|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Informacje dotyczace silnika |
Autor |
Wiadomość |
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-12-2005, 13:07 Informacje dotyczace silnika
|
|
|
Witam ponownie.Czy ktos z Was wie gdzie moze tkwic blad lub jaka jest przyczyna... zreszta opisze
Mam Tipo z roku 1992 miesiac 09 silnik o oznaczeniu 159 A3.048 1.6 ie
Jego dane zgadzaja sie z informacja zawarta na tabliczce w samochodzie i dokumencie pierwszej rejestracjii w Niemczech lecz wedlug informacji z innych zrodel silnik ten datuje sie jako zakladany od 03.1993 - 10.1995
Dotyczy to informacjii jakie sa podawane do roznych podzespolow np swiec.kabli VN.itp
Gdzie wiec tkwi roznica
Czyzby moj samochod mial jakas przekladke silnika?ale tak jak wspomnialem na wstepie na tabliczce istnieje rok 1992
Niby taki szczegol ale mnie to zaczelo interesowac
Kazda czesc jaka chce do niego porownac identyfikowana jest do silnika 159 A3.048 1.6 ie 66 kW- zakladanego od roku 1993 czyli rok pozniej od moich danych samochodu w dokumentach |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2005, 15:25
|
|
|
Wiesz, ja mam 1.6 gaźnik, u mnie wszedzie w katalogach pisze ze moj silnik byl robiony do 93 roku. A swoja Tempre mam z maja 1994 roku.
Tez tak mam, jak ide cos kupowac do mojego silnika, to wszedzie widze max '93 rok.
Pewnie masz ok, to znaczy silnik nie byl przekladany. Jedynie katalogi sie myla. Fiat bardzo duzo zmienia, zobacz na stronie ile wersji silnikow bylo samych 1.6, albo 1.4. (1.8 i 2.0 tez nie sa gorsze, a D i TD tez sie roznily, ale glownie zastosowanymi popmapi lub wtryskami).
Pewnie tez dlatego Ci co tworza katalogi, sami maja problemy z okresleniem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 09:41
|
|
|
miszko napisał/a: | Wiesz, ja mam 1.6 gaźnik, u mnie wszedzie w katalogach pisze ze moj silnik byl robiony do 93 roku. A swoja Tempre mam z maja 1994 roku.
|
Podobnie z moim A wszystko przez to, ze silnik nie byl montowany na zachodzie po '93 ze wzgledu na ekologie. W katalogach praktycznie go brak |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 10:48
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | ze wzgledu na ekologie. |
Własnie, teorerytcznie gaźniki juz w '93 roku mialy byc wycofane, bo "ekologia" weszła. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 20:46
|
|
|
miszko napisał/a: | ja mam 1.6 gaźnik |
miszko napisał/a: | z maja 1994 roku. |
Ja miałem Temprę "polską" na gaźniku (jak Miszko) i rejstrowaną w Polsce w pażdzierniku 1994 i zawsze były problemy w sklepach z częściami, później już mówiłem że to 1993r.
Ale najsympatyczniej ją wspominam i zdecydowanie wolę gazior! |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 10:05
|
|
|
miszko napisał/a: | Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | ze wzgledu na ekologie. |
Własnie, teorerytcznie gaźniki juz w '93 roku mialy byc wycofane, bo "ekologia" weszła. |
I w ten sposob na zachodzie silniki 1.4/1.6 umarly przez wtrysk i katalizator Tipo 1.4 na gazniku do setki ponad 12,5 s, gaznikowy 15,5s |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 10:21
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Tipo 1.4 na gazniku do setki ponad 12,5 s, gaznikowy 15,5s |
Masło maślne Chyba chciales napisac , gaźnikowy 12,5s , wtrysk 15,5s |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 11:10
|
|
|
miszko napisał/a: | Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Tipo 1.4 na gazniku do setki ponad 12,5 s, gaznikowy 15,5s |
Masło maślne Chyba chciales napisac , gaźnikowy 12,5s , wtrysk 15,5s |
No jasne |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 12:55
|
|
|
Gaźniki rules, może i gaźnik jest trochę przestarzały i czasami upierdliwy, ale dla 3 sek. warto się czasami pomęczyć z wyciąganiem ssania, czyszczeniem dysz i takie tam.
