|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy opłaca się trzymać temprę? |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:22 Czy opłaca się trzymać temprę?
|
|
|
Moją temprę kupiłem za 1600zł, lakier ma piękny, ogólnie jest zdrowa z budy, ale technicznie to tak:
-z przodu coś stuka w zawiasie
-w skrzyni/sprzęgle huczy jakieś łożysko (przy wciśnięciu sprzęgła huczenie cichnie)
-przy prędkościach ponad 120kmh telepie kierownicą, samochód jest niestabilny i jakby wibruje
I nie wiem czy robić to wszystko i go zostawić, czy sprzedać go w piz*u, i kupić coś innego, bo ludzie mają różne opinie o tej marce i nie wiem teraz, jak myślicie, trzymać tempre? Opłacalna rzecz? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-12-2012, 01:03
|
|
|
chłopie Ty to chyba nie masz problemów :p
dario1550 napisał/a: | -z przodu coś stuka w zawiasie |
jedź do mechanika lub na stację i za 20 zł Ci powiedzą co stuka - to będzie część za 30 lub max 120 zł ( wahacz )
dario1550 napisał/a: | w skrzyni/sprzęgle huczy jakieś łożysko (przy wciśnięciu sprzęgła huczenie cichnie) |
zapewne łożysko ( nie powiem jakie ) do wymiany. Największy koszt to koszt robocizny
dario1550 napisał/a: | przy prędkościach ponad 120kmh telepie kierownicą, samochód jest niestabilny i jakby wibruje
|
pierwsze co to wyważ koła ( 40 zł ? ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-12-2012, 07:55
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Moją temprę kupiłem za 1600zł, |
dario1550 napisał/a: | i kupić coś innego, bo ludzie mają różne opinie o tej marce |
Wybacz, za 1600zł chyba nie spodziewałeś się czegoś pokroju BMW 7
Co innego(lepszego) kupisz za 1600zł?
Zrób to co Ci stuka i jeździj chłopie
BTW-łożysko w skrzyni u mnie w lanosie huczy sobie już od prawie 40tys km i jak huczało tak huczy, a auto jeździ dalej. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2012, 11:23
|
|
|
Ja temprą przeleciałem ok 50kkm i naprzawde byłem z niej zadowolony. Jest to dobra konstrukcja i jak się poogarnia ją zaraz po kupnie to będzie śmigać jeszcze dłuuuuuugo i bezproblemowo. |
_________________
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-12-2012, 15:26
|
|
|
dario1550 napisał/a: | -w skrzyni/sprzęgle huczy jakieś łożysko (przy wciśnięciu sprzęgła huczenie cichnie) |
Łożysko wyciskowe (oporowe) sprzęgła. Samo łożysko to koszt 30-40zł, skrzyni nie trzeba rozbierać, ale trzeba ją zdemontować. Huczenie raczej niegroźne, da się z tym żyć
Załóżmy, że sprzedałbyś temprę za 1500zł, musisz kupić drugie auto - inwestujesz, rejestrujesz (170zł). Zapewne przegląd i OC na wykończeniu, bo w takim budżecie przeważnie jest to jednym z głównych powodów sprzedaży - dodatkowe koszta. Za tyle też nie kupisz nic bez wkładu finansowego czyli kolejne inwestycje w drobne naprawy (o ile będzie bez poważniejszych usterek).
Podsumowując - włóż w temprę 200-300zł i jeździj |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2012, 18:15
|
|
|
Ale chodzi mi czy ogólnie warto inwestować w ten samochód, bo w sumie martwi mnie też spalanie.. Mówią, że tempra to niezbyt oszczędny samochód, a ja robię ok. 300-400 km tygodniowo. Pali mi teraz w zimę przy jeździe głównie miejskiej, trochę spokojnie, trochę pizdowania, ok. 12 litrów LPG oczywiście. Czy to dobry wynik?
** Dodano: 11-12-2012, 18:17 **
Nie chodzi mi tylko o porównanie spalania z temprami, ale też z innymi samochodami w okolicach tej pojemnośći |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-12-2012, 18:35
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Mówią, że tempra to niezbyt oszczędny samochód |
Moja tempra na gaźniku zjada 10l LPG, w trasie potrafi zejść do 7.5 Spalanie w granicach 12l lpg jest jak najbardziej normalne w zimie, warto raz na rok jechać na regulacje i wymienić filtr lpg.
Tyram tą moja stara poczciwą Tempre od 4 lat i nie ma ze mną lekko, za ten czas zrobiłem już ponad 100 tys/km i stanęła tylko raz (padł alternator 200m od domu)
Co do innych furmanek o podobnej pojemności... jedzą LPG w podobnej ilości co Tempra |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 20:04
|
|
|
A czy samemu dam radę wymienić filtr? Bo nie chcę dodatkowych kosztów, a tak to sam zmienie, i podjadę na samą regulację |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 20:36
|
|
|
Zależy gdzie masz filtr. Ja mam go w takim miejscu, że jest narażony na warunki atmosferyczne, więc obudowa jest cała pordzewiała i wszystko zapieczone, dlatego wole odżałować te 20zł dla mechanika i się z tym nie męczyć. Ale myślę, że dasz radę - to nic trudnego. Trzeba uważać żeby nie zgubić małego magnesiku który jest w środku - wyłapuje on opiłki metalu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 21:34
|
|
|
Mój filtr jest obok parownika, jest dobry dostęp i jest czyściutki (obudowa) Myślę, zrobić to tak: zakręcić zawór przy bulti, odpalić na lpg aż zdechnie, i wtedy dopiero odkręcać. Dobry plan?:P |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 22:10
|
|
|
jaknajbardziej prawidłowe podejscie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2012, 17:50
|
|
|
Ok jutro będę kombinował a jeszcze zapytam, dlaczego jak na gazie przegazuje go na luzie to jak schodzi z obrotów jakby lekko strzela z tłumika? I ogólnie na gazie zimny słabo pali. Praktycznie od dotyku, ale załapie i zgaśnie. I tak kilka razy, aż zapali na 3 gary i za kilka sek. załącza 4 gar i dzierga |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|