Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.9TD
Autor Wiadomość
Stalin 


Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2006, 19:09   1.9TD

Hej.. Jestem tu nowy i posiadam Fiata Tipo 1.9TD.. Co myslicie o tym silniku?? Moze macie jakies ciekawostki.. Czy spalanie w miescie koło 8.5 /9 litrow jest normalne..?? Zaznaczam ze go nie oszczędzam hehe..:)
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2006, 22:23   

Udana konstrukcja jak nie zapomnisz okresowych czynnosci to przejedzie naprawde sporo :-)
Uwazaj an trurbinke ale to standardowo jak w kazdym turbiaku

Spalanie heh ponizej 10 to mysle ze nie najgorzej ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Stalin 


Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2006, 11:52   

Pare dni temu jechałem do czech i spalanie srednio wyniosło 6.8 litra wiec moge byc zadowolony według ciebie hehe..:) turbinka oki.. ale wczoraj "pokrętło" od nawiewu (ciepło /zimno) mi padło.. ehhh..
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2006, 13:49   

Hmm pokretlo padlo pewnie mocowanie linki takie plastikowe biale cos latwo znalezc i naprawis zdejmujesz boczek przy prawej nodze kierowcy nur z latarka i napewno znajdziesz :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Stalin 


Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2006, 13:53   

Padło mozna to rozumiec na wiele sposobow..:) nie moge ustawic ciepłego nawiewu.. za kazdym razem kiedy przekrecam na ciepło pokretło samo odstakuje na zimne.. nie wiem co jest grane..
  
 
zdrowko 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 166
Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-02-2006, 13:24   Re: 1.9TD

Stalin napisał/a:
Hej.. Jestem tu nowy i posiadam Fiata Tipo 1.9TD.. Co myslicie o tym silniku?? Moze macie jakies ciekawostki.. Czy spalanie w miescie koło 8.5 /9 litrow jest normalne..?? Zaznaczam ze go nie oszczędzam hehe..:)


Bardzo udana konstrukcja ja mam Tempre 1.9TD kupiłem w niemczech jak miała 6 tyś km teraz ma około 450 tyś - do tej pory motor pracuje jak trzeba pali na mrozie nie bierze oleju. No i oczywiście nic nie było robione w silniku :dance:

pali - kwestia noqi - min 6 (delikatna jazda) śrenio 6,5-7 , max 9
_________________
Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-02-2006, 08:13   Re: 1.9TD

Stalin napisał/a:
Hej.. Jestem tu nowy i posiadam Fiata Tipo 1.9TD.. Co myslicie o tym silniku??


Jeden z ciekawszych silników w tym modelu :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2006, 07:03   

Mam ten sam model od 1.5 miesiaca i jak narazie jest ok.
  
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2006, 11:28   

Rany to pytnaie mnie rpawie z niog powalilo ;-)
Podstawa olej paski filtry w instrukcji pisze co gdzie i kiedy ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Mir23 



Wiek: 42
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 87
Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2006, 18:17   

Dawno mnie nie było na forum i dopiero znalazłem ten post.Co wy macie za silniki że Wam tyle palą?Mi najwięcej Tempra spaliła 6,5 litra ale nie ma najznakomitszych osiągów, może dlatego że to kombi, ale jeśli chodzi o spalanie w Waszych autach to zaskoczyliście mnie totalnie
_________________
Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? :)
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-03-2006, 19:46   

Mir23 to dośc ciekawe, że najwięcej Ci pali 6,5 litra kombi kolumbryna.

Swego czasu przeglądałem forum Punto (byłem zainteresowany tym autem) i tam userom z tym samym silnikiem one palą tak jak napisał Zdrówko.

Zaznaczam fakt oczywisty - Punto jest DUŻO lżejsze!!!!

Czyli w trasie to schodzi Ci poniżej 3 litrów
:doubt: :^o

P.S. Ale nie zdaża Ci sie tak, że po przejechaniu iluś tam kilometrów zamiast ubywac paliwa to jego przybywa :&
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2006, 22:17   

1.9 6,5 litra? ciężko uwierzyć...
chociaż może i wychodzi troszkę poniżej 7 ale musiałbyś cały czas jeździć ekonomicznie,
bez gwałtownych przyspieszeń, super dobrane biegi beż przemęczania silnika i całyt czas myśleć by np na luzie z każdej górki i bez gazu, od świateł do świateł tak prędkość dobierać by najlepiej nie zatrzmywać się wcale tylko zwalniać/przyspieszać lekko, a trasy robić dłuższe i 'stałe', bez wielkich skoków obrotów i dużych prędkości...

jeździsz tak? w ruchu miejskim to raczej trudne... :doubt: do uzyskania
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Mir23 



Wiek: 42
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 87
Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2006, 12:17   

Nie wiem skąd to się bierze że pali mi tak mało skoro mówicie że Wasze aua palą o wiele więcej.Jeżdżę normalnie, bez przesadnych prędkości ale napewno nie jeżdże powolnie.Może u Wolińskiego na diagnostyce silnika mi coś przestawili bo wydaje mi się troche "przymulona" w porównaniu z tym jaka była zaraz po zakupie.Pozdrawiam
_________________
Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? :)
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-03-2006, 21:57   

