Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak samemu regulować istalaję?
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2006, 21:19   

thx! kiedyś to widziałem[jak jeszcze nie myślałem o grzebaniu w wydechu], ale zupełnie zapomniałem o tej stronce, muszę poczytać na nowo :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-05-2006, 21:23   

Witaj !

Jak robic to porzadnie a nei na oko ;) bo na oko tez lepiej przyspiesza ...;)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-07-2006, 18:32   

Oki, wszystko fajnie.. ale co regulować jak autko ma równe obroty na lpg... natomiast czasami (najczesciej jak dostanie w kosc- czy to na lpg, czy na benzynie) na wolnych obr. gasnie... jechac do gazownika, czy samemu ustawic?


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:47   

jak masz równe obroty ale na zimniutkim czy po porządnym przegazowaniu i rzuceniu naraz w dół Ci gaśnie, to w zasadzie minimalne podniesienie wolnych obrotów nie wiem czy by było rozwiązaniem; może ogólna dawka gaz/powietrze na tej śrubie dużej końcowej już ale też nie do końca wierzę... w tym wypadku warto zastanowić się w jakim stanie masz reduktor, czy się nie przytyka, a szczególnie jakie są membrany (za sztywne, starsze - może gasnąć) no i filterek gazu ofkozzzz.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Lukaszewicz 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 11
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2007, 17:06   

Miałem podobny problem. Wymieniłem filtr powietrza i zaczeła mi żle pracować więc trochę pokręciłem i było lepiej ale paliła 18l po mieście. Pojechałem do gazownika i w 15 minut ustawił mi mieszankę oczywiście na analizatorze. Zapłaciłem 20 zł za tę usługę i teraz mi pali 12l w mieście a w trasie potrafi nawet zejść do 8l.
  
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2007, 18:10   duże spalanie

Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

Mam taki zestaw LPG: System Lambda KME Bingo.
Gasł mi na niskich obrotach, więc wybrałem się do gazownika. Teraz nie gaśnie, ale dużo pali. Na trasie 10,5-11 L/100km przy prędkości 80-95/h.

Czy można samemu wyregulować tą instalację? Może ktoś ma opis?

Pozdr.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2007, 19:25   

zetor napisał/a:
Czy można samemu wyregulować tą instalację? Może ktoś ma opis?

Da radę, w zależności jaki sterownik masz można go "programować" przez przełączniki albo przez program, ale musisz mieć interfejs żeby połączyć się ze sterownikiem i przydałby się laptop bo ze stacjonarnego trochę niewygodnie oraz oprogramowanie, do pobrania z http://kme.com.pl/programy.html
Opisy jak regulować instalację również są na stronie producenta http://kme.com.pl/instrukcje.html
I chyba najważniejsze przydałoby się trochę wiedzy co i jak, bo sama instrukcja może nie wystarczyć
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-10-2007, 16:26   Ustawienie sterownika Bingo-M

Mam program, laptopa mam, tylko nie mogę znaleźć portu COM w samochodzie. Czy muszę mieć przejściówkę, USB przy kompie+ RS232 do podpięcia komputera samochodu? Znalazłem tylko taki kabel wychodzący ze sterownik Bingo-M:


Pomóżcie, jak połączyć laptopa z samochodem??
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-10-2007, 20:53   

Musisz mieć com'a (rs232) w laptopie i kupic kabelek(interfejs) do sterownika np:
http://allegro.pl/item252..._s_bingo_m.html
inaczej się nie podłączysz
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-10-2007, 06:16   

zetor napisał/a:
Znalazłem tylko taki kabel wychodzący ze sterownik Bingo-M:


Strzał w dziesiątke bo to właśnie jest port .

A tak apropo to ile masz przejechane km ma tej instalacji LPG? bo jak powyżej 50.000 to nie liczył bym na cudowne zmniejszenie spalania bo u mnie jest tak samo (1,4). Ogólnie to można wyregulowac sklad mieszanki ale wtedy auto nie ma juz osiągów jak kiedyś - jedno kosztem drugiego.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-10-2007, 07:52   

Jak go kupiłem (niedawno), wyszło mi, że palił 9,5l/100 w cyklu mieszanym. A muszę dodać , że zbytnio nie oszczędzałem gazu. Pomyślałem, że na trasie będzie jeszcze lepiej.
Wymieniłem filtr gazu i pojechałem na regulację do gazownika bo obroty mu skakały i gasł. Gazownik mówił, że nie podłączał kompa ale obroty ustawił mu. Teraz nie gaśnie, obroty trzyma równe, ale pali 2l więcej :( , poza tym obroty ma ciut za duże. Na 2 biegu bez dodawania gazu jak się kula to ma 1350 rpm(na luzie 1000-1100).

