Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
termostat w filtrze powietrza
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2013, 10:02   termostat w filtrze powietrza

Cześć, moja tempra ma zmieniony parownik filtry lany dobry gaz a nadal spalanie nie schodzi poniżej 13 litrów. Znalazłem temat o tym termostacie i u mnie jest zablokowany na ciepłe powietrze, nie idzie nawet ręką tej klapki popchnąć. Tylko że od ciepłego powietrza rurki nie ma. Myślałem żeby założyć rurkę i puścić w nadkole żeby łapało zimne. Tak zrobić?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2013, 12:18   

W zimie ci to nic nie pomoże. Opisz jaka masz instalację gazową, jaki silnik, co było robione itp.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2013, 14:05   

Silnik 1.6 jednopunkt, instalacja BRC z parownikiem wymienionym na PALACAR. Wymienione były filtry gazu i powietrza. Tankowany tylko na orlenie. Żadnych badziewnych stacji. Czy na spalanie lpg ma wpływ tylko ta śruba na wężu jeżeli chodzi o regulacje? Bo tam jeszcze jest na parowniku od wolnych obr i napięcie membrany czy coś takiego nie? Gazownik regulował to w sumie jest lepiej, bo wtedy jak deptałem był wir w butli a teraz pali ten litr do 2 więcej.
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2013, 15:28   

Co to znaczy instalacja BRC? BRC bo był parownik BRC czy miałeś komplet czyli również sterowe? Jeśli tak to możesz mieć problem z dawkami gazu i tego nie z regulujesz śrubkami. Skoro jest to jedno punkt powinna być instalacja II generacji a elementem wykonawczym regulującym na bieżąco dawkę gazu jest attuator. Nie zgranie prawnika ze sterowaniem to może być przyczyną (skoro był parownik BRC taki samo powinien trafić pod maskę), lub któryś z czujników podający sygnał do regulacji zafałszowuje sygnał. W zależności od starowinka zbiera się kilka informacji, przede wszystkim temperaturę, sygnał z cewki zapłonowej, i odczyty z sondy lambda czasem z czujnika położenia przepustnicy. Najczęściej zafałszowuje odczyty nie sprawna sonda lambda i czujnik temperatury i to pewnie padło.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2013, 16:15   

Cała instalacja jest BRC. Ale to jest pierwsza generacja, tzn jest śrubka na wężu. Z elektroniki od gazu jest tylko puszka z napisem LAMBDA GAS.
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2013, 16:50   

Twój przypadek to jest właśnie przykład jak bezsensowne oszczędności wychodzą potem bokiem. Ktoś poskąpił i założył instalacje I gen, gdzie temu silnikowi należy się już II gen. Tak jak JAM_BELFEGOR pisał, jest problem z dawkowaniem gazu. Gazownik za wiele Ci tu nie pomoże, bo w takich sytuacjach zwykle ustawiają instalacje tak jak teraz, czyli przyzwoite osiągi/wyższe spalanie, albo (jak klient marudzi) niższe spalanie/mizerne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych będzie to odczuwalne.
Przydałoby się przerobić taką instalację na II gen. Zestaw sterownik +silnik krokowy + centralka i niezbędne okablowanie (wszystko nowe) to koszt jakieś 200-250zł (Bingo M lub S). Niestety nie wiem ile za taką usługę zażyczy sobie gazownik.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2013, 17:30   

Tak się składa, że mam tę samą instalacje u siebie (tak podejrzewam, że autor ma BRC BLITZ). Niestety shawx nie masz racji, akurat ta instalacja jest beznadziejnie zrobiona, tzn sam sterowniki jest bardzo prymitywny i nie jest on oparty o mikroprocesor tak jak wspomniane przez Ciebie BINGO (które faktycznie jest warte polecenia). Również w moim aucie poprzedni właściciel wywalił ten śmieszny krokowiec BRC z parownikiem i zamontował zwykły parownik tomasetto i register na wężu, bo sposób sterowania dawką gazu wg BRC jest źle rozwiązany i powoduje to same problemy, o czym można też poczytać w necie.

