|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ręczne odcięcie dopływu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 18-03-2010, 01:52 Ręczne odcięcie dopływu gazu
|
|
|
Zainspirowany odcięciem benzyny w czasie hamowania silnikiem(cut off) wpadłem na taki pomysł! Po przejarzce w górach stwierdziłem że hamując silnikem na benzynie z góry samochód zwalnia a na gazie nawet przyśpiesza, więc wpadłem na pomysł żeby zrobic sobie odcięcie zasilania do cewki na parowniku. W ten sposób gas nie dostawałby się do silnika i było by coś w rodzaju cut off jak na benzynie. W miejscu gdzie jest ssanie w gaźnikowcach(pod kierownicą) mam już przycisk i przeprowadzone przewody więc zrobienie tego będzie chwilą. Co myślicie o tym i czy to może coś uszkodzic, mam na myśli np. przestawienie się rozrządu jak pasek przeskoczy?! |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 08:55
|
|
|
Jak dla mnie to trochę bezsensu. Nie lepiej przy zjeździe przełączyć na benzynę? Na jedno wychodzi, a o niebo wygodniej, bo niechby się okazało że w jakiejś nagłej sytuacji musiałbyś dodać gazu, a tu... zonk. Pozbawianie się całkowicie dopływu paliwa jest błędem. Takie moje zdanie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 09:10
|
|
|
Jeszcze lepiej to podłączyć zasilanie na cewkę w reduktorze lub elektrozaworze gazu przez przekaźnik i wysterować go z zaworku cut-off z gaźnika wtedy oryginalny cut-off powinien działać na lpg. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 12:19
|
|
|
Pablo84K, Jeśli chcesz mieć naprawdę odcięcie gazu zrób tak jak ci napisał romano, nasmarowałem ci nawet schemat dla ułatwienia
tylko tu musisz wyczaić, albo niech ci ktoś kto ma wtrysk napisze czy napięcie do odcięcia benzyny wstępuje w chwili hamowania silnikiem, czy cały czas a zanika przy hamowaniu nim. Od tego będzie uzależnione czy podepniesz się no nóżki 87 w przekaźniku czy 87a (przekaźnik w stanie spoczynku czyli bez napięcia na nóżce 85 jest zwarty na nóżce 87a, a rozwarty na 87). Ponadto pamiętaj gaz ma większą bezwładność niż benzyna gdyż ma dłuższą drogę do pokonania. Tu żeby się to jakoś sprawdziło, dobrze żebyś miał mikser w podstawie wtrysku np.
tak jak to powinno być zrobione dla silnika z wtryskiem (piszesz w profilu masz 1.4 i.e.). Niestety możesz mieć także mikser w dolocie powietrza ponieważ w polskich warsztatach wciąż zalega dużo nie wykwalifikowanego badziewia, poza tym tak jest prościej dla niektórych. Wtedy zbyt duża bezwładność układu możne doprowadzić do gaśnięcia silnika przy odpuszczaniu sprzęgła. Po prostu gaz nie zdąży napłynąć do silnika. Istnieje też kwestia czy elektrozawór parownika wytrzyma częste otwieranie i zamykanie w końcu zwiększysz kilkunastokrotnie ilość cykli jakie musi wykonać podczas jazdy, zamiast jednego otwarcia i zamknięcia będzie wykonywał ich pięćdziesiąt.
Części do przeróbki:
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 18-03-2010, 18:09
|
|
|
No więc tak. To co piszecie to po trochu dla mnie czarna magia, chociaż jeżeli chodzi o elektrykę to nie jestem zielony. Najłatwiej to będzie jak pojadę do gazowca. W sumie co do tego elektrozaworu to masz racje, wielokrotnie zwiększam zużycie tego elementu więc sam robić tego nie będę.Dzięki |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 20:07
|
|
|
Pablo84K, jeśli masz instalację lpg II generacji to sprawdź u gazownika czy komp ma funkcję cut-off, bo może się okazać, że wystarczy ją włączyć.
Co do wtrysku to wykorzystanie jego cut-off w instalacji lpg może być nie wykonalne. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|