miszko napisał/a: | gaźnikowy 12,5s , wtrysk 15,5s |
Sprawdzał ktoś te dane organoleptycznie
Ostatnio zaczęło mnie korcić , żeby sprawdzić ile mój bolid ma do 100km/h |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 13:05
|
|
|
Chmm ja kiedys sprawdzalem. Na nowej A2, odcinek w trakcie budowy, mialem 2km pasa wylacznie dla siebie
Jednakze wyszlo mi okolo ~15sek, tylko jechalem na gazie i nie bylem pusty (troche klamotow, jakies narzedzia).
Pewie jak bym przelaczyl na Pb i wywalil klamoty to by bylo wieciej. (mysle w granicach 13sek).
Co ciekawe, Uno 1.0 (jedynie Pb) ma do setki tyle samo |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 15:26
|
|
|
romano napisał/a: |
Sprawdzał ktoś te dane organoleptycznie
|
Gaznik taki przestarzaly to wcale nie jest, chyba ze ktos ceni najbardziej ekologie. I wbrew pozorom cos mi sie wydaje, ze mniej klopotliwy od wtrysku i komputera
Ja nie mam co sprawdzac sprintu, bo nawet po przelaczaniu z LPG na Pb pozostaje zwezka w dolocie Ale teoretycznie 78KM z pojemnosci 1.4 to nawet dzis przyzwoity wynik, pomijajac oczywiscie motory 16V, ale to calkiej inna historia. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-12-2005, 16:21
|
|
|
Osobiscie nie jestem zwolennikiem przestazalych rozwiazan typu gaznik
Obsluga techniczna samochodu powinna sprowadzac sie do analiz komputerowych poszczegolnych czesci samochodu.Parametrow pracy,wykrycia usterki itp
Jezeli ktos lubi grzebac w gazniku i szukac przyczyny np.zatkanej dyszy/dziorawego plywaka lub zacietej przepustnicy to jego sprawa
Ja tam wole aby np komputer pokazal mi co dolega w danej chwili mojemu silnikowi
Panowie-telewizory lampowe byly dawno temu teraz sa LCD dajcie juz sobie spokoj z przestarzalymi technologiami .
A tak nawiasem mowiac to rozpatrywanie co lepsze GAZNIK czy WTRYSK to tak sie ma jak wyzszosc Swiat Bozego Narodzenia od Swiat Wielkanocnych
Kazdy chwali to co ma ale trzeba isc z postepem Niestety ale takie sa realia
Pozdrawiam i zycze milego dlubania w gaznikach |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 16:33
|
|
|
Ja od nowosci nic nigdy nie ruszalem przy gazniku.... a wole akurat gaznik, bo przy tej samej pojemnosci sa mocniejsze, oprocz MPI (dohc) - ale tego u nas az tak duzo nie jest. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 19:29
|
|
|
Netsat, generalnie to Ci przyznam rację. Nie będę zaprzeczał, że najnowsze rozwiązania techniczne są lepsze niż gaźnik, ale w naszych kilkunastoletnich autach wygląda to troche inaczej, im mniej techniki tym lepiej.
netsat napisał/a: | obsluga techniczna samochodu powinna sprowadzac sie do analiz komputerowych poszczegolnych czesci samochodu.Parametrow pracy,wykrycia usterki itp |
Dobrze powiedziane - powinna - a w praktyce to róznie wygląda, komputer niby nic nie pokazuje a problem jest i się zaczyna szukanie na oślep może to czujnik, moźe sonda może brak kontaku...itd.
Ja decydując się na zakup Tipo szukałem z gaźnikiem ze wzgledu na wiekszą moc i łatwiejszą obsługę gaźnika niż wtrysku.
Na koniec jedna ciekawostka w Nascar samochody zasilane są gaźnikami więc gaźniki jeszcze nie umarły |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 22:12
|
|
|
romano napisał/a: | szukałem z gaźnikiem |
Ja szukałem Tempry z gaźnikiem ale , ale koniecznie z ABS no i to wyeliminowało praktycznie gaźnik mam 1,6ie
Moja Tempra na gaźniku miała 180t'km i tak jak u Miszko nic nie było ruszane nic się nigdy nie zatkało ,nie prychało po prostu ssał aż miło.
