Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie wiertło najlepsze ?
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-11-2010, 23:24   Jakie wiertło najlepsze ?

Witam. Chłopaki juz 4 wiertło połamałem wiercąc otwory na nity w mojej temprze... Tak wiec chciałbym się was poradzić jakie wiertło jest najlepsze do metalu ? Bo nie wiem jakie kupic. Dzięki za odpowiedzi.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 26-11-2010, 23:34   

Keray69, a co Ty masz pancerna tempre :?: pierwsze lepsze wiertło powinno dac rade. sorki za sugesteie ale moze nie umiesz wiercic :?: 4 iertła złamac to juz troche duzo...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-11-2010, 23:39   

tipacz napisał/a:
Keray69, a co Ty masz pancerna tempre :?: pierwsze lepsze wiertło powinno dac rade. sorki za sugesteie ale moze nie umiesz wiercic :?: 4 iertła złamac to juz troche duzo...



No chłopie tez się zdziwiłem... Mowie jak tak to zgnilizna jak tak to sie wiertła łamią. Wiercę w bagażniku podłogę jest tam bardzo gruba blacha i ciężko sie przebić :|
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2010, 23:41   

Wystarczy kupić DOBRE wiertło do metalu i powierci nie tylko Tempre,cena 5-15zł za sztukę a nie za komplet niby do metalu
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2010, 23:56   

dobre, ostre. I nie używaj za dużo siły, bo widać masz krzepę :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-11-2010, 23:59   

zacznijmy od techniki wiercenia, mnie też się zdarzyło złamać kilka i powiem jedno, nie naciskać zbyt mocno, nie wiercić zbyt długo, żeby sie nie nagrzało i najważniejsze, do metalu to bez udaru.
Tak konkretnie, o jakiś tytanowych cudach zapomnij, pic na wodę-fotomontaż, kup normalne wiertła znanej firmy z naklejką made in UE
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-11-2010, 00:12   

Raku napisał/a:
dobre, ostre. I nie używaj za dużo siły, bo widać masz krzepę :lol:


O to chodzi ze jak nie użyje trochę siły to sie nie przewiercę. Chodzi o to miejsce:

Tam jest tak twarda i gruba blacha ze masakra jak sie nie ciśnie to sie nie przewierci...

Jelcyn napisał/a:
do metalu to bez udaru.


Oczywiście tak właśnie wierciłem.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2010, 00:41   

Keray69, na tym polega różnica właśnie między dobrym i złym wiertłem. Jesli wiertło np.jest tępe, przegrzane, etc. to musisz naciskać, a i tak nie chce wiercić, a mając dobre wiertło nie musisz praktycznie używać siły bo wierci "samo". Kup nowe wiertło i poczujesz różnicę :)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-11-2010, 01:50   

Hehehe wiertło wierci samo ;)
Tak to nawet w Erze nie ma :D
Dociskać trzeba każde wiertło, tylko z umiarem, a do tego wiercąc w metalu i betonie trzeba wiertłu dać częściej "odpocząć" bo z przegrzania szybo się stępi.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-11-2010, 07:58   

tylko uważaj na wiązkę i na oponę żebyś sobie nie uszkodził :P bo wężyk już poszedł ;P hehe
     assistance   Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2010, 23:06   

Emf, nie zrozumieliśmy się, zauważ że użyłem cudzysłowia, to taka mała różnica :lol:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-11-2010, 23:44   

maidun, napisałeś:
maidun napisał/a:
mając dobre wiertło nie musisz praktycznie używać siły

Spróbuj PRAKTYCZNIE NIE UŻYWAĆ SIŁY wiercąc w metalu albo betonie.
W drewnie, owszem ale przy grubym kawałku metalu nie wspominając nawet o betonie (pomimo udaru lub używając młota) i tak trzeba dociskać i to z w miarę niezłą parą.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 28-11-2010, 09:45   

siły użyć trzeba - tylko podstawa o wiercić na niskich obrotach
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-11-2010, 12:06   

Niskie obroty, jak nowe wiertło to lekko dociskać (minimalnie) i najlepiej sprawić jakieś chłodzenie jeśli wiercenie jest długotrwałe - do butelki po płynie do naczyń (takiej z nakrętką z dozownikiem nalej wody) i co chwilę parę kropel. Poza tym z doświadczenia wiem że wiertła łamią się przeważnie z jednego powodu - krzywo trzymasz wiertarkę. Musisz trzymać ją idealnie prostopadle do powierzchni wiercenia. Chyba że wiercisz w miejscu spawu to będziesz się musiał nieźle napocić i jeszcze niejedno wiertło złamiesz.
PS jakiej średnicy otwory robisz??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2010, 13:28   

meter30, wydaje mi sie, że takie "hartowanie" wiertła wodą, gdy jest nagrzane nie jest dobrym pomysłem, owszem stosuje się chłodzenie cieczą, np. także w piłach takich na stanowiskach pracy ("mlekiem") lecz jest to od samego początku, a nie na zasadzie, że na rozgrzane leje się zimne. Gdyż może to osłabić wiertło. (może i nawet pęknąć, ale tego pewny nie jestem).

Sam osobiście nie robiłbym tak, lepiej odczekać kilka minut i niech się samo ochłodzi.
     Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2010, 15:00   

meter30, dobrze gada ;) butla z wodą i co chwile podlewaj podczas wiercenia 8)
W robocie setki dziur tak wywierciłem i wszystkie wiertła mam jak na razie kompletne.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2010, 15:21   

Kajlon, i na takie mocno rozgrzane też dajesz ?
     Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2010, 15:32   

VEndriuV, podlewam cały czas jak wiercę jakąś grubszą blaszkę. Wodą schładzasz wiertło a nie hartujesz ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-11-2010, 18:13   

ubek, jeszcze poruszył istotną kwestię - niskie obroty w metalu.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-11-2010, 21:10   

meter30 napisał/a:
Poza tym z doświadczenia wiem że wiertła łamią się przeważnie z jednego powodu - krzywo trzymasz wiertarkę. Musisz trzymać ją idealnie prostopadle do powierzchni wiercenia. Chyba że wiercisz w miejscu spawu to będziesz się musiał nieźle napocić i jeszcze niejedno wiertło złamiesz.
PS jakiej średnicy otwory robisz??


Hehe zgadza sie musiałem wiercić trochę pod skosem, bo tam ciasno jest nie ma miejsca... A używam wierteł 4 cieniutkie to badziewie i delikatne strasznie

kaminkrz napisał/a:
ubek, jeszcze poruszył istotną kwestię - niskie obroty w metalu.


O właśnie sprzedawca w sklepie powiedział mi, ze to jest bardzo ważne nawet ważniejsze od rodzaju wiertła ;D

No a prace postępują tak:




Mam nadzieje, że wybaczycie mi nie dokładność i brak estetyki... Po prostu jest już zimno a do tego dysponuje małym warsztatem, by robić to ładniej... Chwilowo prace stanęły przy tej dziurze ponieważ muszę podumać jak to zrobić :roll:
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2010, 18:00   

Emf, weź stare, przegrzane wiertło i spróbuj wywiercić jakiś otwór w stali grubości powiedzmy 1mm. Potem weź nowe wiertło i zrób to samo, to zrozumiesz o co mi chodziło.

Druga sprawa, zamiast łapać mnie za słowa i robić OT skupmy się na temacie tego postu.
Nie trzeba się szczególnie wysilać, żeby zrozumieć o co mi chodziło.

Pozdrawiam
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load