Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagubiony kluczyk od nakrętek zabezpieczających McGard
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2011, 22:50   Zagubiony kluczyk od nakrętek zabezpieczających McGard

Przez trzy lata byłem szczęśliwym posiadaczem tych śrub za które niemało zapłaciłem.
Niestety, dzisiaj chciałem zmienić opony i okazało się, że gdzieś przepadł mi kluczyk.
To co było ogromnym atutem w momencie zakupu tj. ich bardzo solidne wykonanie, na chwile obecną jest największym mankamentem.
Dospawanie czegokolwiek do nakrętki odpada ze względu na uszkodzenie felgi i trudny dostęp.
Upalanie, nawiercanie odpada ze względu na to, że to nakrętki.
Pozostaje chyba jedyny sposób o którym czytałem tj. nabicie na śruby klucza nasadkowego i odkręcenie w ten sposób.
Niestety nie wiem, czy da to radę bo te nakrętki są wykonane naprawdę z dobrego materiału i nie wiem czy nabicie się uda.
Mam pudełko i teoretycznie mógłbym zamówić ten kluczyk ale.... muszę wysłać tą kartkę do Niemiec, zapłacić 18 ojro i ....... z tego względu ta opcja odpada bo nie będę łaskawie wyczekiwał, a ż Niemcy mi końcówkę przyślą lub nie.
Do tego, po tej sytuacji, mam dość wszelkich śrub zabezpieczających i chcę się ich pozbyć więc nie będę wydawał 100zł. żeby kupić klucz, który później z nakrętkami wywalę na śmietnik.
Może ktoś "walczył" z podobnym problemem?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2011, 22:59   

samodzielna rzeźba też nie wchodzi w rachubę?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2011, 23:02   

Jelcyn, nie da rady, to taki wzór, że trzeba by być artysta plastykiem z dokładnością mikrometru w rękach .
Wzór jakby kwiatka, który ma ...... 250 rodzajów wzorów :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2011, 23:04   

Słyszałem, że w łamaniu takich zabezpieczeń ekspertami są pracownicy stacji demontażu. Jak zależy ci na felgach, a na śrubach już trochę mniej, to zapytaj na jakimś większym szrocie jak masz w okolicy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-11-2011, 08:06   

To jest coś jak to?


Jeżeli spawanie odpada, to chyba jedyne co widzę to kupienie jakiejś nasadki i wbicie jej "na siłę". Trudno powiedzieć czy coś strzeli, czy to wytrzyma. Czy nasadka się ugnie.

Ewentualnie jakaś rurka i spróbować chociaż lekko ukształtować pod wzór, resztę "nabić". Wystarczy, że wejdzie w rowki.

Możesz spróbować na jakimś szrocie? Może będą mieli klucz podobny i jego by się dało nabić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-11-2011, 09:27   

w takich sytuacjach najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze MŁOTEK, PRZECINAK I HEJA!!!

** Dodano: 25-11-2011, 09:28 **
lub taj jak podpowiadają koledzy nabić klucz na ową śrubę i próbować
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-11-2011, 22:12   

miszko, coś w tym stylu.
Tylko te moje są "cwaniej" zrobione.
Mają dużo płytsze rowki.
Jelcyn, dobrze, że mi podpowiedziałeś może znajomka zapytam.

matizz86 napisał/a:
w takich sytuacjach najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze MŁOTEK, PRZECINAK I HEJA!!!

Kurde matizz86, to naprawdę porządne śruby hartowane, musiałbym mieć chyba młot pneumatyczny, ;) a do tego jeszcze dostęp jest kiepski bo alusy na aucie jeszcze siedzą.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-11-2011, 22:27   

Emf, jest jeszcze metoda ale oczywiście po takim zabiegu śruby na smietnik ..... przyspawać do nich nakrętkę i odkręcić. o ile jest takie dojście do nich. jesli siedzą głęboko w feldze to najlepiej jednak wyrobić drugi klucz za te 18 euro.każda próba rzeźbienia aby je odkręcić zniszczy je ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-11-2011, 22:38   

Leśniczy, to są nakrętki więc cięzko coś przyspawać, aczkolwiek nie ma rzeczy nie możliwych :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2011, 23:08   

Pracuję na wulkanizacji i mamy taki klucz nasadowy który jest w środku wyposażony coś na wzór gwintu z ostrzami,nakładamy(czasami nabijamy) go na srubę/nakrętkę i odkręcamy pneumatem,śruby po tym zabiegu są do wywalenia ale problem z dyńki.Działa to na około 70%(np. nie działa na oryginał audi,/vw ale na nie też jest sposób)bo czasami po prostu nie wejdzie klucz.Jeśli nie to,to ratuje Cię tylko dobry mechanior albo tak jak napisałeś czekanie na paczke z Niemiec.Ogólnie przestrzegam wszystkich przed śrubami zabezpieczającymi,to najgorsze gó.... jakie wymyślono,jeśli będą chcieli zwinąć koła to i tak to zrobią.Wiem z doświadczenia że to nic dobrego.
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-11-2011, 21:54   

manieek133, właśnie czytałem o tych kluczach ale nas niestety nie mają :(
Teraz już wiem, że te śruby to g..... i na pewno już więcej cholerstwa nie kupię.
Jeszcze dałem za nie 140 zł. :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2011, 22:07   

Emf napisał/a:
Teraz już wiem, że te śruby to g..... i na pewno już więcej cholerstwa nie kupię.

Emf, zabezpieczenie jest dobre,czemu wine zwalasz na to że śruby są do dup* straciłeś kluczyk,sam sobie jesteś winien :lalala:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2011, 22:21   

problem polega na tym, że prawdziwy złodziej ukradnie ... ale osiedlowy gnojek odpuści.

