|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jakie świece do LPG? |
Autor |
Wiadomość |
leisman
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 25 Skąd: Lędziny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 19:34 Jakie świece do LPG?
|
|
|
Witam. Pytanie jak w temacie. Niedawno przy większym przeglądzie i wymianie paru rzeczy mechanik wyminił mi świece- na moje polecenie. Zaożył NGK jedna elektroda (nie pamiętam symbolu) i zapewnił mnie że są dobre do gazu. Po niecałym miesiącu wywaliłem wszystkie- odmówiły posłuszeństwa. Założyłem od biedy stare i jakoś jeździ. Czy wogóle jest coś takiego jak pojęcie "świece do LPG"?
ps. dot. Fiat Tipo 1.6 i.e. LPG |
_________________ Było:
Isuzu Gemini 1.8D 1983
Fiat Tipo 1.6 DGT 1989
Opel Omega Carawan 2.0 16V "x20xev" 1997
Fiat Tipo 1.6 i.e. + LPG 1993
Jest: Omega BFL 2.5 DTI Automat Carawan 2002 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 19:53
|
|
|
Nie ma czegoś takiego jak świece do LPG tak samo jak nie ma czegoś takiego jak kable do LPG kolejna marketingowa bzdura. Świec nigdy nie wymienia się u mechanika. Jaką masz pewność że nie założył ci jakiś starych kurowanych wytartych szmatką? Nie wiesz jak praktykanci na mechaników bawią się w polerowanie świec Co za problem wymienić samemu? Za oszczędził byś czas, kasę i miał pewność że masz te co kupiłeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 19:58
|
|
|
z tego co mi wiadomo to roznia sie przerwa tak mi ktos kiebys powiedział...a co do swiec to tez jezdziłem na NGK BPRC7ES czy jakos tak ale nie bardzo mi sie widzialo zeby były jakies rewelacyjne teraz mam zalozone BERU tylko ze nie pamietam symbolu jezdze na nich od wrzesnia i jest ok jak na razie wiec moim zdaniem kup BERU |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 20:08
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | z tego co mi wiadomo to roznia sie przerwa tak mi ktos kiebys powiedział | a ja słyszałem że w grudniu jest koniec świata. Chyba sobie wezmę kredyt na 500,000 słuchajcie dalej takich wiejskich przesądów sączących z obory w której urzęduje podrzędny mechanik.
Ja jeździłem na Championach (fabryczne świeczki dla Fiatów w latach 90'tych) i NGK i nigdy nie było problemów. Jedyne świece jakie dały mi w kość to Bosch'e bo skruszyła się ceramika. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:56
|
|
|
według mnie swiece do lpg czy do samej benzyny to bzdura, nie różnia sie niczym poza nalepka na opakowaniu, cena zazwyczaj tez nie róznia sie, tak mialem w sklepie jak powiedziałem pany że chce zobaczyc te do gazu i te nie do gazu,to samo pieniadze te same tylko nalepka LPG i nic pozatym |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:57
|
|
|
temat wałkowany miliony razy świece do lpg nadają sie wszystkie oprócz żarowych. jak ktos wieży w te bajki o przerwach to proponuję kupić najtańsze ngk po 8pln za sztukę i szczelinomież w podobnej cenie w praktikerze, castoramie albo innym nomi, obi. i sobie zrobić odpowiednią.
świece do lpg i pb różnią sie tylko nazwą... może panowie na vw forum na to patrzą ale oni co 2 auto maja gti więc wiarygodność ich teori zdaje się być lekko... że tak powiem... niewiarygodna
** Dodano: 06-02-2012, 22:01 **
JAM_BELFEGOR, w ojro bierz... ja biorę hipotekę we frankach |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 22:24
|
|
|
Świstak napisał/a: | vw forum |
nie polecam, nie można tam nic znalesc ani nikt nie udzieli odpowiedzi na problem i Gti występuje u nich częściej niz w co 2 samochodzie
co do przewodów to tak jak ze swiecami, jedna wielka sciema |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 23:08
|
|
|
no i koledzy troszkę sie mylą
do gazu zaleca sie dawać jeden stopień zimniejsze świece choć ja smigałem na dedykowanych i nie bylo problemu a
najgorsze jakie miałem to 3 elektrodowe bosche
Ngk ok a najlepsze wg mnie denso ,,były ....
