Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór tankowania gazu
Autor Wiadomość
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-09-2006, 21:28   Zawór tankowania gazu

Mam problemik, skorodowały mi wkręty trzymające zawór w zderzaku i nie mogę wypiąć zaworu ze zderzaka. Jedynym rozwiązaniem jest wykręcenie rurki z zaworka pod zderzakiem. I teraz pytanie: czy muszę zakręcić gaz w butli czy moge wykręcić rurkę od zaworka bez obaw ?
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-09-2006, 21:56   

śmieszne pytanie :D

ze względów swojego bezpieczeństwa powinienes zakręcic czy tez trzeba czy tez nie.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-09-2006, 22:13   

Bez obaw to mozna wykrecic zaworek od wentyla na kole a nie od instalacji gazowej :) . W instalacji powinien być zawór który uniemozliwi cofniecie sie gazu w strone zaworu do tankowania, ale nigdy bym nie ufal takim rzeczom i przy kazdej ingerencji w instalacje gazową bezwzględnie zakręciłbym butle.
     Moneta
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-09-2006, 07:33   

moley napisał/a:
śmieszne pytanie

śmieszny problemik to i śmieszne pytanie.

Pytam bo widziałem kiedyś na stacji jak pewien gościu czyścił sobie zaworek wlewu, wjechał na podjazd, rozkręcił pod zderzakiem, wyciągnął zaworek ze zderzaka , wyczyścił, zamontował , zatankował i odjechał a do tego nie widziałem żeby grzebał przy butli. Ja mam podobny śmieszny problemik dlatego śmiesznie pytam.
Różne mamy doświadczenia z LPG ... całkiem poważne i te zupełnie śmieszne
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 08:00   

Może iał jakiś dodatkowy zawór zwrotny koło butlii.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2006, 09:45   

wczoraj rozkręciłem, nie ma żadnego zaworu zwrotnego - przynajmniej u mnie w Lovato .
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-09-2006, 18:16   

gibson w kazdej butli powinien byc chyba ze ktos grzebal. po pierwsze jak tankujesz do pelna to slyszysz na koncu terkotanie. jest to zaworek zabezpieczajacy .
w przewodzie wlew-butla zawsze masz gaz no chyba ze masz uszkodzona kulke we wlewie.
jesli chodzi o zaworek to masz w butli i musial bys wykrecic wielozawor i wyjac go z butli a to wymaga spuszczenia calego gazu no i nowych uszczelek. nie da sie tego tak od tak zobaczyc. a dla bezpeczenstwa lepiej zakrecac butle
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2006, 11:48   

To że nie ma zaworu zwrotnego miałem na mysli to że w butli nie ma nic co by wyglądało na takowe zabezpieczenie... ale sądząc po tym co widziałem kiedyś jak gościu sobie sam wykręcił zawór do tankowania i wyczyścił to takie zabezpieczenie musi być.
Mniejsza o to ... dla bezpieczeństwa zakręciłem gaz w butli rozkręciłem rurkę przy zaworze do tankowania i rzeczywiście uleciało trochę gazu ale tylko z odcinka wlew-butla, taką operację wykonałem 3 razy i stwierdzam że musi być zawór zwrotny choćby dla bezpieczeństwa - na wypadek gdybyśmy zachaczyli o coś dziwnego i urwali sobie rurkę od wlewu ... koledzy przeciez producenci instalacji musieli to przewidzieć.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-10-2006, 20:34   

w każdej butli musi być zawór zwrotny, to chyba nawet prawne wymagania by zatwierdzili do użytku typ;

zawsze musisz mieć i zabezpieczenie, że jak urwiesz wlec to nie wyleci poza tym zawór ten też 'odbija' w drugą stronę by za dużo nie zatankować, a drugie zabezpieczenie/zawór z olei w przypadku nieszczelności butla - układ (instalacja);
w niektórych butlach masz 2 pokrętła by ręcznie zakręcić we i wy, w innych masz tylko ręczne pokrętło na wy do instalacji (gdy np czyścisz reduktor by zakręcić czy coś nawala) do zakręcenia wy z butli, na we nie masz wpływu , samo się zatyka jak nie tankujesz (albo samo siada raz na rok :D jak długo nie tankowałeś na full... ale samo się naprawia często :D )

tak czy siak masz określony w papierach instalki typ butli z jej homologacją wymaganą na 10 lat i w papierach instali LPG _wielozawór_ na butli określony
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Grzesiek 
witamy nowego


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 7
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-10-2006, 17:51   

Butla musi być zabezpieczona jakimś zaworem zwrotnym, inaczej w razie ewentualnego wypadku czy stłuczki gdyby ktoś udezył akurat w miejsce zaworu do tankowania gazu i np. go urwał mogło by dojść do zapalenia ulatniającego się gazu. nieważne jakie przewody zostały by przerwane, czy te doprowadzające gaz do butli podczas tankowania, czy te od butli do reduktora, to zawory na butli powinny automatycznie odciąć wypływ gazu.
  
 
pitagor 


Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 07:08   

Butla ma wielozawór wiec nie musisz na niej nic zakręcać. Śmiało można odkręcić zawór do tankowania. Oczywiście troszeczkę gazy wycieknie z samej rurki
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load