A wtrysk - dziesiątki czujników po dwa sterowniki i katalizatory silniki krokowe a jak kabelek gdzieś w wiązce się poluzuje to, to wszystko durnieje i z jazdy nici |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2005, 09:35
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja od nowosci nic nigdy nie ruszalem przy gazniku.... a wole akurat gaznik, bo przy tej samej pojemnosci sa mocniejsze, oprocz MPI (dohc) - ale tego u nas az tak duzo nie jest. |
No wiec wlasnie - ja przy gazniku tez nic nie ruszalem Natomiast na pewno fajnie, zeby auto samo sie diagnozowalo, ale tak dobrze jeszcze nie ma i kazde szukanie bledow to koniecznosc jazdy do serwisu i PLACENIA za analize Niestety nie mowimy o nowych autach, tylko juz o dosc wiekowych rupciach, ktore kazdy chcialby jak najtaniej naprawic, gdy przestanie dzialac.
Jak slusznie zauwazyl Jarek i Romano, byle g... we wtrysku padnie i koniec jazdy... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-12-2005, 08:56 Re: Informacje dotyczace silnika
|
|
|
netsat napisał/a: | Witam ponownie.Czy ktos z Was wie gdzie moze tkwic blad lub jaka jest przyczyna... zreszta opisze
Mam Tipo z roku 1992 miesiac 09 silnik o oznaczeniu 159 A3.048 1.6 ie
Jego dane zgadzaja sie z informacja zawarta na tabliczce w samochodzie i dokumencie pierwszej rejestracjii w Niemczech lecz wedlug informacji z innych zrodel silnik ten datuje sie jako zakladany od 03.1993 - 10.1995
Dotyczy to informacjii jakie sa podawane do roznych podzespolow np swiec.kabli VN.itp
Gdzie wiec tkwi roznica
Czyzby moj samochod mial jakas przekladke silnika?ale tak jak wspomnialem na wstepie na tabliczce istnieje rok 1992
Niby taki szczegol ale mnie to zaczelo interesowac
Kazda czesc jaka chce do niego porownac identyfikowana jest do silnika 159 A3.048 1.6 ie 66 kW- zakladanego od roku 1993 czyli rok pozniej od moich danych samochodu w dokumentach |
nie wiem gdzie takie dane wyczytałeś podaje dobre dane 159 A3.048 od10/1992 do 04/1995 moc 55Kw 75Km a 66Kw 105Km ma 149 C2.046 i jest od chyba 2 wałkowy |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2005, 09:54 Re: Informacje dotyczace silnika
|
|
|
Cytat: | nie wiem gdzie takie dane wyczytałeś podaje dobre dane 159 A3.048 od10/1992 do 04/1995 moc 55Kw 75Km a 66Kw 105Km ma 149 C2.046 i jest od chyba 2 wałkowy |
Wiec Twoje dane nie sa dobre bo moje auto ma pierwsza rejestracje 09/1992 r silnik 159 A3.048 |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-12-2005, 10:00 Re: Informacje dotyczace silnika
|
|
|
netsat napisał/a: | nie wiem gdzie takie dane wyczytałeś podaje dobre dane 159 A3.048 od10/1992 do 04/1995 moc 55Kw 75Km a 66Kw 105Km ma 149 C2.046 i jest od chyba 2 wałkowy |
Wiec Twoje dane nie sa dobre bo moje auto ma pierwsza rejestracje 09/1992 r silnik 159 A3.048[/quote]
ja pracuje w sklepie mam katalogi kliku hurtowni z danymi aut i wszędzie jest tak jak napisałem , a apropo czytałeś kod silnika z silnika?? i sprawdz czy nr silnika nie są przypadkiem nabite
PS. podaj jeszcze kod nadwozia |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 10:00
|
|
|
każdy ma swój guścik, ale ja tam też gaźniczek wolę....
