|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak samemu regulować istalaję? |
Autor |
Wiadomość |
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2006, 21:19
|
|
|
thx! kiedyś to widziałem[jak jeszcze nie myślałem o grzebaniu w wydechu], ale zupełnie zapomniałem o tej stronce, muszę poczytać na nowo |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-05-2006, 21:23
|
|
|
Witaj !
Jak robic to porzadnie a nei na oko bo na oko tez lepiej przyspiesza ...;) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2006, 18:32
|
|
|
Oki, wszystko fajnie.. ale co regulować jak autko ma równe obroty na lpg... natomiast czasami (najczesciej jak dostanie w kosc- czy to na lpg, czy na benzynie) na wolnych obr. gasnie... jechac do gazownika, czy samemu ustawic?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:47
|
|
|
jak masz równe obroty ale na zimniutkim czy po porządnym przegazowaniu i rzuceniu naraz w dół Ci gaśnie, to w zasadzie minimalne podniesienie wolnych obrotów nie wiem czy by było rozwiązaniem; może ogólna dawka gaz/powietrze na tej śrubie dużej końcowej już ale też nie do końca wierzę... w tym wypadku warto zastanowić się w jakim stanie masz reduktor, czy się nie przytyka, a szczególnie jakie są membrany (za sztywne, starsze - może gasnąć) no i filterek gazu ofkozzzz. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Lukaszewicz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Sty 2007 Posty: 11 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2007, 17:06
|
|
|
Miałem podobny problem. Wymieniłem filtr powietrza i zaczeła mi żle pracować więc trochę pokręciłem i było lepiej ale paliła 18l po mieście. Pojechałem do gazownika i w 15 minut ustawił mi mieszankę oczywiście na analizatorze. Zapłaciłem 20 zł za tę usługę i teraz mi pali 12l w mieście a w trasie potrafi nawet zejść do 8l. |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 18:10 duże spalanie
|
|
|
Witam wszystkich, to mój pierwszy post.
Mam taki zestaw LPG: System Lambda KME Bingo.
Gasł mi na niskich obrotach, więc wybrałem się do gazownika. Teraz nie gaśnie, ale dużo pali. Na trasie 10,5-11 L/100km przy prędkości 80-95/h.
Czy można samemu wyregulować tą instalację? Może ktoś ma opis?
Pozdr. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:25
|
|
|
zetor napisał/a: | Czy można samemu wyregulować tą instalację? Może ktoś ma opis? |
Da radę, w zależności jaki sterownik masz można go "programować" przez przełączniki albo przez program, ale musisz mieć interfejs żeby połączyć się ze sterownikiem i przydałby się laptop bo ze stacjonarnego trochę niewygodnie oraz oprogramowanie, do pobrania z http://kme.com.pl/programy.html
Opisy jak regulować instalację również są na stronie producenta http://kme.com.pl/instrukcje.html
I chyba najważniejsze przydałoby się trochę wiedzy co i jak, bo sama instrukcja może nie wystarczyć |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 16:26 Ustawienie sterownika Bingo-M
|
|
|
Mam program, laptopa mam, tylko nie mogę znaleźć portu COM w samochodzie. Czy muszę mieć przejściówkę, USB przy kompie+ RS232 do podpięcia komputera samochodu? Znalazłem tylko taki kabel wychodzący ze sterownik Bingo-M:
Pomóżcie, jak połączyć laptopa z samochodem?? |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 20:53
|
|
|
Musisz mieć com'a (rs232) w laptopie i kupic kabelek(interfejs) do sterownika np:
http://allegro.pl/item252..._s_bingo_m.html
inaczej się nie podłączysz |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-10-2007, 06:16
|
|
|
zetor napisał/a: | Znalazłem tylko taki kabel wychodzący ze sterownik Bingo-M: |
Strzał w dziesiątke bo to właśnie jest port .
A tak apropo to ile masz przejechane km ma tej instalacji LPG? bo jak powyżej 50.000 to nie liczył bym na cudowne zmniejszenie spalania bo u mnie jest tak samo (1,4). Ogólnie to można wyregulowac sklad mieszanki ale wtedy auto nie ma juz osiągów jak kiedyś - jedno kosztem drugiego. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 07:52
|
|
|
Jak go kupiłem (niedawno), wyszło mi, że palił 9,5l/100 w cyklu mieszanym. A muszę dodać , że zbytnio nie oszczędzałem gazu. Pomyślałem, że na trasie będzie jeszcze lepiej.
Wymieniłem filtr gazu i pojechałem na regulację do gazownika bo obroty mu skakały i gasł. Gazownik mówił, że nie podłączał kompa ale obroty ustawił mu. Teraz nie gaśnie, obroty trzyma równe, ale pali 2l więcej , poza tym obroty ma ciut za duże. Na 2 biegu bez dodawania gazu jak się kula to ma 1350 rpm(na luzie 1000-1100).
