|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
fiat tipo 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
wełpa
witamy nowego
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2007, 01:09 fiat tipo 2.0 16V
|
|
|
witam. strasznie sie nagrzalem na zakup wlasnie takiego fiacika. wczesniej mialem 1.6 (10lat) wiec co kolwiek o tipo wiem, ale o 2litrowce nic. dlatego prosze wszystkich uzytkownikow tipo z tym silnikiem o jakies wskazowki. na co mam zwrocic uwage przy zakupie bo wiecie nie chce sie w koszty wladowac. wogole po zakupie planuje wlozyc mu sekwencje BRC moze ma ktos na gazie to tez chetnie poczytam jak sie te silniki sprawuja. wogole piszcie wszystko na ten temat bo auto jest 92r. czyli juz wiekowe i tak bez niczyjej pomocy to sie chyba nie zdecyduje. za wszystkie info WIELKIE DZIEKI z gory |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2007, 07:38
|
|
|
Hej, od pazdziernika jestem szczesliwym posiadaczem takiego wynalazku dokladnie. Przy zakupie zwroc szczegolna uwage na silnik, bo jesli wyjdzie w krotkim czasie potem ze jest do remontu to jesli nie bedziesz robil tego sam to kopnie ci niezle po kieszeni. Standardowe działanie w przypadku silnika pzy zakupie to zmierz kompresje i zwroc uwage na cisnienie oleju [na desce jest zegar od cisnienia i temp. oleju], zdrowy silnik musi miec kompresje powyzej 13 [swoj jak kupowalem mial kolo 14.3] i wazne aby bylo rowno na wszystkich cylindrach, co do cisnienia oleju to na oleju zagrzanym do 100stopni powinno byc z tego co podaje literatura na wolnych obrotach powyzej 0,86bara, u mnie w tej chwili mam na wolnych obrotach kolo 1 do 1,2bara a przy okolo 3tys obr/min ponad 3 bary wiec jest calkiem ok i jesli ten tipolot ktorego bedziesz chcial kupic bedzie mial podobnie to troche jeszcze powinienien posmigac bez dotykania sie do silnika. Z dalszych sprawa sprawdz stan zawieszenia, czy sie nie tlucze, zwlaszcza przednie wachacze bo one czesto leca, sprawdz tez szczegolnie stan przednich tarcz hamulcowych jesli slabo z nimi to sie mocno targuj ze sprzedajacym bo nie sa tanie, z tylu sa tarcze takie jak w mniejszych silniach z przodu wiec te sa tanie. Wazna sprawa jst przeniesienie napedu, skrzynia czy nei wyje, nie haczą biegi, stan sprzegła i połosi napedowych, dogrzebac sie do tego wszytkiego nei jest latwo i potem przy ewentulnej koniecznosci naprawy mechanik sobei sporo zawola za robocizne.
Co do gazu to jesli tipek nie ma go jeszcze to w sumie mozna sie zastanowic nad sekwencja ale szczerze nie widze sensu do tak starego auta ale twoj wybor, jesli masz zbedna kase mozna sie w to bawic ale policz sobie ile by ci sie zwracala przy dzisiejszych cenach LPG i ich wachaniach.
Ja swojego kupilem z instalcja I genracji, wiec zero elektroniki od lpg, tylko reduktor, mikser, zbiornik. Wywalilem mikser i powedrowal na jego miejsce BLOS, auto zdecydowanie odżylo, odzyskalo osiagi zarowno na lpg jak i Pb i po dobrej regulacji mojej instalki Astra GSI c20xe [150KM] kumpla na sekwencji mi nie ucieknie wiec jest spoko i duzo mniejszym kosztem.
Co do spalania to moj sprzet pali kolo 14,5l/100km lpg na miescie, 9,2l/100km w trasie lecac kolo 120km/h i nie wierz w bajki ze to auto bedzie palilo 12litrow lpg na miescie, nierealna sprawa ;]
Najlepiej jakby udalo ci sie przed kupnem zdobyc numer VIN auta, sprawdzisz sobie wtedy w Eper'ze miedzy innymi kolor auta, tapicerke i ogolnie wyposazenie z jakim wyjechal z fabryki i bedzie przynajmniej wiadmo czy to nie jakas przedklada.
