Tipo 149C2.046 ma moc od 2500obr? |
Autor |
Wiadomość |
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 16:51 Tipo 149C2.046 ma moc od 2500obr?
|
|
|
Silnik jak w podpisie. Zasrtanawia mnie to ze na 1 i 2 biegu auto odczuwalnie wyrywa sie do przudu dopiero po przekroczeniu obrotow okolo 2500-2600. mam to auto od niedawna i mnie to troche dziwi. w poprzednich autach nic takiego nie bylo. Na benzynie i LPG tak samo. Norma czy szukac usterki?? Z gory dzieki za odpowiedzi |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 18:02
|
|
|
Norma...
Te silniki lubia wyzsze obroty... ja tam swojego jak jezdze zdarza mi sie ciagnac do 4-5.5 tys. na biegach
Właściwie to przy 2900 obr/min maja one najwiekszy moment obrotowy. Wiec gdzies od tych wartosci obrtowocyh powinien najlepiej ciagnac (w zwyż oczywiscie). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 19:55
|
|
|
2500-2600 to wg ciebie wysokie obroty??????? Diesle przeciez maja przy takich obrotach max moment obr. a benzyniaki od ok. 3000-3500. Wg mnie to 1,6 startuje juz z niskich obrotow. Sam mam taki silnik. Dla porownania to Ford Fiesta wyrywa od ok. 3000 a Opel Combo DTI od 2000(kiedy sie turbo załącza). |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 20:08
|
|
|
Robertino napisał/a: | 2500-2600 to wg ciebie wysokie obroty |
Jesli to bylo do mnie to mowiłem, ze "te silniki lubia wyzsze obroty". Nie chodzilo mi ze 2500tys. obrotów to juz wysokie oborty!
A co do diesla, to nie ma co porownywac. Co z tego ze ma duzy moment obrotowy przy niskich obrotach, skoro ma go w waskim zakresie?
Benzyna ciagnie od ok. 2900 do konca skali (ogolna charakterystyka silników).
A ropniak? Przy okolo 4 tys. dostaje zadyszki.
Poprostu w jednostce czasu benzynka jest w stanie wyprodukowac wieciej "mocy" (pomimo ze ma mniejszy moment obrotowy) niz diesel. Oczywiscie przy wyzszych obrotach.
Ja tez mam 1.6 benzynke, fakt faktem ciagnie od dolu, ale dopiero przy takich obrotach jak pisal mitsubishit1 czuc wyraźna "rożnicę". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 20:28
|
|
|
Ok w porzadku tylko ze...
By uzyskac dobre przyspieszenia na pierwszym miejscu stawiamy moment obrotowy a nie moc silnika.Co do diesla to logicznym jest ze lepiej jest ze silnik ciągnie juz od mniejszych obrotow silnika. Co z tego ze szybciej dostaje zadyszki? Kazdy silnik jaki by nie byl kreci sie do max momentu obrotowego a nie mocy i zmiana biegu. Wtedy jazda jest najdynamiczniejsza. Dokladajac do dobrego silnika diesla torbo sprezarke masz mega rakiete. Przyklad? Toyota Avensis 2,2 turbo diesel. 177 koni. Przejedz sie tym to z pewnoscia inaczej spojrzysz na "turbognoja". To juz nie ta sama generacja"lokomotyw" co kiedys. Teraz diesle prawie w niczym nie ustepuja silnikom benzynowym. Prawie oczywiscie. Jakies tam roznice sa ale nie na tyle by dyskryminowac i przekreslic silnik TDI.A jak ktos umiejetnie jezdzi "turbognojem" to zadziwi niejednego benzynowca. Przylad? Ja . Obecnie jezdze Oplem Combo ze silnikiem 1,7 DTI. Ma to 100 koni i uwierz mi na slowo ciągnie calkiem niezle.
Powiesz ze do silnika benzynowego tez mozna dolozyc turbo. Owszem mozna ale przyklad: Subaru Impreza WRX przy 120 km/h juz puchnie. I co z tego ze ma benzynowy silnik turbo?Nie ma reguły. Nie lubilem diesli ale sie jakos do nich tez przekonalem.
Nowoczesne,cichutkie,ladne przyspieszenia. Inne czasy i tyle.
Wejdz sobie na forum streetracingu i zobacz jakie czasy kreca diesle(np. Mastersa).