Kupię ten interfejs i wtedy zobaczę co da się zrobić. Może w międzyczasie sprawdzę sprężanie. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 11:40
|
|
|
9,5l/100 to dobry wynik. Mi tempra 1.6 gaźnik pali mniej więciej tyle w cyklu mieszanym. Na trasie potrafi zejść do 7,8litra/100km, gdzie średnio jeździłem w przedziale 90-110km/h.
A w jaki sposób Ci ustawił obroty? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 13:05
|
|
|
9.5 l/100 to było po kupnie(większość po mieście), więc powymieniałem filtry itd. W międzyczasie zresetował mi się komp, bo ładowałem akumulator po czym pojechałem na regulację.
miszko napisał/a: | A w jaki sposób Ci ustawił obroty? |
Nie wiem, bo zostawiłem auto u gazownika na cały dzień (nie miał czasu od razu to zrobić). Jak przyjechałem, to zerknął, powiedział, że ma program serwisowy. A przy odbiorze powiedział, że nawet nie musiał go podłączać.
Co prawda za regulację i wymianę filtra wziął niedużo- 30zł, ale jak będę miał kabel serwisowy, to będę mógł sobie do bólu regulować. A poz tym będę pewny co do ustawień.
** Dodano: 24-10-2007, 15:31 **
Pierwsza regulacja wykonana. Zobaczę, czy spalanie zmaleje. Mam tylko pytanie co do sondy lambda. Po odpaleniu programu ustawia się na czujnik lambda (0-1V). Na benzynie pokazuje mi mieszankę ubogą, natomiast po regulacji gazu wskaźnik skacze od ubogiej, do bogatej (szybko). Automatycznie ustawił się na "Przebieg", dostępne są jeszcze "Masa". Czy tak ma być?
** Dodano: 30-10-2007, 12:29 **
Może ktoś mi podpowie, czy coś nie tak z tą sondą Lambda? Na benzynie w programie pokazuje mi normalną mieszankę, po "przygazowaniu" przełącza się na gaz a sonda Lambda "głupieje". Nie wiem jaka jest wartość, bo cały czas skacze od ubogiej do bogatej.
Ktoś się z tym spotkał? |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
GLAS4
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Oswięcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:14 LPG
|
|
|
Z mojego doświadczenia jeżdżeniem samochodem na LPG mam kilka uwag:
1- jakość mieszanki LPG skacze bardziej niż benzyny -(potwierdzone przez zaufanego właściciela stacji). Tak że z tego powodu silnik może chodzić "różnie" zależnei od tnkowania. Najlepiej mieć sprawdzone kilka stacji ( chyba że zaopatrują się w jednym źródle ....)
2- zawsze warto wiedzieć która śrubka do czego służy w instalacji. Po dokładnej regulacji zaznaczyć położenie i można próbować "na słuch" - śmieszne - ale jak ktoś zna swój silnik to wyczuje różnicę. Zakres kręcenia zazwyczaj zamykał się w jednym obrocie ( prosta instalacja...)
3 - duży wpływ na zużycie paliw ale i dynamikę ma ustalenie poziomu wolnych obrotów
4 - W Tipo jeszcze nie , ale w Polonezie często na zimę wymieniałem termostat wodny - miał o kilka a stopni wyższą temperaturę otwarcia, z powodu tego że dużą ilość ciepła "zabiera" ogrzewanie parownika - to też zmniejszało mi zużycie.