Kupię ten interfejs i wtedy zobaczę co da się zrobić. :) Może w międzyczasie sprawdzę sprężanie.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-10-2007, 11:40   

9,5l/100 to dobry wynik. Mi tempra 1.6 gaźnik pali mniej więciej tyle w cyklu mieszanym. Na trasie potrafi zejść do 7,8litra/100km, gdzie średnio jeździłem w przedziale 90-110km/h.

A w jaki sposób Ci ustawił obroty?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-10-2007, 13:05   

9.5 l/100 to było po kupnie(większość po mieście), więc powymieniałem filtry itd. W międzyczasie zresetował mi się komp, bo ładowałem akumulator po czym pojechałem na regulację.

miszko napisał/a:
A w jaki sposób Ci ustawił obroty?


Nie wiem, bo zostawiłem auto u gazownika na cały dzień (nie miał czasu od razu to zrobić). Jak przyjechałem, to zerknął, powiedział, że ma program serwisowy. A przy odbiorze powiedział, że nawet nie musiał go podłączać.
Co prawda za regulację i wymianę filtra wziął niedużo- 30zł, ale jak będę miał kabel serwisowy, to będę mógł sobie do bólu regulować. A poz tym będę pewny co do ustawień.

** Dodano: 24-10-2007, 15:31 **
Pierwsza regulacja wykonana. Zobaczę, czy spalanie zmaleje. Mam tylko pytanie co do sondy lambda. Po odpaleniu programu ustawia się na czujnik lambda (0-1V). Na benzynie pokazuje mi mieszankę ubogą, natomiast po regulacji gazu wskaźnik skacze od ubogiej, do bogatej (szybko). Automatycznie ustawił się na "Przebieg", dostępne są jeszcze "Masa". Czy tak ma być?

** Dodano: 30-10-2007, 12:29 **
Może ktoś mi podpowie, czy coś nie tak z tą sondą Lambda? Na benzynie w programie pokazuje mi normalną mieszankę, po "przygazowaniu" przełącza się na gaz a sonda Lambda "głupieje". Nie wiem jaka jest wartość, bo cały czas skacze od ubogiej do bogatej.
Ktoś się z tym spotkał?
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
GLAS4 


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Oswięcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2010, 22:14   LPG

Z mojego doświadczenia jeżdżeniem samochodem na LPG mam kilka uwag:

1- jakość mieszanki LPG skacze bardziej niż benzyny -(potwierdzone przez zaufanego właściciela stacji). Tak że z tego powodu silnik może chodzić "różnie" zależnei od tnkowania. Najlepiej mieć sprawdzone kilka stacji ( chyba że zaopatrują się w jednym źródle ....)
2- zawsze warto wiedzieć która śrubka do czego służy w instalacji. Po dokładnej regulacji zaznaczyć położenie i można próbować "na słuch" - śmieszne - ale jak ktoś zna swój silnik to wyczuje różnicę. Zakres kręcenia zazwyczaj zamykał się w jednym obrocie ( prosta instalacja...)
3 - duży wpływ na zużycie paliw ale i dynamikę ma ustalenie poziomu wolnych obrotów
4 - W Tipo jeszcze nie , ale w Polonezie często na zimę wymieniałem termostat wodny - miał o kilka a stopni wyższą temperaturę otwarcia, z powodu tego że dużą ilość ciepła "zabiera" ogrzewanie parownika - to też zmniejszało mi zużycie.
Przepraszam - nie czytałem wszystkich postów i być może to są sprawy oczywiste dla was, ale przypomnieć nie zaszkodzi i nie szkodzi ... ;-)
_________________
Foruna favet fortibus
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-03-2010, 23:29   

GLAS4 napisał/a:
duży wpływ na zużycie paliw ale i dynamikę ma ustalenie poziomu wolnych obrotów


mówisz tutaj o śrubie na parowniku czy np, regulacji biegu jałowego w gaźniku ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-10-2010, 14:17   

Panowie dołącze się do rozmowy, bo widzę, że się znacie...a więc z tego co wywnioskowałem, to :




Okrągła śruba do obrotów ( przynajmniej to się zmienia jak delikatnie nią ruszę )

A ta kanciata - mieszanka

Teraz tak : kiedy wymieniłem parownik i sam go ustawiałem to wystarczyło, że ustawiłem mu obroty ( parownik był używany - ale nie długo więc powinien być ok)

