Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to takiego?
Autor Wiadomość
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:23   Co to takiego?

W jednym z rozebranych Tipków znalazłem coś takiego


Co to jest i do czego to służy?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:25   

to jest pochłaniacz par paliwa - resztę znajdziesz w wikipedii :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:27   

Też mam takie coś w Tipku i nie wiem do czego to coś ale wydaje mi sie że to jakiś pochłaniacz jest lub tudzież inne tego typu urządzenie :|
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:40   

yoyo, Kajlon, dzięki.
Znowu jestem troszkę mądrzejszy :D
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 19:53   

widzę, że nie ma w wiki więc sam się naprodukuję :P

Pochłaniacz to wymóg jakichś przepisów o ochronie środowisk czy cuś. W każdym razie opary benzyny kierowane są do tej puchy tam jet filtr (bodajże węglowy), po przejściu przez filtr do atmosfery wypuszczane jest powietrze, a samo paliwko (chyba skroplone) kierowane jest poprzez elektrozawór do dolotu

tyle teorii, bo nigdy się temu nie przyglądałem, choć też to mam w temperówce, u nas to jest chyba jeszcze z kompem spięte.
z tego co pamiętam to polonezy caro z monowtryskiem bosha miały też takie pochłaniacze ale mechanicy je wywalali, bo same problemy przez to były

nie wiem też jaką to ma żywotność i czy w naszych kilkunastoletnich autkach nie należałoby tego wywalić, bo taki filtr też pewnie musi być już nieźle przypchany


a tu znalazłem bardziej rzeczowy opis:
dziura.arek napisał/a:
Wlew paliwa jest szczelnie zamknięty korkiem i połączony przewodem z pochłaniaczem par paliwa, wypełnionym węglem aktywowanym. Otwór w zbiorniku pochłaniacza łączy go z atmosferą. Pary paliwa ze zbiornika przedostają się do pochłaniacza, gdzie są absorbowane przez węgiel aktywowany. Pochłaniacz jest połączony także z obudową przepustnicy. podczas pracy silnika panuje w niej podciśnienie, które powoduje (niezależnie od zasysania powietrza przez filtr) także zasysanie niewielkich ilości powietrza przez pochłaniacz. Powietrze to wymywa pary paliwa z węgla aktywowanego. Proces ten wielokrotnie może się powtarzać. Elektrozawór, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umożliwia zasysanie par paliwa ze zbiornika w ściśle określonych warunkach pracy silnika (temperatura, obciążenie itd.)


i jeszcze jeden:
romano napisał/a:
Jest to pochłaniacz par paliwa i jak sama nazwa mówi pochłania on pary paliwa ze zbiornika.
Pochłaniacz połączony jest z jednej strony z bakiem a z drugiej po przez elektrozawór z przepustnicą dodatkowo też ma otwór w obudowie. Podczas pracy silnika panujące w kolektorze dolotowym podciśnienie powoduje zasysanie powietrza przez pochłaniacz, które wymywa pary paliwa z węgla aktywowanego(czynnik aktywny w pochłaniaczu).
Proces ten odbywa się w ściśle określonych warunkach i sterowany jest po przez elektrozawór.
Pochłaniacz dodatkowo ma za zadanie eleiminację szkodliwych związków z ukladu zasilania po wyłączeniu gorącego silnika i reguluję ciśnienie wewnątrz baku wynikające ze zmian temperatury otoczenia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
  
     Moneta
 
 skype
 
Ezakiel 


Wiek: 44
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 46
Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:14   

a powiedz mi kolego czy to jest niezbedne w funkcjonowaniu tipka??bo ja po swojej stluczce rozwalilem to wi usunolem poprostu spiolem te przewody
_________________
Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:18   