Nie tak hop siup pokonac ot takiego sobie diesla.A obroty? Juz wczesniej wspomnialem po co krecic wysokie skoro moment osiaga przy niskich...
[ Dodano: 29-11-2005, 19:30 ]
miszko napisał/a: | Poprostu w jednostce czasu benzynka jest w stanie wyprodukowac wieciej "mocy" (pomimo ze ma mniejszy moment obrotowy) niz diesel. Oczywiscie przy wyzszych obrotach. |
Jak to wiecej mocy? Moc maxymalna jest okreslona dla danego silnika i jest ta sama przy okreslonych obrotach silnika - nie zmieni sie gdy bedziesz krecil silnik powyzej obrotow przy ktorych silnik osiaga moc maxymalna a wrecz odwrotnie - spadnie.
Moc maxymalna silniki osiagna:
Diesel przy nizszych i nie ma sensu krecic dalej a benzynowy przy wyzszych przy czym rowniez bez sensu jest krecic go dalej. |
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 20:38
|
|
|
A tam robertino neiznasz sie ja tam uwielbiam obrotki hihi pamietam mazdeczke kumpla ktora spokojnie krecila sie do 8,5 k hihi
a juz marzeniem jest silniczek wankla hehe to jest dopiero zabawa szkoda ze tylko mazda to wsadza i tyle kosztuje no i gdzie to potem serwisowac ale to sie wytnie:D
Diesel to zupelnie inna bajka... inny charkter itp |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 20:45
|
|
|
Nie no troche sie tam znam. Po to konczylem technikum w koncu
Owszem przyznam Ci racje ze co do rasowych dzwiękow silnika to wiadomo ze benzynka lepiej mruczy chociaz dajmy na to 6-8 garowe BMki diesla tez przyjemne dla ucha.
Diesla kupuje sie zazwyczaj z innych powodow.Tak juz sie utarło ze to beznyniakami szaleja piraci drogowi a nikt nie pomyslal ze i dieslem mozna. Nie ma problemu moge sie ustawic na kresce z Temperowką 1,6 (ja Oplem combo 1,7 DTI-dieslem). Jak przegram? Trudno.Ale jedno jest pewne latwo mnie nie pokonasz.Wtedy zobaczymy co sie da "turbognojkiem" wyciosać. Sam jestem ciekaw jakby to wygladalo. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 21:26
|
|
|
Robertino napisał/a: | Jak to wiecej mocy? |
Zle sie okreslilem. Chodzilo mi o moment obrotowy. Ze w jednostce czasu potrafi wieciej wygenerowac momentu.
Ja nie mam nic do diesla. Sam mam IVECO (C.S.) ktory ma 420KM i super sie tym jezdzi + pogwizdujaca turbinka i cisnienie doladowania dochodzace do 2bar... (mam wskaznik w srodku). Bez kaganca tym lecialem okolo 135km/h - wlaczyly sie juz alarmy wszystkie (mowie okolo bo tacho pokazuje do max 130 a ja jeszcze szedlem do przodu).
Choc uwielbiam rasowy dzwiek benzynówek.. mniam |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 21:57
|
|
|
nowe generacje silnikow diesla sa naprawde bardzo udane,kiedys scigałem sie z golfem IV w turbo dieslu,nie wiem czy mial tam cos podmącone,ale łatwo mi go odjechać nie było,a niby to tylko diesel,eh takie tdi to marzenie,az podziw bierze jak widze najczesciej octavie,tylko świst i nie ma jej,mniam |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2005, 23:03
|
|
|
Diesle w serii wcale nie sa takie mocne
Dla porownania Octavia 2.0 8v 115km jest szybsza od 1.9 TDI 110km, ktora powinna nadrabiac nieporownywalnym momentem obrotowym, a tu nici, nie ma roznicy na dole.
Roznica jest taka ze on jak sie sciga i jak jezdzi na codzien z jajkiem to korzysta zawsze z tych samych obrotow...
...w przypadku benzynki to o ile porownywalna jazda z jajkiem w granicach oszczednosci konczy sie przy 4-4,5k, to scigajac sie z taka by ja wziac trzeba podkrecic lekko powyzej tych 6k
BTW: to ze autko wyrywa do przodu to wlasnie moment, ktory niestety nie oddaje tego czy auto jedzie czy tylko sprawia takie wrazenie (patrz diesle) |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 08:19
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Diesle w serii wcale nie sa takie mocne
Dla porownania Octavia 2.0 8v 115km jest szybsza od 1.9 TDI 110km, ktora powinna nadrabiac nieporownywalnym momentem obrotowym, a tu nici, nie ma roznicy na dole.