Gdy już pracował równo postanowiłem się przejechać - na początku nie mogłem nim ruszyć teraz z tego co wiem miał za mało bogatą mieszankę, gdyż wystarczyło, że odkręciłem troszkę tę drugą śrubę i było coraz lepiej tzn. gdy była ona ustawiona tak jak go kupiłem to obroty trzymał luks lecz powolne dodawanie gazu doprowadzało do tego, że się dławił i gasł, lecz gdy nagle wcisneło mu się gaz dawał rade. Jak napisałem wczesniej starałem wyregulować mieszankę i było dobrze lecz czasem również potrafił się lekko przydusić ale za to po typowym mieście wyszedł 11l/100km dla mnie efekt zadowalający, tylko, że coś mnie podkusiło by jeszcze tą kanciatą srubę odkręcić by już w ogóle się nie zadławiał i rzeczywiście dławić się nie dławił, ale za to wyszedł 15l/100km, więc postanowiłem z powrotem ją wkręcić tak by było jak wcześniej co o mojemu zdziwieniu zmniejszyłem nawet trochę dawkę na wężu a on dostał większego buta więc rozkmniniłem to tak - za bogada mieszank,a za duża dawka. Na razie tak jest ustawiony i zobaczymy wynik - upewnijcie mnie czy te śruby to napewno są od tego i jak powinno się je ustawiać, tak jak ja to robiłem dotychczas czy może inaczej w dodatku zobaczcie jak u mnie rozwiązana jest instalacja gazowa :



Czy zbiorniczek wyrównawczy nie powinien być wyżej od parownika ?
_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2010, 15:57   

adik1989, i już popierdzieliłeś,ta kanciata śruba jest od składu mieszanki i tym można coś delikatnie pokombinować a ta okągła śruba ustala położenie membrany w parowniku i nie należy się tym bawić :roll:
Zbiorniczek wyrównawczy może być wyżej,niżej,w tym nie ma problemu
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-10-2010, 17:34   

dziura, ta okragla jest od obrotow i nia wlasnie sie kreci ta kanciasta lapiej nie krecic
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2010, 18:39   

MARIOVIRUS, a od kiedy ustawia się obroty silnika na parowniku? sorry ale pierdoły ciśniesz
ta okrągła śrubka jest ustawiana fabrycznie,oczywiście można się pobawić ale nie należy tego robić
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-10-2010, 14:30   

Panowie, chyba przejade się na analizatotor, bo z moich kombinacji nic ciekawego nie widze, a ze spalaniem sam już nie wiem jak jest :) w trasie wychodzi nawet nawet :) a po mieście to lepiej na pieszo...po wypłacie zrobie kolejne podejście u gazownika jeśli znów trafię na jakiegoś paprocha ( jak dotychczas ) to już wogólę stracę wiarę w ów 'mechaników'
_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
fiacikowo 


Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: krypy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2010, 00:43   

spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów,nic nie wymyślisz,inna temperatura spalania,mniejsza moc wybuchu,jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie,nie warta skórka wyprawki.najgorsze jest uruchomienie silnika i doprowadzenie do optymalnej temperatury,wtedy idzie najwięcej paliwa,obojętne,czy benzyny,czy gazu.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-12-2010, 01:51   

fiacikowo napisał/a:
spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów,

fiacikowo napisał/a:
jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie


ja tam wolę na gazie śmigać - 14 L zima to i tak taniej niż 10 - 11 PB
Odcinki miasto po ok. 10 - 15 km
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2010, 02:38   

fiacikowo napisał/a:
spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów,nic nie wymyślisz,inna temperatura spalania,mniejsza moc wybuchu,jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie,nie warta skórka wyprawki.najgorsze jest uruchomienie silnika i doprowadzenie do optymalnej temperatury,wtedy idzie najwięcej paliwa,obojętne,czy benzyny,czy gazu.



Sorki kolego ale uważam,że trochę kadzisz...
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-12-2010, 11:52   

fiacikowo napisał/a:
spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów
takie masz spalanie??? Oj kolego, jakieś zaniedbane te Twoje samochody...

** Dodano: 07-12-2010, 11:54 **
PS Twój opis "samochód służy do przemieszczania,im taniej,tym lepiej" jak dotychczas zaprzecza wszystkiemu co napisałeś na tym forum haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2011, 22:11   

dużo wam auta pala jeszcze jak piszecie że takie prędkości 80-90 i koło 15 masakra, ojcu tipo 1.4 na gaźniku palił około 8l przy jeździe do 90, ja jak go cisnąłem nieraz po 140 spalal 11-12l silnik ma juz koło 190tys a jednak nie jest ani zamulony ani osiągów nie ma słabych do 100 nie ma spacerku a jednak spalanie w okolicach 11 to mało w porównaniu z tym co piszecie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load