co myslicie o hondzie prelude 3 gen ? |
Autor |
Wiadomość |
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 16-01-2008, 12:06 co myslicie o hondzie prelude 3 gen ?
|
|
|
macie jakies doswiadczenia z tym autem ? bo tak sobie rozmyslam czy nie kupic sobie hondy,miałem juz doswiadczenia z japoncami i trzeba przyznac ze sa to bardzo dobre auta czekam na wasze opinie |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 19:33
|
|
|
[chętnie sam usłyszę odpowiedzi, na razie z ciekawości bo finanse, finanse... ale jeszcze chętniej jako offtopic usłyszę tu o nissanie 240sx , 200sx, ogólnie s13 starsze wersje te z otwieranymi światłami ... podoba mi się i może kiedyś...] |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 19:43
|
|
|
unknown,
nissana 200sx mialem 89r 1.8 turbo benzyna. Autko ogolnie super ale w moim egzemplarzu co chwile turbina siadala (raz na mies-2 mies)... az po pol roku go sprzedalem bo nie wyrabialem z kasa na turbiny. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 20:16
|
|
|
o, kubek, to od razu zestaw pytań - jakie spalanie, jakie osiągi w rzeczywistości, jak się prowadzi, jakie bolączki jeśli były odnośnie silnika (inne) i zawiechy, jakie koszty, wszystko to pomijając turbinę, a osobno - jakie koszty turbiny no i czemu padała? tak żyłowałeś czy same szrotowe i się okazały niewypałami? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 20:34
|
|
|
turbiny kupowalem po regeneracji i koszt 1 to byl wtedy ok 600zl od czego padaly to niemam pojecia ale czasami byl lekko katowany (1 samochod )
spalanie tak do 120km/h to mi palil 12-14l a przy katowaniu 20>
osiagi to dokladnie ci nie powiem, ale silnik zrywny i zarazem elastyczny, do 100km/h w ok 6-7s
co do prowadzenia to moj byl na sportowym zawieszeniu , a wiadomo jak po naszych drogach sie na tym jezdzi (jak na kolku)
w silniku robilem szlif walu bo mi panewki bokiem wylecialy,
ale ogolnie autko mi sie bardzo podobalo bo seryjnie to bylo robione na wzor sportowych aut i bryla auta jest tez bardzo ciekawa. |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 16-01-2008, 22:31
|
|
|
miało byc o preludzie a nie o 200sx nissan jest fajny ale tak jak kolega pisze czesto padaja turbiny w tych autach |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 00:09
|
|
|
Honda civic 91 1,6 16v Vtec 160km przekładka z crx del sol . 7 trasa, 9-10miasto , >15 testy osiągów miasto
Honda Accord 1996 2,2 150km 9-10 trasa , 15 miasto , >18 testy osiągów miasto
Honda Crx del sol 1996 1,6 16v Vtec 160km (późniejszy dawca do civica) zurzycia te same .
To moje doświadczenia, miałem te autka średnio po 3-4 tygodni po czym je sprzedawałem albo przekładałem
A co do tego jakie są wady i zalety to:
zalety :
1. Fantastyczne silniki V-TEC i ESI
2. niskie zurzycie paliwa
Wady:
1. mało miejsca dla osob powyżej 185cm wzrostu
2. drogie części zamienne nieraz nie występują w zamiennikach tylko w oryginale
3. zagazowane muszą mieć często regulowane zaworki |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 00:13
|
|
|
o Hondzie chętnie poczytam, ale jak pisałem, mały OT, bo korzystając z okazji chciałem szybki wywiad odnośnie awaryjności lub nieawaryjności tego autka i ogólnie charakterystyce... ciekaw jestem tylko czemu turbiny miałyby padać, może gasileś auto nim ostygnęła czy jak? może jest jakiś sposób na to a może nie zawsze padają tak? czy jak to jest? są awaryjne? dlaczego? to taki wątek przeplatający temat by było urozmaicenie
a o Hondzie monitoruję, czytam jak coś będzie, też ciekawe autko, też opcja, kolega jeden nad tym myślał... tylko mechanik mu odradzał, że akurat do preludki problemy z częściami, choć ja dziś w to niezbyt wierzę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2008, 08:07
|
|
|
[OT] bo jeździć autem z turbo 3a umić, a turbo po regeneracji można sobie wsadzić w d.. [EOT]
I z innej beczki..
