|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jakie autko na taxi? |
Autor |
Wiadomość |
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:18
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | I niestety dzisiejsze ropniaki okazują się bardziej zawodne od swoich starszych modeli. |
w dodatku piszą że diesel nie ma przyszłości |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:37
|
|
|
bzdury, nie znikną. Wyobrażasz sobie ciężarówkę z innym silnikiem niż diesel? (żuka i innych ,,reliktów'' nie wliczam.) |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:41
|
|
|
Wiadomo że ciężarówki i tego typu auta nadal będą zasilane tymże silnikiem ale mimo wszystko w autach osobowych przy zaostrzających się normach silniki diesla będą coraz droższe w zakupie, droższe w naprawach i ze względu na zaawansowaną budowę już nie tak całkiem bezawaryjne jak kiedyś. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:43
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | silniki diesla będą |
poprawka, JUŻ są. i jakoś dalej się sprzedają i mają dobrze. Nie jestem pewien jak teraz, ale kilka lat temu (nie dalej jak 4-5 ) diesle to było około 50% rynku nowych samochodów. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2010, 13:56
|
|
|
Silniki wysokopreżne miały jedną dużą zaletę. Paliwo było znacznie tańsze oraz silniki te mniej palą niż benzynowe.
A dzisiaj, różnica między benzyną a ropą jest już bardzo mała. Fakt nadal te ropniaki mniej palą, ale spalona ropa jest o wiele bardziej szkodliwa niż produkty spalania benzyny. Przez to ładują filtry, dopalacze i różnego rodzaju inne elementy.
A im więcej rzeczy tym więcej rzeczy ma może się psuć
Silniki benzynowe też ida do przodu, ale z nimi jest trochę mniej zabawy. Mitshubishi jako jeden z pierwszych włożył bezpośredni wtrysk (oznaczane jako GDI) do swoich aut, okazały się dosyć awaryjne. Dopiero tak naprawdę niedawno zaczeły się na dobre upowszechniać (FSI i inne).
Przy Mondeo, jak to Ford trzeba zadbać o blachy, silnik to stara konstrukcja, więc powinień poklekotać jeszcze trochę |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2010, 21:35
|
|
|
meter30 napisał/a: | Duży kombiak po mieście spali 10-12l LPG, natomiast ten sam wóz w dieslu nie powinien przekroczyć 7l. Do tego dolicz przegląd droższy o 63zł, utrzymanie instalacji, regulacje itp. Praktycznie na to samo wyjdzie, a diesel o wiele mniej awaryjny. Jeśli jeszcze ropka byłaby z oszczędności to już byłby super biznes |
Meter30, nie przesadzaj, liczysz 63 zł
Kurcze to liczmy tez Ambi Pury do auta i koszty myjni
Do tego, jeśli duży kombiak spali Ci po mieście 7 litrów ON to ja jest Calineczka
Porozmawiaj z użytkownikami dużych aut z silnikami diesla, użytkowanie tych aut NIE OPŁACAJĄ się w cyklu miejskim.
Długo się rozgrzewają, a do tego palą porównywalnie tyle co silniki PB.
Oczywiście w trasie są znacznie ekonomiczniejsze ale przecież na taksówce to auto nie jeździ non stop kolor bo częściej stoisz na słupku niż jeździsz.
Co do samej eksploatacji, owszem są trwałe choć z tych roczników już mniej ale jak coś $%$#%$### to za pieniądze, które musisz wydać na remont "bociana" naprawisz dwa albo trzy siniki benzynowe. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-12-2010, 21:40
|
|
|
jedni wolą diesla inni PB a jeszcze inni lpg - takie dyskusję są bezcelowe bo nikt zdania nie zmieni. Podobnie jak w nieśmiertelnych sporach o firmy olejów i że " gaz to zło " <- w tych tematach będzie zawsze tyle samo zwolenników co przeciwników i nie dojdzie się do porozumienia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-12-2010, 22:05
|
|
|
Emf, twoje argumenty mnie śmieszą, mondeo kombi waży praktycznie tyle samo co moja xantia, mam o 1/10L większy silnik i 7L w mieście to osiągam przy deptaniu... Tego długiego nagrzewania nie kumam, grzeje się tak samo jak benzyna, zwłaszcza w zimę, jak jeździłem temprą to zawsze czekałem do 30st. potem dopiero przerzucałem na gaz, no chyba że ktoś lubi katować auto na gazie od samego ruszenia Pozdro... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2010, 22:38
|
|
|
Bdm, po pierwsze nie porównuj Mondka z Xantią, Mondek to naparwdę wielki kombajn (nie umniejszając Cytrynce) i różnica w masie własnej to m.in. 100kg (cięższy jest oczywiście Mondek).
Po drugie, zgodnie z danymi technicznymi Twojego silnika, to producent podaje, że spala on w mieście 9,2 litra, a Ty piszesz, że przy deptaniu spala 20% mniej niż podaje producent?
Jaki cel więc ma Citroen, że zawyża te dane, nie spotkałem się jeszcze z sytuacją aby producent podawał wyższe spalanie niż auto spala w rzeczywistości (podobnie jak producenci tel. komórkowych w kwestii wytrzymałości baterii )?
Co do rozgrzewania, to przy -20st, na dworze ruszymy razem w mieście i zobaczymy kto pierwszy rozbierze się w aucie do podkoszulka
No chyba, że masz Webasto.
Jako użytkownik diesla powinieneś wiedzieć, że w zimie jego rozgrzewanie (ciepło w środku pojazdu) jest znacznie bardziej wydłużone w stosunku do silników PB. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2010, 10:45
|
|
|
Emf, wartości spalania jakie podaje producent to zwykłe cyferki które średnio obrazują rzeczywiste warunki, wystarczy spojrzeć na sposób w jakim w fabryce auto jest testowane. To 9.2 Litra to chyba przy non stop włączonej klimie i poruszaniu się po centrum Paryża Ja za 50zł czyli tam około 12L robię prawie 200km po mieście, co prawda nie mieszkam w warszawie czy Krakowie i nie mam aż takich korków, ale czasami po paręnaście minut się stoi... Co do tego rozgrzewania, no to rzeczywiście, trwa to troszkę dłużej, ale przy nowym termostacie, ciepło robi się akurat zanim zdążę odśnieżyć i odkopać auto z zaspy Pozdro. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-12-2010, 13:11
|
|
|
Bdm, no dokładnie - miasto miastu nie równe. Inne spalanie będzie miał ktoś w krakowie czy w warszawie a inne w sosnowcu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-12-2010, 10:38
|
|
|
Emf napisał/a: | Kurcze to liczmy tez Ambi Pury do auta i koszty myjni
Do tego, jeśli duży kombiak spali Ci po mieście 7 litrów ON to ja jest Calineczka
Porozmawiaj z użytkownikami dużych aut z silnikami diesla, użytkowanie tych aut NIE OPŁACAJĄ się w cyklu miejskim. |
To gazowego wozu nie trzeba myć i kupować zapachu?? Myślałem że to nie zależy od silnika Mam w domu braviankę diesla i choćby nie wiem w jakich warunkach jeździła to jeszcze nigdy nie zjadła więcej niż 7l |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2010, 16:01
|
|
|
meter30 napisał/a: | To gazowego wozu nie trzeba myć i kupować zapachu?? |
Chodzi mi o to, że taki śmieszny koszt jak 63zł to żaden argument. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|