ponad to NGK robi specjalną serię platynowo irydowych właśnie do gazu cene mają kosmiczną ale jak sie to porzieli przez wiekszy przebieg to jest ok
a ja swiece wymieniam co 15 tys ,,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2012, 00:09
|
|
|
Ja kupowalem ngk takie jak katalog zaleca i na gazie smigaly jak ta lala.Czesciej tylko wymienialem-tak profilaktycznie choc jak zauwazylem na nowych odrobine lepiej palil tak do 5 tys przebiegu.Ale wymienialem po 10 tys.Do tego kable Boscha.Trzy lata-zero problemow. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
leisman
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 25 Skąd: Lędziny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 00:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Świec nigdy nie wymienia się u mechanika. Jaką masz pewność że nie założył ci jakiś starych kurowanych wytartych szmatką? Nie wiesz jak praktykanci na mechaników bawią się w polerowanie świec |
Tak się składa że ten mechanik to mój sąsiad, niema uczni i byłem przy tym jak je wymieniał!!!
Masz rację wymiana świec to jak wymiana żarówki, ale nie było sensu przepychać auta do mnie żeby je samemu zakładać
Co do odpowiedzi, to bardzo wszystkim dzięki i też tak podejżewałem że to bardziej chwyt reklamowy.
A co do samych świeczek, to trochę mnie to zastanawia sam najczęściej używałem NGK i zawsze były ok. Czemu się tak szybko wyjarały- dodam że elektrody były zdrowe, nie wypalone Czy jest możliwość że przyczyna leży gdzie indziej, np. wyższa tęperatura spalania spowodowana nieodpowiednim dawkowaniem paliwa, żle wyrególowane zawory czy spaprany rozrząd??? Dodam że zawory i rozrząd jak i planowanie głowicy też robił ten mechanik. Teraz pali mi w cholere (grubo ponad 15l./100km-95pb), czy mogła sonda polecieć? |
_________________ Było:
Isuzu Gemini 1.8D 1983
Fiat Tipo 1.6 DGT 1989
Opel Omega Carawan 2.0 16V "x20xev" 1997
Fiat Tipo 1.6 i.e. + LPG 1993
Jest: Omega BFL 2.5 DTI Automat Carawan 2002 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2012, 00:56
|
|
|
Mialem kiedys rozrzad przestawiony(palil duzo i mocy nie bylo)A sonde latwo sprawdzic miernikiem czy wogole zyje.Tylko nie pospiesz sie i nie kup nowej zbyt taniej bo takie nie dzialaja wcale a zwrocic prawie sie nie da bo powiedza ze sonda dobra tylko samochod zly.Prawidlowo dzialaja tylko w zasadzie oryginaly.W tipo bodajrze jest to bosch. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 06:38
|
|
|
piotr1 napisał/a: | do gazu zaleca się dawać jeden stopień zimniejsze świece choć ja śmigałem na dedykowanych i nie bylo problemu | Jak jedne stopień mniejsze? to nie rozmiar buta możesz kupić z inny rdzeniem o innym gwincie czy odległości elektrody (choć to ostatnie możesz samego w pewnych granicach korygować na szczelinomierzu). piotr1 napisał/a: |
ponad to NGK robi specjalną serię platynowo irydowych właśnie do gazu cene mają kosmiczną ale jak się to porzieli przez wiekszy przebieg to jest ok | Nie prawda, wcale nie są specjalnie go gazu, kolejny marketingowy myk. Takie świeczki były i będą nie zależnie od LPG, a to że w którymś mięcie pojawiła się na nich nalepka to kolejna ściema Oczywiście takie świeczki są lepsze od zwykłych ale są lepsze zarówno do gazu jak i benzynki. leisman napisał/a: |
Tak się składa że ten mechanik to mój sąsiad, niema uczni i byłem przy tym jak je wymieniał!!! | No to chociaż tle że mu na ręce patrzyłeś shagger78 napisał/a: | choc jak zauwazylem na nowych odrobine lepiej palil tak do 5 tys przebiegu. | No normalne świeca się zużywa, elektroda się wypala. Ja takiej różnicy nigdy nie czułem ale zawsze można je po 5 tyś wyciągnąć i na szczelinomierzu skorygować długość iskry o tyle ile się wypaliła i znowu masz jak nowe, dopóki jest do czego doginać leisman napisał/a: | A co do samych świeczek, to trochę mnie to zastanawia sam najczęściej używałem NGK i zawsze były ok. Czemu się tak szybko wyjarały- dodam że elektrody były zdrowe, nie wypalone Czy jest możliwość że przyczyna leży gdzie indziej, np. wyższa tęperatura spalania spowodowana nieodpowiednim dawkowaniem paliwa, żle wyrególowane zawory czy spaprany rozrząd??? Dodam że zawory i rozrząd jak i planowanie głowicy też robił ten mechanik. Teraz pali mi w cholere (grubo ponad 15l./100km-95pb), czy mogła sonda polecieć? | No pierwsze co to świece zawsze dostają po dupie. Nie własciwa mieszanka napewno przyczyni się do szybszego ich zurzycia. Za bogato obrosna ci czarnym nagarem za ubogo obrosna na biało i będa mocno sfatygowane. W obu tych przypadkach zaczyna nie właściwie przeskakiwać iskra. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 10:46
|
|
|
Chłopie wiem że pisałeś o 6:36 ,,,i pewnie wzrok nie ten Zobacz że napisałem ZIMNIEJSZE a nie MNIEJSZE
I chodzi o Ciepłotę swiecy tz że w wyższej temp pracuje lepiej ,,!!!!!