To jak to jest z Tobą Blancik?
Przy sprzedaży Tipo piszesz, że sprzedajesz z powodów finansowych ble, ble, ble.
Jak napisałem, że śmierdzi ściemą ,to się uniosłeś mówiąc, że widać że nie jestem w takiej sytuacji jak Ty.
A teraz pytasz się o preludę..
Jak dla mnie coś tu jednak śmierdzi.
PS. Preluda to fajne auto,jak się ciągnie wysoko to i spalanie wzrasta - norma. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 17-01-2008, 11:26
|
|
|
Raku, co ty zes sie tak uczepił napisalem ze auto sprzedaje z powodu wyjazdu za granice,ale bede chcial kupic inne jak wroce dlatego pytam |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-01-2008, 08:55
|
|
|
Raku napisał/a: | bo jeździć autem z turbo 3a umić, a turbo po regeneracji można sobie wsadzić w d.. |
Co do pierwszej częsci się zgodze, co do drugiej to absolutnie nie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 12:06
|
|
|
Raku napisał/a: | a turbo po regeneracji można sobie wsadzić w d.. |
na turbiny po regeneracji dajemy 12 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów,są robione od nowa,na nowych częściach i jak oddasz starą to masz taniej kilka stówek,na regenerowanych turbinach śmiga bardzo duzo ciężarówek i jest ok,więc głupoty piszeta kolego Raku |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 14:18
|
|
|
W preludach są chyba tylne koła skrętne, ale nie jestem teraz pewien czy na pewno w nich. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2008, 14:36
|
|
|
Dobra, dobra. Generalizowałem
Są niestety firmy w Polsce regenerujące turbo i niestety po kilku tysiącach kilometrów padają. Znam wiele opinii użytkowników turbin po regeneracji. Którzy problemy z takim sprzętem mieli..
I sporadycznie firmy się przyznawały do błędów. Najczęściej nie uznawali gwarancji bo, coś tam..
Często również na gwarancji turbo wracało, na nowo wymiana bebechów, kilka tysięcy i znowu wysrana. itd. itp.
Koniec z mojej strony
Preludy mają 4WS, ale nie wszystkie. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 22:19
|
|
|
Troszeczkę inne warunki pracy mają turbiny w dieslach a inne w benzynie, wystarczy poczytać
o przygodach posiadaczy regenerowanych turbin do fiata coupe żeby na zawsze odechciało się regeneracji. Rekord to chyba 40km spokojnej jazdy i ukręcona ośka. A cena porządnej roboty bardzo zbliża się do ceny nówki. Reklamacja? - oczywiście źle przykręcone doprowadzenie oleju, odpływu, kiepski silnik, brzydka pogoda, i wszyscy święci ale NIE profesjonalnie zregenerowana na najnowocześniejszych maszynach przez najlepszych fachowców turbina. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-01-2008, 15:54
|
|
|
slavol napisał/a: | Troszeczkę inne warunki pracy mają turbiny w dieslach a inne w benzynie, wystarczy poczytać |
W benzynie pracuje przy dużo wyższej temperaturze spalin niż w dieslu.
slavol napisał/a: | żeby na zawsze odechciało się regeneracji. Rekord to chyba 40km spokojnej jazdy i ukręcona ośka |
Co do tego to jesli partacz robił regeneracje to co się dziwić? a skoro ukręciło wałek w turbinie to albo za mocno spasowana była panewka i sie zapiekła w efekcie czego stanął wałek albo użytkownik nie umiał jeździć autem z turbo benzyną i sam doporowadził do zapieczenia się wałka na panewce. Cudów nie ma Panowie i nie uwierze że turbina sida tylko dlatego że jest regenerowana. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 01:15
|
|
|
Tylko tych partaczy jest cała masa i jeżeli miałbym celować na chybił trafił w tych lepszych fachowców to wolę nową. Dlaczego jest tak niewiele uznanych producentów turbin, dlaczego nie produkuje ich fiat, nisan, i inni. Czyżby produkcja wymagała lat doświadczeń, precyzji, drogiego parku maszynowego, materiałów??? A co dopiero "firemki" w Polsce. Do diesla może bym sie skusił ale benzyna- nigdy. Chyba że za pół ceny robiłby to Garret. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2008, 08:36
|
|
|
slavol, zgdzam się z Toba jeśli chodzi o to że mamy w większości przypadków partaczy. Jednak jak wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką to czemu turbina po regeneracji ma niedziałać skoro w zasadzie to jest nowa turbina bo ma tylko stary korpus i westgate ? no ale ja mówie o regeneracji z prawdziwego zdażenia a nie o improwizacji gdzie dadzą nowe uszczelnienia, dopasują jakąś panewke, nawet nie sprawdzą wyważenia i jazda .... a właściciel się cieszy bo ma zrobione turbo za 250zł ...