Jak masz wyskalowany na desce wskażnik ciśnienia turbiny .
Przy 4tyś obr ile wskazuje ?U mnie troszkę za połowę .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mir23 



Wiek: 42
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 87
Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2006, 15:57   

U mnie przy 4000rpm wskazuje ponad 3/4

[ Dodano: 09-03-2006, 15:58 ]
ale w tych silnikach montowali 3 rodzaje turbin i moze to byc zalezne od tego jaka kto ma. Rozne turbiny moga podawac rozne cisnienie

[ Dodano: 09-03-2006, 16:01 ]
a co do obrotów to nie kłamie czasami Twój obrotomierz? Mój potrafi kłamać. Jak jest wilgoć to chodzi od początku zakresu jak trzeba, na wolnych obrotach wskazuje 800-900 obr. a jak jest suchutko to zaskakuje dopiero przy ok. 2000
_________________
Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? :)
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-03-2006, 08:06   

Witam,
mówcie o ciśnieniu na luzie czy w trakcie jazdy?
Mi w moim 1.9TD żadko kiedy obroty sięgają 4tys w trkakcie jazdy,
a że turbina działa czuć kawałek za połową jej skali (0,5 bar), przy ok. 2500 rmp.

Co do spalania, to mój tipek w trasie ostatnio spalił 6/100 :)
_________________

     assistance   Moneta
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 09:10   

witam
a tak apropos obrotomierza moj nie działa wcale a jak działał (nagle przestał)to zawyzał obroty o 300 400 sadze gdyz jałowy był jakies 1300 1400 a byłe przeciagniecie zachaczało o czerwone pole.
Macie jakies pomysły co z tym zrobic?
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 22:41   

RaV napisał/a:
turbina działa czuć kawałek za połową jej skali (0,5 bar), przy ok. 2500 rmp.

Dokładnie tak średnia to 2500-3000 max ,chodziło o wolne obroty .
_________________
Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
april 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-03-2006, 14:34   

Wracając do tematu to silnik jest tutaj super.widze jakie spalanie u was,a u mnie (zawsze sprawdzam) max w miescie to 8l min 6l,Na trasie max. 6,5l min 4,5l.A w zeszłym roku pobiłem rekord.Na trasie Kielce- Zakopane-Krynica-Kielce wyszedł 4,2l !!!!!! Sam nie mogłem sie nadziwic.I nie jeździłem 80 km/h tylko normalnie jak zawsze.
_________________
PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT
     assistance   Moneta
 
 skype
 
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-08-2006, 17:27   

unknown napisał/a:
1.9 6,5 litra? ciężko uwierzyć...


U mnie przy prędkośći 90-110 km/h na trasie( dokładnie autostrada) wyszło 4.7 l/100 km
_________________
Fiat Tempra 1.9 tds
     Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-09-2006, 16:41   

Jak można najlepiej sprawdzić sprawność turbiny przy zakupie 1.9TD? No i jak potem o nią dbać?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 18:23   

W trakcie przyspieszania - powyżej 2.5tys obrotów, popatrz we wsteczne lusterko i sprawdź czy nie leci niebieski dym - jak leci - to turbina do roboty.
A co do dbanie - gdy odpalisz auto daj mu trochę pochodzić na wolnych obrotach - ok. 1minuty, podobnie jak gasisz - niech sobie chwile spokojnie pochodzi i dopiero wtedy wyłącz

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-09-2006, 18:37   

dokladnie. dbaj o turbo.
jak mocno depczesz to najpierw ostudz turbine (niech pochodzi na wolnych pare minut).
Tak samo jak odpalasz to niech chwile na wolnych pochodzi zeby olej dotarl dobrze do turbo i nie zażynaj od razu do momentu gdy silnik sie juz troche nagrzeje. Szkoda turbawki.
U mnie załącza sie dopiero przy 3tys-3,5 tys. wiec jak chce jezdzic ekonomicznie i nie rżnac motoru to jezdze po dziadkowemu do 3000 rpm.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-09-2006, 20:57   

Ninja napisał/a:
dokladnie. dbaj o turbo.
jak mocno depczesz to najpierw ostudz turbine (niech pochodzi na wolnych pare minut).
Tak samo jak odpalasz to niech chwile na wolnych pochodzi zeby olej dotarl dobrze do turbo i nie zażynaj od razu do momentu gdy silnik sie juz troche nagrzeje. Szkoda turbawki.
U mnie załącza sie dopiero przy 3tys-3,5 tys. wiec jak chce jezdzic ekonomicznie i nie rżnac motoru to jezdze po dziadkowemu do 3000 rpm.

Wszystko ładnie ale nie słyszałem o turbinie, która się załącza od określonych obrotów :D
Turbina pracuje cały czas - chyba, że masz jakąś przerwę w przepływie spalin ;D
Nie czepiam się słówek ale...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2006, 20:48   

Radke napisał/a:

Nie czepiam się słówek ale...


No chyba właśnie się czepiasz.

W zimie miałem wrażenie, że silnik ciągnie od ok. 2500 obr, teraz dopiero od 3 tys. A już po chwili jest koniec skali...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load