Przepraszam - nie czytałem wszystkich postów i być może to są sprawy oczywiste dla was, ale przypomnieć nie zaszkodzi i nie szkodzi ... ;-) |
_________________ Foruna favet fortibus |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:29
|
|
|
GLAS4 napisał/a: | duży wpływ na zużycie paliw ale i dynamikę ma ustalenie poziomu wolnych obrotów |
mówisz tutaj o śrubie na parowniku czy np, regulacji biegu jałowego w gaźniku ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
adik1989
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 79 Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-10-2010, 14:17
|
|
|
Panowie dołącze się do rozmowy, bo widzę, że się znacie...a więc z tego co wywnioskowałem, to :
Okrągła śruba do obrotów ( przynajmniej to się zmienia jak delikatnie nią ruszę )
A ta kanciata - mieszanka
Teraz tak : kiedy wymieniłem parownik i sam go ustawiałem to wystarczyło, że ustawiłem mu obroty ( parownik był używany - ale nie długo więc powinien być ok)
Gdy już pracował równo postanowiłem się przejechać - na początku nie mogłem nim ruszyć teraz z tego co wiem miał za mało bogatą mieszankę, gdyż wystarczyło, że odkręciłem troszkę tę drugą śrubę i było coraz lepiej tzn. gdy była ona ustawiona tak jak go kupiłem to obroty trzymał luks lecz powolne dodawanie gazu doprowadzało do tego, że się dławił i gasł, lecz gdy nagle wcisneło mu się gaz dawał rade. Jak napisałem wczesniej starałem wyregulować mieszankę i było dobrze lecz czasem również potrafił się lekko przydusić ale za to po typowym mieście wyszedł 11l/100km dla mnie efekt zadowalający, tylko, że coś mnie podkusiło by jeszcze tą kanciatą srubę odkręcić by już w ogóle się nie zadławiał i rzeczywiście dławić się nie dławił, ale za to wyszedł 15l/100km, więc postanowiłem z powrotem ją wkręcić tak by było jak wcześniej co o mojemu zdziwieniu zmniejszyłem nawet trochę dawkę na wężu a on dostał większego buta więc rozkmniniłem to tak - za bogada mieszank,a za duża dawka. Na razie tak jest ustawiony i zobaczymy wynik - upewnijcie mnie czy te śruby to napewno są od tego i jak powinno się je ustawiać, tak jak ja to robiłem dotychczas czy może inaczej w dodatku zobaczcie jak u mnie rozwiązana jest instalacja gazowa :
Czy zbiorniczek wyrównawczy nie powinien być wyżej od parownika ? |
_________________ ...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::.. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 15:57
|
|
|
adik1989, i już popierdzieliłeś,ta kanciata śruba jest od składu mieszanki i tym można coś delikatnie pokombinować a ta okągła śruba ustala położenie membrany w parowniku i nie należy się tym bawić
Zbiorniczek wyrównawczy może być wyżej,niżej,w tym nie ma problemu |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 17:34
|
|
|
dziura, ta okragla jest od obrotow i nia wlasnie sie kreci ta kanciasta lapiej nie krecic |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 18:39
|
|
|
MARIOVIRUS, a od kiedy ustawia się obroty silnika na parowniku? sorry ale pierdoły ciśniesz
ta okrągła śrubka jest ustawiana fabrycznie,oczywiście można się pobawić ale nie należy tego robić |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
adik1989
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 79 Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-10-2010, 14:30
|
|
|
Panowie, chyba przejade się na analizatotor, bo z moich kombinacji nic ciekawego nie widze, a ze spalaniem sam już nie wiem jak jest w trasie wychodzi nawet nawet a po mieście to lepiej na pieszo...po wypłacie zrobie kolejne podejście u gazownika jeśli znów trafię na jakiegoś paprocha ( jak dotychczas ) to już wogólę stracę wiarę w ów 'mechaników' |
_________________ ...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::.. |
|
|
|
|
fiacikowo
Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: krypy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-12-2010, 00:43
|
|
|
spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów,nic nie wymyślisz,inna temperatura spalania,mniejsza moc wybuchu,jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie,nie warta skórka wyprawki.najgorsze jest uruchomienie silnika i doprowadzenie do optymalnej temperatury,wtedy idzie najwięcej paliwa,obojętne,czy benzyny,czy gazu. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-12-2010, 01:51
|
|
|
fiacikowo napisał/a: | spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów, |
fiacikowo napisał/a: | jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie |
ja tam wolę na gazie śmigać - 14 L zima to i tak taniej niż 10 - 11 PB
Odcinki miasto po ok. 10 - 15 km |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-12-2010, 02:38
|
|
|
fiacikowo napisał/a: | spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów,nic nie wymyślisz,inna temperatura spalania,mniejsza moc wybuchu,jeśli nie jeżdzisz zawodowo,minimum100km dziennie odpuść gaz,zostań na benzynie,nie warta skórka wyprawki.najgorsze jest uruchomienie silnika i doprowadzenie do optymalnej temperatury,wtedy idzie najwięcej paliwa,obojętne,czy benzyny,czy gazu. |
Sorki kolego ale uważam,że trochę kadzisz... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 11:52
|
|
|
fiacikowo napisał/a: | spalanie lato-11 litrów.spalanie zima 20-litrów | takie masz spalanie??? Oj kolego, jakieś zaniedbane te Twoje samochody...
** Dodano: 07-12-2010, 11:54 **
PS Twój opis "samochód służy do przemieszczania,im taniej,tym lepiej" jak dotychczas zaprzecza wszystkiemu co napisałeś na tym forum |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 22:11
|
|
|
dużo wam auta pala jeszcze jak piszecie że takie prędkości 80-90 i koło 15 masakra, ojcu tipo 1.4 na gaźniku palił około 8l przy jeździe do 90, ja jak go cisnąłem nieraz po 140 spalal 11-12l silnik ma juz koło 190tys a jednak nie jest ani zamulony ani osiągów nie ma słabych do 100 nie ma spacerku a jednak spalanie w okolicach 11 to mało w porównaniu z tym co piszecie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|