|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
turbo w dieslu |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2008, 14:46 turbo w dieslu
|
|
|
Czy jazdą na "dziadka" w sensie, że utrzymuje sie obroty 1000 1100 rpm/min można zajechać turbo ? Pytam się bo ojciec w lagunie II tak jeździ i dzisiaj turbo siadło - jakby ktoś śrubek w silnik nawrzucał. A teoretycznie dbał o nią - po każdej jeździe ją "studził" a i tak siadła. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 14:52 Re: turbo w dieslu
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | Czy jazdą na "dziadka" w sensie, że utrzymuje sie obroty 1000 1100 rpm/min można zajechać turbo ? Pytam się bo ojciec w lagunie II tak jeździ i dzisiaj turbo siadło - jakby ktoś śrubek w silnik nawrzucał. A teoretycznie dbał o nią - po każdej jeździe ją "studził" a i tak siadła. |
generalnie taka jazda to jest równie szkodliwa dla silnika co jego ostre pałowanie
spytaj ojca po co wogóle tak robi bo na pewno nie zaoszczędzi na paliwie w ten sposób przy tak niskich obrotach silnik się "męczy" i żeby to sobie zrekompensować bierze więcej paliwa ...
i nie jestem pewny czy przy takich obrotach turbina wogóle pracuje, raczej nawet się nie włącza ... podejrzewam że turbina rusza gdzieś od ok 2000 obr
pytanie też co on studził po każdej jeździe jak turbina prawie nie pracowała ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2008, 15:02
|
|
|
ano ... Ja mu mówiłem ale on swoje . Osobiście uważam że powinno się jeździć w granicach dla benzyny 2500 do 3500 a diesel 1500 do 2500 Słyszałem że w tych lagunach to wada fabryczna - łopatki turbo. A co do spalania to faktycznie jest małe w około 4,5 w danym momencie czyli tak się toczy jak droga prosta. 50 km/h Ale teraz "ma za swoje" jak mu powiedziałem że taka jazda szkodzi bo silnik sie męczy i nie osiąga nawet max momentu obrotowego to go zgasiło i poszedł trochę mi go szkoda bo dba o to auto ( widocznie z przesadą ) a teraz przyjdzie mu zabulić około 1200 1300 za regenerację
ps. masz fajnego tipka. napiszesz mi z którego roku ile dałeś czy ma gaz, jakie spalanie, czy ma "kopa" :p i jakie wyposażenie ?:D |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 15:08
|
|
|
Witam
Przy jeździe na tzw. dziadka, panewki i tłoki dostają w d.. aż miło, nie mówiąc już o niespalonym paliwie co zalega wnętrze cylindrów i denko tłoka w formie nagaru, powoduje to w konsekwencji przegrzewanie się silnika i szybsze zużycie gładzi cylindrów i powierzchni bocznej tłoka, zamulenie nagarem wydechu i z pewnością także turbiny.
Generalnie taki styl jazdy skraca żywotność silnika, nie gorzej niż bardzo ostra jazda.
Ieałem jest przyspieszanie w zakresie obrotów od bliskich max. momentu obrotowego do mocy max. (tak spokojnie można poniżej), a równa jazda w zakresie zbliżonym do momentu max. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 16:04
|
|
|
pytasz o moje tipo ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2008, 16:11
|
|
|
avenger85 napisał/a: | pytasz o moje tipo ? |
yhy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 16:26
|
|
|
2.0 8v Granturismo
91r.
szyby i szyberdach w prądzie
deska DGT
Abs
wspomaganie
welurowa tapicerka
ściemnione szyby
wycięty tłumik środkowy + sportowy wydech montii
stożkowy filtr powietrza
car audio za ponad 1000zł
spalanie w mieście 15L benzyny jak go wciskam to bierze do 20L na trasie spalanie spada do 7-8L
gazu nie ma ...
czy ma kopa ? no ma na 1/4 mili wygrywałem np z escortem 1.8 16v zetec 115km , bmw 518 e36 115km, zagazowana tempra z takim samym silnikiem jak mój też dostaje baty nawet na benzynie ....
na obecną chwilę tipo stoi w warsztacie .... 2 tygodnie temu go rozbiłem .... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2008, 16:30
|
|
|
avenger85 napisał/a: | car audio za ponad 1000zł |
a znasz się na tym ?:D w sensie że chciałbym polepszyć sobie audio i za bardzo nie znam się na głośnikach itp. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:13
|
|
|
avenger85 napisał/a: | nie jestem pewny czy przy takich obrotach turbina wogóle pracuje, raczej nawet się nie włącza ... podejrzewam że turbina rusza gdzieś od ok 2000 obr |
No jasna sprawa, wiatraczek stoi uparcie dopiero jak zobaczy te 2k obr/min to laskawie rusza ? Chłopaki nie piszcie takich bzdur jeśli nie wiecie jak działa turbosprężarka, a jesli wiecie to piszcie dokładnie a nie tylko tak poglądowo. Ktoś kto nie ma pojecia to przeczyta i będzie powielał te bzdury dalej.