Wypadałoby się zwrócić do kogoś kto się "zna" na rzeczy mam tu ma myśli profesjonalnego jumacza felg :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2011, 17:18   

tera czasy sie zmienily juz nie kradna samych felg teraz biora cale auta :lalala:
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-11-2011, 19:05   

Emf miałem dokładnie taki sam problem jak Ty ze śrubami firmy McGard też zgubiłem nasadkę. Trzech fachowców poległo przy próbie wykręcenia śrub.
Jako ze pracuje jako spawacz na złomie zakupiłem 4 nakrętki M20 i kawałek rurki o wewnętrznej średnicy takiej jak łeb śruby , chyba 3/4 cala ale dobrze nie pamiętam bo to było trzy lata temu.
Rurkę pociotem na cztery kawałki po 5 cm i do każdej przyspawałem nakrętkę M20.
Następnie nabiłem rurkę z na śrubę i za pomocą elektrody przyspawałem ją do śruby w kole .Reszta już poszło z górki :lol:
Rurka dlatego musiała mieć taką długość, gdyż otwory w feldze aluminiowej mam dość głębokie
Śruby firmy McGard są bardzo twarde i nawiercanie nic nie pomoże.
Możliwe ze ten opis niektórym wyda się bardzo chałupniczy , ale za to jest bardzo skuteczny :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
  
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2011, 21:28   

bob96, dzięki za podpowiedź, będę walczył z tematem i dam znać jak mi poszło :)

dziura napisał/a:
Emf, zabezpieczenie jest dobre,czemu wine zwalasz na to że śruby są do dup* straciłeś kluczyk,sam sobie jesteś winien :lalala:

dziura, z perspektywy czasu stwierdzam jednak, że takie zabezpieczenie kół to jednak parodia, nawet biorąc pod uwagę fakt, że kupiłem śruby z najwyższej półki.
Może zabezpieczyć felgę przed pijaczkiem, który chce odkręcić koło ale nie przed "fachowcem" w swojej złodziejskiej profesji.
Dlaczego, otóż pierwsza podstawowa sprawa to fakt, że to chyba normalne, że nasadkę chowa się w aucie bo nikt przy zdrowych zmysłach nie nosi jej do domu w portfelu.
Ileż to schowków jest w aucie do przeszperania aby ją znaleźć?
Z postów na różnych forach już można wywnioskować, że w 30-40 %-ach przypadków znajdziemy nasadkę w .... popielniczce (w Temprze też ją tam chowałem, i jeszcze wtedy nie wiedziałem jaki to jestem "sprytny" i "oryginalny" ;) ).
Nawet jak jej tam nie schowamy to gdzie?
Ile jest miejsc w aucie, gdzie złodziej jej nie znajdzie?
Ja takiego nie znam, i właśnie taki złodziej, który upatrzy sobie felgi nie przyjdzie ze szlifierką bo to nie umięśnione tępaki są w tym fachowcami, tylko "kulturalnie" przeszuka auto aby po góra kilku minutach mieć nasadkę w ręku.
Tak więc te pseudo zabezpieczenia to raczej polepszenie naszego samopoczucia.

Sprawa druga, to bezczelny sposób traktowania klientów przez producentów tych zabezpieczeń.
Dają jeden klucz, słownie jeden klucz!!!!
To tak jakby auto z salonu wyjeżdżało z jednym kluczykiem lub jakby producent najwyższej klasy drzwi dawał jeden komplet kluczy :!:
Nie usprawiedliwiam się bo to moja wina ale do cholery jak można dawać tylko jedna taką nasadkę kiedy wystarczy, że np. jakiś "mądry inaczej" pracownik wulkanizacji dokręci tą nasadkę pneumatem i szlag ją może od razu trafić :!:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2011, 22:49   

Emf napisał/a:
Tak więc te pseudo zabezpieczenia to raczej polepszenie naszego samopoczucia.


Po części się z tobą zgadzam :)
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
michael_superb 
witamy nowego


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Wałcz
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 02-01-2012, 11:43   

podlacze sie do tematu, bo mam podobny problem

Wczoraj przy odkrecaniu sruby McGarda w jednym kole urwala sie jej zewnetrzna czesc (zostal srodkowy trzpien i ok 1/4 zewnetrznego), klucz mam ok, ale nie 'lapie', jak zerwac taka srube? osadzona jest gleboko w alufeldze, spawac? czy dremelem nadac jakis ksztalt? zrobic naciecia pod 'krzyzaka'? Jechac do wulkanizatora/mechanika/spawacza tlumikow?
Dzieki za sugestie.

Przy spawaniu czym zakryc flege, zeby odpryskow nie bylo? smar/szmata?
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-01-2012, 23:07   

Biorąc pod uwagę twardość materiału wątpię abyś był wstanie nadać mu jakiś kształt.
Te śruby są naprawdę dobrze wykonane.
W tym wypadku pozostaje spawanie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
michael_superb 
witamy nowego


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Wałcz
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 11-01-2012, 16:23   

w rzeczy samej :)
po przyspawaniu, waleniu mlotem i 2m dzwignia jak reka odjal :)
sruby 'pseudo-zabezpieczajace' juz na zlomie
  
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2012, 17:51   

Widzę że moja rada się przydała :) i to bardzo cieszy :lol:
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-01-2012, 22:49   

Moje na szczęście zeszły bezboleśnie po nabiciu na nie nasadki.
Kumpel zrobił to tak fachowo, że jakbym znalazł kluczyk to są nadal zdatne do użytkowania, ba nie mają bez mała żadnych śladów demontażu :D
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load