Seryjne 2.0 16V czyli popularne sedicivalvole powinno miec czerwone lampy z tylu, zderzaki i plastikowe nakladki progów z czeronym/pomaranczowym paskiem, przedni zderzak z szerokim wlotem i halogeny w nim, pod nim gumowa dokladka, elektryczne szyby przod, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczny szyber dach, skorzana kierownice MOMO itp. itd ;]
Sprawdz tez stan ukladu wydechowego, dostanie nowego do sedici graniczy z cudem i jest koszmarnie drogie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
wełpa
witamy nowego
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 4 Skąd: Mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2007, 10:24
|
|
|
jak by kto mogl luknac na zdjecia podaje link i dorzuce co koles mi jeszcze napisal
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2374294
"Silnik jest identyczny jak w Fiatach Coupe więc problemów z częściami nie
ma, co do spalania po trasie jeżdząc do 160 spala 8 a po mieście w
zależności od nogi 11-13, zawieszenie jest oki pojawiły się lekkie luzy na
przednim wahaczu na tulnej tulei ( luz niewielki ) pozatym oki, co do
kosztów eksploatacji to jak normalne auto, co do fotek to przesyłam fotki
wnętrza innych nie mam. Auta jest w stanie idealnym i w 100% autem
bezwypadkowym, z dokumentacji jaką posiadam to książka serwisową ( w
książce ostatni wpis z dnia 4.03.1996 i przebieg 46152km ), instrukcję
obsługi, jeszcze jakąś instrukcję, instrukcję do radia, informacje o
serwisach w europie, dodatkowo drugi kpl kluczy włacznie z orginalną
przywieszką z nr kluczy do dorobienia w serwisie ASO, oprócz tego fakturę
z dnia 23.12.2005r na wymiane płynu hamulcowego wraz z płynem na fakturze
jest uwzględniony przebieg auta 106000km faktura na kwotę 80zł, fakture z
dnia 31.07.2006r za zakup sprzęła kpl, tuleje wałka sprzęgłowego, 2x
uszczelniacze, zaślepka wałka balansowego kwota na fakturze 660zł +
fakture na robote z tego samego dnia na 470zł kolejna faktura z dnia
27.06.2006r na pasek rozrządu x2, koło napinacza , napinacz paska faktura
na kwotę 301zł, pozatym z serwisu fiata kontrole 16 punktów wpływających
na bezpieczeństwo podróżujących wiosna 2006r na 16 punktów jeden nie był
pozytywny ( chodziło o wycieki oleju z silnika uszczelniaczami które
zostały zmienione ), paragon z kartą gwarancyjną na akumulator Centry z
dnia 13.03.2006r na kwotę 160zł, paragon na zakup oleju Selenia Racing
10w60 z dnia 26.07.2006r na kwotę 259zł auto było sprowadzone i
zarejestrowane w Polsce 13.10.2005 z briefu auta wynika że miał 2
właścicieli
1 właściciel miał 50 lat i auto było jego własnością od 1992 do 2004r
2 właściciel miał 40 Lat i auto było jego własnością od 2004r do 2005r
Dokładna data produkcji auta to 15 Maj 1992r, oprócz tego posiadam
nieniecki dokument z badania technicznego z dnia 19.05.2005r gdzie jest
podany przebieg 102515km, oprócz tego wydruk z niemieckiej Dekry z dnia
19.05.2005 na przyznanie Tuv ( przeglądu technicznego ) do Maja 2007r!!
gdzie tak długie przeglądy nie są częśto wydawane, mam jeszcze jakiś kwit
ale nie wiem jaki z dnia 22.08.2005r TUV NORD. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 00:22
|
|
|
Znam auto, znam własciciela, dbal o nie, na czas wymieniane oleje itp. Lakierniczo idealne, ostatnio jak go ogladalem nie widzialem nigdzie nawet plamki rdzy. Srodek czysty, alusy nie zniszczone. Co do silnika to pracuje rowno, nie żęzi, cisnienie oleju dobre wiec panewki itp. ok. nigdy nie widziało gazu. Ogolnie warte kupna, po prostu wsiadasz i jezdzisz.
Mozesz uznac moja opinie za nieobiektywna bo znam sie z wlascicielem, ale szczerze radze jesli masz kupowac sedicivalvole to wzialby na twoim miejscu ten egzemplarz bo nie wymaga wkladu finansowego a doprowadzenie do ladu tego auta w przypadku jak wpakujesz sie na dojechany egzemplarz jest kosztowne. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 09:59
|
|
|
i raczej nie sugerowalbym się tym,że pali 11 gazu po mieście... 8 na trasie jest jak najbardziej realne. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 10:41
|
|
|
ego napisał/a: | i raczej nie sugerowalbym się tym,że pali 11 gazu po mieście... 8 na trasie jest jak najbardziej realne. |
To jest spalanie Pb, ten samochód nigdy nie mial i nie ma gazu ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 12:41
|
|
|
Napisałem 11-13l po mieście a nie 11l, przy spokojnej jeździe wyszło mi kilka razy 11l ale wychodziło też po 13l |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 14:55
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | ego napisał/a: | i raczej nie sugerowalbym się tym,że pali 11 gazu po mieście... 8 na trasie jest jak najbardziej realne. |
To jest spalanie Pb, ten samochód nigdy nie mial i nie ma gazu ;] |
no tak,sory |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 17:36
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Znam auto, znam własciciela, dbal o nie, na czas wymieniane oleje itp. Lakierniczo idealne, ostatnio jak go ogladalem nie widzialem nigdzie nawet plamki rdzy. Srodek czysty, alusy nie zniszczone. Co do silnika to pracuje rowno, nie żęzi, cisnienie oleju dobre wiec panewki itp. ok. nigdy nie widziało gazu. Ogolnie warte kupna, po prostu wsiadasz i jezdzisz.
Mozesz uznac moja opinie za nieobiektywna bo znam sie z wlascicielem, ale szczerze radze jesli masz kupowac sedicivalvole to wzialby na twoim miejscu ten egzemplarz bo nie wymaga wkladu finansowego a doprowadzenie do ladu tego auta w przypadku jak wpakujesz sie na dojechany egzemplarz jest kosztowne. | A fotki robione w ...Gdyni na myjni Shell,ot taka ciekawostka. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:51
|
|
|
Bo auto po Gdyni jeździło, też taka ciekawostka |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|