Turbina pracuje cały czas jak tylko silnik się kręci, nie włącza się czy wyłacza, po prostu kręci się cały czas, jedynie to co nazywacie "załączenie się turbiny" to moment w którym silnik wytwarza wystarczająca ilość spalin żeby poruszuć wirnik turbiny z wystarczającą prędkością do uzyskania jakiegoś doładowania.
LUCIACIA napisał/a: | Pytam się bo ojciec w lagunie II tak jeździ i dzisiaj turbo siadło - jakby ktoś śrubek w silnik nawrzucał. |
W jaki sposób siadła ? i jaki silnik, dCI, dTI czy zwyczajny TD ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:30
|
|
|
Hipo napisał/a: |
co nazywacie "załączenie się turbiny" to moment w którym silnik wytwarza wystarczająca ilość spalin żeby poruszuć wirnik turbiny z wystarczającą prędkością do uzyskania jakiegoś doładowania.
|
czyli dopóki silnik nie osiągnie konkretnych obrotów turbina nie ładuje czyli nie daje żadnego kopa a skoro nie ładuje to nie jest w żaden sposób obciążona a skoro nie jest obciążona to się nie zużywa ....czyli tak jakby nie działała .... dla mnie turbina działa jak ładuje, nie ładuje nie pracuje proste
oczywiście ty hipo zawsze czepiasz się każdego i wszystkiego .... nie wspominając już ze zawsze wiesz lepiej ... zawsze ... to tak jak chuck norris on też zawsze wie lepiej |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:38
|
|
|
Hipo napisał/a: | jaki silnik, dCI, dTI czy zwyczajny TD ? |
dci pewno bo to lag II juz.. cos juz nie pierwszy raz slysze o padaniu turbin w tych lagunkach |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:43
|
|
|
Cytat: | oczywiście ty hipo zawsze czepiasz się każdego i wszystkiego .... |
Szanowny kolego, zacznę od końca - nie czepiam się, wskazuje tylko nieścisłość w tym co piszesz, jeśli chcesz podzielić się wiedzą to rób to mądrze ( czyt. przekazuj poprawne wiadomości) a nie coś co ma z rzeczywistością troche wspólnego ale wprowadza również zamieszanie. To jest forum techniczne, jednak nie każdy zrozumie odrazu co masz na mysli mówiąc o włączaniu się turbiny.
Przypominam tez że ciągle mówimy o turbinie w silniku diesla.
A teraz poprawiajmy kolejne twoje błedy:
avenger85 napisał/a: | czyli dopóki silnik nie osiągnie konkretnych obrotów turbina nie ładuje |
To jest absolutnie nieprawda, doładowanie zależy od ilości spalin w sposób bezpośredni a spalin może być więcej jak załadujesz gaz w podłogę przy 2000 obr/min niż przy równiej jeździe z 3000 obr/min.
Zrób prosty test, Tipo 1,9TD ma manometr od doładowania, pojeździj troche, poobserwuj jak dziala turbina, wtedy wyciagnij wnioski i zacznij pisać.
avenger85 napisał/a: | nie ładuje czyli nie daje żadnego kopa a skoro nie ładuje to nie jest w żaden sposób obciążona |
Zgodze się co do pierwszej części, nie ładuje to nie ma kopa, ale nie znaczy że nie jest obciązona bo stale pracuje napędzana spalinami i jakieś malutkie doładowanie wytwarza.
avenger85 napisał/a: | a skoro nie jest obciążona to się nie zużywa ....czyli tak jakby nie działała |
A to ciekawe perpetum mobile czy jak ? zużywa się bo się kręci, cudów nie ma, turbo to element mechaniczny który ulega eksloatacji. I jeszcze raz mówie że działa cały czas.
Tak więc nie mów o czepianiu się, ja tylko poprawiam byki żeby uchronić innych przed wpadką.
