Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GAZ - ssanie manualne tempra 1,6
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2008, 20:53   GAZ - ssanie manualne tempra 1,6

Witajcie. mam pytanie, co sie stanie gdy na gazie wyciagne ssanie manualne? przy maksymalnym wyciagnieciu ssania delikatnie wpada w podloge pedal gazy. dzieki temu gdy mam zimny silnik auto mi nie gasnie. mam pytanie, co sie wtedy dzieje? czy cos sie moze stac od jazdy na gazie z otwartm maksymalnie ssaniem?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2008, 21:25   

jeżeli masz ssanie wyciągnięte to domyka się komora w gaźniku dzięki czemu łapie mniej powietrza i ma większe obroty podobnie dzieje się gdy wciskasz pedał gazu

ja niemal non stop jeżdżę na lekko wyciągniętym ssaniu i nic się nie dzieje a i jeszcze ma lepszego kopa przynajmniej mój

(jak się mylę poprawić) 8)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2008, 22:06   

luki21 napisał/a:
jeżeli masz ssanie wyciągnięte to domyka się komora w gaźniku dzięki czemu łapie mniej powietrza i ma większe obroty podobnie dzieje się gdy wciskasz pedał gazu

ja niemal non stop jeżdżę na lekko wyciągniętym ssaniu i nic się nie dzieje a i jeszcze ma lepszego kopa przynajmniej mój

(jak się mylę poprawić) 8)

ale jezdzisz na gazie z wyciagnietym lekko ssaniem?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2008, 23:30   

nie tylko na bp bo gazu brak :lalala:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2008, 23:45   

nic się nie stanie złego, po prostu ... dajesz ssanie :D by wymusić większe obroty, gdy np odpalasz na gazie i chesz rozgrzać silnik przed jazdą... jednakże gdy odpalasz na gazie by zbyt po D zimne membrany nie dostały nie dawaj od razu max obrotów/max ssania, zacznij od minimalnych byle nie zdechło i co jakiś czas odśnieżając autko lekko podnoś... ssanie działa i na PB i na LPG...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 01:07   

Najnormalniejszy efekt - pociągasz ssanie, lekko zapada się pedał gazu ;)

Wszystko w normie. Ja w zimie odpalam na ssaniu lub jak odaplę to lekko staram się przytrzymać na niedużych obrotach silnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-01-2008, 23:50   

Ja tak samo, zgodnie z instrukcją fiata:D

Wyciągam "urządzenie rozruchowe" do końca, odpalam na lpg i łapie mi lekko ponad tysiaka obrotow od zimnego. Potem im bardziej sie grzeje a idzie to szybko, 1-2 minut, popuszczam mu ssania bo dochodzi do 2.5 tysiaca nawet, utzrymuję go generalnie lekko ponad tysiac. Jak sie nagrzeje wciskam do konca ssanie i jade bez niego.

Jak odpalasz na gazie wyciagaj ssanie ale nie wciskaj pedalu gazu, bo dajesz mu wiecej powietrza a nie o to chodzi, tylko o wiecej gazu - a to daje ssanie:) Puszcza wiecej benzynki/gazu przy mniejszej ilosci powietrza.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-01-2008, 19:48   

dcfan napisał/a:
Ja tak samo, zgodnie z instrukcją fiata:D

Wyciągam "urządzenie rozruchowe" do końca, odpalam na lpg i łapie mi lekko ponad tysiaka obrotow od zimnego. Potem im bardziej sie grzeje a idzie to szybko, 1-2 minut, popuszczam mu ssania bo dochodzi do 2.5 tysiaca nawet, utzrymuję go generalnie lekko ponad tysiac. Jak sie nagrzeje wciskam do konca ssanie i jade bez niego.

Jak odpalasz na gazie wyciagaj ssanie ale nie wciskaj pedalu gazu, bo dajesz mu wiecej powietrza a nie o to chodzi, tylko o wiecej gazu - a to daje ssanie:) Puszcza wiecej benzynki/gazu przy mniejszej ilosci powietrza.


...wiesz, tyle ze moje autko na gazie nie zapala nie wiem czemu...:/
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-01-2008, 20:25   

Instalacja I generacji? Zgas je na gazie i sproboj odpalic. Ja np mam duze problemy z zapaleniem na pb jesli na benzynie nie zgasilem...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2008, 22:41   

Mi jak pracuje silnik na Pb i przełącze na LPG to się dusi i muszę czekać aż się wypali Pb.

dcfan napisał/a:
Ja np mam duze problemy z zapaleniem na pb jesli na benzynie nie zgasilem...

Masz problemy, gdyż paliwo musi wpiewr zostać wtłoczone do komory pływakowej, a to chwilę zajmue pompce paliwa.
Ja to robię tak, że odpalam na 10 sekund na LPG, trochę wkręce silnik powiedzmy 2 tys. - 2.5 tys. obrotów (tak nie za dużo) i przełączam na Pb. Wtedy pompka szyko chodzi i w momencie kiedy zabraknie tego paliwa, to zdąży pompa Pb wlać i silnik z obrotami spadnie, ale zaraz zacznie palić na Pb.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2008, 22:09   

Ja prawie zawsze odpalam na LPG. Zimą wyciągam ssanie ok 2 cm, jak chwilę pochodz to zmniejszam. Przejadę ok kilometra i jak nie gaśnie na wolnych obrotach to wyłączam. W Uno po 3,5 roku takiej jazdy z instalacją nic się nie działo. Nie wiem jak odpolałoby przy -20'C, ale to trzeba poczekać na większy mróz.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 00:18   

przy -20 też odpali, ale powoli i ostrożnie ze ssaniem, obroty na styk byle nie zgasnął (nie daję wtedy nigdy większych by nie zmrozić zbytnio membran) a jak pochodzi to powoluśku coi jakiś czas minimalnie podnoszę obroty, jak się rozgrzeje, kilka/naście minut to potem ok... membrany dostają w D.. i po półtora roku spalanie nieco wzrasta a po 2 latkach można pomyśleć nad wymianą, ale koszt przynjamniej dla mnie tego w tym przypadku, wielu jzad krótkich czasem i odpalań częstych jest pomijalny, bo wolę mieć wtedy nawet częściej nowe membranki na których zawsze lepiej chodzi i mniej pali niż się trząść nad starymi potem że trzeba je oszczędzać... mnie się kalkuluje... no ale służbowo autka często używam i dużo...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load