|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra 2,0 |
Autor |
Wiadomość |
raven911
witamy nowego
Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2007, 22:09 tempra 2,0
|
|
|
witam
niestety na fiatach za bardzo sie nie znam, więc postanowiłem zapytać o to was użytkowników.
Przeglądam już od jakiegoś czasu ogłoszenia i w oko wpadła mi tempra, niestety jako że szukam auta oszczędnego wybór padł na gaz.
I tutaj mam na myśli autko z silnikiem 2,0 o mocy 115KM ---> Powiedzcie mi co to jest? czy to będzie 2,0 8V (czy to jest jedno punkt)?? czy może lepiej poszukać jakiegoś 1,6?
Jak wygląda eksploacja tempry, czy o części łatwo, jak z ich cenami? czy są duże różnice konstrukcyjne 1,6 i 2,0
Jakie jest spalnie obu tych motorków w mieście (Lpg) i jak z ich żywotnością - czy przebiegi rzędu 210k 230k km wymagają jakieś szczególnej opieki??
zależy mi w miare na ekonomi autka ..... i wiem że 2,0 to sporo (ma lpg), ale czy pali dużo więcej od 1,6
pozdrawiam i czekam na opinie i informacje
Sławek |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2007, 22:32
|
|
|
raven911 napisał/a: | I tutaj mam na myśli autko z silnikiem 2,0 o mocy 115KM ---> Powiedzcie mi co to jest? czy to będzie 2,0 8V (czy to jest jedno punkt)?? czy może lepiej poszukać jakiegoś 1,6? |
To jest 2.0 8v 113PS jedno-punkt a czy chcesz 1.6 to zależy tylko od ciebie
raven911 napisał/a: | Czy o części łatwo, jak z ich cenami? czy są duże różnice konstrukcyjne 1,6 i 2,0 |
Wszystko co do 2.0 jest droższe niż do 1.6 no i róznice konstrukcyjne tez są A z częściami bywa różnie , ale tu na forum myśle że prawie zawsze znajdziesz coś czego będziesz szukał albo ktoś ci pomoże
raven911 napisał/a: | Jakie jest spalnie obu tych motorków w mieście (Lpg) |
Mój 2.0 tak łyka srednio 16-17 , ale musze podkreślić że mam ciężką noge raz próbowałem zeszłem do 12 , ale taka jazda to nie dlamnie w trasie zjedzie poniżej 10 a między silnikami 2.0 a 1.6 różnica spalania niejest aż tak wielka jak różnica mocy |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2007, 23:49
|
|
|
KRT napisał/a: | To jest 2.0 8v 113PS jedno-punkt a czy chcesz 1.6 to zależy tylko od ciebie |
Jaki jedno-punkt?To jest wielopunktowy wtrysk.
raven911 napisał/a: | czy są duże różnice konstrukcyjne 1,6 i 2,0 |
1.6 jest bardziej zbliżony do 1.4.Silniki 2.0 8V ,16V i 1.8 8V i 16V są z jednej "rodziny" (16v maja inna głowice i inny kształt tłoków).1.6 (najczęściej) jest jedno-wałkowy i jednopunktowy natomiast 2.0 ma dwa wałki w głowicy i wielopunktowy wtrysk . |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 05:35
|
|
|
2.0 16V nie było nigdy w Temprach (fabryka nie wypuszczała), jedynie 2.0 8V.
2.0 16V były za to w Tipo.
1.4/1.6 to wspólna rodzina silników i były w wersjach
1.4 gaźnik, SPI
1.6 gaźnik, SPI, MPI
SPI - pojedyńczy wtrysk
MPI - wielkopunktowy
1.6 MPI jest mało spotykany, ale najmocniejszy z 1.6 (90KM) zaś gaźnik jest najprostszy (elektornika tyla od zapłonu) i ciut słabszy (86KM). SPI mają 75KM.
1,8-2.0 to już wielopunktowe wtryski, więć i instalacja od gazu musi być "lepsza".
Co do żywotności, to wszystko zależy jak dbano o auto. I były w klubie Tempry co przejechały 560tys. km. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 07:23
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Jaki jedno-punkt |
lordabarth napisał/a: | wielopunktowy wtrysk |
Troszku mi sie coś poje... za dużo wypiłem wczoraj wieczorem |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
raven911
witamy nowego
Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 08:24
|
|
|
znalazłem takie autko:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2755344
pisze że ma 2.0 ie z lpg
szczerze mówiąc zmartwiło mnie spalanie na poziomie 15l, miałem nadzieje na te 12 w mieście
a co myślicie o tym ogłoszeniu?
znacie może to auto?