Tak to się robi w naszym kraju niestety ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 11:52
|
|
|
Ja powiem tyle prelude ladne autko... chociaz ja sie za accordami bardziej rozgladalem to znalezc teraz autko w dobrym stanie to ze swieca szukac :/ A 4 kola skretne w wersji WS daja naprawde rade ! no i silniki hondy V-TEC malina... serwis wcale nie jest taki drogi |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2008, 21:07
|
|
|
akurat mam Prelude 3 generacji i to z systemem 4WS - czyli wszystkie koła skrętne Ta generacja była produkowana od '88 do 91' (w 90' był lifting)
w tej generacji nie było silników V-TEC, były tylko dwulitrowe 12 i 16 zaworowe jednostki o mocy od 103KM do 150KM
Ja mam 140konna "szesnastke" DOHC
przepiękne auto, super wygodne, świetnie się prowadzi.
w trzech słowach: nisko, płasko i szeroko
części wcale nie takie drogie, choć niektóre dostępne tylko w ASO - a tam możemy przy cenach niektórych częściach osłupieć - wał korbowy 5000PLN, uszczelko pod głowice ponad 400, a pod pokrywe zaworów... 40 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2008, 15:26
|
|
|
autko fajne ale japończyk.Ja osobiście mam uprzedzenie do japończyków,a jak miałbym coś wybierać to tylko Toyota celica 2.0 Turbo 4WD ST185.To byłaby dopiero jazda |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2008, 15:41
|
|
|
fajne, ale raczej w kraju ciężko znaleźć niezajeżdżony totalnie egzemplarz.... sam miałem problem znaleźć tą celicę ale ST182 2.0... było kilka (STi za to od groma jest) ale jak je obejrzałem.. masakra... ale faktycznie, byłoby ajne też pewno choć ja się tam boję przesadnie o turbiny (za dużo o SXach 240 itp się naczytałem wcześniej) i wolałem wersję bez turbo... też cieszy |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MarianFCKP
Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 13 Skąd: KPR_Koszyce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-10-2008, 16:13
|
|
|
Nissan malo awaryjny ale blacha tragiczna
Prelka jak wyzej z tym ze mialem juz jedna Honde Civic z 98roku i jak padal deszcz to czulem sie jak pod parasolem kompletenie zle wytlumiony dach i podsufitka.Generalnie Hondy sa malo komfortowe i dosc klopotliwe w naprawie(malo miejsca w komorze). |
_________________ F/I/A/T-to jest to! |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2008, 17:35
|
|
|
wiki1982 napisał/a: | k.Ja osobiście mam uprzedzenie do japończyków | a to czemu? wysokoobrotowe japońce są najlepsze gdybym ja miał wybierać to Mitsubishi 3000GT
MarianFCKP napisał/a: | Generalnie Hondy sa malo komfortowe |
wcale nie aż tak, ale za to jak się prowadzą
MarianFCKP napisał/a: | dosc klopotliwe w naprawie(malo miejsca w komorze |
to fakt, ciężko znaleźć miejsce żeby ręke włorzyć gdziekolwiek pod maską
tak na marginesie to mam na sprzedarz swoją Prele |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2008, 10:33
|
|
|
wszyscy znajomi którzy mieli japońce to psuły im się na potęge.Dlatego jestem do nich zrażony.Po za tym części nie są tanie.W każdym japońskim aucie czegoś mi brakuje.W każdym czegoś innego. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
|