|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zawór tankowania gazu |
Autor |
Wiadomość |
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-09-2006, 21:28 Zawór tankowania gazu
|
|
|
Mam problemik, skorodowały mi wkręty trzymające zawór w zderzaku i nie mogę wypiąć zaworu ze zderzaka. Jedynym rozwiązaniem jest wykręcenie rurki z zaworka pod zderzakiem. I teraz pytanie: czy muszę zakręcić gaz w butli czy moge wykręcić rurkę od zaworka bez obaw ? |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-09-2006, 21:56
|
|
|
śmieszne pytanie
ze względów swojego bezpieczeństwa powinienes zakręcic czy tez trzeba czy tez nie. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-09-2006, 22:13
|
|
|
Bez obaw to mozna wykrecic zaworek od wentyla na kole a nie od instalacji gazowej . W instalacji powinien być zawór który uniemozliwi cofniecie sie gazu w strone zaworu do tankowania, ale nigdy bym nie ufal takim rzeczom i przy kazdej ingerencji w instalacje gazową bezwzględnie zakręciłbym butle. |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 07:33
|
|
|
moley napisał/a: | śmieszne pytanie |
śmieszny problemik to i śmieszne pytanie.
Pytam bo widziałem kiedyś na stacji jak pewien gościu czyścił sobie zaworek wlewu, wjechał na podjazd, rozkręcił pod zderzakiem, wyciągnął zaworek ze zderzaka , wyczyścił, zamontował , zatankował i odjechał a do tego nie widziałem żeby grzebał przy butli. Ja mam podobny śmieszny problemik dlatego śmiesznie pytam.
Różne mamy doświadczenia z LPG ... całkiem poważne i te zupełnie śmieszne |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 08:00
|
|
|
Może iał jakiś dodatkowy zawór zwrotny koło butlii. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2006, 09:45
|
|
|
wczoraj rozkręciłem, nie ma żadnego zaworu zwrotnego - przynajmniej u mnie w Lovato . |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-09-2006, 18:16
|
|
|
gibson w kazdej butli powinien byc chyba ze ktos grzebal. po pierwsze jak tankujesz do pelna to slyszysz na koncu terkotanie. jest to zaworek zabezpieczajacy .
w przewodzie wlew-butla zawsze masz gaz no chyba ze masz uszkodzona kulke we wlewie.
jesli chodzi o zaworek to masz w butli i musial bys wykrecic wielozawor i wyjac go z butli a to wymaga spuszczenia calego gazu no i nowych uszczelek. nie da sie tego tak od tak zobaczyc. a dla bezpeczenstwa lepiej zakrecac butle |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 11:48
|
|
|
To że nie ma zaworu zwrotnego miałem na mysli to że w butli nie ma nic co by wyglądało na takowe zabezpieczenie... ale sądząc po tym co widziałem kiedyś jak gościu sobie sam wykręcił zawór do tankowania i wyczyścił to takie zabezpieczenie musi być.
Mniejsza o to ... dla bezpieczeństwa zakręciłem gaz w butli rozkręciłem rurkę przy zaworze do tankowania i rzeczywiście uleciało trochę gazu ale tylko z odcinka wlew-butla, taką operację wykonałem 3 razy i stwierdzam że musi być zawór zwrotny choćby dla bezpieczeństwa - na wypadek gdybyśmy zachaczyli o coś dziwnego i urwali sobie rurkę od wlewu ... koledzy przeciez producenci instalacji musieli to przewidzieć. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-10-2006, 20:34
|
|
|
w każdej butli musi być zawór zwrotny, to chyba nawet prawne wymagania by zatwierdzili do użytku typ;
zawsze musisz mieć i zabezpieczenie, że jak urwiesz wlec to nie wyleci poza tym zawór ten też 'odbija' w drugą stronę by za dużo nie zatankować, a drugie zabezpieczenie/zawór z olei w przypadku nieszczelności butla - układ (instalacja);
w niektórych butlach masz 2 pokrętła by ręcznie zakręcić we i wy, w innych masz tylko ręczne pokrętło na wy do instalacji (gdy np czyścisz reduktor by zakręcić czy coś nawala) do zakręcenia wy z butli, na we nie masz wpływu , samo się zatyka jak nie tankujesz (albo samo siada raz na rok jak długo nie tankowałeś na full... ale samo się naprawia często )
tak czy siak masz określony w papierach instalki typ butli z jej homologacją wymaganą na 10 lat i w papierach instali LPG _wielozawór_ na butli określony |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Grzesiek
witamy nowego
Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:51
|
|
|
Butla musi być zabezpieczona jakimś zaworem zwrotnym, inaczej w razie ewentualnego wypadku czy stłuczki gdyby ktoś udezył akurat w miejsce zaworu do tankowania gazu i np. go urwał mogło by dojść do zapalenia ulatniającego się gazu. nieważne jakie przewody zostały by przerwane, czy te doprowadzające gaz do butli podczas tankowania, czy te od butli do reduktora, to zawory na butli powinny automatycznie odciąć wypływ gazu. |
|
|
|
|
pitagor
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2006, 07:08
|
|
|
Butla ma wielozawór wiec nie musisz na niej nic zakręcać. Śmiało można odkręcić zawór do tankowania. Oczywiście troszeczkę gazy wycieknie z samej rurki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|