czy znacie na terenie trójmiasta (Gdańsk bądz Gdynia) jakiś serwis co niewielkim kosztem sprawdził by auto, bo nie chce od razu w remontu sie wkopać
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it...tempra_1_6.html
ale tu koszty o wiele wyższe bo lpg nie ma (a na tym mi zależy) |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 09:19
|
|
|
12l LPG w mieście (Kraków) to pali moja 1.6 przy takiej średnio żwawej jeździe. 2.0 musi palić trochę więcej, bo 12l LPG przy 2.0 to przy normalnej jeździe - nie uwierzę (może przy takiej jak pisał KRT, że bardziej się toczysz niż jedziesz )
Jeśli chciałbyś to oglądać to parę wskazówek z autopsji
Sprawdź stan blacharki(niby ocynk ) w okolicach tylnich nadkoli, bo może być ładnie przypicowane a jak włożysz rękę od spodu(chwycisz za rant) to wiszą firanki Niestety o słaby punkt naszych fiacików.
Dwa to sprawdziłbym jaka to jest instalacja gazowa, bo jak piszą koledzy to do 2.0 powinna być już jakaś porządniejsza (1 generacja to tylko gaźniki )
Sprawdź czy wszystko działa jeśli chodzi o elektrykę - zwłaszcza climatronic, bo z tym mogą być potem jaja.
No i słaby punkt Fiatów to zawieszenie ( zwłaszcza przednie wahacze).
A patrząc na cenę hmm wydaję mi się, że jeśli autko byłoby w bardzo dobrym stanie to tyle powinno kosztować bez LPG (chociaż teraz ceny szybko spadają to może i taka jest teraz jego wartość ) |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 10:06
|
|
|
Tą 1.6 sobie odpuść. Jest to najuboższa wersja. Nawet obrotomierza nie ma (zegarek w tym miejscu). Co prawda ma gaźnik, czyli w sumie najmniej elektroniki i najtańsza instalacja gazu. Ma to zalety, ale z drugiej strony sam musisz sobie przełączać między Pb a LPG i pamiętać, że w gaźniku zostaje Pb, więc trzeba odczekać aż się wypali paliwo i w tym momencie przełączać.
Moja Tempra 1.6 pali od ~8-13litrów. 8,6 wyszło mi ostatnio na trasie - tempra była załądowana, jechałem na LPG. Do 13 litrów potrafi spalić, gdy jeździ się nią w zimę i na krótkich trasach (5-6km). Średnio pali około 10litrów LPG (mieszana jazda). Mam butlę 33litrów to 330km mogę bez obawy zrobić.
2.0 spala więciej, ale to mocniejszy silnik. Jak będziesz ostro jeździł to wiadomo dużo spali. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 12:25
|
|
|
miszko napisał/a: | 2.0 16V nie było nigdy w Temprach (fabryka nie wypuszczała), jedynie 2.0 8V. |
Też sie troche zakręciłem.W końcu sobota była |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 13:39
|
|
|
raven911 napisał/a: | znalazłem takie autko:
pisze że ma 2.0 ie z lpg
szczerze mówiąc zmartwiło mnie spalanie na poziomie 15l, miałem nadzieje na te 12 w mieście
|
jeśli ci bardzo zależy na ekonomi to o 2.0 zapomnij a i z tego co mi wiadomo 1.6 też sobie lubi "wypić"
a myślałeś o jakimś dieslu ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:09
|
|
|
Co prawda nie mam 2.0, ale 1.8
Sa to bardzo podobne silniki.
Po wieloletniej wspolpracy co mogę powiedzieć.
Silniczek pracuje bardzo, ale to bardzo ładnie. Bardzo równio- dwa wałki.
Spalanie- na zbiorniku lpg- 44 ltr. moge zrobic i blisko 500km.
silnik jest odporny na gaz-kolektor metalowy, zero przeplywomierzy.
Czesci sa drozsze niz do 1.4-1.6. Ale ostatnio jest ich coraz wiecej- duzo takich auto sciagnieto z zza granic, wiec i latwiej trafic.
Dohc maja troszke elektroniki. Podlaczasz pod kompa i wymieniasz co jest nie halo.
Jezeli chodzi o trwalosc- 200, 300 tys? mozna jezdzic. Mysle ze sa to silniki z puli sredniej. Wiadomo- nie zrobisz jak w124 miliona km, ale mysle ze 400-500 tys zrobisz- pod warunkiem ze bedziesz dbac o auto- ale tyczy sie to tez innych aut.
Silniki dohc sa bardzo wymagajce pod wzgledem oleju- czyli jak bedziesz mial za malo, to latwo moza zarznac panewke. Pozatym, to silnik oceniam w moim fiaciku, za jedna z bardziej wartosciowych rzeczy .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|