Jeżeli chodzi o samo spalanie to u mnie na tym samym silniku tylko, że w Delcie 2 wynosi 13-14 litrów i wątpie, żeby przy obecnej konfiguracji udało się uzyskać mniej. Po prostu instalacja 1gen + dosyć krótkie przełożenia skrzyni dają takie spalanie. Silnik za to chodzi rewelacyjnie, odpala nawet bezproblemowo na LPG i nic nie zamula. Także wg mnie dario1550 nie masz co kombinować, jeżeli samochod jeździ dobrze to zostaw to jak jest. Ewentualnie możesz zmienić instalacje na Bingo albo Staga 100. Jednak aby 2 generacja działala jak należy musisz mieć również w 100% sprawną sondę lambda, której wymiana zapewne będzie potrzebna, biorąc pod uwagę wiek auta.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2013, 19:34   

dario1550 napisał/a:
Z elektroniki od gazu jest tylko puszka z napisem LAMBDA GAS.
GrimlocK napisał/a:
. Również w moim aucie poprzedni właściciel wywalił ten śmieszny krokowiec BRC z parownikiem i zamontował zwykły parownik tomasetto i register na wężu, bo sposób sterowania dawką gazu wg BRC jest źle rozwiązany i powoduje to same problemy, o czym można też poczytać w necie.

Jest duże prawdopodobieństwo że z II generacji zrobili ci jak pisze kolega GrimlocK, instalację I generacji. Czyli pogódź się z takim spalaniem. Takie rozwiązanie w samochodach z wtryskiem i katalizatorem nie jest dobre. Po pierwsze pewnie już dawno zeżarło ci już sondę lambda, no i sukcesywnie uszkadzasz katalizator. Po drugie silnik nie pracuje na optymalnych dawkach gazu tylko w jakimś przedziale obrotów jest ona optymalna, co dla silnika nie jest zdrowe. Naprawa szkód może okazać się kosztowna. Miało być ekonomicznie jest słabo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-03-2013, 20:02   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Czyli pogódź się z takim spalaniem. Takie rozwiązanie w samochodach z wtryskiem i katalizatorem nie jest dobre. Po pierwsze pewnie już dawno zeżarło ci już sondę lambda, no i sukcesywnie uszkadzasz katalizator


Z tych powodow nie pchalem LPG do swojego 1.6 i.e.Srednie spalanie beny na poziomie 7l/100 to prawie taki sam koszt jak 13l/100 LPG.Dodatkowo nie rozwala mi obudow filtra,czujnikow,sondy czy przepustnicy a to przeciez dodatkowe koszta jazdy na lpg.Doliczyc do tego regulacje LPG i inne cuda co w trakcie wychodza to wychodzi tak samo lub drozej.A na PB nic sie nie dzieje.Wszelkie te problemy odchodza.

Dodatkowo slyszalem ze te silniki 1.4-1.6 potrafia gazu zezrec ponad 10 litrow.Zreszta tu na forum tez sa przykalady.Dziwie sie jednemu.Jezdzilem 2.0 8v z lpg pierwszej generacji i zwykle zadowalal sie 11 l LPG.Maks to bylo 15l.Wiec czemu 1.4-1.6 potrafi spalic podobne ilosci?

A wracajac do tematu.U siebie naprawilem termostat w filtrze i klapka dziala jak potrzeba.Na zimnym silniku zasysa gorace powietrze a potem juz zimne.Niemniej jednak nie zauwazylem zadnej roznicy w spalaniu po jej naprawieniu ani w nagrzewaniu sie silnika.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2013, 21:11   

Cytat:

Jest duże prawdopodobieństwo że z II generacji zrobili ci jak pisze kolega GrimlocK, instalację I generacji. Czyli pogódź się z takim spalaniem. Takie rozwiązanie w samochodach z wtryskiem i katalizatorem nie jest dobre. Po pierwsze pewnie już dawno zeżarło ci już sondę lambda, no i sukcesywnie uszkadzasz katalizator. Po drugie silnik nie pracuje na optymalnych dawkach gazu tylko w jakimś przedziale obrotów jest ona optymalna, co dla silnika nie jest zdrowe. Naprawa szkód może okazać się kosztowna. Miało być ekonomicznie jest słabo.


W SOHCu Fiata z jednopunktowym wtryskiem akurat 1 generacja sprawdza się bardzo dobrze, z racji mało zaawansowanego osprzętu do sterowania paliwem i zapłonem. Jeżeli chodzi o uszkodzenia to kwestia tego jak zostało to wyregulowane, 1 generacje lepiej ustawić na trochę bogatszą mieszankę co pozwoli uchronić silnik od problemów. Ekonomia nawet na 1 generacji jest zachowana - tak jak u autora czy u mnie w mieście spalanie wynosi 13l czy trochę więcej, na trasie np. w moim przypadku jest to poniżej 9l gazu.

