|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Autko nie działa na benzynie prawidłowo - kompendium :-) |
Autor |
Wiadomość |
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 21:38
|
|
|
sqnix, odnośnie tego co piszesz, to digiplex mimo wszystko naprawdę rzadko leci, prędzej czujnik wału bym na próbę podmienił bo prędzej to on ogłupia digiplex niż ten moduł sam z siebie.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
boruta
witamy nowego
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 19:01
|
|
|
witam u mnie objawy sa takie:na gazie jest ok na benzynie nie utrzymuje wolnych obrotów i gaśnie,na ssaniu chodzi na wysokich obr tez. Dzisiaj zdiagnozowałem ze mam nieszczelna uszczelke pod gaznikiem i ssa lewe powietrze. Pozdrawiam |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 16:21 problem z odpalaniem na benzynie po instalacji lpg
|
|
|
06-07-2009 tzn. o 9 rano odstawiłem autko na montaż gazu. Godzina 15 auto odebrane i zaczynają się schodki. Autko na gazie jeździ idealnie prawie jak na benzynce, nie muli, nie szarpie! ALE bardzo duże ALE jest problem przy rozruchu. Założyłem instalkę II gen. reduktor Tomasetto 100 hp, komputer bingo. Jeśli chodzi o montaż wszystko starannie wykonane na tip top przynajmniej z punktu widzenia mechanika. Problem : odpalam na benzynce zresztą komp tym zarządza i po przełączeniu automatycznie przy 2000 obr/min auta jeździ i teraz zaczyna się komplikacja, po zgaszeniu muszę długo kręcić by ponownie zapalić. Próbowałem gasić na bezynie i odpalać identycznie, ale nic się nie zmienia. Mm się pojawić po 1000 km przebiegu, ale już jutro będę się musiał tam udać! Może ktoś miał taki problem? Od razu odpowiadam : wszystko sprawne sonda, kable, świece, silnik krokowy i czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, auto sprawnie poruszało się do dnia dzisiejszego. Proszę o radę, nigdy nie miałem do czynienia z gazem. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-07-2009, 23:39
|
|
|
czarek45, po co się martwisz ? Jedź do tych ludzi co Ci robili LPG i mają to zrobić tak jak należy. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-07-2009, 17:25
|
|
|
zgadza się Luczu, problem będzie rozwiązany, koleś podczas montażu źle ocenił układ chłodniczy i podczas jazdy na gazie zamarzała dolna część reduktora! To nie wszystko bo podczas instalacji podkładki pod układ wtryskowy koleś odpiął kostkę od wtrysku i po podpięciu wszystkiego nie zaprogramował autka na benzynie. Nie wiem jak z innymi T/T na monowtrysku, ale u mnie auto szaleje po odpięciu każdej wtyczki od byle jakiego czujnika i trzeba programować od nowa. W dodatku wypytałem się kolesia czy odpinał zasilanie z aku lub jakieś wtyczki! Odpowiedzi było brak. Niestety nie będzie już wzrostu inteligencji wśród monterów LPG bo to co robią można się nauczyć w 2 dni, a dobry mechanik uczy się latami ;-) Nic 1200 zł wydane, a ja wciąż i nadal jeżdżę na PB. Gaz odpięty i jutro znowu trzeba dymać do kolesia, ale tym razem będę patrzył mu na ręce i nie odjadę do momentu pełnej satysfakcji! |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-07-2009, 20:23
|
|
|
czarek45, kurde a jednak te opowieści o gazownikach to prawda ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:30
|
|
|
hmmm...ja na swoich gazowników, póki co, złego słowa nie powiem...praca benzyna lub gaz bez zarzutu |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 14:38
|
|
|
Na szczęście wszystko poprawione! Czas w warsztacie spędzony bez nerwów i co najważniejsze auto jeździ jak należy! Jutro test drogowy 400 km do zrobienia. Jak coś będzie nie tak to wyjdzie w drodze.
** Dodano: 10-07-2009, 14:59 **
Instalka przetestowana, spalone 30 litrów gazu na odcinku 360 km, spalanie wyszło w granicach 8.3 l /100 km. 4 osoby na pokładzie, z czego jakieś 20 km z prędkością 120 km/h non stop bez odpuszczania gazu, reszta trasy miedzy 70-110 km/h. Wydaje mi się, że to dobry wynik spalania. Wykryte błędy instalatora to brak ustawionej rezerwy. I znowu trzeba gonić do warsztatu.
** Dodano: 16-07-2009, 21:23 **
Dziś panowie dotarł do mnie interfejs lpg i od dnia dzisiejszego mam gazownika w d...pie do kolejnego przeglądu. Prosiłem go by ustawił mi przełączanie na gaz przy 2500 obr/min bo poniżej jak załączy mi się ssanie to gaśnie i zalewa mi świece. Potem jest problem z rozruchem. A ten ciul zostawił na 1600 obr/min. Weź mu tłumacz bo on smera się po kieszeni i go strasznie suszy jak jest gorąco. Po regulacji gazu sczytałem sobie ustawienia na których poprawnie chodzi i wszelkich regulacji będę dokonywał sam. Polecam zakup takiego kabla i pobranie sobie softu do komputera danego producenta (u mnie kme). Jeżeli chodzi o obsługę programu to jest intuicyjna i prosta, nawet laik sobie poradzi. Koszt kabelka 46 zł zwraca się po dwóch regulacjach. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
przemek7666
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-10-2009, 11:09
|
|
|
ze swojej strony mogę dodać, że przyczyną szwankowania benzyny mogą być sparciałe przewody paliwowe(dorabiane przez gaziarzy)- przynajmniej ja tak miałem w swoim uniaczu na gaźniku- na zgięciach przewodów ssało lewe powietrze. Po wymianie samochód odżył, ale niestety od niedawna nasilają się objawy lewego powietrza- choć myśle, że to już problem leży w wypalonych gniazdach zaworowych. |
|
|
|
|
stader
witamy nowego
Dołączył: 21 Gru 2007 Posty: 7 Skąd: polska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 15:18
|
|
|
Słuchajcie napisze wa jak ja poradziłem sobie z całkowicie niesprawnym zaworkiem cut-off. Miałem identyczne problemy z gaźnikiem na wolnych obrotach oczywiscie na PB... Doszedlem do wniosku ze na g...o mi ten zaworek potrzebny a juz na pewno nie zapłace za niego poltorej stówy więc rozebrałem zaworek i zablokowalem go w pozycji otwartej kawalkiem drutu...tzn miedzy bolec a ta nasadke z dziurkami włożyłem odpowiedniej grubosci drucik i nasadzilem góre tak aby bolec nie zatykal otworów w nasadce. Efekt: autko śmiga na wolnych obrotach jak zloto a że nie odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem??? mam to gdzieś. wazne ze auto chodzi a 150 w kieszeni. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|