Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spotkanie
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-10-2008, 08:22   

ubek, żeby jechać mocniejszym musisz słabszym przejechać okrążenie poniżej 19 sek.-tak jest napisane na stronie tych gokartów
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:01   

Panowie pisze sie na wasz zlot :D Tzn... Prawdobodobnie...:(

Bo cos strzela w silniku jedni mówią że to panewki i wał a ubek ze zawory
mam nadzieje ze zawory bo jak tak to zrobie i bede :)
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:13   

Grupa małopolska na następnym spocie mogę wam zrobić darmowy pomiar kompresji jeśli ktoś będzie chciał ;> dopadłem manometr do pomiaru oraz mam komplet kluczy do świec.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 29-10-2008, 22:22   

JAM_BELFEGOR, ja u siebie boje się sprawdzać... ale jestem chętny jak coś.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:46   

ubek, to będziesz pierwszą ofiarą ;> ja dziś z drżącą ręką mierzyłem. Bo wiedziałem że jak słabo wypadnie to nie będę się bawił w remont silnika, który przekroczy połowę wartości auta. Ale wyszło ok jeszcze szukam tabeli wartości nominalnych żeby sobie porównać wiem że jest to coś koło 12 bar ale nie pamietam dokładnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:51   

To ja zgłaszam mojego Tipka jako 2 ofiare do tej operacji ;) 4 late temu miał dobra kompresje bo coś kolo 12 bar ciekawy jestem jak teraz wypadnie :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:53   

JAM_BELFEGOR, wszystko pięknie ładnie ale cos brudno koło rozrusznika to nie w twoim stylu :D

A tak wogule to kiedy jakis spocik ubek nic sie nie starasz :zolta:
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 23:02   

JAM_BELFEGOR, w mojej księdze napraw Tipo znalazłem stopień sprężania:
1.4 160A1.00 - 9.2
1.4 159A2.00 - 9.3
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 23:03   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, wszystko pięknie ładnie ale cos brudno koło rozrusznika to nie w twoim stylu :D
Apokalipsa :lalala: moja ręka opaczności tam nie sięga heheh To naładować Panowie akumulatory dobrze bo będziemy trochę kręcić rozrusznikiem po 10 razy na cilinder
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 29-10-2008, 23:04   

Cytat:
A tak wogule to kiedy jakis spocik ubek nic sie nie starasz :zolta:


Chyba Cie zaraz kopne w D* :D na wcześniejszej stornie zobacz :lalala:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 23:05   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, w mojej księdze napraw Tipo znalazłem stopień sprężania:
1.4 160A1.00 - 9.2
1.4 159A2.00 - 9.3
Kajlon, a w jakich to jednostkach bo to sie ni jak ma do 12 bar ;>
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 23:06   

JAM_BELFEGOR, w takim razie wezme zapasowy aku 8)
własnie nie ma podanej jednostki :sciana:
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 23:06   

teraz gmyram w książce WKŁ zobaczymy co piszą

** Dodano: 29-10-2008, 23:07 **
Cytat:
JAM_BELFEGOR, w takim razie wezme zapasowy aku 8)
luzik mój wytrzymał dwie takie sesje bez zająknięcia potem zapalił ;>

** Dodano: 29-10-2008, 23:09 **
Ciśnienie sprężania 11 +/-2 (zajebista dokładność :lalala: ) kPa dla 160A1.000 i 2.000 to ciutkę mniej niż bar szukam dalej...

** Dodano: 29-10-2008, 23:17 **
Pierdyknąłem tą książką nie ma ... jak ktoś wie ile fabrycznie nowa jednostka powinna mieć niech pisze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 11:01   

JAM_BELFEGOR, http://www.fiattipo.pl/silniki11.htm
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 11:33   

ego, ale to jest stopien spezania a nie cisnienie .

Kod:
Cisnienie mozna wyliczyć ze wzoru:

P = S * k , gdzie:

P - cisnienie sprężania
S - stopień sprężania
k - współczynnik, dla bezyniaka 4-suwowego 1,15-1,30

Czyli dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić.