Co do mieszanek LPG to chodzi o bardzo odporne materiały i czy to nie chwyt ,,,marketingowy to nie wiem nie testowałem ich 60 zł szt ....
napisałem że są niby dedykowane do LPG ,,,,a na zwykłych też będzie jeździć |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2012, 13:00
|
|
|
świeca polecana do gazu nie różni się niczym od zwykłej świecy.Śmieszą mnie przedstawiciele handlowi jak przyjeżdżają do mnie na sklep i mówią jakie to one są wspaniałe i w ogóle.Wg mnie świeca do gazu to musi być NGK, DENSO MAGNETI MARELLI lub BERU |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 14:25
|
|
|
piotr1 napisał/a: | I chodzi o Ciepłotę swiecy tz że w wyższej temp pracuje lepiej ,,!!!!! | jeszcze lepsza teoria
wiki1982, no widzisz niektórzy łykają takie rzeczy jak rybka spławik. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 14:30
|
|
|
Zawsze stosowałem do Temperki 1.6 i 1.6ie (obie z gazem) świeczki NGK K-Line 19 (chyba tak się to pisało) i nigdy w ciągu eksploatacji nie miałem problemu z pracą silnika czy to na gazie czy na benzynie. Użyłem dwóch zestawów, każdy wytrwał aż do pozbycia się auta, czyli odpowiednio 2 lata i nieco ponad rok. Przejechane około 30 tyś. Polecam |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 19:10
|
|
|
ciechu napisał/a: | chyba tak się to pisało) |
Chyba V-Line - mam też takie dziewiętnastki w 1, 6 i nie sprawiają kłopotu. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 19:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | piotr1 napisał/a: | I chodzi o Ciepłotę swiecy tz że w wyższej temp pracuje lepiej ,,!!!!! | jeszcze lepsza teoria
[wiki1982, no widzisz niektórzy łykają takie rzeczy jak rybka spławik. |
jak nie wiesz o czym mówię to postaram ci sie wygooglać ,,,zaraz
strona NGK ...
Cytat: | Właściwości temperaturowe
Współczynnik cieplny przedstawia średnią temperaturę pomierzoną na elektrodach i izolatorze, odpowiadającą określonemu obciążeniu silnika. Im większy jest współczynnik cieplny, tym zimniejsza jest świeca zapłonowa.
Współczynnik cieplny przedstawia średnią temperaturę pomierzoną na elektrodach i izolatorze, odpowiadającą określonemu obciążeniu silnika
Współczesna świeca zapłonowa musi być zaprojektowana dla konkretnej konstrukcji silnika oraz odpowiednich warunków jazdy. Nie ma takiej świecy zapłonowej, która działałaby prawidłowo we wszystkich silnikach.
Ponieważ temperatury osiągane w komorach spalania poszczególnych typów silników różnią się od siebie, do każdego typu silnika stosuje się świece z różnymi wartościami cieplnymi. Wartość cieplną wyraża się za pomocą tak zwanego współczynnika cieplnego. Wartości cieplne przedstawiają średnią temperaturę pomierzoną na elektrodach i izolatorze, odpowiadającą określonemu obciążeniu silnika.
|
Cytat: | Świece zapłonowe LPG/CNG
Świece zapłonowe LPG Laser Line, to podwójne świece zapłonowe z metalu szlachetnego, które zostały specjalnie opracowane do zastosowania w silnikach na paliwo gazowe.
