|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy mozna "zapodać" gaz przez otwor w pokrywie... |
Autor |
Wiadomość |
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:44 Czy mozna "zapodać" gaz przez otwor w pokrywie...
|
|
|
jak w temacie, mam gaźnikowca, i chodzi mi o to czy przez ta dziurke do ktorej wchodzo odma moznaby bezposrednio podłaczyc przewod od lpg. bo miałem zdjeta instalkę, ale do ogrzewania budy na parkingu trzeba wrocić do lpg, a niechce nakładac tego zje..nego miksera na gaźnik...
co wy na to? czy ktos zrobil taki wynalazek?
wydaje mi sie,ze to lepsze niz "wcięcie" przewodu w dolot...
Komentujcie... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 23:06
|
|
|
Nie da rady. Gaz musi się mieszać z powietrzem. A przy odmie, gdzie gaz będzie się mieszał z powietrzem? Przygazujesz to silnik na pewno będzie sie dławił, bo nagle dostanie większą dawkę powietrza a mało gazu. To musi być zamontowane albo na samym gaźniku albo mikser musi być na rurze doporowadzającej powietrze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 23:25
|
|
|
zapodaj sobie BLOSa do dolotu
ew jakiś lepsiejszy mixer do dolotu, nie tłumiący jakoś specjalnie śrenicy dolotu i pracy na benzynie... przez odmę - sam wąż - złe mieszanie, 'lanie' się gazu i kto wie, może wtedy prócz wystrzałów i efektów specjalnych prawdą okazać się zjawisko poprzez nierównomierne rozmiesznaie gazu - nadmierne przegrzewanie np jednej strony tłoka i deformacja, o czym się chwalą niby przy blos'ach na przykład vs zwykłe mixery. Musisz jakoś gaz wymieszać z powietrzem... a może inny mixer dopasować do puchy gaźnika? teraz większy wybór raczej jest... a poza tym myślałeś co z odmą jeśli byś ją już zdjął?... żadna różnica czy wąż wejdzie przez odmę czy przez dziurkę wywierconą w puszcze np naprzeciw dolotu czyli po prawej stronie puszki-pokrywy gaźnika... byle mixer w środku porządnie był zamontowany pod puszką-pokrywą i dobrze mieszał...
samoróbki w tym wypadku, tym bardziej bez mixera,]
- prócz dławienia i gaśnięcia (chyba, że ustawisz , że LPG działa tylko przy stałych wolnych obrotach i nie dajesz ani ssania ani fgazu... czyli bezsens i teoria tylko) mogą poskutkować ciekawymi wystrzałami myślę... coś może fajnie łupnąć... a nagromadzony miejscami sam LPG... ciekawe co by się stało... ale pewno nie chcesz wiedzieć... no i ta blosowa 'teoria' o niewymieszanym lpg z powietrzem i wypalaniem większym jednej stroyn tłoka (inne stężenie w powiedzmy boku strumienia mieszanki, inna temperatura boku tłoka gdzie trafia ta częć mieszanki...)... jak już chcesz kombinować to lepiej wpierw luźno pogadaj z naprawdę mądrymi gazownikami, jeśli tacy są w okolicy... może oni prędzej trafili już na takie założenia czyjeś... no i warto jeśli już kombinować zapłaci komuś grosze ale na niego zrzucić odpowiedzialność jak coś d...pnie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 15:25
|
|
|
mam wrażenie ze mnie nie rozumiecie, ja chce gaz dać bezposrednio tu gdzie na zielono zaznaczone, a zanim miałem mikser to miałem wąż podłaczony tam gdzie ta czerwona kropka. to chyba nie robi różnicy, bo pod puchą i tak się to wszystko chyba wymiesza?
P.s. zdjecie ukradzione komus z allegro (ja mam ladniej w komorze) |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Bratek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 51 Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-01-2007, 23:13
|
|
|
sam mam taki silnik i bardzo mnie zaciekawiłeś tym pomysłem :yawinkle: tylko tak jak napisał miszko, nie wiem ,czy jak podłączysz to tak jak piszesz, czyli do odmy nie będzie problemu z odpowienim wymieszaniem gazu z powietrzem... Wkońcu mikser jest tak zaprojektowany, że ma wiele "wyjść" gazu dla lepszego zmieszania z powietrzem. Ale jeśli gazu miałbyś używać, np.: do biegu jałowego, to myślę, że Twoje rozwiązanie bedzie dobre. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 23:26
|
|
|
Właśnie o to mi chodziło. Bratek widzę wie o co chodzi. MiKuS, nie da się tego zrobić. To by zdawało egzamin przy w miare stałym obrotach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 08:14
|
|
|
To wogole nie zda egzaminu jak na moje. pominajac juz ze gaz to zło to przeciez tam muszą byc dysze jakies. Bynajmniej ja mialem je w audi. A do odmy? hmm nienajlepszy pomysl. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2007, 14:07
|
|
|
No i przede wszystkim mikser ma mniejszą średnicę przelotu co powoduje większe podciśnienie i prawidłowe zasysanie gazu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 14:32
|
|
|
szkoda... myslałem ze wpadłem na ciekawy pomysł...
