Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nie pali na gazie - nie jedzie na gazie -
Autor Wiadomość
edin 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 20
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2011, 02:33   nie pali na gazie - nie jedzie na gazie -

Witam po raz kolejny to znowu ja "świeży" posiadacz temperówki. Dzisiaj chwiałbym zasięgnąć opinii fachowców w temacie instalacji gazowej bo chyba tu tkwi problem. Otóż czasami zdarza mi się że temperka nie chce zapalić na gazie. Przełącznik ustawiony na gaz, kręcę zapala gaśnie po dwóch trzech sekundach od odpalenia. Na benzynie pali i jedzie. Problem pojawia się czasowo. od kupna miałem trzy takie sytuacje. ostatni właściciel twierdzi że nic nie wie ;0 problem pojawia się i znika. Macie jakieś sugestie w tym temacie? Co gdzie sprawdzić? Z chęcią pojechałbym do mechanika ale chwilowy brak funduszy ;(
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-03-2011, 02:42   

hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik )

** Dodano: 06-03-2011, 02:44 **
masz wtrysk czy gaźnik ?

** Dodano: 06-03-2011, 02:44 **
chociaż skoro masz możliwość odpalenia ma LPG to pewnie gaźnik
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
edin 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 20
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2011, 11:10   

Luczu napisał/a:
hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik )


O tym wiem, źle napisałem w pierwszym poście bo nie chodzi o uruchamianie silnika z dłuższego postoju. Chodzi o coś takiego: Wsiadam pod domem, pali na gazie (nawet -15, proszę nie uświadamiajcie mnie w tym temacie ;) ), jadę gdzie mam jechać po drodzę np. kilka krótkich postojów ze zgaszeniem silnika. I tak np. za którymś razem zgaszę i już na gazie nie odpalę. Wczoraj po takiej sytuacji 60 klocków na BP ;(
  
  
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2011, 11:52   

Luczu napisał/a:
hmm podstawowa zasada - jak odpalisz zimny silnik na gazie i zgasisz po kilku sekundach to już nie odpalisz na LPG ( zamarza parownik )


nie prawda ja cały czas pale zimny silnik z gazu i jakoś parownik nie zamarza



parownik zamarza ja w układzie chłodzenia masz za mało bo ryga
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-03-2011, 14:08   

wladeczek22 napisał/a:
nie prawda ja cały czas pale zimny silnik z gazu i jakoś parownik nie zamarza



przy minusowej temp. odpal auto po całej nocy stania i za 10 sekund je zgaś. Nie odpalisz od nowa na LPG
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
edin 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 20
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2011, 14:56   

Popieram to co Luczu mówi. Trzeba po prostu palić na raz ;)

Ale wróćmy do tematu dlaczego odcina mi ten dopływ gazu?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-03-2011, 14:59   

być może zawór LPG któryś nie działa. Tzn. ja tak kiedyś miałem - czasami działało wszystko OK a czasami nie dało rady odpalić na gazie bo po prostu zawór pod maską od puszczenia gazu nie działał ( rozkręciłem go i na tyle ile mogłem przeczyściłem - było pełno brudu w środku - po tym zabiegu działa OK

** Dodano: 06-03-2011, 15:00 **
edin, masz w końcu gaźnik czy wtrysk ?

** Dodano: 06-03-2011, 15:03 **
Jeżeli gaźnik ( czyli możesz majstrować instalką od LPG/PB ) to jak nie będzie chciał odpalić na LPG to zrób tak :

Przekręć kluczyk w pozycję "kontrolek" co by się zapaliły. Instalkę przełącz na PB ( powinieneś usłyszeć stuknięcie elektrozaworu ) i przełącz na LPG ( powinno tak samo stuknąć ) ja miałem tak, że po przełączeniu na LPG nie było tego słuchać ( nie działał el.zawór )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load