|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Proszę o opinie na temat 1.6 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 15:28 Proszę o opinie na temat 1.6 DOHC
|
|
|
Mój brat ma okazję kupić Temprę z silnikiem o oznaczeniu 159B9 z 95 roku.
Przebieg 160 tys. Auto było na bierząco serwisowane i ma kosztować 3100 zł. Czy warto ją kupić? Bratu bardziej niż na mocy zależy na bezusterkowści i na niskim spalaniu. Mie mam pojęcia czy 1.6 DOHC spełnia te oczekiwania. Poradźcie. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 17:49
|
|
|
Niskie spalanie to on nie ma napewno. Dyche wychleje na bank..
Bezawaryjnosc? Hmm jak to Fiat. Zalezy co tam za diabel siedzi w tym aucie.Raz trafisz egzamplarz co sie nie psuje(patrzm moj 1,6 DOHC) a raz szajs co sie sypie non stop. Sprawdz go dokladnie. Silnik przedewszystkim. Cisnienie na cylindrach sprawdz itd. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 18:11
|
|
|
Przedewszystkich liczy sie stan techniczny. Sprawdz zawieszenie z tylu - czy kola nie wygladaja tak /----\ (z daleka patrz). Sprawdz jak silnik chodzi, czy sie wkreca na obroty, czy nie strzela. Przyslach sie silnikowi czy cos nie stuka, puka. Czy chodzi dobrze na Pb i na LPG (zakladam ze ma).
Okolo 10litrow LPG Ci spali. Na trasie mozesz zejsc nizej.
Zalezy wszystko od tego jak bylo serwisowane i dbane auto. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 19:01
|
|
|
kamin napisał/a: | Mój brat ma okazję kupić Temprę z silnikiem o oznaczeniu 159B9 z 95 roku |
kamin napisał/a: | Mie mam pojęcia czy 1.6 DOHC spełnia te oczekiwania |
Z tego co wiem, to nie było tempr 1,6 DOHC a oznaczenie silnika wskazuje na silnik 1,6 z jednym wałkiem rozrządu na wielopunktowym wtrysku.
kamin napisał/a: | Czy warto ją kupić? |
To zależy od stamu technicznego i wyposażenia i czy ma lpg.
Te silniki potrafią zrobic przebiegi 300 tyś. i więcej, z silnikiem nie powinno być problemu no chyba, że zajechany. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 19:21
|
|
|
Były Tempry z DOHC - 1.6. To jest rodzina silnikow spokrewniona z 1.8 i 2.0.
Tak to jest MPI - 90 konny |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 19:39
|
|
|
No tak, ale to jest silnik na jednym wałku rozrządu potem stosowany w punto 90
DOHC mają pojemność 1585 a SOHC 1581. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 19:55
|
|
|
romano napisał/a: | OHC mają pojemność 1585 a SOHC 1581. |
Zwracam honor Dobrze mówisz.... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 20:10
|
|
|
miszko napisał/a: | Dobrze mówisz.... |
Tu sie zgadzam z Panem Prezesem w 100% |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2005, 20:26
|
|
|
romano napisał/a: | DOHC mają pojemność 1585 a SOHC 1581. |
Znaczy sie jest blad w tej tabelce i powinno byc OHC? |
_________________ ... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 21:17
|
|
|
Poprawiłem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 21:34
|
|
|
Auto nie ma LPG. Stan techniczny jest dość dobry. To auto firmy w której pracuje mój brat. Kierowcy firmy mówią, że do roboty jest przednie zawieszenie i nic więcej. Co do wyposażenia to jest centralny na pilota, elektryczne szyby i deska digital. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-12-2005, 00:16
|
|
|
co z was za klubowicze? kupuj kupuj kupuj..........a potem sie zobaczy |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2005, 02:21
|
|
|
Dodam jeszcze, że brat ma teraz Sierre 2.0 DOHC (120 konną) z LPG z 91 chyba roku. Sierra ma centralny na pilota, wspomaganie, szyberdach, przebieg 250 tys i wygląda dobrze. Zero rdzy. Nie jest jednak ocynkowana więc pewnie rdza zacznie się niebawem pojawiać. Żeby kupić Temprę brat musiałby sprzedać Forda. Zatem jeszcze raz zapytam czy warto? |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2005, 08:03
|
|
|
kamin napisał/a: | Nie jest jednak ocynkowana więc pewnie rdza zacznie się niebawem pojawiać |
Tu kokoszka dziobala,tam kokoszka dziobala.:) |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2005, 09:12
|
|
|
kamin, T/T byly ocynkowane, ale niestety i korozja tez wejdzie. Zla naprawa blacharska, jakies uszkodzenie mechaniczne i rdza moze wyjsc. Dosyc czesta dolegliwoscia T/T sa rdzewiejace tylnie nadkola. A to za sprawa, ze tam w srodku miedzy "sciana" bagaznika a zewnatrzna blacha osadza sie kurz i brud. Z czasem to zaczyna "trzymac" wilgoc i nawet warstwa ocynku sie poddaje.
Sprawdz jak sie w tej Tempre trzymaja tylnie nadkola.
kamin napisał/a: | atem jeszcze raz zapytam czy warto? |
Trudno Ci odpowiedziec. Powiemy, ze tak, to brat kupi, a tu sie okaze ze bedzie sie psula to bedziesz na nas krzywo patrzyl. Wszystko zalezy od stanu tej Tempry.
Silnik ma dobry, przy normalnym uzytkowaniu i wymianie oleju powinine dlugo pojezdzic.
Za super stara tez nie jest - 95 rok. Wiec to juz schyłek produkcji Tempr. Nowsza trudno bedzie dostac. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
czapa
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 6 Skąd: Piaseczno
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-12-2005, 10:05
|
|
|
mam taką tempre,przyjechałem nią 240tys i zadnych napraw powazniejszych w silniku,mozna jedynie przyczepic sie do zawieszenia,skrzyni biegów,oraz blachy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|