Roznica jest taka ze on jak sie sciga i jak jezdzi na codzien z jajkiem to korzysta zawsze z tych samych obrotow...
...w przypadku benzynki to o ile porownywalna jazda z jajkiem w granicach oszczednosci konczy sie przy 4-4,5k, to scigajac sie z taka by ja wziac trzeba podkrecic lekko powyzej tych 6k
BTW: to ze autko wyrywa do przodu to wlasnie moment, ktory niestety nie oddaje tego czy auto jedzie czy tylko sprawia takie wrazenie (patrz diesle) |
Jeszcze zalezy jakie. Przejedz sie Avensisem w dieslu i Octavia benzyniakiem. Zobaczysz roznice.
I jak auto moze sprawiac wrazenie ze...jedzie?! Albo jedzie albo nie jedzie. Wyrazaj sie precyzyjniej. Skoro jadac Ave 2,0 w dieslu siedzenie ucieka mi spod tyłka to chyba auto nie sprawia wrazenia ze jedzie tylko JEDZIE no nie? Mamy takie 2 Ave w dieslu(juz teraz sa na boxie) i jedna 2,2 w Dieslu(turbo oczywiscie) i jak dla mnie to nawet Tipek 2,0 16V nie ma co szukac z nią. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 08:53
|
|
|
Robertino napisał/a: | i jedna 2,2 w Dieslu(turbo oczywiscie) i jak dla mnie to nawet Tipek 2,0 16V nie ma co szukac z nią. |
no dziwne zeby mial co szukac jak toyota ma o 30 koni wiecej i wiekszą pojemnosc |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 16:47
|
|
|
Robertino ... jak na mechanika to dziwne poglądy prezentujesz. Nie wątpię w to że silniki TDI są coraz lepsze, ale benzynowym to one nie dorównają nigdy. Miałem okazję jeździć nie raz Golfem oraz Borą TDI (110 koni-jeszcze do nie dawna to był "najlepszy disel świata") i kiepsko wypadają w porównaniu z np: Sierrą 2.0 DOHC -117 koni (nawet lżejszy golf). No i to porównanie Avensisa TDI z Subaru WRX to chyba jakieś nieporozumienie. Może subaru "puchnie" przy 120 km/h ale na dwójce. I już 20 lat temu z benzyniaków z turbo wyciągano przy pojemności 2.0 ponad 300 koni.
Nowe disele są naprawde fajne, ale niech nie przewracają wam w głowach.
Pozdrawiam. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2005, 17:59
|
|
|
buahahahaha, ale zem sie obsmial
sporo jezdzilem na pasazera Avensisem 2.0 w dieslu przed oraz po indywidualnym chiptuningu w VTG
w koncu w jeszcze oszczednym programie bodajze 145km, i potworny moment, wiec skoro w tamtej siedzenie spod tylka uciekalo to w tej mi juz dawno ucieklo, a mimo to miala porownywalne czasy z wolnossaca 2.0 150konna... nie zapominajmy ze ten ow cudowny moment rozni sie o ponad polowe => 200Nm a jakies 330Nm od ok. 2100...
max miala chyba 156km, ale juz musiala byc przelana i palila 14 litrow przy dynamicznej jezdzie, dla porownania ok 10-11 na tym posrednim programie.
...ja mowie zeby porownac auta TAKIE SAME tylko z innym silnikiem, zreszta bardzo typowym i to jest na prawde swietne porownanie 2.0 8v vs 1.9 TurboDiesel. Nie wiem po co mieszac tu Avensisa...
a co do kwestii wrazen z momentu obrotowego polecam przejechac sie ktoryms VTECiem z krwi i kosci czyli b-series i zobaczyc co potrafi np. niesmiale 150Nm, gdzie niekoniecznie musi szarpac i "wciskac" w fotel by "jechac" i niszczyc diesle |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 19:06
|
|
|
Jeżeli chodzi o osiągi to w życiu diesel nie dorówna benzynie, choćby nie wiem jak inzynierowie się starali to zawsze benzyniak będzie mocniejszy, zresztą najlepszym przykładem są sporty motorowe, gdzie dieseli jest jak na lekarstwo.
