|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co sie znowu zepsuło? |
Autor |
Wiadomość |
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 19:22 co sie znowu zepsuło?
|
|
|
Panowie 20 min temu wsiadam,pieknie odpalam a silnik chodzi jak traktor, kopci na bialo, smrod spalin. Doszedl do normy po jakichs 2 min jak sie troche nagrzał. Swiece, kable, silnik umarł? Bo juz nie wiem... |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 19:26
|
|
|
solidboy, podejrzenia padają na zapłon (świece kable) bo z tego co piszesz to nie pali na wszystkie gary. Jest ciemno więc sprawdź czy nie skaczą iskry po kablach. Poza tym sprawdź iskrę na świecach.
** Dodano: 23-01-2009, 19:36 **
aha i sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodzącego. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 20:20
|
|
|
solidboy, uważam, że kolega Sucre79, ma rację. w pierwszej kolejności sprawdź świece |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2009, 20:45
|
|
|
w najlepszym przypadku przewody zaplonowe ,swiece. Teraz jest mokre powietrze i silnik moze sie tak zachowywac dopuki nie zlapie temperatury wymien to powinno byc dobrze
W najgorszym przypadku uszczelka pod glowica ale raczej watpie |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 22:26
|
|
|
Dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi Plynu nie ubywa, autko mocy nie traci. Jedynie co mnie martwi, że raz kopci jak Star a raz jak nowe Grande Punto . Jutro zmienie kable i zobacze w jakim stanie sa swiece.
** Dodano: 24-01-2009, 14:55 **
Kupiłem kabelki, całkiem niezłe podobno i mam pytanie. Poradze sobie z wymianą (a raczej kolega) czy raczej mechanik musi to zrobić?W Cinquecento to było 30 sekund a tu widze, że tych kabli jest az 4. Podobnie sprawa ze swiecami. Tyle, że odwrotnie bo w Cienkim dostęp był koszmarny a nie wiem jak jest w Temprze. |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2009, 00:02
|
|
|
jak nie wymieniales sam swiec to jedz do mechanika na wymiane zebys gwintu nie zniszczyl w glowicy,odrazu ci kable wymieni a zaplacisz 20zl -30zl w maksie i bedziesz mnial po klopocie |
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 00:25
|
|
|
ee tam potrzebujesz tylko klucza 22 do świec, ja kable ze świecami i kopułką wymieniałem i nie miałem problemów, musisz tylko patrzeć pod jakie świece podpinasz kabelki do kopułki
pozdrawiam |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-01-2009, 00:38
|
|
|
Wymiana to banalna sprawa i sam sobie to zrobisz lepiej niż mechanik bo już kilka razy słyszałem o mechanikach, którzy ukręcili gwint.
Wymieniając kable nie wypinaj czasem wszystkich na raz, bo później nie będziesz wiedział gdzie który idzie.
Wypnij jeden, zapnij nowy itd. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 01:08
|
|
|
Emf napisał/a: | bo już kilka razy słyszałem o mechanikach, którzy ukręcili gwint. |
To chyba na innym forum słyszałeś,gdzie piszą,że to norma,lub w granicy błędu;/ Też uważam,że wymiana świeć to prosta sprawa,tylko z wyczuciem,aby gwintu nie ukręcić.Kable wymień po kolei jak pisze kolega EmfPozdro |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 01:38
|
|
|
nie trzeba po kolei bo na kopułce pisze który kabel od której świecy gdzie podpiąć
ale po kolei to jednak zawsze łatwiej |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:47
|
|
|
solidboy napisał/a: | Kupiłem kabelki, całkiem niezłe podobno i mam pytanie. Poradze sobie z wymianą (a raczej kolega) czy raczej mechanik musi to zrobić?W Cinquecento to było 30 sekund a tu widze, że tych kabli jest az 4. Podobnie sprawa ze swiecami. Tyle, że odwrotnie bo w Cienkim dostęp był koszmarny a nie wiem jak jest w Temprze. |
Radze ci pojechac do mechanika juz raz widzialem jak koles sobie wymienil swiece bo podjechal do nas na warsztat a ja nie manilem czasu wiec dalem mu klucz i sam sie zabral do wymiany ,tak ze niestety gwint zniszczyl bo krzywo zaczal wkrecac swiece i krecil na pale na sile
to bylo w oplu kadecie.
W ostatecznosci odjechal bo wkrecilismy mu swiece od forda z dlugim gwintem na podkladkach po przegwintowaniu gniazda |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:59
|
|
|
Cytat: | nie trzeba po kolei bo na kopułce pisze który kabel od której świecy gdzie podpiąć |
są 2 rodzaje kopułek z rozpiską 1342 i 2134 - niby to samo ale pierwszy gar jest w innym miejscu i wtedy nie będzie to chodziło |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:31
|
|
|
yagi2 napisał/a: | To chyba na innym forum słyszałeś,gdzie piszą,że to norma,lub w granicy błędu;/ |
Dokładnie
Wyraziłem swoje zdanie co do tej "normy"
Według mnie taki mechanik to "paproch" i tyle.
bodzio82 napisał/a: | tak ze niestety gwint zniszczyl bo krzywo zaczal wkrecac swiece i krecil na pale na sile |
Bo w ten sposób najłatwiej go zniszczyć.
Sposób numer dwa na zerwanie gwintu to jak naśladowca Pudziana weźmie się za wkręcanie świecy i próbuje ją tak dokręcić, żeby weszła po porcelanę |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|