|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
swap silnika benzynka->dieselek |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 18:08 swap silnika benzynka->dieselek
|
|
|
Witam.
Interesuje mnie swap silnika z benzyniaka na dieselka. Rozumiecie - mam dostęp do sporych "oszczędności".
Ciekawią mnie koszty, no i ile przy tym roboty. Co trzeba wymienić i co przystosować. Czy trzeba kombinować ze zbiornikiem paliwa i przewodami i takie tam. Czy amorki muszą być jakieś inne czy coś? Wiązka elektryczna - co z nią? No i co ze skrzynką biegów, sprzęgłem? Robił już ktoś taki swap? No i jaki silniczek bardziej nie zawodny - zaturbiony czy też nie?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 18:44
|
|
|
Niezly temat:D
Pare osob to robilo...obecnie to chyba raczej malo oplacalne juz lepiej sobie znalezc ladnego dieselka. No chyba ze masz dostep do tanich czesci tez bo generalnie caly przod komputer osprzet do wymiany
Co do trwalosci to jesli wiesz jak jezdzic turbinak i poprzednik tez wiedzial to wytrzyma tyle co nie uturbiony a jest duzo zwawszy:] |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 19:03
|
|
|
Opłacalne dla mnie byłoby pod względem paliwa - no chyba każdy lubi jeździć za free (mam na myśli paliwo). Niestety dostępu do tanich części jako tako nie mam. Zmieniać autka to nie chce bo tego już bardzo polubiłem, a i też buda jest zdrowa i stan techniczny (prawie bardzo) dobry |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 19:24
|
|
|
Witam
w zależności od wersji benzynowego silnika, widzę że wiele częsci z tych mocniejszych benzyniaków jest identycznych jak w dieslu, natomiast musiałbyś trafić za godziwe pieniądze i w dobrym stanie silnik diesla (turbodiesla) w komplecie ze skrzynią biegów (oczywiście silnik od Tipo/Tempra), wtedy unikniesz wielu kłopotów. pozostałoby tylko dopasowac osprzęt i trochę elektrykę.. silnik 1,9 TD nie ma żadnego komputera itd |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 20:55
|
|
|
czyli najlepszym chyba sposobem byłoby dorwać jakiegoś bitego w dup(k)ę, ew bez prawa rejestracji TT w dieslu i wtedy bawić się w swapa.
A jak wygląda sytuacja ze zbiornikiem i przewodami od niego?
A co by się działo gdybym zostawił skrzynkę biegów z benzyniaka, o ile oczywiście spasiła by z silnikiem. Często by trzeba było mieszać biegami czy jak?
Co do kompa to w zwykłym dieslu też chyba nie ma no bo i po co? To teoretycznie elektryka dotyczyła by alternatora i rozrusznika tylko? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:16
|
|
|
Witam
przemog666 napisał/a: | czyli najlepszym chyba sposobem byłoby dorwać jakiegoś bitego w dup(k)ę, ew bez prawa rejestracji TT w dieslu i wtedy bawić się w swapa.
A jak wygląda sytuacja ze zbiornikiem i przewodami od niego?
A co by się działo gdybym zostawił skrzynkę biegów z benzyniaka, o ile oczywiście spasiła by z silnikiem. Często by trzeba było mieszać biegami czy jak?
Co do kompa to w zwykłym dieslu też chyba nie ma no bo i po co? To teoretycznie elektryka dotyczyła by alternatora i rozrusznika tylko? |
Inne przełożenie przekładni głownej przede wszytskim, benzyniak kręci do 6000 obr maks, a diesel chyba do 4000. mocniejsze póloski, diesel pewnie szybko by ukręcił te od 1,4. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:52
|
|
|
Napewno prostsza sprawa niż robienie swapa w drugą strone
Ale jak widze masz wersje 1,6 więc pociąga to za sobą spore problemy. Chyba że pozostaniesz przy wersji 1,7 lub 1,9 bez turba wtedy starczy sam motor ze skrzynią przełożyć, dodać filtr paliwa dieslowski i sterownik od świec zarowych i w zasadzie można już smigać.
Natomiast 1,9TD wymaga w tej sytuacji jeszcze zmiany zwrotnic bo ma grubsze półosie i przeguby. No heble większe bo 257mm.
Niezaleznie od wersji diesla trzeba zmienić sprężyny z przodu bo inaczej Ci przód klapnie całkiem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:56
|
|
|
nie oplacalny swap
wiazka elektryczna, bak - inny wlew paliwa, skrzynia, poloski, przeguby, poduszki, uklad paliwowy, zawieszka przod.. no i jakis licznik pozniej by sie przydal.. chlodnice jaka masz z zbr. wyrywnawczym na niej? jesli tak to do wymiany.. szkoda zachodu |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 10:08
|
|
|
Hipo napisał/a: | Chyba że pozostaniesz przy wersji 1,7 lub 1,9 bez turba wtedy starczy sam motor ze skrzynią przełożyć, dodać filtr paliwa dieslowski i sterownik od świec zarowych i w zasadzie można już smigać. |
czyli jakaś nadzieja istnieje?
opti napisał/a: | chlodnice jaka masz z zbr. wyrywnawczym na niej? |
zbiorniczek mam na nadkolu.
A koszty? Orientujecie się jakie mogą być koszty? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 10:39
|
|
|
przemog666 napisał/a: | czyli jakaś nadzieja istnieje? |
Nadzieja istnieje zawsze.
przemog666 napisał/a: | A koszty? Orientujecie się jakie mogą być koszty? |
To wszystko zależy od tego za ile wyrwiesz silnik i skrzynie i w jakim stanie one będą. Koszt samego filtra to ok 40zł.Reszta wyjdzie w praniu.I tak wydaje mi się ze lepiej byś zrobił jak byś znalazł innego tipka w dieslu. Może moim byś był zainteresowany? |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 12:16
|
|
|
gepard napisał/a: | Może moim byś był zainteresowany? |
Hmm. A jaka cena? W sumie jakbym miał dwa tipacze pod oknem to fajnie by było |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2008, 13:32
|
|
|
przemog666, przedewszystkim ja bym jak juz to wchodził w 1,9TD żeby mieć jakaś satysfakcje z tej roboty. Jednak jak kupisz coś w całości oryginał to napewno lepiej na tym wyjdziesz bo raz że taniej, dwa że będziesz wszystko miał odrazu i nic nie trzeba dorabiać kombinować itp. Bo zapomnialem jeszcze dodać wczesniej że trzeba jeszcze cały wydech wywalić bo średnica jest większa niż przy benzynach. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
matizz86
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 171 Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-02-2008, 08:55 średnio to widze
|
|
|
nie opłaca się przerabiac benzyny na diesla za duzo czesci do wymiany a i tak nie bedzie to to samo co orginalny td. taniej bedzie jak bys kupił nowe autko w td no i przedewszystkim lepiej. pozdrawiam i czekam na koncowy efekt planu |
_________________ tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2008, 13:27
|
|
|
Już wyklepałem sobie taki swap. Fakt faktem, zero opłacalności. Lepiej mi już wyjdzie sprzedawać "oszczędności" i nadal jeździć na pb/lpg, w szczególności kiedy mój tipek więcej się nastoi teraz na parkingu, a dłuższe trasy (700km) robi średnio co dwa tygodnie.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam! |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
matizz86
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 171 Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24-02-2008, 16:06
|
|
|
nie ma sprawy polecamy się na przyszłość |
_________________ tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|