** Dodano: 04-02-2008, 17:45 **
opti napisał/a: | dci pewno bo to lag II juz.. cos juz nie pierwszy raz slysze o padaniu turbin w tych lagunkach |
Może stało się to samo co VAG'ach ze zmienną geometrią czyli sadza zaje...a kierownice i turbo przeładowywało ciagle ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:48
|
|
|
Hipo napisał/a: | Może stało się to samo co VAG'ach ze zmienną geometrią czyli sadza zaje...a kierownice i turbo przeładowywało ciagle ? |
mozliwe.. bo cos to za czesto sie w tych autkach dzieje.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2008, 18:38
|
|
|
Hipo napisał/a: | W jaki sposób siadła ? i jaki silnik, dCI, dTI czy zwyczajny TD ? |
1.9 dci 120 koni 2002 rok jezdzil wczoraj ( tak mi sie wydawało, że dziwnie silnik słychać ale myślałem, że tylko tak mi się wydaje) dzisiaj przejechał z 3 kilometry, zgasił silnik poszedł na zakupy jak wrócił za 20 minut odpaliła zrąbana. Tak jakby ktoś śrubek nawrzucał w silnik. Ogólnie wiadomo z komentarzy, że w tych silnikach coś było nie tak z turbo i się łopatki jakoś psuły. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:16
|
|
|
no i wszystko jasne Laguna 2 + turbo diesel =awaria turbiny , dużo o tym było i w prasie i w necie na forach |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 19:30
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | jazdą na "dziadka" |
taka jazda przedstawia same wady:
- przy 1100rpm silnik wytwarza mały moment obrotowy i męczy się żeby ruszyć pojazdem tak samo jak byś go pałował do max obrotów i chciał ruszyć z 10 wagonami
- można jeździć oszczędnie, wciskając delikatnie pedał gazu, i wkręcenie wyżej silnika nie spowoduje zwiększenia zużycia paliwa, ile uchylisz przepustnice, tyle poleci paliwa, wbrew pozorom jak za szybko zmienisz bieg to noga "sama" wciśnie mocniej pedał gazu i zużyjesz więcej paliwa a silnik i tak sie trzęsie
- nie wiem jak na to turbina ale przy małych prędkościach obrotowych i niedopalonym paliwie na pewno zostaje na niej jakiś syf i w końcu zrobiło sie go za dużo. Turbina w nominalnym dla niej zakresie obrotów kreci się kilkadziesiąt tysięcy na minute i może się od tego męczenia i syfu "przykleiła". A co doobjawów silnik z zepsutą turbiną zachowuje się gorzej, niż gdyby był wolnossący.
-Co do biegów to powinno się je zmieniać między maksymalnym momentem obr. a mocą maksymalną, i tak jak pisałem wyżej osiągniecie momentu max. nie oznacza większego zużycia paliwa niż gaszenie silnika. wszystko zależy od operowania pedałem przyspieszenia.
...
LUCIACIA napisał/a: | co do spalania to faktycznie jest małe w około 4,5 w danym momencie |
LUCIACIA napisał/a: | przyjdzie mu zabulić około 1200 1300 za regenerację
|
złośliwie mówiąc zaoszczędzone na regeneracje |
|
|
|
|
kazub
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 59 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:30
|
|
|
Mikus nie masz racji. To jak dynamicznie wciskasz pedal gazu nie ma znaczenia ile paliwa spalisz, licza sie glownie obroty (bylo to sprawdzone w wielu testach przez rozne magazyny i programy samochodowe). A tu przyklad http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3028979.html (punkt 6), przykladow w necie jest wiele wystarczy wpisac w google:) pozdrowienia |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:49
|
|
|
I ja wrzucę swoje 3 grosze byłem i właścicielem Laguny 2002r (co prawda 1,6benz) i oprócz ogromnej utraty wartości, można by kupić za straconą kasę z 10 Temperek (sprzedałem wiosną 2007) w pamięci mam ciągłe problemy
- silnik , palące się cewki ( auto przechodzi w stan awaryjny) naprawa w serwisie , chora kasa
- "niezawodne" niemieckie hamulce Ate (reperowane 2x w końcu wymienione wraz z tarczami) ścierające kpl. klocków w ok.2 tyś km
- permanentne problemy z przednim zawieszeniem wahacze , końcówki drążków , łączniki stabilizatora wymiana raz w roku
- tylna belka (trochę kiszka w aucie za 77 tyś zł) wymiana poduszek raz w roku
nie wspomnę o innych bzdetach i użeraniu się w serwisie - przez niedokręcone przewody hamulcowe wyciekł mi płyn w czasie jazdy , powiem tak jak się wykłada parę złotych to chcę być pewien że dojadę tam gdzie chcę dobrze że mieliśmy też drugie autko , no jakie > niezawodne < Fiata Temprę
Nadmieniam Laguna przejechała u mnie ok 60tkm to chyba nie dużo?
