|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
podswietlenie licznika |
Autor |
Wiadomość |
alvaro69alv
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 153 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-08-2011, 10:17 podswietlenie licznika
|
|
|
siemka panowie mam pytanie orientuje sie ktos jak zrobic takie podswietlenie http://www.youtube.com/wa...feature=related dokładnie chodzi o to dodatkowe podswietlenie które pojawia sie razem z ruchem wskazówek |
_________________
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 13:19
|
|
|
Pytaj o to na elektrodzie. Zapewne trzeba wydrukować konkretny scalak z kostką i wsadem, nie wspominając już o zmianie konstrukcji tarcz... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:08
|
|
|
Cytat: | Pytaj o to na elektrodzie. Zapewne trzeba wydrukować konkretny scalak z kostką i wsadem, nie wspominając już o zmianie konstrukcji tarcz... |
Kolega pytał Nas bo pewnie sam umie szukac w Googlach |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:20
|
|
|
Odpisałeś mu chociaż? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:21
|
|
|
gru, jak chcesz pomagac a nie pisac bez sensu posty to odpisuj konkretnie jak wiesz, a jak nie to nic nie pisz |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:24
|
|
|
Przynajmniej staram się pomóc, wskazując trop.
PS. Nie ładnie tak się odnosić do byłego skodovkowicza |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:26
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | odpisuj konkretnie jak wiesz, a jak nie to nic nie pisz |
I kto to mówi...
Grzecznie panowie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:28
|
|
|
Jelcyn, nie pogadasz. Krzysztof wie lepiej. Przez co na tym forum nic się dowiedzieć nie można! Sorki za OT |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 15:08
|
|
|
Puściłem wiadomość do znajomego elektryka z innego forum, może coś doradzi. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 15:18
|
|
|
alvaro69alv, widzę 2 możliwości:
1. Pomiar impulsów obrotów i z czujnika prędkości, później sterowanie diodami w tarczach. Można na Atmedze to zrobić.
2. Mechaniczne "zapalanie" diod - ścieżka na tarczach, a do igieł doklejone blaszki.
Osobiście bym wybrał opcję 1. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
alvaro69alv
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 153 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 17:53
|
|
|
panowie ja sie nie znam na tych układach i całej tej elektronicznej zabawie ,moze jakis link jak to wyglada w praktyce |
_________________
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-08-2011, 22:59
|
|
|
Jeżeli chodzi o obroty to spoko na obrotomierz leci prąd.więc trzeba mieć jakiś sprytny układ elektroniczny który przy odpowiednim napięciu zapala koleją diodę...coś jak analizator widma w sprzęcie audio...ale jak w TT zamienic obroty linki na prędkościomierzu w sygnał elektryczny to już wyższa szkoła jazdy...elektroda to nie głupi pomysł żeby poczytać
** Dodano: 25-08-2011, 00:02 **
na tym filmie jest chyba golf4 lub cos podobnego wiec tam predkośc też jest zczytywana elektronicznie o ile sie nie mylę,heh to taki licznik digital tylko pokazywany po okręgu:) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-08-2011, 13:50
|
|
|
sosen86, w Dedrze Digital jest ładniejszy.
Przy obrotomierzu raczej jest wykorzystany pomiar częstotliwości, a nie napięcia.
Co do prędkościomierza:
a) jest Digital i jest ABS: czujnik prędkości w skrzyni lub pomiar prędkości pojazdu w oparciu o czujnik (efekt Hall'a) - albo dodany drugi własny bądź wykorzystanie sygnału z ABS,
b) jest Digital i niet ABS: czujnik prędkości w skrzyni,
c) jest Analog i jest ABS: pkt. a),
d) jest Analog i niet ABS: 1) zastosowanie idei z punktu a, czyli czujnik przy którymś z przednich kół (zaleta to brak ingerencji w estetykę licznika przed oczami kierowcy); 2) jak wcześniej wspomniałem, pewna ingerencja w tarczę licznika czyli zastosowanie podobnego efektu ale na tarczy. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|