|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wlazłem sobie dziś pod auto |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 18:22 Wlazłem sobie dziś pod auto
|
|
|
dziś w sumie pierwszy raz na spokojnie wjechałem sobie na podjazd i zajrzałem pod auto
(raz na szybkiego w ciemnym kanale się nie liczy)
dolałem oleju do skrzyni, zobaczyłem swoją mokrą miskę, wymieniłem zerwane mocowanie tłumika i pozostałości po poprzednim właścicielu
- jedna manszeta, ściśnięta opaską kablową (wąsem, zipem, makaronem - zwał jak zwał)
- ogólnie tych opasek mam narąbane w aucie jakby gość w fabryce pracował, spięte jest wszystko co możliwe
kumpel wspomniał mi wczoraj, że jak jechał za mną to widział jak tłumik środkowy wyginał się i prawie szorował po jezdni gdy docisnąłem do pieca żeby mu uciec
diagnoza:
jedno mocowanie maiłem zerwane i ... (tu ukłony do poprzedniego właściciela)
gość wyeliminował łącznik elastyczny przy portkach, teraz wygląda to tak:
teraz jużwiem skąd to pierdzenie i dzwonienie z wydechu będę musiał do kogoś z tym podjechać
i tu mam pytaniew którym miejscu wstawić plecionkę? między sondę, a strumienicę? tak jak oryginalne łączenie?
posuwając się dalej obejrzałem sobie swoje wylane amory - coraz bardziej dojrzewam do wymiany
i korektor siły hamowania i tu będzie kolejne pytanie
otóż ściągnąłem tą gumę chroniącą zawias i tłoczek, na zawiasie chodziło w miarę lekko, ae i tak spryskałem wd40, zaś tłoczek mi się nie podoba
czy ona ma sprężynować albo coś ?
próbowałem go wcisnąć śrubokrętem ale ani dygnie, natomiast mogę go delikatnie palcami wyciągnąć o kilka milimetrów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-07-2008, 18:28
|
|
|
yoyo napisał/a: | mam pytaniew którym miejscu wstawić plecionkę? między sondę, a strumienicę? |
No najlepiej w tym miejscu
Poza tym to ten "poprzedni własciciel" to niezły magik był z tego co piszesz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 18:28 Re: Wlazłem sobie dziś pod auto
|
|
|
yoyo napisał/a: |
- jedna manszeta, ściśnięta opaską kablową (wąsem, zipem, makaronem - zwał jak zwał)
|
mały OT...to też zwą "trytytka" |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 18:32
|
|
|
egon11, taki pomysłowy Dobromił - opaski, kleje, diody itp to był chyba jego zywioł |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-07-2008, 19:04
|
|
|
maciek_wk napisał/a: | mały OT...to też zwą "trytytka" |
Przyznaje sie bez bicia że też mam tego troche w aucie bo lepiej pospinac nimi luźne kable niź jak by miały gdzies sie pod nogami plątać. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 20:08
|
|
|
yoyo, jak nie bedziesz mial łącznika elastycznego to w najlepszym wypadku wydmucha Ci uszczelke pod kolektorem wydechowym a w najgorszym oberwie szpilki od kolektora wydechowego w głowicy. Musisz mieć również podparty kolektor wydechowy przed łącznikiem elastycznym,żeby nie trzymał sie tylko na szpilkach w głowicy... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 21:00
|
|
|
ego, no ja właśnie wiem po co to jest i dlatego tak napieprzam na poprzednika że to wywalił,
raz mi wywaliło uszczelkę na łączeniu portek z kolektorem, jedyne co chroni mi kolektor, to ta rura za strumienicą która wsuwa się luzem w większą rurę (ale to trzeba zaspawać, bo są przedmuchy konkretne) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 23:11
|
|
|
tipacz napisał/a: | maciek_wk napisał/a: | mały OT...to też zwą "trytytka" |
Przyznaje sie bez bicia że też mam tego troche w aucie bo lepiej pospinac nimi luźne kable niź jak by miały gdzies sie pod nogami plątać. |
do luźnych przewodów jak najbardziej...ale nie do wszystkiego |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-07-2008, 23:22
|
|
|
ja sie przykleje do tematu bo mam taki problem z kalesonami popekaly mi szpilki i zostały w kolektorze podczas odkrecania i czy moge je wywiercic i wstawic tam nowe ale takie z łepkami a nie wkrecane w kolektor tak jak miałem ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-07-2008, 11:04
|
|
|
albert19912 wyciagnij kolektor i najlepszym sposobem bedzie wykręcenie reszty szpilek z głowicy,tam gdzie cos wystaje wystarczy "heftnąć" do Niej nakrętke i powinno sie wykręcic bez problemu... Szpilki sa po to,zeby nie zniszczyc gwintu w głowicy,tylko odkręcac nakrętki ze szpilek i sciagac kolektor... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-07-2008, 11:10
|
|
|
Dzieki ego, to akurat zdejme glowice i wmienie uszczelke bo sie troszke przygrzała i dam wujowi głowice do splanowania a ile mozna splanowac głowice tak zeby było bezpiecznie myslałem o 15mn ale czy cos to da ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 17:45
|
|
|
** Dodano: 30-07-2008 **
albert19912 napisał/a: | 15mn |
ja chyba nie uważałem na fizyce - co to za jednostka ?
bo chyba nie chodziło Ci o 15mm ?
gło\wiczkę możesz splanowac powiedzmy o ok 0,6mm
do tego założyć cieńszą uszczelkę - są warsztaty które dorabiają takie miedziane odpowiedniki o wiele cieńsze niż orginały a wcale nie mniej wytrzymałe
** Dodano: 31-07-2008, 18:44 **
plecionka już wstawiona między sondę a strumienicę, luźne łączenie zaspawane koniec stukania na wolnych obrotach a i pierdzi trochę inaczej, jakby grubiej |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 17:55
|
|
|
aha myslałem ze mozna bardziej zreszta pogadam z wujem i mi powie ile mozna ale dobrze ze wiem mniej wiecej ile moze jak go ładnie poprosze to i uszczelke mi taka dorobi bo i takie rzeczy potrafi dobrze ze ma swój warsztat |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 18:07
|
|
|
można więcej ale nie dużo, z tego co pamiętam jak miałem ściągnięta głowicę, to chyba 2 dwóch mm dałby rade, ale lepiej zebrać troszkę i dać porządną uszczelkę
** Dodano: 31-07-2008, 19:15 **
ach i jeszcze się wyżalę, podjechałem pod sklep po plecionkę i pierwsze pytanie gościa to na jaką średnicę, no to pożyczyłem suwmiarkę i hajda pod auto, nagle patrzę na bak a tu mokrutko i kapie, a wręcz leje się na asfalt
podstawiłem rękę wącham, nic nie czuje, w palcach jakieś takie tłustawe, no to próbuje na język, a tu słodziutko - w tym momencie olśnienie - w bagażniku miałem 5L petryga miałem
nakrętka na butelce się rozpadła i "denko" oderwało się od gwintu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|