co innego nówki autka, ale tu to i moc większa choćby ciut i sprawniejsze, pod wzgldem ekologii też tak nie boli, poza tym kto jeździ na PB i ile? LPG niestety rulezz.....
psuć się w tym dużo nie ma i samemu rozebrać, naprawiać nie problem, a zresztą normalnie nie trzeba; nie ma co szukać uszkodzonych przepustnic, silniczków, wtryskiwaczy i wielu innych duperelków, założyć gaz łatwiej i też samemu coś modyfikować; za dużo elektroniki jednak szkodzi; coś się spsuje i co - od razu do serwisu lecieć i kasują nawet za zwykłą diagnozę (podczepić kompa i odczytać - kod to .. a może jednak...... hmmm....) i to niepewną też do końca; ze starszymi autkami łatwiej samemu jednak coś poprawić/wymienić/znaleźć, bo i mniej do szukania
oczywiście najnowsze niby są (chwilowo) trwalsze i niepsujące, tam trysk być musi, ale to nie o tych temat;
troszkę bajerków jak sonda i regulowane płynniejsze dawkowanie może i by się nadały, ale jak wraz z tym masa innych by była.. pamiętam dobrze jak co chwilę qmplowi i nie tylko pomagałem reanimować autko bo było ponapychane cudami i szukaj i szukaj co nawala, przerwany wężyk, wiązka kabli, jakiś czujnik, silniczek i wieeele innych. A na mecha/diag nie stać...
no ale w sumie każdy ma swój gust... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2005, 15:57 Re: Informacje dotyczace silnika
|
|
|
EGON nie przesadzaj Nie mam potrzeby podawania tutaj na forum pelnych danych numerowych mojego samochodu Napisalem Ci tylko wczesniej iz z dokumentow samochodu wynika ze pierwsz rejestracja byla w miesiacu 09/92 a nie jak to wynika z Twoich katalogow czyli 10/82 to wszystko zamykam z Toba polemike Chyba ze wedlug Ciebie mam isc np do Wydzialu Komunikacjii w Niemczech i tam sie z nimi klocic co do miesiaca zarerestowania |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-12-2005, 22:00
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | miszko napisał/a: | Wiesz, ja mam 1.6 gaźnik, u mnie wszedzie w katalogach pisze ze moj silnik byl robiony do 93 roku. A swoja Tempre mam z maja 1994 roku.
|
Podobnie z moim A wszystko przez to, ze silnik nie byl montowany na zachodzie po '93 ze wzgledu na ekologie. W katalogach praktycznie go brak |
A ja jak ide coś kupic do swojego to podjeżdzam autkiem bo sprzedawca nie ma pojęcia czy to będzie do mnie pasowało czy nie |
_________________
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2005, 02:23
|
|
|
wszystkie dwuwalkowe wtryskowe mialy 90km
od 105 do 109 km maja tylko stare gaznikowce w Ritmo i Delcie oczywiscie w tym samym bloku na dwuwalkowej glowicy 8v.
to takie krotkie sprostowanie co do 1.6 |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 18:08
|
|
|
EGON napisał/a: | a 66Kw 105Km ma 149 C2.046 i jest od chyba 2 wałkowy |
On ma 90KM, DOHC 8V, z systemem zasilania od GM.
netsat napisał/a: | rejestracje 09/1992 r silnik 159 A3.048 |
A ten silnik ma 75-76KM(zaleznie od zrodel (katalogi,autodata)) i jest jednowałkowy, uklad zasilania Weber-Marelli + Digiplex.
Produkowany w latach okolo 93-95. Wiec raczej wszystko sie zgadza, bo rowno z latami nie wprowadzali nowych modeli. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-12-2005, 18:15
|
|
|
Cytat: | A ten silnik ma 75-76KM(zaleznie od zrodel (katalogi,autodata)) i jest jednowałkowy, uklad zasilania Weber-Marelli + Digiplex.
Produkowany w latach okolo 93-95. Wiec raczej wszystko sie zgadza, bo rowno z latami nie wprowadzali nowych modeli. |
Wiec wynika z tego ze w swoim Tipo mam zamontowany silnik 159 A3.048 z data 09.92 ktory to byl produkowany dopiero rok pozniej czyli w 1993
:-({|= |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|