Cytat:
Z tych powodow nie pchalem LPG do swojego 1.6 i.e.Srednie spalanie beny na poziomie 7l/100 to prawie taki sam koszt jak 13l/100 LPG.Dodatkowo nie rozwala mi obudow filtra,czujnikow,sondy czy przepustnicy a to przeciez dodatkowe koszta jazdy na lpg.Doliczyc do tego regulacje LPG i inne cuda co w trakcie wychodza to wychodzi tak samo lub drozej.A na PB nic sie nie dzieje.Wszelkie te problemy odchodza.

Dodatkowo slyszalem ze te silniki 1.4-1.6 potrafia gazu zezrec ponad 10 litrow.Zreszta tu na forum tez sa przykalady.Dziwie sie jednemu.Jezdzilem 2.0 8v z lpg pierwszej generacji i zwykle zadowalal sie 11 l LPG.Maks to bylo 15l.Wiec czemu 1.4-1.6 potrafi spalic podobne ilosci?

A wracajac do tematu.U siebie naprawilem termostat w filtrze i klapka dziala jak potrzeba.Na zimnym silniku zasysa gorace powietrze a potem juz zimne.Niemniej jednak nie zauwazylem zadnej roznicy w spalaniu po jej naprawieniu ani w nagrzewaniu sie silnika.


Dziwne te spalanie 7litrów :D Zdaje mi się, że producent przewiduje okolice 11l benzyny przy ruchu miejskim, 7 litrów za to jak najbardziej może być osiągalne poza miastem, gdzie LPG spali o ~2l więcej. Jak już wspomniałem wyżej, prawidłowo ustawiona instalacja 1 generacji nie powinna dawać żadnych efektów ubocznych w postaci wybuchów, uszkodzeń itd, zwłaszcza nie wiem dlaczego miałyby uszkodzić się od niej czujniki (no poza sondą, na którą uboga mieszanka może źle wpływać). 2 generacja LPG z silnikiem krokowym zamiast registra również może stwarzać dużo problemów i spalanie LPG często jest jeszcze wyższe (z tego powodu część osób zmienia krokowca na śrubę) Nie chcę tutaj na siłe bronić 1 generacji LPG, bo jest to przestarzałe rozwiązanie ale nie znaczy to od razu, że zawsze jest złe :)

Poza tym co napisałem wyzej należy pamiętać też o jednej rzeczy - zarówno w Tipo czy w mojej Delcie skrzynie biegów mają bardzo krótkie przełożenia. Jest to z jednej strony dobre, bo zapewnia niezłą dynamikę w mieście, natomiast negatywnie wpływa na spalanie.

Do autora wątku wspomnę tylko, że jeżeli Twoja Tempra pali 13l LPG przy jeździe po Toruniu, a na trasie poniżej 10l - nie masz co się przejmować, bo te wyniki są w miarę normalne i zapewne niższe już nie będą. O ile instalacja chodzi dobrze, auto odpala i zachowuje się normalnie to zostawiłbym tak jak jest.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-03-2013, 22:37   

GrimlocK napisał/a:
tak jak u autora czy u mnie w mieście spalanie wynosi 13l czy trochę więcej, na trasie np. w moim przypadku jest to poniżej 9l gazu.
to jest to sporo, bo moje Tempry 1.6 (LPG I gen.) i 1.6i.e. (LPG II gen.) spalały maksymalnie 13l w mieście (miałem ciężką prawą nogę) i około 7,5l w trasie (przy prędkościach na autostradzie 130km/h i do 110km/h na landzie)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2013, 23:04   

GrimlocK napisał/a:
Do autora wątku wspomnę tylko, że jeżeli Twoja Tempra pali 13l LPG przy jeździe po Toruniu, a na trasie poniżej 10l - nie masz co się przejmować, bo te wyniki są w miarę normalne i zapewne niższe już nie będą. O ile instalacja chodzi dobrze, auto odpala i zachowuje się normalnie to zostawiłbym tak jak jest.
No nie wiem moje 1.4 na gaźniku z instalacją I gen. paliło w mieście Kraków ok 11l a jesteśmy w czołówce zakorkowanych miast w Polsce, ponadto instalację zawsze miałem kręconą delikatnie na bogatsza mieszankę. Lepiej jeździł, lepiej się przełączał na gaz no i na pewno zawory mniej dostawały po tyłku, zwłaszcza w trasie.

shagger78 napisał/a:

