Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wlazłem sobie dziś pod auto
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 18:22   Wlazłem sobie dziś pod auto

dziś w sumie pierwszy raz na spokojnie wjechałem sobie na podjazd i zajrzałem pod auto
(raz na szybkiego w ciemnym kanale się nie liczy)
dolałem oleju do skrzyni, zobaczyłem swoją mokrą miskę, wymieniłem zerwane mocowanie tłumika i pozostałości po poprzednim właścicielu :sciana:

- jedna manszeta, ściśnięta opaską kablową (wąsem, zipem, makaronem - zwał jak zwał)
- ogólnie tych opasek mam narąbane w aucie jakby gość w fabryce pracował, spięte jest wszystko co możliwe

kumpel wspomniał mi wczoraj, że jak jechał za mną to widział jak tłumik środkowy wyginał się i prawie szorował po jezdni gdy docisnąłem do pieca żeby mu uciec

diagnoza:
jedno mocowanie maiłem zerwane i ... (tu ukłony do poprzedniego właściciela)

gość wyeliminował łącznik elastyczny przy portkach, teraz wygląda to tak:

teraz jużwiem skąd to pierdzenie i dzwonienie z wydechu :( będę musiał do kogoś z tym podjechać

i tu mam pytaniew którym miejscu wstawić plecionkę? między sondę, a strumienicę? tak jak oryginalne łączenie?



posuwając się dalej obejrzałem sobie swoje wylane amory - coraz bardziej dojrzewam do wymiany

i korektor siły hamowania i tu będzie kolejne pytanie
otóż ściągnąłem tą gumę chroniącą zawias i tłoczek, na zawiasie chodziło w miarę lekko, ae i tak spryskałem wd40, zaś tłoczek mi się nie podoba

czy ona ma sprężynować albo coś ?
próbowałem go wcisnąć śrubokrętem ale ani dygnie, natomiast mogę go delikatnie palcami wyciągnąć o kilka milimetrów
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-07-2008, 18:28   

yoyo napisał/a:
mam pytaniew którym miejscu wstawić plecionkę? między sondę, a strumienicę?

No najlepiej w tym miejscu ;)
Poza tym to ten "poprzedni własciciel" to niezły magik był z tego co piszesz :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2008, 18:28   Re: Wlazłem sobie dziś pod auto

yoyo napisał/a:

- jedna manszeta, ściśnięta opaską kablową (wąsem, zipem, makaronem - zwał jak zwał)



mały OT...to też zwą "trytytka" :bravooo:
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 18:32   

egon11, taki pomysłowy Dobromił - opaski, kleje, diody itp to był chyba jego zywioł
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-07-2008, 19:04   

maciek_wk napisał/a:
mały OT...to też zwą "trytytka"


Przyznaje sie bez bicia że też mam tego troche w aucie bo lepiej pospinac nimi luźne kable niź jak by miały gdzies sie pod nogami plątać.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 20:08   

yoyo, jak nie bedziesz mial łącznika elastycznego to w najlepszym wypadku wydmucha Ci uszczelke pod kolektorem wydechowym a w najgorszym oberwie szpilki od kolektora wydechowego w głowicy. Musisz mieć również podparty kolektor wydechowy przed łącznikiem elastycznym,żeby nie trzymał sie tylko na szpilkach w głowicy...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 21:00   

ego, no ja właśnie wiem po co to jest i dlatego tak napieprzam na poprzednika że to wywalił,
raz mi wywaliło uszczelkę na łączeniu portek z kolektorem, jedyne co chroni mi kolektor, to ta rura za strumienicą która wsuwa się luzem w większą rurę (ale to trzeba zaspawać, bo są przedmuchy konkretne)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2008, 23:11   

tipacz napisał/a:
maciek_wk napisał/a:
mały OT...to też zwą "trytytka"


Przyznaje sie bez bicia że też mam tego troche w aucie bo lepiej pospinac nimi luźne kable niź jak by miały gdzies sie pod nogami plątać.


do luźnych przewodów jak najbardziej...ale nie do wszystkiego :P
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2008, 23:22   

ja sie przykleje do tematu bo mam taki problem z kalesonami popekaly mi szpilki i zostały w kolektorze podczas odkrecania i czy moge je wywiercic i wstawic tam nowe ale takie z łepkami a nie wkrecane w kolektor tak jak miałem ???
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2008, 11:04   

albert19912 wyciagnij kolektor i najlepszym sposobem bedzie wykręcenie reszty szpilek z głowicy,tam gdzie cos wystaje wystarczy "heftnąć" do Niej nakrętke i powinno sie wykręcic bez problemu... Szpilki sa po to,zeby nie zniszczyc gwintu w głowicy,tylko odkręcac nakrętki ze szpilek i sciagac kolektor...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-07-2008, 11:10   

Dzieki ego, to akurat zdejme glowice i wmienie uszczelke bo sie troszke przygrzała i dam wujowi głowice do splanowania a ile mozna splanowac głowice tak zeby było bezpiecznie myslałem o 15mn ale czy cos to da ???
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-07-2008, 17:45   

** Dodano: 30-07-2008 **
albert19912 napisał/a:
15mn

ja chyba nie uważałem na fizyce - co to za jednostka ?
bo chyba nie chodziło Ci o 15mm :roll: ?
gło\wiczkę możesz splanowac powiedzmy o ok 0,6mm
do tego założyć cieńszą uszczelkę - są warsztaty które dorabiają takie miedziane odpowiedniki o wiele cieńsze niż orginały a wcale nie mniej wytrzymałe

** Dodano: 31-07-2008, 18:44 **
plecionka już wstawiona między sondę a strumienicę, luźne łączenie zaspawane koniec stukania na wolnych obrotach a i pierdzi trochę inaczej, jakby grubiej
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-07-2008, 17:55   

aha myslałem ze mozna bardziej zreszta pogadam z wujem i mi powie ile mozna ale dobrze ze wiem mniej wiecej ile moze jak go ładnie poprosze to i uszczelke mi taka dorobi bo i takie rzeczy potrafi dobrze ze ma swój warsztat
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-07-2008, 18:07   

można więcej ale nie dużo, z tego co pamiętam jak miałem ściągnięta głowicę, to chyba 2 dwóch mm dałby rade, ale lepiej zebrać troszkę i dać porządną uszczelkę

** Dodano: 31-07-2008, 19:15 **
ach i jeszcze się wyżalę, podjechałem pod sklep po plecionkę i pierwsze pytanie gościa to na jaką średnicę, no to pożyczyłem suwmiarkę i hajda pod auto, nagle patrzę na bak a tu mokrutko i kapie, a wręcz leje się na asfalt :(
podstawiłem rękę wącham, nic nie czuje, w palcach jakieś takie tłustawe, no to próbuje na język, a tu słodziutko - w tym momencie olśnienie - w bagażniku miałem 5L petryga :sciana: miałem :x
nakrętka na butelce się rozpadła i "denko" oderwało się od gwintu :(
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load