Nie żebym się czepiał dieseli, bo nowoczesne knstrukcję są świetne, ale jeżeli jedynym priorytetem mają być osiągi to diesel nie ma szans.
Robertino napisał/a: | Co do diesla to logicznym jest ze lepiej jest ze silnik ciągnie juz od mniejszych obrotow silnika. Co z tego ze szybciej dostaje zadyszki? Kazdy silnik jaki by nie byl kreci sie do max momentu obrotowego a nie mocy i zmiana biegu. Wtedy jazda jest najdynamiczniejsza |
Robertino chyba trochę pomieszałeś, chcesz dynamicznie przyśpieszać kręcąc silnik do obrotów max momentu ?
Jak ma być szybko to kręcimy do obrotów max mocy.
I tak samo z obrotami im wyżej silnik kręci tym lepiej dla osiągów, dlatego bolidy F1 zapieprzają bo kręcą sie do ok 18000. Nie chce porównywać diesela z bolidem F1, ale choci o zasadę. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 19:26
|
|
|
Musze się wtrącić.
Generalnie wartość "maxymalny moment" mówi o przyśpieszaniu.
Wartość "moc maxymalna" przekłada się na prędkość maxymalną.Zakres pracy silnika spalinowego właściwie zawiera się w przedziale obrotów od max. momentu do max mocy czyli u nas od około 3000RPM do 6000RPM.
A porównywać dwóch różnych samochodów się nie da bo to nie jest porównanie samych silników ale układów silnik-skrzynia-koła.
Musiały by ważyć dokładnie co do grama tyle samo, mieć identyczne przełożenia, identyczne wilkości kół i szerokości opon a nawet skład gumy w oponie.
I wtedy jadąc np. 60km/h przy 3000RPM gdy obaj kierowcy wcisną gaz do dechy to szybciej przyśpieszy ten który ma większy moment (przy tych 3000RPM) np. pojazd nr1.
Dalej nie zmieniając biegu rozpędzą się do powiedzmy 6000RPM i ten będzie jechał szybciej który ma większą moc np: pojazd 2.
Czyli pojazd nr1 przyśpieszy szybciej ale potem po jakimś odcinku pojazd nr2 go wyprzedzi.
bla bla bla |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 19:42
|
|
|
Cytat: | I wtedy jadąc np. 60km/h przy 3000RPM gdy obaj kierowcy wcisną gaz do dechy to szybciej przyśpieszy ten który ma większy moment (przy tych 3000RPM) np. pojazd nr1.
Dalej nie zmieniając biegu rozpędzą się do powiedzmy 6000RPM i ten będzie jechał szybciej który ma większą moc np: pojazd 2.
Czyli pojazd nr1 przyśpieszy szybciej ale potem po jakimś odcinku pojazd nr2 go wyprzedzi.
|
To jest dobry test na elastyczność silnika.
Ale na szczęście mamy skrzynię biegów i wiadomo co się w takich sytuacjach robi |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:30
|
|
|
Cytat: | Generalnie wartość "maxymalny moment" mówi o przyśpieszaniu. |
Amen
Takie pytanie mam do was niedowiarkow.
Gdzie i wktorym momencie napisalem ze silniki diesla maja lepsze osiagi od benzyniakow?
Mieszacie fakty. Caly czas pisze o tym ze to WY dyskryminujecie silnik diesla za to ze jest mułowaty - moja riposta to to ze wcale nie jest mułowaty i maja calkiem niezle osiagi, nie mowiac juz o znacznie mniejszym spalaniu. A wy dalej swoje porownanie do benzyny...
Mowie ze silnik diesla w dzisiejszych czasach nie jest turbo mułem tylko juz prezentuje calkiem przyzwoity poziom. Majac do wyboru Avensisa benzynowego 2,0 i diesla 2,0 wybralbym diesla. Dlaczego?Pewnie dlatego ze wiekszosc diesli jest droższa w zakupie we wszystkich salonach w PL a i tak jest chetnie kupowana i uznawana
. Wiekszosc ludzi umie sobie odpowiedziec na to pytanie wiec proponuje i wam na nie odpowiedziec sobie w duchu.