Dodatkowo slyszalem ze te silniki 1.4-1.6 potrafia gazu zezrec ponad 10 litrow.Zreszta tu na forum tez sa przykalady.Dziwie sie jednemu.Jezdzilem 2.0 8v z lpg pierwszej generacji i zwykle zadowalal sie 11 l LPG.Maks to bylo 15l.Wiec czemu 1.4-1.6 potrafi spalic podobne ilosci?
To mnie walce nie dziwi, nie wiem czy wiesz że w T/T 1.6 ma większe tłoki niż 2.0. 86,4mm - 1.6 8V i 84mm 2.0 8V i 16V. Pojemność jest uzyskana na skoku korby. Tak więc większe cylindry w 1.6 mogą mimo mniejsze pojemności całkowitej zeżreć podobnie gazu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-03-2013, 23:24   

JAM_BELFEGOR, ano racja. 2.0 8v musial wiec miec mega dlugie korby,przez to w porownaniu do 1.6 byl silnikiem wolnoobrotowym.Przy 5 tys obr czuc bylo ze juz ma dosyc dalszego wkrecania na obroty(za to pieknie ciagnal od samego dolu)
1.6 chetnie za to i bez oporow wkreca sie powyzej 6 tys :) Maja wiec zupelnie inne charakterystyki i wymagaja ,,innej"jazdy.Moze dlatego 2.0 na lpg byl dla mnie autem ekonomicznym :)

** Dodano: 30-03-2013, 23:31 **
GrimlocK napisał/a:
zarówno w Tipo czy w mojej Delcie skrzynie biegów mają bardzo krótkie przełożenia


Z tym bym sie nie zgodzil bo przelozenia nie sa az tak krotkie(probowalem ostatnio 100 kmh na dwojce osiagnac ale niestety ciut ciut braknie-wyszlo 92.Chodzilo o pomiar przyspieszenia 0-100 kmh.Bo jesli na dwojce 100 by osiagnal wynik bylby nieco lepszy a tak odchodzi troche czasu na zapiecie na chwile trojki)Tym bardziej w miescie idzie dopasowac odpowiedni bieg-choc czasem zdarza mi sie czasem szukac szostki :) Ale to kwestia innych przyzwyczajen :)

** Dodano: 30-03-2013, 23:39 **
GrimlocK napisał/a:
Dziwne te spalanie 7litrów :D


Jednak calkiem realne.Nie powinno Cie to dziwic tym bardziej ze mamy dokladnie te same silniki.Ale to tez kwestia jazdy.Niemniej spalanie pb nigdy nie zblizylo mi sie do 10 L.W trasie latem da sie spokojnie w 6 zmiescic.Akurat sposrod wszystkich 1.6 jakie byly mamy te najslabsze jednostki ale i najoszczedniejsze.

Jak zauwazylem nie na jednym przykladzie po montazu lpg po jakims czasie z samochodu oszczednego(mowa o pb) robi sie zarlok ktorym na pb juz nie da sie jezdzic.I pewnie tu chodzi o jakies tam bledy czy uszkodzenia lambdy od jazdy na LPG.W tipo 2.0 tez tak mialem ze po jakims czasie po montazu lpg nie bylo mnie nawet stac by sprawdzic ile pb pali.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-03-2013, 01:35   

Moim zdaniem te skrzynie mają krótkie przełożenia, spójrz chociażby jakie obroty masz na 5 biegu przy 100km/h ;) Co do spalania to sam osobiście nie mierzyłem ile auto zużywa benzyny, jeżdżę tylko na LPG i po prostu nie widzę sensu w zalewaniu za 150-200zł czy nawet pełnego baku, żeby tylko się przekonać ;) Jednak jeżeli producent podaje spalanie 10l z kawałkiem w mieście (a zazwyczaj i tak są to wartości zaniżone) to zdziwiły mnie podawane przez Was wyniki :)

Cóż, auto od LPG nie powinno się psuć, a sondy w tak starych autach jak nasze, czy nawet nowsze często i tak wymagają już wymiany. W odniesieniu do innych samochodów, zwłaszcza z bardziej zaawansowanym sterownikiem problemy mogą być inne, np. rozjechanie map paliwowych, co mogło się stać w wspomnianym przez Ciebie Tipo 2.0. Często taki sterowniki nadaje się już do śmieci - niektóre nie mają możliwości powrotu do fabrycznych ustawień, chociażby komputer z BBM 1.6 16v przed liftem, czy z 2.0 16v DOHC z Delty2. W autach z takim sterownikiem czy ogółem - z wtryskiem MPI i bardziej wyrafinowanym osprzetem powinna być stosowana bezwzględnie dobrze skalibrowana sekwencja, aby to jakoś jeździło i na noPB i LPG.