Znalezione na forum vw :(
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 11:35   

ego, tak...? to wiem stopień sprężania, to jest na naszej stronie głównej, ale to mi dalej nic nie mówi, bo stopień sprężania nie ma nawet jednostki, nie wiem jak to odnieść do pomiaru manometrem, poza tym to nie to samo co kompresja cylindra, chyba. W książce WKŁ T/T (str. 50) jest tabela dla 160A1.000 i 2.000 a w niej między innymi jedna pozycja to stopień sprężania 9,2 a inna to ciśnienie sprężania 11-/+ 2 kPa to by było to co manometr pokazuje i to nie jest jedno i to samo. Tyle że ja chwiałbym jakąś dokładną tabelę ile ma fabryczna jednostka a nie dokładność -/+ 2 kPa to jest różnica napompowanego koło w samochodzie litości :D czyli jak wyjdzie mi 9 kPa to jest super i jak wyjdzie mi 13 kPa tez jest super.

** Dodano: 30-10-2008, 11:37 **
lordabarth, dzięki :P

** Dodano: 30-10-2008, 11:38 **
Czyli z tego wychodzi ze nie ma jednoznacznego fabrycznego ideału do którego odnieść można pomiar.

** Dodano: 30-10-2008, 11:45 **
Czyli dla 159A2.000 w/g wzoru od lordabarth, dolna granica to 10,35 zaś górna 12,09. lordabarth, a wiesz w jakich to jednostkach, bo manometr ma kilka skal między innymi bary i kPa
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2008, 12:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
to wiem stopień sprężania, to jest na naszej stronie głównej, ale to mi dalej nic nie mówi, bo stopień sprężania nie ma nawet jednostki, nie wiem jak to odnieść do pomiaru manometrem, poza tym to nie to samo co kompresja cylindra, chyba

Stopień sprężania jest niczym innym jak informacją mówiącą w jakim stopniu( o ile razy) zostaje sprężona mieszanka czyli jak zmienia się objętość nad cylindrem.
Jeżeli stopień wynosi 9,2 to oznacza to, że tłok poruszając się z DMP(dolny martwy punkt) do GMP(górny martwy punkt) zmniejsza objętość w cylindrze 9,2 krotnie.

Nie ma uniwersalnego i dokładnego przelicznika między stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania, bo ciśnienie zależy od wielu czynników(fazy rozrządu, uszczelnienie tłok/cylinder, szczelność zaworów itp).


Widzę Jam, że masz taki sam manometr jak ja :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 15:09   

romano, Dzięki właśnie takiej informacji potrzebowałem.
romano napisał/a:
Widzę Jam, że masz taki sam manometr jak ja :D
jeszcze bym sobie kupił lampę stroboskopową ciekaw jestem ile takie ustrojstwo kosztuje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2008, 20:39   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
jeszcze bym sobie kupił lampę stroboskopową ciekaw jestem ile takie ustrojstwo kosztuje.

Patrzyłem na allegro i musisz się liczyć z kwotą około 100zł, są jakieś poniżej 50zł, ale to jakieś mini lampy i wątpię, żeby były ok.
Sam się zastanawiam nad kupnem, ale myślałem, że będą trochę tańsze.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 21:43   

romano, też myślałem że do 50-60 zł coś się upoluje w miarę działającego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2008, 22:23   

Panie i Panowie kto ze śląska jedzie na ten zlot?
Ze śląska tzn może zachaczyć o Sosnowiec gdyż wał korbowy mi padł...
I nie mam jak przyjechac :(
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-11-2008, 10:12   

Mrogas napisał/a:
Panie i Panowie kto ze śląska jedzie na ten zlot?

Ja mam w planach się wybrać, to jakby co mógłbym po ciebie wpaść.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2008, 10:39   

romano, szaleństwo :lalala: tylko broń cie Boże A4 :lalala: nawet nie nazwę tego auto stradą bo nie zasłużyło
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2008, 15:03   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
romano, szaleństwo :lalala: tylko broń cie Boże A4 :lalala: nawet nie nazwę tego auto stradą bo nie zasłużyło
nie gadaj,bo nie jest źle,do Trzebini jedzie sie dobrze,tylko jednao zwężenie na dł 1 km i tyle.Gorzej na obwodnicy,tam rzeczywiście tragedia...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-11-2008, 15:44   

Nie robić mi tu OT bo zacznę usuwać :lalala:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 67 days
Network load