Jakie wiertło najlepsze ? |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 23:24 Jakie wiertło najlepsze ?
|
|
|
Witam. Chłopaki juz 4 wiertło połamałem wiercąc otwory na nity w mojej temprze... Tak wiec chciałbym się was poradzić jakie wiertło jest najlepsze do metalu ? Bo nie wiem jakie kupic. Dzięki za odpowiedzi. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-11-2010, 23:34
|
|
|
Keray69, a co Ty masz pancerna tempre pierwsze lepsze wiertło powinno dac rade. sorki za sugesteie ale moze nie umiesz wiercic 4 iertła złamac to juz troche duzo... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 23:39
|
|
|
tipacz napisał/a: | Keray69, a co Ty masz pancerna tempre pierwsze lepsze wiertło powinno dac rade. sorki za sugesteie ale moze nie umiesz wiercic 4 iertła złamac to juz troche duzo... |
No chłopie tez się zdziwiłem... Mowie jak tak to zgnilizna jak tak to sie wiertła łamią. Wiercę w bagażniku podłogę jest tam bardzo gruba blacha i ciężko sie przebić |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 23:41
|
|
|
Wystarczy kupić DOBRE wiertło do metalu i powierci nie tylko Tempre,cena 5-15zł za sztukę a nie za komplet niby do metalu |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 23:59
|
|
|
zacznijmy od techniki wiercenia, mnie też się zdarzyło złamać kilka i powiem jedno, nie naciskać zbyt mocno, nie wiercić zbyt długo, żeby sie nie nagrzało i najważniejsze, do metalu to bez udaru.
Tak konkretnie, o jakiś tytanowych cudach zapomnij, pic na wodę-fotomontaż, kup normalne wiertła znanej firmy z naklejką made in UE |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-11-2010, 00:12
|
|
|
Raku napisał/a: | dobre, ostre. I nie używaj za dużo siły, bo widać masz krzepę |
O to chodzi ze jak nie użyje trochę siły to sie nie przewiercę. Chodzi o to miejsce:
Tam jest tak twarda i gruba blacha ze masakra jak sie nie ciśnie to sie nie przewierci...
Jelcyn napisał/a: | do metalu to bez udaru. |
Oczywiście tak właśnie wierciłem. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2010, 00:41
|
|
|
Keray69, na tym polega różnica właśnie między dobrym i złym wiertłem. Jesli wiertło np.jest tępe, przegrzane, etc. to musisz naciskać, a i tak nie chce wiercić, a mając dobre wiertło nie musisz praktycznie używać siły bo wierci "samo". Kup nowe wiertło i poczujesz różnicę |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-11-2010, 01:50
|
|
|
Hehehe wiertło wierci samo
Tak to nawet w Erze nie ma
Dociskać trzeba każde wiertło, tylko z umiarem, a do tego wiercąc w metalu i betonie trzeba wiertłu dać częściej "odpocząć" bo z przegrzania szybo się stępi. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-11-2010, 07:58
|
|
|
tylko uważaj na wiązkę i na oponę żebyś sobie nie uszkodził bo wężyk już poszedł ;P hehe |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2010, 23:06
|
|
|
Emf, nie zrozumieliśmy się, zauważ że użyłem cudzysłowia, to taka mała różnica |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-11-2010, 23:44
|
|
|
maidun, napisałeś:
maidun napisał/a: | mając dobre wiertło nie musisz praktycznie używać siły |
Spróbuj PRAKTYCZNIE NIE UŻYWAĆ SIŁY wiercąc w metalu albo betonie.
W drewnie, owszem ale przy grubym kawałku metalu nie wspominając nawet o betonie (pomimo udaru lub używając młota) i tak trzeba dociskać i to z w miarę niezłą parą. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-11-2010, 09:45
|
|
|
siły użyć trzeba - tylko podstawa o wiercić na niskich obrotach |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 12:06
|
|
|
Niskie obroty, jak nowe wiertło to lekko dociskać (minimalnie) i najlepiej sprawić jakieś chłodzenie jeśli wiercenie jest długotrwałe - do butelki po płynie do naczyń (takiej z nakrętką z dozownikiem nalej wody) i co chwilę parę kropel. Poza tym z doświadczenia wiem że wiertła łamią się przeważnie z jednego powodu - krzywo trzymasz wiertarkę. Musisz trzymać ją idealnie prostopadle do powierzchni wiercenia. Chyba że wiercisz w miejscu spawu to będziesz się musiał nieźle napocić i jeszcze niejedno wiertło złamiesz.
PS jakiej średnicy otwory robisz?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 13:28
|
|
|
meter30, wydaje mi sie, że takie "hartowanie" wiertła wodą, gdy jest nagrzane nie jest dobrym pomysłem, owszem stosuje się chłodzenie cieczą, np. także w piłach takich na stanowiskach pracy ("mlekiem") lecz jest to od samego początku, a nie na zasadzie, że na rozgrzane leje się zimne. Gdyż może to osłabić wiertło. (może i nawet pęknąć, ale tego pewny nie jestem).
Sam osobiście nie robiłbym tak, lepiej odczekać kilka minut i niech się samo ochłodzi. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 15:00
|
|
|
meter30, dobrze gada butla z wodą i co chwile podlewaj podczas wiercenia
W robocie setki dziur tak wywierciłem i wszystkie wiertła mam jak na razie kompletne. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 15:21
|
|
|
Kajlon, i na takie mocno rozgrzane też dajesz ? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 15:32
|
|
|
VEndriuV, podlewam cały czas jak wiercę jakąś grubszą blaszkę. Wodą schładzasz wiertło a nie hartujesz |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-11-2010, 21:10
|
|
|
meter30 napisał/a: | Poza tym z doświadczenia wiem że wiertła łamią się przeważnie z jednego powodu - krzywo trzymasz wiertarkę. Musisz trzymać ją idealnie prostopadle do powierzchni wiercenia. Chyba że wiercisz w miejscu spawu to będziesz się musiał nieźle napocić i jeszcze niejedno wiertło złamiesz.
PS jakiej średnicy otwory robisz?? |
Hehe zgadza sie musiałem wiercić trochę pod skosem, bo tam ciasno jest nie ma miejsca... A używam wierteł 4 cieniutkie to badziewie i delikatne strasznie
kaminkrz napisał/a: | ubek, jeszcze poruszył istotną kwestię - niskie obroty w metalu. |
O właśnie sprzedawca w sklepie powiedział mi, ze to jest bardzo ważne nawet ważniejsze od rodzaju wiertła
No a prace postępują tak:
Mam nadzieje, że wybaczycie mi nie dokładność i brak estetyki... Po prostu jest już zimno a do tego dysponuje małym warsztatem, by robić to ładniej... Chwilowo prace stanęły przy tej dziurze ponieważ muszę podumać jak to zrobić |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2010, 18:00
|
|
|
Emf, weź stare, przegrzane wiertło i spróbuj wywiercić jakiś otwór w stali grubości powiedzmy 1mm. Potem weź nowe wiertło i zrób to samo, to zrozumiesz o co mi chodziło.
Druga sprawa, zamiast łapać mnie za słowa i robić OT skupmy się na temacie tego postu.
Nie trzeba się szczególnie wysilać, żeby zrozumieć o co mi chodziło.
Pozdrawiam |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
|