkodzonym łożysku na zakrętach słychać taki specyficzny dźwięk, trochę inny w lewo a inny w prawo (koło jest przeciążone lub odciążone), ale ja tego nie zauważyłem. Dziś pewnie zdejmę jeszcze raz zaciski, bo raz zdarzyło mi się ,że klocek górną krawędzią tarł o rant zewnętrzny na tarczy. Było to jednak w innym aucie. Wtedy po prostu podpiłowałem górną krawędź klocka i było ok. Jak pamiętam to z prawej strony jeden klocek miał wyoblona dolna krawędź, a w prawym górną.
Osłona na trze o nic
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2005, 09:16   

Ja mam to samo ale z tyłu. Jak nacisnę lekko hamulec (lub lekko zaciągnę ręczny) wycie ustaje. Występuje raczej przy niskich prędkościach.
Dziś będę rozbierał i czyścił hamulce.
Mam nadzieję że to nie łożysko.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
popekpl666 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2006, 11:17   

Ja mam dwa tipa już i w jednym z nich mam to samo i mogę powiedziec wam jakie konsekwencje są później:

zaceło się od tego że ojciec wymienił tylko prawy wachacz (bo my nie regenerujemy)
i po jakims czasie zużył sie lewy autko starciło zbieżnośc i piszczały w końcu łożyska ale jeździł dalej bo krucho mielismy z kasą a teraz:

autko skręca podczas jazdy, zdarty jest bieżnik, wydłużyła się długośc drogi chamowania oba przednie łożyska do wymiany, wahacze tak samo do wymiany, opony do wymiany...
No i napewno cos jeszcze sie znajdzie więc wniosek jest taki by odrazu takie małe początkowe usterki kasowac bo potem moze byc o wiele wiele gorzej...

POZDRAWIAM :)
_________________
Remonty autka się zaczynają więc bedzie co dodać do forum :D
     assistance
 
 skype
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-12-2006, 21:20   

prosze o rade czy 120 tys km to pora na wymiane lozysk
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-12-2006, 21:35   

Mi przednie łożyska wytrzymywały około 100-120tys. km.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2006, 23:06   

ja jedno łożysko wymieniałem po chyba 40kkm, ale to dlatego, że kiedyś autko dostało w bok, konkretnie boczne uderzenie w koło i półoś aż ze skrzyni wyskoczyła jak obudowa pękła... po naprawie wszystko było niby OK, jeździło cudnie, ale po jakimś czasie (2 miesiące?) zaczęło coś lekko cykać jak rower górski na luzie :) , potem minimalnie ściągać na jedną stronę i proflaktycznie wymieniłem... przestało ściągać (wtedy, dziś znowu ale to nie łożysko tym razem :D ) , cykać i OK.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load