Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap silnika benzynka->dieselek
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2008, 18:08   swap silnika benzynka->dieselek

Witam.
Interesuje mnie swap silnika z benzyniaka na dieselka. Rozumiecie - mam dostęp do sporych "oszczędności".
Ciekawią mnie koszty, no i ile przy tym roboty. Co trzeba wymienić i co przystosować. Czy trzeba kombinować ze zbiornikiem paliwa i przewodami i takie tam. Czy amorki muszą być jakieś inne czy coś? Wiązka elektryczna - co z nią? No i co ze skrzynką biegów, sprzęgłem? Robił już ktoś taki swap? No i jaki silniczek bardziej nie zawodny - zaturbiony czy też nie?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2008, 18:44   

Niezly temat:D
Pare osob to robilo...obecnie to chyba raczej malo oplacalne juz lepiej sobie znalezc ladnego dieselka. No chyba ze masz dostep do tanich czesci tez bo generalnie caly przod komputer osprzet do wymiany

Co do trwalosci to jesli wiesz jak jezdzic turbinak i poprzednik tez wiedzial to wytrzyma tyle co nie uturbiony a jest duzo zwawszy:]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2008, 19:03   

Opłacalne dla mnie byłoby pod względem paliwa - no chyba każdy lubi jeździć za free (mam na myśli paliwo). Niestety dostępu do tanich części jako tako nie mam. Zmieniać autka to nie chce bo tego już bardzo polubiłem, a i też buda jest zdrowa i stan techniczny (prawie bardzo) dobry ;D
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 19:24   

Witam
w zależności od wersji benzynowego silnika, widzę że wiele częsci z tych mocniejszych benzyniaków jest identycznych jak w dieslu, natomiast musiałbyś trafić za godziwe pieniądze i w dobrym stanie silnik diesla (turbodiesla) w komplecie ze skrzynią biegów (oczywiście silnik od Tipo/Tempra), wtedy unikniesz wielu kłopotów. pozostałoby tylko dopasowac osprzęt i trochę elektrykę.. silnik 1,9 TD nie ma żadnego komputera itd :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2008, 20:55   

czyli najlepszym chyba sposobem byłoby dorwać jakiegoś bitego w dup(k)ę, ew bez prawa rejestracji TT w dieslu i wtedy bawić się w swapa.
A jak wygląda sytuacja ze zbiornikiem i przewodami od niego?
A co by się działo gdybym zostawił skrzynkę biegów z benzyniaka, o ile oczywiście spasiła by z silnikiem. Często by trzeba było mieszać biegami czy jak?
Co do kompa to w zwykłym dieslu też chyba nie ma no bo i po co? To teoretycznie elektryka dotyczyła by alternatora i rozrusznika tylko?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:16   

Witam
przemog666 napisał/a:
czyli najlepszym chyba sposobem byłoby dorwać jakiegoś bitego w dup(k)ę, ew bez prawa rejestracji TT w dieslu i wtedy bawić się w swapa.
A jak wygląda sytuacja ze zbiornikiem i przewodami od niego?
A co by się działo gdybym zostawił skrzynkę biegów z benzyniaka, o ile oczywiście spasiła by z silnikiem. Często by trzeba było mieszać biegami czy jak?
Co do kompa to w zwykłym dieslu też chyba nie ma no bo i po co? To teoretycznie elektryka dotyczyła by alternatora i rozrusznika tylko?


Inne przełożenie przekładni głownej przede wszytskim, benzyniak kręci do 6000 obr maks, a diesel chyba do 4000. mocniejsze póloski, diesel pewnie szybko by ukręcił te od 1,4.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-02-2008, 08:52   

Napewno prostsza sprawa niż robienie swapa w drugą strone ;)

Ale jak widze masz wersje 1,6 więc pociąga to za sobą spore problemy. Chyba że pozostaniesz przy wersji 1,7 lub 1,9 bez turba wtedy starczy sam motor ze skrzynią przełożyć, dodać filtr paliwa dieslowski i sterownik od świec zarowych i w zasadzie można już smigać.

Natomiast 1,9TD wymaga w tej sytuacji jeszcze zmiany zwrotnic bo ma grubsze półosie i przeguby. No heble większe bo 257mm.

Niezaleznie od wersji diesla trzeba zmienić sprężyny z przodu bo inaczej Ci przód klapnie całkiem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-02-2008, 08:56   

nie oplacalny swap

wiazka elektryczna, bak - inny wlew paliwa, skrzynia, poloski, przeguby, poduszki, uklad paliwowy, zawieszka przod.. no i jakis licznik pozniej by sie przydal.. chlodnice jaka masz z zbr. wyrywnawczym na niej? jesli tak to do wymiany.. szkoda zachodu
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2008, 10:08   

Hipo napisał/a:
Chyba że pozostaniesz przy wersji 1,7 lub 1,9 bez turba wtedy starczy sam motor ze skrzynią przełożyć, dodać filtr paliwa dieslowski i sterownik od świec zarowych i w zasadzie można już smigać.

czyli jakaś nadzieja istnieje?
opti napisał/a:
chlodnice jaka masz z zbr. wyrywnawczym na niej?

zbiorniczek mam na nadkolu.

A koszty? Orientujecie się jakie mogą być koszty?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2008, 10:39   

przemog666 napisał/a:
czyli jakaś nadzieja istnieje?

Nadzieja istnieje zawsze.
przemog666 napisał/a:
A koszty? Orientujecie się jakie mogą być koszty?

To wszystko zależy od tego za ile wyrwiesz silnik i skrzynie i w jakim stanie one będą. Koszt samego filtra to ok 40zł.Reszta wyjdzie w praniu.I tak wydaje mi się ze lepiej byś zrobił jak byś znalazł innego tipka w dieslu. Może moim byś był zainteresowany?
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2008, 12:16   

gepard napisał/a:
Może moim byś był zainteresowany?

Hmm. A jaka cena? W sumie jakbym miał dwa tipacze pod oknem to fajnie by było ;D
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-02-2008, 13:32   

przemog666, przedewszystkim ja bym jak juz to wchodził w 1,9TD żeby mieć jakaś satysfakcje z tej roboty. Jednak jak kupisz coś w całości oryginał to napewno lepiej na tym wyjdziesz bo raz że taniej, dwa że będziesz wszystko miał odrazu i nic nie trzeba dorabiać kombinować itp. Bo zapomnialem jeszcze dodać wczesniej że trzeba jeszcze cały wydech wywalić bo średnica jest większa niż przy benzynach.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-02-2008, 08:55   średnio to widze

nie opłaca się przerabiac benzyny na diesla za duzo czesci do wymiany a i tak nie bedzie to to samo co orginalny td. taniej bedzie jak bys kupił nowe autko w td no i przedewszystkim lepiej. pozdrawiam i czekam na koncowy efekt planu
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2008, 13:27   

Już wyklepałem sobie taki swap. Fakt faktem, zero opłacalności. Lepiej mi już wyjdzie sprzedawać "oszczędności" i nadal jeździć na pb/lpg, w szczególności kiedy mój tipek więcej się nastoi teraz na parkingu, a dłuższe trasy (700km) robi średnio co dwa tygodnie.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 24-02-2008, 16:06   

nie ma sprawy polecamy się na przyszłość
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load