|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pomocy-problem z przyśpieszaniem i wysokimi obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:41 Pomocy-problem z przyśpieszaniem i wysokimi obrotami
|
|
|
Witam...
Mam dość duży problem z moim Tipo 1.4 na gaźniku. Otóż sprawa wygląda tak, że nie jeździłem nim kilka dni (ale to nic szczególnego w moim przypadku) i nagle dzisiaj jechałem sobie (na LPG) i tu taki objaw, że jak wcisnę pedał gazu głębiej niż jakieś 2 cm to samochód zamiast przyśpieszać to zwalnia. Sprawa tyczy sie wszystkich biegów, czego skutkiem jest max prędkość około 80 km/h na 5 biegu i to po mozolnym przyśpieszaniu.
W momencie jak mu wcisnę więcej gazu to zwalnia, jak wcisnę w podłogę to prawie w ogóle nie jedzie. Ale gdy wcisnę sprzęgło to jak jest do dechy to nie ma obrotów, natomiast tak w połowie gazu to wtedy po chwili krótkiej dostaje wysokie obroty.
Na Pb nie ma takich objawów...
Nie wiem co mu jest. Jedyne co robiłem to ładowałem aku całą noc bo przez mrozy padło i co dziwne po tym ładowaniu miałem 21V na woltomierzu-czy ten prąd mógł coś popsuć?
A czy mogło od ruszania na mrozie i w ogóle być coś takiego, że pękła membrana w reduktorze?
Czy może to świece (maja koło roku i jakieś 15kkm) albo kable? Ale to tak nagle? A może wilgoć na kopułce, czy jednak coś z LPG?
Proszę o wskazówki i rady, bo nie wiem za bardzo co to jest, a chciałbym jutro coś w tej kwestii zrobić no i nie wymieniać od razu wszystkiego...
Z góry dzięki!!! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:44
|
|
|
Po pierwsze to jedz na regulacje do gazownika, po drugie swiece mozesz zmienic, bo LPG lubi miec zapłon w idealnym stanie (nie lubi uchybien). |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:46
|
|
|
powodów może być wiele ale na początek wyczyść reduktor, spuść szlam, obadaj membrany i filtr. jak na PB jest ok to według mnie odpadają świece i kable. Mikser masz elektryczny czy śrube? Filtr powietrza też obadaj bo może ci za mało powietrza podaje bo jest zasyfiony. Jednym słowem lub dwoma-sprawdź mikser i rozbierz reduktor-wyczyść i sprawdź membrany. Reszta jak to zrobisz i nie pomoże. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2008, 22:02
|
|
|
Sprawdź wszystkie połączenia masowe i przewody plusowe w aucie, miałem identyczne objawy tylko, że mam wtrysk. Poluzowany kabel masowy i zaśniedziałe końcówki robią swoje, w instalacji jest niższe napięcie i wszystko wariuje. Jak to sprawdzić? Włącz światła na wolnych obrotach i włącz kierunek lub awaryjne jeżeli lekko ci przygasają w rytm kierunków tzn. że masz słabą mase. Polecam to wszystkim. U mnie pomogło, zaczął chodzić na gazie i benzynie idealnie a chodził tak jak tobie, ja mu w gaz a on zzgasł . |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2008, 23:09
|
|
|
arti, ale w gaźnikach LPG nie ma żadnego sterowanie elektroniką co ma wirować? czysta mechanika a gdyby elektor-zawór się zamknął to zgasł by mu samochód. egon. napisał/a: | po drugie swiece mozesz zmienic, bo LPG lubi miec zapłon w idealnym stanie (nie lubi uchybien). | prawda ale kolega pisze że ma w miarę świeże świeczuszki. W autkach na LPG świeczki wymieniamy co 30tyś. km Sir-Rafał, zrób jak Sucre79, ci pisze, coś z reduktorem najprawdopodobniej się stało. Druga rzecz gdyby reduktor był sprawny ściągaj dopiero kopułkę i oglądaj jak styki wyglądają, kable zaś po ciemku sprawdzasz czy nie iskrzą, choć to raczej nie dotyczy twojego przypadku to możesz to profilaktycznie zrobić.
** Dodano: 29-12-2008, 23:12 **
Poza tym mógł się przytkać filterek gazu, tu jednemu kolede na forum w rękach się rozpadł tak się dba u nas w Polsce o obowiązkowe wymiany |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2008, 23:25
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | W autkach na LPG świeczki wymieniamy co 30tyś. kmSir-Rafał, zrób jak Sucre79, ci pisze, coś z reduktorem najprawdopodobniej się stało. Druga rzecz gdyby reduktor był sprawny ściągaj dopiero kopułkę i oglądaj jak styki wyglądają, kable zaś po ciemku sprawdzasz czy nie iskrzą, choć to raczej nie dotyczy twojego przypadku to możesz to profilaktycznie zrobić. |
Hm... Myślalem caly czas ze swiece sie na LPG co 10 tys km wymienia...
