STOŻEK PRZY INSTALACJI LPG W SEDICIVALVOLE |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 13:36 STOŻEK PRZY INSTALACJI LPG W SEDICIVALVOLE
|
|
|
Panowie ponawiam prośbe o poradę.
Tipo 2.0 16v z lpg, pełny komputer (Landi)mikser na przepustnicy.
Chodzi mi o to czy zamontowanie stożkowego filtra powietrza nie wpłynie negatywnie na pracę silnika tzn. czy np. silnik nie będzie wariował na wolnych obrotach itp. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 13:49
|
|
|
nie nie bedzie wariował |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 15:28 Pytanie nr 2 odnośnie stożka
|
|
|
A czy ma znaczenie z waszego punktu widzenia i doświadczenia czy to bedzie K&N za 200 pln czy zwykły stożek za 50-60 pln.Oczywiście bardziej mi zalęzy na tym drugim wariancie.
[ Dodano: 25-07-2006, 16:29 ]
A czy ma znaczenie czy to będzie jakiś super drogi markowy filtr czy zwykły stożek za 50-60 pln wystarczy?
Dzięki wielkie |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 15:32
|
|
|
A poco ci ten stożek ze tak spytam? |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:13
|
|
|
Nie robię tego z kaprysu.Czysta ekonomia.Mam potrzaskaną obudowę filtra powietrza.
Wołają za taką obudowę min. 150 zł a filtr będę miał za 50-60.To powód |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:41
|
|
|
Tyle ze filtr co 20 tyś wymieniasz i płacisz 50-60, a w obudowie filtr 16-20zł. Trzeba by to przekalkulować |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 20:00
|
|
|
Raku napisał/a: |
Jak kupować to K&N, koszta i tak Ci się zwrócą... |
w jaki sposób? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 21:11
|
|
|
Raku napisał/a: | Stożka się nie zmienia, zakładasz raz i jeździsz
Trzeba tylko pamiętać że trba go naoliwić przed pierwszym użyciem i raz na jakiś czas umyć detergentem...
Jak kupować to K&N, koszta i tak Ci się zwrócą... |
ciekawa teoria z tym zwracaniem się kosztów
hmm
cena filtra np Filtron ok 20 zł
cena stożka K&N do sedici to prawie 379,- zł
+ zestaw czyszczącyokoło 50złotych (wystarcza na 3 mycia)
więc jak to się ma zwrócić???
po ilu latach ?
po dwudziestu? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 21:23
|
|
|
Cytat: | Stożka się nie zmienia, zakładasz raz i jeździsz |
Tego niewiedziałem bo nieuzywam, dlamnie filtr to filtr EASYKATO napisał/a: | zestaw czyszczącyokoło 50złotych (wystarcza na 3 mycia) |
No to tak sobie sie opłaca ten detergent, zwłaszcza ze na LPG cholernie trzeba dbać o filtry
Cytat: | Wołają za taką obudowę min. 150 zł |
Myśle ze warto poszukać tu i ówdzie. Pozostaje jeszcze inna ewentulaność, znajmoy w Audi 80 miał połamaną obudowe, to posklejał silikonem i jak ręką odjął problemy |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 21:44
|
|
|
BYQ napisał/a: |
Myśle ze warto poszukać tu i ówdzie. Pozostaje jeszcze inna ewentulaność, znajmoy w Audi 80 miał połamaną obudowe, to posklejał silikonem i jak ręką odjął problemy ;) |
jeżeli pękła część
pod filtrem
to jak najbardziej można posklejać
i ewentualnie szukać całej puchy |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 05:11
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | Nie robię tego z kaprysu.Czysta ekonomia.Mam potrzaskaną obudowę filtra powietrza.
Wołają za taką obudowę min. 150 zł a filtr będę miał za 50-60.To powód |
Mata szklana i puszka żywicy epoksydowej - wyjdzie jeszcze taniej... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 10:28
|
|
|
Raku napisał/a: |
Myślałem o troszkę tańszym stożku. |
Raku napisał/a: |
Jak kupować to K&N, koszta i tak Ci się zwrócą... |
sam napisałeś
.........................................................
wracając do filtra
warto wziąć pod uwagę że bawełna czy inne gąbki nasączone olejkami
przepuszczają więcej syfu
niż papierowy filtr
oraz że w wolnossącym silniku
ważne jest zjawisko podciśnienia
a większa powierzchnia stożka (jeżeli źle dobrany)
oraz "wolny oddech"
wpływają na przebieg momentu obrotowego
inna kwestia
izolacja od gorącej komory silnika i nawiew zimnego powietrza...... |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2007, 23:37
|
|
|
A tak z ciekawosci zapytam: jest jakas roznica czy zmienisz na stozek czy na sportowa wkladke czy poprostu naprawisz oryginalna obudowe i wstawisz zwykly filtr? Na hamowni bedziesz mial 2 konie roznicy? Ma ktos wykres z hamowni co tak naprawde daje "stozek"? Bylem u gazownika i powiedzialem ze chce wrzucic stozek, a on powiedzial: Bron Boze przy gazie bo auto zacznie wariowac na wolnych i gasnac Hehe.... |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 01:53
|
|
|
adams napisał/a: | A tak z ciekawosci zapytam: jest jakas roznica czy zmienisz na stozek czy na sportowa wkladke czy poprostu naprawisz oryginalna obudowe i wstawisz zwykly filtr? Na hamowni bedziesz mial 2 konie roznicy? Ma ktos wykres z hamowni co tak naprawde daje "stozek"? Bylem u gazownika i powiedzialem ze chce wrzucic stozek, a on powiedzial: Bron Boze przy gazie bo auto zacznie wariowac na wolnych i gasnac Hehe.... |
to już zalezy od rodzaju instalacji LPG |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 07:17 Re: STOŻEK PRZY INSTALACJI LPG W SEDICIVALVOLE
|
|
|
Krzysztof A. napisał/a: | Panowie ponawiam prośbe o poradę.
Tipo 2.0 16v z lpg, pełny komputer (Landi)mikser na przepustnicy.
Chodzi mi o to czy zamontowanie stożkowego filtra powietrza nie wpłynie negatywnie na pracę silnika tzn. czy np. silnik nie będzie wariował na wolnych obrotach itp. |
Szczerze odradzam dobierać stożek bez znajomych z hamownia, ciutke zle dobrany plus zmiana dlugosci dolotu i spierdzielisz sobie calkowicie przebieg momentu obrotowego zwlaszcza w dolnej czesci obrotów, dobry stozek to tak jak napisal EASYKATO ponad 300zl do naszego auta, a tanie odradzam ze wzgledu na to ze puszczaja mase syfu do silnika a to chyba wiesz jakie niesie ze soba konsekwencje.
Seryjny dolot w sedici jest niezle pomyslany i zaprojektowany z glowa tak aby nie psuc autu do konca "dołu" który i tak jak to w 16 zaworówce nie jest rewelacyjny.
Ze swojej strony radziłbym jednak odzalowac kase i kupic oryginalna puche albo jesli masz troche zdolnosci manualnych to kupic za 25zł duza puche zywicy poliestrowej plus do tego mate szklana i odtworzyc sobie ladnie spekany element. Jeśli bedziesz mial jakies pytania co do zabawy z zywica to pisz, chetnie pomoge, sporo roznych elementów juz odtwarzalem w ten sposób. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|