Po tych ekscesach wróciłem na włoskie łono ( a jak tanio )
Ale po opiniach o silnikach dci mogłem być zadowolony ze swojego w końcu tylko stanął 3 razy. |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 22:07
|
|
|
Witam
kazub napisał/a: | Mikus nie masz racji. To jak dynamicznie wciskasz pedal gazu nie ma znaczenia ile paliwa spalisz, licza sie glownie obroty (bylo to sprawdzone w wielu testach przez rozne magazyny i programy samochodowe). A tu przyklad http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3028979.html (punkt 6), przykladow w necie jest wiele wystarczy wpisac w google:) pozdrowienia |
Nie ma co fajne rzeczy czytasz... gasić silnik na zielonym by mniej paliwa spalić...., Autor artykułu za takie herezje powinien spłonąc na stosie, i tak nasi kierowcy nie potrafią płynnie jeździć i ruszać ze skrzyżowań, na dodatek już widzę ten ryk rozruszników
A na spalanie nie ma wpływu dynamika, z jaką wciskamy pedał gazu , może w najnowszych motorach, ale starszych niestety jest dokładnie na odwrót, niespalone paliwo idzie w powietrze... , i jakie sukcesy, Smartem dielslem zeszli na 4,6 litra ropy na 100
Startować od razu zimnym silnikiem... hmmm... conajmniej dyskuysjne, to typowa maniera użytkowników aut służbowych
No dobra już nie będę się czepiał, w innych punktach mają rację... |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
kazub
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 59 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-02-2008, 14:44
|
|
|
Artykul pierwszy wynaleziony w google, zeby pokazac ze obroty sa wazniejsze od dynamiki wciskania pedalu gazy. Mozna podawac dalej linki do artykulow ale po co:) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2008, 15:16
|
|
|
kazub napisał/a: | Artykul pierwszy wynaleziony w google, zeby pokazac ze obroty sa wazniejsze od dynamiki wciskania pedalu gazy. Mozna podawac dalej linki do artykulow ale po co:) |
Tylko że kolego diesel rządzi się swoimi prawami i załadowanie mu buta w podłoge skutkuje tym że pompa poda dawkę paliwa która zostanie niewykorzystana i odleci do atmosfery w postaci sadzy. Takie artykuły pseudospecjalistów to można znaleźć co kawałek, tyle że szara rzeczywistość ma mało wspólnego z tym co sie tam wypisuje. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-02-2008, 21:52
|
|
|
Hipo napisał/a: | kazub napisał/a: | Artykul pierwszy wynaleziony w google, zeby pokazac ze obroty sa wazniejsze od dynamiki wciskania pedalu gazy. Mozna podawac dalej linki do artykulow ale po co:) |
Tylko że kolego diesel rządzi się swoimi prawami i załadowanie mu buta w podłoge skutkuje tym że pompa poda dawkę paliwa która zostanie niewykorzystana i odleci do atmosfery w postaci sadzy. Takie artykuły pseudospecjalistów to można znaleźć co kawałek, tyle że szara rzeczywistość ma mało wspólnego z tym co sie tam wypisuje. |
a to nie jest tak, że w tych dci komputer sam sobie oblicza ile paliwa ma dostarczyć żeby nie było ani za dużo ani za mało ?
Dzisiaj turbo wróciło z regeneracji - 1300 + 150 za olej , filtr paliwa, filtr powietrza. Jak dobrze pójdzie jutro autko będzie śmigać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 21:57
|
|
|
Witam
LUCIACIA napisał/a: |
a to nie jest tak, że w tych dci komputer sam sobie oblicza ile paliwa ma dostarczyć żeby nie było ani za dużo ani za mało ?
|
Tak, masz rację oblicza, a jedną z danych wejściowych dla komputera jest but w podłodze, |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-02-2008, 07:55
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | a to nie jest tak, że w tych dci komputer sam sobie oblicza ile paliwa ma dostarczyć żeby nie było ani za dużo ani za mało |
Słuchaj oblicza, ale pewnych praw fizyki nie ominiesz, żeby przyspieszyć ostro to pasuje żeby turbo załadowało sporo powietrza odrazu do cylindrów, z kolei turbo mimo wszystkich obecnych usprawnień typu zmienna geometria, westgate i innych pierdołów nie zapoda Ci powietrza sama jeśli nie zostanie czymś napędzona. To coś z kolei to spaliny, a one się biorą z paliwa niestety ...
sheriffnt napisał/a: | Tak, masz rację oblicza, a jedną z danych wejściowych dla komputera jest but w podłodze, |
Tu Ci kolega dobrze wytłumaczył i na chłopski rozum |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|