Ezakiel, w wielu autach to wywalają, w końcu jak każdy filtr ma to jakąś swoją żywotność,
na pewno po odpięciu zmienia się skład spalin na mniej ekologiczny,
włosi upakowali w nasze autka sporo elektroniki i nie zdziwiłbym się gdyby komp u nas korzystał z tego poprzez jakiś czujnik ale to już tylko domysły
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:20   

ja u siebie to odlaczylem i roznicy w jezdzie nie ma
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:25   

znalazłem jeszcze takie coś:
kiss napisał/a:
Witam
Jak każde urządzenie z wkładem węgla aktywnego ma pewną swoją żywotność.
Wymienia się go w całości.
Oznaką konieczności wymiany filtra jest zalatujące i dający się wyczuć (podczas jazdy) zapach benzyny
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:29   

yo... w jakich to T/T były wkładane te filtry? we wszystkich?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:30   

Sapphiron, ty masz gaźnik to nie będziesz miał, zresztą ciężko go przeoczyć bo to taka wielka manierka (jak na fotach) na prawym nadkolu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-05-2008, 20:32   

no to ni mo... to będę musiał szukać innej przyczyny śmierdzenia beną podczas jazdy :sciana:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2008, 22:16   

no to ja mam pytanie? Napisales, ze Ty masz gaznik wiec tego nie szukaj - teram moje pytanie: dlaczego ma nie szukac? przeciesz fiaty 126p w wersji elegant mialy taki pochlaniacz, byly przeciez gaznikowe i przewody byly wpiete w podstawe gaznika miedzy gaznikiem a dolotem?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 23:03   

Sapphiron, jesli smierdzi ci benzyna w aucie podczas jazdy, sprawdz w pierwszej kolejnosci wszystkie przewody doprowadzajace i odprowadzajace paliwo z baku, raczej masz nieszczelny uklad zaslania paliwem. Mozesz tez przyjrzec sie pompie paliwa i jesli masz LPG, elektrozaworowi. Ale jesli przewodow nie wymienial nikt, to bardzo prawdopodobne ze zaczynaja kruszec. Mialem taki sam problem, odnalazlem przyczyne (spekany przewod przy elektrozaworze) i wymienilem przewod. A widzialem juz (bo pasazerem bylem) jak zapala sie lada pod maska haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Ezakiel 


Wiek: 44
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 46
Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-05-2008, 11:55   

Ja tam wywalilem ten filtr i mam nadzieje ze nic tipkowi nie bedzie
_________________
Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie
     assistance
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-05-2008, 12:49   

Ciechu78, co dziwne to pod maską nie śmierdzi... śmierdzi tylko trochę w kabinie... w bagażniku śmierdzi z innego powodu (waha na zlocie)...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2008, 18:04   

maniutek, nie zaglądąłem nigdy pod machę eleganta, choć nabiłem takim troszkę kilometrów :)
do tej pory myślałem że to tylko w monowtryskach (gdzieś czytałem, że w wielowtryskach z tego zrezygnowali) to było montowane
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-05-2008, 18:23   

Sapphiron, mam taki sam problem ale nie znam przyczyny bo nie miałem jeszcze czasu pogrzebać przy tym.
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-05-2008, 20:56   

jak w autku śmerdzi a pod machą nie to se sprawdz pod tylną kanapką może tam coś jest nie tak albo ci nadkole gnije od strony wlewu.
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 15:11   

titanea napisał/a:
(...) albo ci nadkole gnije od strony wlewu.


Gnije, gnije, przyznaję ale co jedno z drugim ma wspólnego?
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2008, 07:42   

To pomyśl logicznie jak ci gnije nadkole od strony wlewu paliwa to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ci śmierdzieć paliwkiem przecież jest tam jakiś odpowietrznik
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-05-2008, 10:33   

No fakt, z tyłu auta, przy nadkolach, w bagażniku mocno czuć paliwo. Może zdemontować błotnik i zabezpieczyć nadkole? jak będę miał chwilę czasu to tak zrobię. Dzięki.
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-05-2008, 11:15   

Młody, no widzisz - a mu tez nad tym myslelismy :-0
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load