Ogółem to zrobił nam się tu niezły offtopic, a u siebie w sumie sam nie wiem czy termostat działa, bo się nim nie interesowałem póki co :)

Wracając jeszcze do spalania - ile w takim razie POWINNA spalać tempra/tipo czy inny Fiat/Lancia z SOHCem 1.6 i.e gazu/benzyny?
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2013, 13:52   

Jako fajne porownanie spalania pomiedzy podkwadratowym lampredim sohc i nadkwadratowym lampredim dohc moze sluzyc moja regata.

Fabryczny silnik byl 1300 sohc 69 konikow gaznik dwugardzielowy, silnik podkwadratowy spoooro, lubi obroty. Tylko benzyna
Obecnie jest 2.0 16v 145 koni, wtrysk mpi, silnik nadkwadratowy, mimo 16 zaworow wiertarka to to nie jest:) Tez tylko na benzynie.

Na oryginalnym silniku 1300 auto palilo 9.5 w miescie i jakies 7 w trasie, przelozenie glowne bylo 3.78:1 o ile pamietam.

Na 2.0 mam spalanie rzedu 7.5 w trasie i kolo 10.5 w miescie. Do silnika 16v mam zapieta skrzynie z 1.6 dohc z regaty 100S, baardzo dlugi dyfer 3.21:1, masa auta wzrosla mysle 50-80 kilo.

Czyli w sumie w takich samych warunkach i tych samych predkosciach roznice w spalaniu okolo litr a moc obecnego silnika wieksza o 100% , tyle ze przelozenia duzo dluzsze, no i mimo ze to 16v to ponad 80% momentu ma nisko.

Z 15 letnich doswiadczen z innymi fiatami moge powiedziec, ze majac na przyklad ritmo 1.1 i ritmo 1.5, to z wiekszym silnikiem palilo podobnie lub mniej niz najslabsza wersja.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2013, 20:03   

GrimlocK napisał/a:
nie widzę sensu w zalewaniu za 150-200zł czy nawet pełnego baku
o widać że się dawno wachy nie tankowało :doubt: za 150zł nakapiesz dopiero połowę :badgrin:
GrimlocK napisał/a:
Jednak jeżeli producent podaje spalanie 10l z kawałkiem w mieście (a zazwyczaj i tak są to wartości zaniżone) to zdziwiły mnie podawane przez Was wyniki :)
shagger78 napisał/a:
Z tych powodów nie pchałem LPG do swojego 1.6 i.e.Średnie spalanie benzyny na poziomie 7l/100
Szkoda dywagować jak komu pali, bo to naprawdę szeroki nawias. Na pewno auto w takich miastach jak Warszawa Kraków, Wrocław nie spali w cyklu miejskim 7l, ale już na peryferiach w mniejszych mieścinach całkiem realny wynik. Powiem więcej różnica godziny w dojeżdżaniu do pracy kosztowała mnie różnicę ok. 1l na setkę. Gdy jeździłem na 8:00 do roboty stałem w nie miłosiernych korkach, gdy zmieniły mi się godziny pracy na 7:00 i poruszałem się w gęstym ruchu ale nie w korku, to średnie potrafiło spaść o nawet literek. To samo znajomy, ma taki sam silnik jak mój i chlubi się że on jeździ oszczędnie i mali mu mniej niż mi. Tylko już nie wspomniał że 50% trasy robi po obwodnicy :D co potem wyszło całkiem przypadkiem. Tak więc szkoda dywagować go każdy ma zupełnie inne warunki. To samo auto jednemu zeżre 10l a innemu 7l i to jak najbardziej normalne zjawisko.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-03-2013, 23:48   

Zgadza się ale tankując te 20-30l można już co nieco o spalaniu powiedzieć ;) Tak jeszcze apropo spalania LPG, to ważną kwestią jest to, czy odpalamy od razu na LPG czy jednak grzejemy silnik na benzynie. Wiele osób zapomina o tym podając spalanie tylko gazu, a pomijając benzynę. U mnie przy odpalaniu tylko na LPG, a odpalaniu na benzynie i jeździe przez pierwsze 600-700m na benzynie różnica wynosiła około 1.5l LPG mniej.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load