Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
podswietlenie licznika
Autor Wiadomość
alvaro69alv 



Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 153
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-08-2011, 10:17   podswietlenie licznika

siemka panowie mam pytanie orientuje sie ktos jak zrobic takie podswietlenie http://www.youtube.com/wa...feature=related dokładnie chodzi o to dodatkowe podswietlenie które pojawia sie razem z ruchem wskazówek
_________________
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-08-2011, 13:19   

Pytaj o to na elektrodzie. Zapewne trzeba wydrukować konkretny scalak z kostką i wsadem, nie wspominając już o zmianie konstrukcji tarcz...
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 24-08-2011, 14:08   

Cytat:
Pytaj o to na elektrodzie. Zapewne trzeba wydrukować konkretny scalak z kostką i wsadem, nie wspominając już o zmianie konstrukcji tarcz...

Kolega pytał Nas bo pewnie sam umie szukac w Googlach :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-08-2011, 14:20   

Odpisałeś mu chociaż? :zolta:
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 24-08-2011, 14:21   

gru, jak chcesz pomagac a nie pisac bez sensu posty to odpisuj konkretnie jak wiesz, a jak nie to nic nie pisz :zolta:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-08-2011, 14:24   

Przynajmniej staram się pomóc, wskazując trop.

PS. Nie ładnie tak się odnosić do byłego skodovkowicza :evil:
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-08-2011, 14:26   

KrzychuB napisał/a:
odpisuj konkretnie jak wiesz, a jak nie to nic nie pisz

I kto to mówi...
Grzecznie panowie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-08-2011, 14:28   

Jelcyn, nie pogadasz. Krzysztof wie lepiej. Przez co na tym forum nic się dowiedzieć nie można! Sorki za OT :?
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-08-2011, 15:08   

Puściłem wiadomość do znajomego elektryka z innego forum, może coś doradzi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-08-2011, 15:18   

alvaro69alv, widzę 2 możliwości:
1. Pomiar impulsów obrotów i z czujnika prędkości, później sterowanie diodami w tarczach. Można na Atmedze to zrobić.
2. Mechaniczne "zapalanie" diod - ścieżka na tarczach, a do igieł doklejone blaszki.

Osobiście bym wybrał opcję 1.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
alvaro69alv 



Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 153
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-08-2011, 17:53   

panowie ja sie nie znam na tych układach i całej tej elektronicznej zabawie ,moze jakis link jak to wyglada w praktyce
_________________
     assistance   Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-08-2011, 22:59   

Jeżeli chodzi o obroty to spoko na obrotomierz leci prąd.więc trzeba mieć jakiś sprytny układ elektroniczny który przy odpowiednim napięciu zapala koleją diodę...coś jak analizator widma w sprzęcie audio...ale jak w TT zamienic obroty linki na prędkościomierzu w sygnał elektryczny to już wyższa szkoła jazdy...elektroda to nie głupi pomysł żeby poczytać :)

** Dodano: 25-08-2011, 00:02 **
na tym filmie jest chyba golf4 lub cos podobnego wiec tam predkośc też jest zczytywana elektronicznie o ile sie nie mylę,heh to taki licznik digital tylko pokazywany po okręgu:)
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-08-2011, 13:50   

sosen86, w Dedrze Digital jest ładniejszy. :lalala:
Przy obrotomierzu raczej jest wykorzystany pomiar częstotliwości, a nie napięcia.
Co do prędkościomierza:
a) jest Digital i jest ABS: czujnik prędkości w skrzyni lub pomiar prędkości pojazdu w oparciu o czujnik (efekt Hall'a) - albo dodany drugi własny bądź wykorzystanie sygnału z ABS,
b) jest Digital i niet ABS: czujnik prędkości w skrzyni,
c) jest Analog i jest ABS: pkt. a),
d) jest Analog i niet ABS: 1) zastosowanie idei z punktu a, czyli czujnik przy którymś z przednich kół (zaleta to brak ingerencji w estetykę licznika przed oczami kierowcy); 2) jak wcześniej wspomniałem, pewna ingerencja w tarczę licznika czyli zastosowanie podobnego efektu ale na tarczy.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load