Cytat: | To jest dobry test na elastyczność silnika. |
A powiedz mi jak sie wyznacza elastycznosc silnika i jak ma sie do tego nowoczesny silnik diesla w porownaniu do benzyniaka. Sami sobie odpowiedzcie.
BTW te Avensisy u nas rowniez sa chipowane dlatego wyrywaja spod tyłka. Ale 2,2 nie jest i rowniez wyrywa. Ma 177 koni seryjnie. CZASY DZISIEJSZE TOYOTA AVENSIS 2,2 W DIESLU = 177 KONI. dla porowniania STARE AUDI C2 2,2L (powiedzmy tez z Turbo)= podobna moc jak Ave 2,2. TYLKO ZE AVE JEST W DIESLU!!! Widac znaczacy progres??
Jak na moj gust to raczej technika poszla do przodu. Wiec zanim ktokolwiek przekresli silnik diesla i powie ze to szrot i muł to proponuje sie zapoznac z jego faktycznymi osiagami a nie powszechnie krążącą opinia i to błędna w dodatku...
A jak ktos chce fruwac to niech sobie kupi FERRARI. Ale to juz abstrakcja.Auto jest do jezdzenia.A jesli ktos chce sie scigac to i diesla mozna przerobic. Wystarczy zobaczyc jakie czasy robia autka przerabiane przez MASTERSA.
Pele nie za bardzo rozumiem Twoj post. Piszesz mi o Dieslu Avensisa ktory byl porownany do benzyniaka o podobnej mocy i co? Czasy sie nie roznily. To chyba dobrze no nie? dobrze dla diesla bo swiadczy o tym ze nie taki muł z niego. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:54
|
|
|
Jeśli chodzi o elastycznośc to i tak żadne auto nie wygra z .....gumką od majtek |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 22:13
|
|
|
He he jedno male niewinne pytanie a taka wojne wywolalo. No ladnie. ale dzieki wam za zainteresowanie tematem. pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 23:30
|
|
|
mitsubishit1, to typowe u nas, ze tematy lubia sie rozrastać
A czy wojne, nie wojne nie - to tylko wymiana zdan i pogladów |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2005, 00:22
|
|
|
Cytat: | A powiedz mi jak sie wyznacza elastycznosc silnika i jak ma sie do tego nowoczesny silnik diesla w porownaniu do benzyniaka. |
Ja tam nie wiem, jak to się fachowo wyznacza, ale wiem, że jak Ci silnik diesla zacznie prychać jak zwolnisz na 3-4 biegu do 30km/h, to bedziesz wiedział, że NIE JEST ELASTYCZNY. W dodatku, żeby nim się rozpędzić z tych 30km/h, będziesz musiał na 2 bieg przełączać od razu.
Dla przykładu w moim benzyniaku - 1.8l, przy 30km/h jak byłem na 3-ce, to nawet ręki mi się nie chce ruszac do lewarka, bo jak wcisnę gaz, to autko i tak rusza żwawo. Czasami nawet na 4-ce przy 40km/h próbowałem rozpędzać mój czołg i ani razu się nie zakrztusił, ani nie szarpnął - to jest właśnie ELASTYCZNOŚĆ... |
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 00:45
|
|
|
Witam !
Czesto jezdze kangurem dci. Jesli chodzi o elastycznosc tego silniczka to jest niezla ( podjazd, ponziej 50 km/h V bieg i przyspieszal ) a elastycznosc wygodna do wyprzedzania z duzym obciazeniem ( 5 osob + bagaz ) 80 - 140 km/h na V biegu co przy spalaniu srednio 5 L ON na 100 km uwazam za dobry wyniik, dla poruwnania focus 1.6 16v jest fajny dopoki jada gora 2 osoby a potem robi sie meczacy..focus. ( oczywiscie zestopniowanie skrzyni w focusie to tez inna bajka. a 40 km/h IV bieg fiat 125p tez sie nei zakrztusi i szarpal nei bedzie a "przyspieszal"... Takie sa moje skromne obserwacje |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2005, 01:00
|
|
|
"Przyspieszanie" a przyspieszanie to dwa różne przyspieszania Jak będziesz ruszał z dwójki, to też będziesz przyspieszał, tylko zmierz, jak długo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 01:02
|
|
|
Wiem...ale mi chodzilo o szarpanie itd a temat przyspieszenia znam ( zwlaszcza 125p ..jeszcze kwestia zabawy sprzeglem..:) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
|