|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Instalacja oraz regulacja centralki Bingo M |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2013, 13:34 Instalacja oraz regulacja centralki Bingo M
|
|
|
Witam. Załatwiłem sobie interfejs do swojej instalacji II generacji w Audi 2.3.
Po regulacjach mechanika auto nie wiele zeszło ze spalaniem dlatego też chciałem mu przykręcić sam trochę kurka
Opisze po kolei co zrobiłem a wy powiecie mi czy dobrze czy ewentualnie jakieś poprawki powinienem zastosować.
Po podłączeniu interfejsu zagrzałem auto do temp. roboczej.
Zrobiłem Adaptację. Wynik PWA wyszedł mi 115 kroków. Wcześniej ustawione przez gaziarza było 93 kroki. Wywnioskowałem ze to za wiele.
Ustawiłem PWA ręcznie na 70 kroków.
Max otwarcie silniczka na jałowym ustawiłem na +10 kroków
Min otwarcie na -20 kroków
W opcjach zaawansowanych ustawiłem szybkość zamknięcia silniczka na +10
Otwarcie na +6
Zmniejszyłem też z 0,46V na 0,40V punkt neutralny sondy.
Po tych zmianach na wolnych obrotach sonda oscyluje na 0,99 V +-
Przy obrotach 4000 oscyluje od 0,1V do 1V.
Na oscyloskopie linia sondy układa się w sinusoide.
Czy takie moje ustawienia spowodują zmniejszenie spalania ?
Czy są poprawne ?
Z góry dzięki za podpowiedzi |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-05-2013, 14:22
|
|
|
Ja bym wywalił krokowca i dał register,przerabiałem ta centralke...wszystkie parametry które zbiera centralka TPS i sonda służa do sterowania krokowca.Na registrze też dobrze ustawisz 2,3 swoje pozatym musi spalić:-) |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-05-2013, 21:52
|
|
|
Mam nadzieję że TPS masz podłączony bo bez tego głupieje M-ka.
Moim zdaniem:
- napnij parownik jak na 115 kroków się ustawia (chodzi o napięcie membrany)
- sonda ma oscylować na jałowym również w zakresie 0 - 1V bo to stan ustalony
- maksymalne otwarcie na jałowym można ustawić tak, że odpalasz, zapinasz pierwszy bieg i jedziesz bez gazu (auto się toczy) - sonda ma oscylować
- maksymalne otwarcie przy obciążeniu robisz na czwartym / piątym biegu podobnie jak wyżej przy stałej prędkości
- otwarcia minimalne powinny wyjść zbliżone
- włącz wzbogacanie mieszanki - skok ATT do zadanej pozycji - 15% wystarczy
- koniecznie włącz COFF
- punkt neutralny sondy 0.42V i czas opóźnienia odczytu na minimalny
- bezwładność TPS dla biegu jałowego ustawiasz tak, że naciskasz gaz od obrotów lekko wyższych od obrotów zimnego silnika i podajesz napięcie TPSu |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|