Co do reduktora to moge powiedziec ze tez mialem "podobny" reduktor zasyfiony caly ale on tylko przez to dawal za duża dawke gazu... Obroty i przyspieszenie byly ok.
Ja bym spuścił szlam i zobaczyl jak bedzie reagował... albo tak jak koledzy mówią filtr gazu.
JAM_BELFEGOR Co do iskier to raczej by miał strzały a nie spadek mocy... No moze spadek tez ale strzały by napewno były |
_________________
|
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2008, 23:40
|
|
|
Jutro się za to biorę i będę sprawdzał.
Ale co do reduktora to u mnie był czyszczony w lutym tego roku i miał wymianę membran, filtr gazu również wtedy wymieniałem. Czyli mają jak świece niecały rok i coś pod 15kkm. Tankuje tylko na Orlenie.
A istnieje taka możliwość, że membrana pękła? Wydaje mi sie to nierealne bo wtedy byłaby kicha, ale wole zapytać...
A co do świec to jak to w końcu jest na tym LPG, bo właśnie też słyszałem różne wersje...
Dzięki za szybkie odpowiedzi |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 00:57
|
|
|
Cytat: | JAM_BELFEGOR Co do iskier to raczej by miał strzały a nie spadek mocy... No moze spadek tez ale strzały by napewno był | zgadza się, ale nie czytałeś uważnie cytuje się "kable zaś po ciemku sprawdzasz czy nie iskrzą, choć to raczej nie dotyczy twojego przypadku to możesz to profilaktycznie zrobić." i już jasne ? Mrogas napisał/a: | Hm... Myślalem caly czas ze swiece sie na LPG co 10 tys km wymienia... | hehehe dobre ja bym co pół roku zmieniał nie ma takiej potrzeby, dla dobrych świeć 30 tyś to pestka można i więcej ale jak profilaktycznie wole po tym terminie wymienić. Katalogowo świeczki wymienia się co 30tyś. Sir-Rafał napisał/a: | Ale co do reduktora to u mnie był czyszczony w lutym tego roku i miał wymianę membran, filtr gazu również wtedy wymieniałem. Czyli mają jak świece niecały rok i coś pod 15kkm. Tankuje tylko na Orlenie. | hmm to dziwne w takim razie. Może jakaś złośliwa wiewiórka zakręciła ci kurek z gazem Sir-Rafał napisał/a: | A istnieje taka możliwość, że membrana pękła? Wydaje mi sie to nierealne bo wtedy byłaby kicha, ale wole zapytać... | raczej nie bo do układu chłodzenia dostawał by się gaz, a wiedział byś o tym po okręceniu korka od zbiorniczka płynu chłodniczego zaatakował by cie gaz |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 01:39
|
|
|
Mrogas napisał/a: | JAM_BELFEGOR Co do iskier to raczej by miał strzały a nie spadek mocy... No moze spadek tez ale strzały by napewno był |
JAM_BELFEGOR napisał/a: | zgadza się, ale nie czytałeś uważnie cytuje się "kable zaś po ciemku sprawdzasz czy nie iskrzą, choć to raczej nie dotyczy twojego przypadku to możesz to profilaktycznie zrobić." i już jasne ? |
Profilaktycznie moze byc ale iskry dla mnie rowna sie bum nie ma iskier auto jest cicho :D
Mrogas napisał/a: | Hm... Myślalem caly czas ze swiece sie na LPG co 10 tys km wymienia... | JAM_BELFEGOR napisał/a: | hehehe dobre ja bym co pół roku zmieniał nie ma takiej potrzeby, dla dobrych świeć 30 tyś to pestka można i więcej ale jak profilaktycznie wole po tym terminie wymienić. Katalogowo świeczki wymienia się co 30tyś. |
30 tys tez mi sie obilo o uszy ale co do gazu bede wolal co 10 tys wymienic. Świec jak narazie jestem niepewny (dodatkowo mam kable JANMOR czy jakos tak ale strzałów nie mam ) |
_________________
|
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 11:50
|
|
|
No niestety narazie objawy pozostały...
Co więcej jezdziłem troche na Pb i jednak się myliłem, bo objaw jest podobny na PB tylko, że tam w momencie przyspieszania jak mu wcisnę gaz znacząco to najpierw nie przyśpiesza, troszkę się muli, ale po chwili dostaje już power i śmiga. Tylko, że mój gaźnik jest na bank rozregulowany w sensie spalin itp, wiec nie wie czy go czasem nie zalewam.
A co dzisiaj zrobiłem:
- kupiłem i wymieniłem świece na te co miałem NGK.
- wymieniłem cztery kable WN, bo miałem nowe od kolegi ale bez tego co prowadzi impuls do kopułki (najdłuższego).