Świece zapłonowe LPG LaserLine firmy NGK
Świece zapłonowe LPG Laser Line, to podwójne świece zapłonowe z metalu szlachetnego, które zostały specjalnie opracowane do zastosowania w silnikach zasilanych gazem. Spalanie gazu różni się znacznie od spalania benzyny i wymaga świec zapłonowych dostosowanych specjalnie do tych warunków.
Mieszanki gazu z powietrzem trudniej zapalają się. Wymagane jest wyższe napięcie zapłonu i wzrasta ryzyko awarii cewki zapłonowej. Do tego celu zaprojektowano świecę z wąską elektrodą środkową z przyspawaną laserem płytką z irydu, która wymaga mniejszego napięcia zapłonowego. Poza tym odstęp elektrod ustawiony jest fabrycznie tylko na 0,8 mm.
Podczas spalania gazu powstają wysokie temperatury. Zwykłe materiały elektrod i korpusu szybko zużywają się. Ale nie iryd, który zastosowano na elektrodę świec zapłonowych LPG LaserLine. Do tego samego celu służy płytka platynowa pokrywająca elektrodę masy.
Specjalna powłoka zabezpiecza korpus i świecę zapłonową przed korozją. Rdzeń miedziany w elektrodzie masy sprzyja optymalnemu odprowadzaniu ciepła.
|
Cytat: |
Typ świecy jest też okreslany przez jej wartość cieplną.
Im wyższa liczba określająca wartość cieplną świecy to wyższa jest jej odporność na zapłon żarowy a mniejsza odporność na zanieczyszczenia,
no i odwrotnie im niższa wartość cieplna świecy to mniejsza jest jej odporność na zapłon zarowy a większa odporność na zanieczyszczenia.
---------------------------------------------------------------------------------
Podsumowanie:
wysoka wartość cieplna-lepiej odprowadza ciepło
niska wortość cieplna-niestety dużo gorzej oprowadza ciepło
Tak więc zależy jakie świece zastosujemy to muszą być dobierane wg.zalecen producenta.
W przypadku zastosowaniu świec o zbyt wysokiej wartości zaczynają się pokrywać osadem,gdyż nie osiągają one temperatury samooczyszczania z racji oddawania zbyt dużo ciepła na ścianki głowicy(tzw świece zbyt zimne).
a w przypadku zastosowania świec o zbyt niskiej wartości cieplnej zaczynają powstawać samozapłony spowodowane tym iż świece osiągają temperatury dużo wyższe(jakieś 900"C) z racji zbyt małego oddawania ciepła na ścianki głowicy(tzw.świece zbyt gorące)
Wystarczy Ci taka odp.:D |
elektroda |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
leisman
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 25 Skąd: Lędziny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 20:16
|
|
|
no panowie- czapki z głów, kolegapiotr1, chyba dosyć dobrze przygotował się do tematu, masz babo placek. I co teraz, daje do myślenia!!! Niby głupie świeczki, a jednak.... . Dzięki panowie za pomoc |
_________________ Było:
Isuzu Gemini 1.8D 1983
Fiat Tipo 1.6 DGT 1989
Opel Omega Carawan 2.0 16V "x20xev" 1997
Fiat Tipo 1.6 i.e. + LPG 1993
Jest: Omega BFL 2.5 DTI Automat Carawan 2002 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 20:30
|
|
|
Doba bo widzę że się strasznie honorem uniosłeś. To co mi wkleiłeś to nic innego ja to o czym piszę, czyli sto jeden teorii dorobionych przez dział marketingu by coś sprzedać. Świece irydowe był, są i będą. Wcześniej pamiętam zachwalano je w inny sposób, pewnie źle się sprzedawały a ich wysoką odporność ktoś w dziale sprzedażny przekuł na super właściwości dla LPG w dobie coraz większego popyt na gaz. Stwierdzenia że w każdym, silniku inaczej spala się mieszanka nie jest żadnym odkryciem, ale po to producent dedykuje swoje świece do konkretnych silników i tylko o to chodzi. Może i metodą prób i błędów dobierzesz inne świece dajmy na to dla innego silnika o delikatnie wyższej czy niższej temp. spalania, tak by zgrał ci się gwint długość, przyłącz i rdzeń by cewka go szybko nie wypaliła, ale po co tak cudować? Normalna standardowa świeca sprawdza się bardzo dobrze. Szybkiego zniszczenia świec w przypadku kolegi upatruje w czymś zupełnie innym i napisałem to. Po pierwsze zastanowił bym się czy mieszanka spala się prawidłowo. Ostatnio podjechał do mnie kolega i przy okazji wyciągnęliśmy mu świece bo auto straszliwie źle pracowało na LPG, świece były aż obrośnięte czarnym nalotem. Wniosek jest jeden, mieszanka jest zbyt bogata i bez regulacji LPG na analizatorze się nie obejdzie.
