Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zgubiłem koło w temperówce
Autor Wiadomość
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-11-2007, 21:57   zgubiłem koło w temperówce

zalozylem alu 15'/195/50 (1000 mile) do swojej temperówki niestety do alu nie dostałem nowych srób wiec przykreciłem na te które miałem wczesniej i podczas jazdy testowej zgubiłem przednie lewe koło. poszedł gwint w piaście. ile moze kosztowac naprawa takiego czegos w warsztacie? a moze próbowac to naprawiac samemu
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 22:41   

matizz86 napisał/a:
zalozylem alu 15'/195/50 (1000 mile) do swojej temperówki niestety do alu nie dostałem nowych srób wiec przykreciłem na te które miałem wczesniej i podczas jazdy testowej zgubiłem przednie lewe koło. poszedł gwint w piaście


No to żeś, kolego, narobił...

matizz86 napisał/a:
poszedł gwint w piaście


Ale to jak? Jak poszedł? Teraz po prostu gwintu nie ma czy go zmasakrowało? No i dokładnie który gwint w piaście?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-11-2007, 23:49   

Koło od tak sobie raczej nie odpada.
Założyłeś zapewne felgi 4X100, albo większe, nie dałeś śrub pływających i koło z piastą szlag trafił.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2007, 00:19   

matizz86, jak rozumiem dałeśsruby do stalówek.Sa krutsze więc zerwało Ci początek gwintu.Jeżeli nie rozwaliłeś piasty ani nic w zawieszeniu nie ma tragedii-wystarczy przegwintować i po kłopocie.
W najgorszym razie rozwiercić i przegwintować.koszt zależy jakkupisz gwintownik w sklepie to ok 5-10,- jak w serwisie to ok 20.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 09:18   

Sprawę zerwanego gwintu oddałbym raczej do zrobienia jakiemuś ślusarzowi. Ja, jak kiedyś w Fordzie Eskorcie urwałem śrubę (zapiekła się), to tak zrobiłem. Autko stało u gościa 1 dzień (musiał zdjąć całą piastę) i zrobił to jak ta lala. Skroił mnie za usługę 100zł.

A co do śrub, to właśnie w Eskorcie, też zrobiłem błąd że dałem zwykłe śruby do alusów, tyle że mi się po prostu śruby same wykręcały (jak tylko słyszałem tłuczenie się któregoś z kół, to stawałem, klucz w łapę i heja odyseja, i tak chyba z 50 razy na odcinku 8km - ale dojechałem do domu).
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2007, 10:05   

RobertWroc napisał/a:
matizz86, jak rozumiem dałeśsruby do stalówek.Sa krutsze więc zerwało Ci początek gwintu.Jeżeli nie rozwaliłeś piasty ani nic w zawieszeniu nie ma tragedii-wystarczy przegwintować i po kłopocie.
W najgorszym razie rozwiercić i przegwintować.koszt zależy jakkupisz gwintownik w sklepie to ok 5-10,- jak w serwisie to ok 20.

Z poczatkiem wypowiedzi się zgadzam - zerwało ci prawdopodobnie ze 2 zwoje gwintu , więc jest to do naprawienia . Na pewno jednak niczego nie rozwiercaj !!!
Niestety koszt gwintownika jest znacznie wyższy . Albo inaczej - jeżeli kupisz gwintownik za ~20 zł - to dolicz do jego ceny cenę piasty ... Ja w ramach oszczędności tak zrobiłem i przy pierwszym otworze - pomimo , że kręciłem delikatnie tam i z powrotem , smarowałem olejem - gwintownik się zakleszczył i pękł . Spędziłem potem ponad godzinę krusząc pozostałości i wyciągając je pensetą z otworu ( najlepszy dowód jakie to było g... - że dało się pokruszyć ) . Piastę na szczęście udało się uratować . Natomiast kupionym gwintownikiem "made in Poland" przegwintowałem już kilkanaście otworów w kilku samochodach - i nic ! Niestety kosztował w zeszłym roku 48 zł / kpl . Cena też się nie bierze z sufitu bo to jest 14 *1,25 . Wszystkie nietypowe i drobnozwojowe gwintowniki są znacznie droższe .
     assistance
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 10:11   

No to, osobiście i tak wolałbym "oddać" sprawę w ręce "specjalisty". Co prawda więcej wyjdzie, ale Ty się nie pobrudzisz, nie nawqrwiasz, no i jak coś spierdzielisz (robiąc to sam) to radź sobie sam...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 10:52   

przemog666 napisał/a:
śrubę (zapiekła się)

Dlatego zawsze po tym jak odkręce śruby od kół, to przed założeniem daje małą ilość smaru grafitowego. Od nowości nigdy nie miałem problemów z odrkęceniem śrub.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Alfista 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 162
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 11:02   

lepiej kupic uzywaną piaste, przeciez to grosze teraz są warte czesci do T/T
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 11:08   

miszko, dobry sposób. Wtedy kół nie ściągałem z auta prawie rok (!). Dopiero jak strzelił mi pasek rozrządu :x (akurat byłem w czeskiej Pradze) i chciałem się dostać do koła pasowego - a przy zdjętym kole jest tam lepszy dostęp do śruby. Ale dobra, koniec z schodzeniem z tematu bo zostanę jeszcze o OT oskarżony ;D

Alfista napisał/a:
lepiej kupic uzywaną piaste, przeciez to grosze teraz są warte czesci do T/T


I w sumie to chyba byłoby najlepsze, a cenowo wyjdzie to samo.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2007, 11:34   

schab, dlatego napisałem "w najgorszym razie"
Zawsze istnieje możliwośc że śruba nim się wyrwała lekko rozorała otwór.
A chyba łatwiej będzie rozwiercić niż napawać .....
Chociaż zgadzam się ze jedno i drugie to już "rzeźbienie".
I czasem faktycznie lepiej kupić nową piastę.Ale na 99% łatwiej poprostu przegwintować
A tak na marginesie jak zmieniałem kiedyś oponki w serwisie też jeden gwint okazał sięzerwany-na miejscu go przegwintowali gratis.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-11-2007, 18:32   

Cytat:
A chyba łatwiej będzie rozwiercić niż napawać .....


Łatwiej tylko pytanie czy ręcznie jesteś później w stanie idealnie nagwintować tak aby gwint był idealnie prostopoadły do płaszczyzny piasty, sprawa druga że jak przewiercisz to już niewiele tej piasty zostanie od otworu do krawędzi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-12-2007, 17:34   

umówiłem się mjuż z merchanikiem specjalizujacym sie w makaronach to w koncu od niego kupiłem tempre. koszt bedzie cos około 100 pln. dodzedł mi jeszcze jeden wydatek bo (nie wiem jakim cudem) zgubiłem klosz kierunkowskazu przedniego prawego ale naszczescie ten mechanik ma tempre na czesci. dzieki za wszystkie rady. pozdrawiam
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load