A jesli chciałbym trwale usunąć gaz z pojazdu to co trzeba zrobic? czy w urzędzie wystarczy "wykreślić" adnotacje, czy trzeba nowy dowód wyrobic? czy gaz można samemu, czy trzeba "komisyjnie" w SKP zdjąc?
Jeśli taki temat juz był to przepraszam za zamieszanie... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 11:26 Re: Czy mozna "zapodać" gaz przez otwor w pokrywie
|
|
|
MiKuS napisał/a: | jak w temacie, mam gaźnikowca, i chodzi mi o to czy przez ta dziurke do ktorej wchodzo odma moznaby bezposrednio podłaczyc przewod od lpg. bo miałem zdjeta instalkę, ale do ogrzewania budy na parkingu trzeba wrocić do lpg, a niechce nakładac tego zje..nego miksera na gaźnik...
co wy na to? czy ktos zrobil taki wynalazek?
wydaje mi sie,ze to lepsze niz "wcięcie" przewodu w dolot...
Komentujcie... |
wszystko można, tylko po co.
Ale jesli bardzo bardzo chcesz ... zacznijmy od początku.
Najprościej mówiąc, mikser odpowiada za dobór odpowiedniego stosunku powietrze/paliwo w zależności od ilości przepływającego powietrza dostarcza odpowiedniej ilości gazu.
Mikser zachowuje się jak gaźnik (gaznik dodatkowo posiada przepustnice ale to pomijam).
Jeśli wywalisz mikser (pomijam że się gaz może dobrze nie wymieszać, raczej się wymiesza) czymś innym musisz regulować dopływ gazu, na rurze dopływu gazu założyć jakiś zawór, którym będziesz sterował ilośc wypływającego gazu w zależności od składu mieszanki. Nazywa się to attuator (zwane też silnikiem krokowym gazu).
Attuator otwiera się bardziej gdy mieszanka jest uboga, lub przymyka się bardziej, gdy zbyt bogata. Attuator sterowany jest komputerkiem (IIga geneerracja instalacji gazowych) a sygnał składu mieszanki pobierany jest z sondy lambda.
Jeśli masz gaznik, to musiałbyś założyć labdde, właśnie ten attuator i odpowiedni sterownik (komputer 2-ga generacja). Komplety (attuator , wiazka kabli , sterownik) można już kupić od 100zł używane na allegro, nowe to chyba z 200 zł. Musisz założyć lambde jakieś (50-100zł) . Wszystko zestroić wyregulować. I .... będzie działało.
ALE ....... niestety czas dostrojenia składu mieszanki w trakcie jazdy będzie długi, co będzie skutkowało nieefektywną pracą silnika. Parametry pracy silnika są bardzo zmienne przyspieszasz, hamujesz, zmieniasz biegi itp. I czas doregulowania się wydłuża. Aby poprawić czas doregulowania układu w nowowczesnych silnikach wprowadzane są dodatkowe czujnik; np. czujnik uchyllenia przpustnicy, czujnik podciśnienia, czujnik temperatury i wiele innych.
Wówczas sterownik może precyzyjniej dobrać skład mieszanki, bo wie że kierowca nagle wcisnął gwałtownie pedał gazu i musi zdecydowanie zwiększyć dawke paliwa. Taki układ regulacji korzystający z wielu parametrów jest dużo dokładniejszy i efektywniejszy, po prostu czas dojścia do stanu ustalonego jest szybszy. Co przekłada się zazwyczaj na lepsze przyspieszanie, mniejsze spalanie itp.
Dochodzą jeszcze dodatkowe problemy jak np. to że lamda może być niedogrzana bo nie ma za nią katalizatora który hamuje przepływ spalin i labda nie pracuje w swoich najbardziej optymalnych warunkach. Zazwyczaj jeśli nie ma katalizatora, lambda powinna być bliżej silnika.
Niestety, nie mam pomysłu co zrobić z oddmą, jeśli tam podepniesz gaz. Zatkać nie możesz, bo Ci olej zacznie cieknąć, można pod auto ..... a fee. Pozatym te opary oleju zawsze coś ten silnik smarują od góry, co przy gazie nie jest bez znaczenia. |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 00:15
|
|
|
Jak już to musisz wiercić w gaźniku otwór poniżej zwężki a to dlatego bo jest tam największe podciśnienie które będzie zasysać gaz i odchylać membranę w parowniku a ta zaworek gazu. Mówiąc krótko mikser musi być i tyle - nic nie zmienisz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|