P.S: Dodam jeszcze iż świeca irydowa po za powalającą ceną ma jeszcze jedna wadę, bardzo łatwo ją zalać z racji bardzo wąskiego rdzenia przez co kompletnie nie nadaje się do silników gaźnikowych zwłaszcza w zimę kiedy to używamy ssania ręcznego. Chyba nie trzeba mówić że nie mała cześć naszych T/T to gaźnikowce. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 22:38
|
|
|
kaminkrz napisał/a: | Chyba V-Line - mam też takie dziewiętnastki w 1, 6 i nie sprawiają kłopotu. | racja, to V-Line 19. Właśnie znalazłem pudełko od nich. Komplet 4 szt. kosztował mnie w 2010 roku dokładnie 44zł. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2012, 23:13
|
|
|
ja zrobiłem tak:
kupiłem uno w 2010r. miał 191000 przebiegu. jeździłem jeździłem i jeździłem, wyjąłem ze 2 razy świece wyczyściłem je i pytam ojca czy nie kojarzy przypadkiem jaka przerwa powinna być na świecach? mówi że nie wie ale chyba na szczelinomierzu 7 będzie do świec.
machnąłem ręką ustawiłem na 7 i zapiąłem świece do bloku. i jeździłem dalej. po 30tyś km takiej jazdy (od momentu zakupu) stwierdziłem ze trzeba by chyba wymienić świece, podjechałem do sklepu i mówię że poproszę świece zapłonowe najtańsze jakie są, byle firmy ngk, przyjechałem do domu założyłem na auto i jeździłem kolejne 10 tysi bez żadnej różnicy. do dziś nie wiem jakie były tamte, tzn kiedyś chyba wiedziałem i nawet gdzieś tu pisałem, ale za diabła sobie nie przypomnę.
za każdą ze świec zapłaciłem 8zł, 8x4=32zł za komplet świec a nie jakies 60 za sztukę... |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2012, 00:37
|
|
|
Spokojnie bez nerwów ja jeszcze nie oszalałem by płaćić takie pieniądze za świece choć planuje zakup takiego auta w którym muszą być platynówki i w najtańszej wersji 140 zł 4 szt..
pomijając to jako że gaz sie spala w wyższej teoretycznie temperaturze bo goście z EGT mówią troszkę inaczej albo jest to rząd kilku stopni ,,,,
to można dać świece o stopień niższe ,,,
i tak jak pisałem ja śmigałem na standardowych i było ok co prawda w innym aucie teraz w temprze mamy championy jakieś dobrane przez panią w sklepie i średnio mi sie podoba odpalanie auta musi z 2-3 sek pokręcić i odpala ,,czy to normalne ????
kable niebieskie janmora i nie widziałem by można kupić inne były silikonowe bosche ale jeden mi sie połamał w ciągu 2 uch dni pracy wiec średnio przemawiają do mnie ,,, jakieś rady mm
a i wcale nie twierdzę że to nie marketing ,, bo jak dla mnie cena 60 70 zł czyli 8x wieksza przekłada sie na to że można wymieniać co 10 000 km i na to samo wyjdzie ,,
a do gazu niby 50% częściej ,,,niż PB |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 08-02-2012, 07:53
|
|
|
piotr1 napisał/a: | 2-3 sek pokręcić i odpala ,,czy to normalne ???? |
jak najbardziej
Cytat: | kable niebieskie janmora |
to już nieporozumienie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2012, 08:30
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | Cytat:
kable niebieskie janmora
to już nieporozumienie | dlaczego? Ja też zawsze używałem Janmora w zestawieniu z NGK, do obu temperówek i wcześniej do dwóch polonezów. Nigdy nie miałem problemów z iskrą. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|