|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciezko odpala na gazie |
Autor |
Wiadomość |
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 25-09-2009, 15:32 Ciezko odpala na gazie
|
|
|
Witam mam problem. Odpalam z rana samochod na benzynie potem przezucam na gaz. Samochod postaji pare godzin i na gazie juz nie moge odpalic musze odpalac na benzynie. Moze to byc od swieczek? pomozcie a na cieplym normalnie odpala na gazie |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 02:20
|
|
|
tony, odemnie tylko tyle, że NIE POWINNO SIĘ ODPALAĆ NA GAZIE . Prawdopodobnie zaraz mnie się oberwie od zagazowanych, że ,,nie masz i nie miałeś auta z gazem, więc co się wypowiadasz jak się nie znasz'', ale przynajmniej wiem, że rozprężający się gaz bardzo wychładza otoczenie i łatwo wtedy uszkodzić przewody oraz parownik (dokładniej membranę), który podczas swojej pracy musi być stale dogrzewany. Szczególnie podczas rozruchu. Dlatego może zamiast marudzić powinieneś się cieszyć, że twoje autko nie pozwala ci popełniać błędów? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-09-2009, 02:33
|
|
|
jelcyn napisał/a: | NIE POWINNO SIĘ ODPALAĆ NA GAZIE |
A tam ... Ja odpalam ponad 2 lata - przede mną pewnie z 9 lat odpalali i silnik ma się dobrze. Tak samo z reszta jak u BDM$KA lub CIECHU - któryś z nich chyba 8 lat odpala na gazie i 0 problemów.
Chodzi głównie o to, żeby po odpaleniu nie pałować silnika ... tzn. w miarę możliwości utrzymywać go na jak najniższych obrotach póki parownik nie osiągnie min bodajże 30 stopni |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 02:43
|
|
|
Luczu napisał/a: | Chodzi głównie o to, żeby po odpaleniu nie pałować silnika ... tzn. w miarę możliwości utrzymywać go na jak najniższych obrotach | tak między nami, to nawet bez LPG nie powinno się używać wyższych obrotów zanim silnik się nie rozgrzeje. ja tylko wspomnę, jak dwa, albo trzy lata temu dziadek kupował ,,machinę oblężniczą'' zwaną polonezem. rocznik chyba 98(już ten z plusem), zagazowany od pół roku, pierwszy właściciel, każda naprawa i wizyta w serwisie udokumentowana, większość w ASO. Poprostu jak to się mówi ,,oczko w głowie'' No i na początku to było cyk, i poszedł. Tylko, że dziadek nie bardzo dba o samochody i nie chętnie tankuje 95/98, to teraz prawdopodobnie właśnie od odpalania na gazie praktycznie nie odpala i jak się chce gdzieś nim pojechać, to czeka najpierw potężna batalia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2009, 08:38 Re: Ciezko odpala na gazie
|
|
|
tony napisał/a: | Witam mam problem. Odpalam z rana samochod na benzynie potem przezucam na gaz. Samochod postaji pare godzin i na gazie juz nie moge odpalic musze odpalac na benzynie. Moze to byc od swieczek? pomozcie a na cieplym normalnie odpala na gazie |
a są jakieś obiawy w postaci strzałów w wydech ?? bo jak jest mało sprawny układ zapłonowy to bum masz gwarantowane, podstawa przy zasilaniu LPG to sprawny CAŁY układ Zapłonowy i Dolotowy,
poza tym nie odpalaj na LPG daj pożyć jeszcze wtryskiwaczom od Bp, moja instalacja na szczęście nie pozwala na odpalanie na LPG ( jest tylko programowany tryb awaryjny z poziomu PC ) |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
dariusz3891
witamy nowego
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: Łowicz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2009, 16:45
|
|
|
w moim poprzednim autku miałem podobny problem i pomogla mi tylko wymiana odparownika. po wymianie było ok. ale nie gwarantuje ze u ciebie jest to samo wiec proponowalbym ci wymienic swiece i od czasu do czasu chociaz pojezdzic troche na benzynie |
|
|
|
|
tony
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 20:31
|
|
|
Mechanik mi podpowiedzial ze zeby odkrecic od parownika dolna srobke zeby wycieklo wszystko co tam jest bo niby to zastyga i ciezko odpalic na gazie, jezeli to zadziala to napisze na forum
** Dodano: 27-09-2009, 19:16 **
Juz doszedlem to byly swieczki, teamt zamkniety |
|
|
|
|
depeche_tipo
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-09-2009, 17:10
|
|
|
Mój problem polega na tym, że podczas odpalania zanim przerzuci się na gaz samochód po wrzuceniu biegu na 2 potrafi gwałtownie stracić moc i poprostu zgasnąć. Być może jest to uroda LPG, ale osobiście średnio mi się to podoba więc pytam. Czy ktoś miał podobny problem? |
|
|
|
|
Kriss_Lodz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2009, 18:40
|
|
|
Raczej nie jest to uroda LPG, ale tutaj wina leży po stronie instalacji od Bp.
żeby sprawnie działała instalacja lpg musi sprawnie działać instalacja benzynowa.
po tym co opisujesz to ja bym winy poszukał w czujnikach odpowiadających za skład mieszanki Bp.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest pierwszym podejżanym
a jak przeżucisz na LPG to jedzie poprawnie ??
i jaką masz instalacje I,II,III,VI,V Gen ?? |
_________________ Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO ))
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-09-2009, 20:00
|
|
|
depeche_tipo, a masz wtrysk czy gaźnik? Bo jak gaźnik to całkiem normalne, że moment przełączenia powoduje chwilowy brak zasilania paliwem (tak Pb, jak i LPG) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
depeche_tipo
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-09-2009, 06:24
|
|
|
Powiem tak, zupełnie nie orientuje się w tym jaka to instalacja. Niedawno zakupiłem ten samochód jest to silnik 1.6 (55 kW) wiec jest to chyba gaznik. Przeczytałem dzisiaj w instrukcji działania LPG że należy go odpalać na benzynie i poczekać aż silnik podgrzeje się do 40 C wiec jest to chyba normalnie w tej instalacji. Ale dzięki panowie za pomoc...
EDIT: JEST TO JEDNAK WTRYSK I NIE WIEM CO JEST GRANE. NA BENZYNIE CZASAMI TEŻ POTRAFI ZGASNĄĆ, LUB JEST TOPORNY NA 2 I PODSKAKUJE... |
|
|
|
|
alan240
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 21 Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 09:01
|
|
|
ja mam podobny problem z odpalaniem na gazie jak jest zimny tylko ze ja mam gaźnik. ale mi się wydaje że czeka mnie regeneracja parownika. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 21:18
|
|
|
alan240, nic z tych rzeczy, na gaźniku niestety już tak jest, że dopóki się nie rozgrzeje to nie będzie trzymał obrotów. Chyba że mu ssanie zaciągniesz. Wtedy przepustnica się nieco otworzy i obroty wzrosną. Z Pb zresztą jest tak samo w gaźniku, tyle że znacznie krócej trwa ten problem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|