- sprawdziłem palec i kopułkę (wymieniana jakieś 1,5 roku temu) i wszystko było jeszcze w dobrym stanie.
- spuściłem beje z reduktora (wyleciało troszkę więcej niż kapselek od napoju)
Aha a co do filtr powietrza to wymieniałem latem tego roku, wiec raczej wątpię, że to filtr, ale chyba to sprawdzę...
Co teraz radzicie? Jechać do gazownika, czy może sprawdzić jeszcze filtr gazu? A może zrobić coś z tym gaźnikiem-tylko gdzie?
Proszę o rady!!! |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 11:55
|
|
|
Sir-Rafał, może masz rozregulowany zapłon-jedź na regulację. Może problem tkwi w aparacie zapłonowym-źle ustawiony.
** Dodano: 30-12-2008, 11:56 **
a może rozrząd ci się przestawił? Zobacz znaki na kołach rozrządu? Może bo mechanikiem nie jestem ale gdzieś mi się to obiło o uszy że to może być rozrząd chyba że w gaźnikowcach to nie ma nic do rzeczy. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 12:38
|
|
|
Sir-Rafał, Sprawdź podciśnieniowe sterowanie zapłonem czyli wężyk z gaźnika do zapłonu czy nie jest dziurawy ewentualnie jak pisze Sucre79, cały aparat warto obadać, bo to rzeczywiście wygląda jak brak przesterowania konta zapłonu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
rynio
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 592 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 12:41
|
|
|
witam ja też miałem problem z obrotami wymieniłem sonde LAMBDA i problem zginoł
** Dodano: 30-12-2008, 12:42 **
jedz na komputer on zobaczy jak sonda pracuje |
_________________
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 13:19
|
|
|
rynio napisał/a: | witam ja też miałem problem z obrotami wymieniłem sonde LAMBDA i problem zginoł
|
Heh, tylko ciekawe gdzie on ją znajdzie w gaźnikowym silniku
Sir-Rafał, zrób to co Ci koledzy JAM_BELFEGOR i Sucre79 podpowiadają, bo to rzeczywiście wygląda na podawanie iskry w złym momencie. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 19:10
|
|
|
Byłem dzisiaj u mechanika i prosiłem o sprawdzenie tego zapłonu i się okazało, że był źle ustawiony. Cofnięty o 3 stopnie... Koleś ustawił na plus 1 i od razu na Pb czuje moc, a na LPG też jakby problem zniknął. Wychodzi na to, że jak było zimno to coś musiało się jakoś trochei magicznie poluzować.
Najlepsze, że jak pytałem o regulacje gaźnika przy pomocy analizatora to koleś mówi, że to i tak raczej nic nie pomoże... Hehe ciekawa sprawa...
Dzięki wszystkim za pomoc!!! Przy okazji: Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:25
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | Najlepsze, że jak pytałem o regulacje gaźnika przy pomocy analizatora to koleś mówi, że to i tak raczej nic nie pomoże... Hehe ciekawa sprawa... | nie pomoże na co? niech nie czaruje, mój magik od gaźników reguluje gaźniczek w 5 min. na analizatorku i wszystko działa rewelacyjnie, 100% lepiej niż to robiło ASO które się na niczym nie zna |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2008, 08:39
|
|
|
No właśnie też mi się tak wydawało JAM_BELFEGOR, ale widocznie Ci u mnie nie są takimi magikami. Co więcej nie słyszałem o dobrych gaźnikowcach w moich okolicach, a nawet w okolicach Poznania też nikt mi nie odpisał, a jak mam dać do kogoś kto się nie zna to dziękuje, bo już to przerabiałem...
Zobaczymy jak to będzie teraz bo stwierdziłem, że skoro jest zima i do tego cena Pb nie jest zła i silnik chodzi lepiej, wiec przerzuciłem się na Pb i zobaczę jakie orientacyjnie wychodzi mi spalanie... Jak różnica wyjdzie między LPG, a Pb w okolicach 3 zł na 100km to chyba przynajmniej przez zimę zostanę na Pb...
Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady!!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2008, 09:35
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | Co więcej nie słyszałem o dobrych gaźnikowcach w moich okolicach | bo to ginąca umiejętność. Mój czarodziej ma koło 60'tki i pracował w zawodzie jak mnie jeszcze na świecie nie było w czasach gdzie gaźniki to było 100% tego co u nas jeździło. Cytat: | w okolicach 3 zł na 100km to chyba przynajmniej przez zimę zostanę na Pb... | hmmm a dobrze to policzyłeś? U mnie LPG pali mniej więcej tyle co benzyny koło 10l różnica w każdym bądź razie nie większa niż 1l a cena LPG 40% tańsza niż benzynki więc zaoszczędzam trochę mniej niż połowę na 100km |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|