|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Znaczna naprawa 20-letniej tempry pod chmurką - zaskoczenie |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-08-2014, 10:38 Znaczna naprawa 20-letniej tempry pod chmurką - zaskoczenie
|
|
|
Dawno temu miałem temprę. Poszła do bratanka, ostatnio ją jednak odkupiłem. A, że 190tys km na liczniku, to tylne zawieszenie stało już pod kątem /--\. Do tego wydmuchało uszczelkę pod głowicą...
Warsztat przy tej wartości pojazdu mijał się z logiką, więc wziąłem narzędzia i z przekonaniem, że co nie zabije to wzmocni wziąłem się za naprawę.
Wymiana łożysk wahaczy, uszczelki pod głowicą, rozrządu i kilku dupereli wyszła na 330zł w sumie. Kosztu piwa nie doliczam.
Co mnie zaskoczyło mocno to fakt, że żadnej śruby nie urwałem, wszystkie dało sie odkręcić bez sztuczek magicznych i modłów do Siły Wyższej. To samo dotyczy przewodów hamulcowych.
To jest fiat, ma 21 lat, każda śruba przetrwała nasze drogi i solankową zimową rzeczywistość. Jestem pełen uznania.
Niestety podłoga już zaczyna korodować, więc do 25 urodzin raczej nie dotrwa ten fiat. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-08-2014, 13:21
|
|
|
Nic dziwnego, te samochody są do bólu proste i wytrzymałe Moja Delta 93' ma 260kkm (a ile naprawdę...?) od 2005r w Polsce, miała chyba 5 właścicieli u nas i po kilku naprawach jeździ się przyjemnie, bezawaryjnie. Na dodatek nie ma korozji w żadnym z miejsc, no ale to już w tym moja zasługa, że wykonałem konserwacje oraz usunąłem rdzę, tak samo jak poprzedni właściciel. Co do przewodów hamulcowych - częściej da się odkręcić te fabryczne niż już kiedyś zmieniane. Mechanicy zazwyczaj dokręcają miedziane za mocno i potem po kilku latach, przy próbie odkręcania po prostu golą się nawet przy użyciu kluczy do przewodów hamulcowych. Tam jest drobnozwojny gwint i nie ma sensu na siłe go dociągać...zwłaszcza, że miedź jest miękka w porównaniu ze stalą. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2014, 20:48
|
|
|
powiem tak, od póltora roku pracuje w warsztacie i z niektórymi nowymi samochodami (3-4 letnie) są problemy ze wszystkim, o odkrecaniu bez gazów nie ma mowy, a jakosc czesci uzytych na pierwszy motarz pozostawia wiele do życzenia, przykład opel antara 4 letnie auto i co???? linki reczneo stoja dęba bo pancerz sparciał dostała sie woda sól błoto i wiadomo co dalej, miałem tez doczynienia z chińska motoryzacją, takie picupy małe, nie pamietam jak sie to nazywa, ale auto 2 lata 54tys przebiegu jesta zardzewiałe jakby miało rost tuning, na dodatek nie wkręcało sie na obroty, przyczyna zapchany kat, nowe auta sa robione na 3-4 lata i własciciel m kupic nowe auto, a ze starymi jest ciekawiej, np. golf II 400tys przebiegu i oryginalna pompa wody, szok totalny bo nie lała ale własciciel chciał ja zmienic bo po prostu miał nowa kupiona juz, dlatego ja jestem zwolennikiem aut do 2000roku produkcji, ktos powie ze sie myle ale sa tanie w zakupiue, w utrzymaniu, serwisy wykonuje sobie sam, dostepnosc czesci ogromna, zastanawia m nie tylko fakt czym bedziemy jeździc za 20 lat, i czy nas bedzie stac na serwis takiego paździerza który po zapalenieu byle kontrolki nie chce jechac i trzeba kompa podpinać |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-09-2014, 21:59
|
|
|
palidzojnt221, tak faktycznie jest! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|